eli tietääkö kukaan onko missään myynnissä johdon pätkää mis ois toisessa päässä defan liitin ja toisessa calixin liitin...?
calix-->defa
17
6022
Vastaukset
- ?????? + !
Mistäs se virran sitten ottaisi?
Yleensä siellä toisessa päässä on verkkovirtaliitin. - yhdistelmä
markkinoida ;o) heheee... Sulla on ilmeisesti haaroituskappale&muut piuhat defaa ja lohkolämppäri calix tai päinvastoin??? Valmista yhdistelmäjohtoa et varmasti löydä mistään myynnissä vaan vaihtoehdot ovat: joko katkaiset johdon keskeltä ja yhdistät HYVIN! (puristusliittimet, kutisteholkit, erkkaria kunnolla ja teräskuori ympärille) tai sitten vaihdat lohkolämppärin vastaamaan johdotusta. Jälkimmäinen vaihtoehto saattaa hyvinkin tulla halvemmaksi ja helpommaksi. (ainakin turvallisempi vaihtoehto kuin se että pilkot itse verkkovirtajohtoja, huonolla zäkällä autos kärvähtää ja vakuutus ei korvaa jos on omia virityksiä noissa piuhoissa)
- juu
eli vastus on calixin mut mut täydellinen johto sarja ois defan...kysyin liikkeistä ja kuulemma on ollu joskus ruotsissa myynnissä kyseistä sovitin johtoa mut hyväksymisen kans on ollu pieniä ongelmia. :) juu varmaan pääsee helpommalla ku ostaa defan vastuksen..pääsee samalla eroon tuost isosta pistokkeesta ja sekin on konepellin alla.. :)
- hyvä ihminen
juu kirjoitti:
eli vastus on calixin mut mut täydellinen johto sarja ois defan...kysyin liikkeistä ja kuulemma on ollu joskus ruotsissa myynnissä kyseistä sovitin johtoa mut hyväksymisen kans on ollu pieniä ongelmia. :) juu varmaan pääsee helpommalla ku ostaa defan vastuksen..pääsee samalla eroon tuost isosta pistokkeesta ja sekin on konepellin alla.. :)
vaan mene vaihtamaan sitä isoa pistoketta pois. Se pieni plugi on täysi susi molemmilla valmistajilla, mekaanisesti onneton ja verkkokaapeli menee poikki pistokkeen juuresta.
- kommentti
hyvä ihminen kirjoitti:
vaan mene vaihtamaan sitä isoa pistoketta pois. Se pieni plugi on täysi susi molemmilla valmistajilla, mekaanisesti onneton ja verkkokaapeli menee poikki pistokkeen juuresta.
tuli juuri sellaiselta apinalta joka ei omista sitä pientä plugia. Se ei todellakaan mene juuresta poikki vaan päinvastoin kestää huomattavasti paremmin kuin se vanha iso mölökkäre joka on niin helvetin tiukka liikutella kumpaankin suuntaan.
Se uusi pikkuliittimellä oleva johto on kummassakin merkissä todella kevyt laittaa paikalleen ja ottaa pois sekä huomattavasti turvallisempi koska se on tiivis paketti eikä niinkuin se vanha harakanpesä johon vesi menee joka puolelta sisälle.
Visuaalisestikkin se uusi on paljon parempi, vai onko sellainen helvetinmoinen yleensä johdon varassa roikkuva moukula paremman näköinen kuin parin sentin kokoinen pikku läppä jossain pellin alaosassa? ;o)
Tulipa mieleen tuosta ton tyypin kommentista se että "sitruuna"-nimimerkkiä ei ole näkynyt vähään aikaan... (eihän sitä tarvitse aina kirjautua nimimerkillä.....) - Joo.
hyvä ihminen kirjoitti:
Ei se mikään susi ole,ainakaan ihan,ei vaan kestä sitä että liitetään tai irroitetaan virrat päällä,aina ensin johto irti seinästä ja sitten vasta autosta.
- Kuulitkos
Joo. kirjoitti:
Ei se mikään susi ole,ainakaan ihan,ei vaan kestä sitä että liitetään tai irroitetaan virrat päällä,aina ensin johto irti seinästä ja sitten vasta autosta.
tuon jutun ihan itse essonbaarissa vai oliko joku tutun tutun tuttu kuullut sen siellä?
