vastuu kysymys?

autosta

Muutamia vuosia sitten ostin uuden auton ulkomailta, jonka toin Suomeen, autoa minulla ei enää ole, vaan se on autoliikkeen kautta vaihtanut omistajaa.

Nyt jälkeenpäin on käynyt ilmi että autosta puuttuu yksi lakisääteinen varuste, auton nykyinen omistaja on tietysti kusessa kun auto ei mene katsastuksesta läpi.

Minä kuitenkin aikoinaan rekisteröintikatsastin sekä vuosikatsastin kerran, ilman ongelmia.

Kuka on vastuullinen korvaamaan varustepuutteen?

5

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeuteen menee

koska itse olet (toivottavasti) auton täysin asianmukaisesti rekisteröintikatsastanut, jossa pitäisi auto käydä kaikilta osin läpi. Jos katsastaja ei ole tehnyt hommiaan kunnolla, sinä et ole siitä vastussa. Myöskään autoliike ei voi olla vastuussa (tai siis tietysti voi olla) puuttuvasta varusteesta. Voipi olla että vastuu jää nykyiselle omistajalle, ellei eri oikeusasteissa muuta todeta. toisaalta kuluttajansuoja saattaa jättää vastuun myyjäliikkeelle, ei sinulle. Jos taasen tiesit alunperin varustepuutteesta, mutta et ole sitä kertonut autoa myydessäsi, niin heikoilla olet. Mistä varusteesta on muuten kyse? Onko se varoituskolmio?

• autosta

kyllä olen ihan asianmukaisesti katsastukset suorittanut, ja käsittääkseni uusikin omistaja on jo varmasti ainakin kerran ehtinyt vuosikatsastaa ennen kuin tämä ajovaloihin liittyvä puute huomattiin.

• kikka

Menit sitten kolariauton ostamaan ... Onhan noita tosin kotimaisistakin kolarikorjatuista löytynyt .. (turvatyyny siis puuttu ja polttimo revitty kojetaulusta irti)

• tai sitten ei...

Vastuu ei ole ainakaan sinun. Autoliikekin todennäköisesti pystyy kiemurtelemaan vastuusta, joten jäänee nykyisen omistajan harteille.

• inssi

katsastuskäynnit "putsaavat" muilta vastuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3771
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3364
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2968
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2820
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1828
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      83
      1816
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1659
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1597
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1579
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1564
    Aihe