Voi pyhä yksinkertaisuus että sitä osataan...
Isä paapalla on ollut sama Calixin pikkupistokkeella oleva roikka ja vastakappale vuodesta -97 ja toimii ihan kuin uutena, ei pienintäkään vikaa ja ei kuule käytä mitään ajastinkelloja vaan laittaa ja ottaa pistokkeen irti aina virrat päällä.
Enkä ole koskaan kuullut kenenkään mainitsevan että näissä pikkupistokkeissa olisi ollut mitään vikaa, ne vanhat isothan olivat jatkuvasti palasina ja jos ei muuta niin se kansi heilui tuulen mukana kun se jousisysteemi poiki viimeistään toisena talvena.
Mistähän ihmeestä te jotkut saatte päähänne keksiä tuollaisia selityksiä, noi selitykset kuuluu siihen sitruunakategoriaan. - hyvä ihminen
Kuulitkos kirjoitti:
tuon jutun ihan itse essonbaarissa vai oliko joku tutun tutun tuttu kuullut sen siellä?
Isä paapalla on ollut sama Calixin pikkupistokkeella oleva roikka ja vastakappale vuodesta -97 ja toimii ihan kuin uutena, ei pienintäkään vikaa ja ei kuule käytä mitään ajastinkelloja vaan laittaa ja ottaa pistokkeen irti aina virrat päällä.
Enkä ole koskaan kuullut kenenkään mainitsevan että näissä pikkupistokkeissa olisi ollut mitään vikaa, ne vanhat isothan olivat jatkuvasti palasina ja jos ei muuta niin se kansi heilui tuulen mukana kun se jousisysteemi poiki viimeistään toisena talvena.
Mistähän ihmeestä te jotkut saatte päähänne keksiä tuollaisia selityksiä, noi selitykset kuuluu siihen sitruunakategoriaan.Valitettavasti en ole kaipailtu "sitruuna" -henkilö.
Tuo pieni pistoke on tehty juurikin uusavuttomille muovipuskurinysväreille, jotka eivät osaa/älyä/muista ottaa pistoketta irti autosta ennen ajoon lähtöä. Pikkupistokkeen pitäisi lähteä tällaisissa tapauksissa ensin irti autosta, mutta valitettavasti käykin niin päin, että irtoaa ensin pistorasiasta ja kaapeli jää pyörän alle, minkä seurauksena pistoke ja puskuri on kappaleina tiellä. Tarvikemyyjä ja korikorjaamo saa hyvät liksat.
Iso pistoke on oikein asennettuna ja käytettynä jokseenkin ikuinen värkki toisin kuin defan pikkupistokkeellinen lämmitin, jonka kaapeleita meni pahimmillaan 3 vuodessa takuuseen.
Tällä hetkellä käytössä on isopistokkeinen calix, joka on asennettu vuonna 1990, ja toimii hienosti. Omassa autossa on pikkupistokkeinen defa, jossa menossa jo toinen verkkokaapeli tänä talvena. Tämä jäykkäkuorinen saattaa kestää jopa takuuajan loppuun. Pistorasian kannen jousi ja tappi on lähtenyt tästä autosta (05/2005 lähtien) kerran, ja taas on jousi löysä. Vaimon autossa on menossa kolmas calixin pikkupistoke. Tähän ongelmaan olen jo löytänyt ratkaisun, johon on mallisuoja haussa.
Jotta en minä ihan lämpimikseni täällä huutele kuten useimmat päänaukojat.
Asialliseen keskusteluun ei tälläkään suoli-palstalla näköjään ole vaaraa joutua. - Ensikertalainen
Kuulitkos kirjoitti:
Mistähän ihmeestä te jotkut saatte päähänne keksiä tuollaisia selityksiä, noi selitykset kuuluu siihen sitruunakategoriaan.Mua naurattaa aina nämä viestiketjut kun näissä käydään päälle kuin yleinen syyttäjä ja haukutaan toisia niiden tietämättömyydestä. Tää on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tällaiseen ja haluan vain sanoa, että minä teen työkseni autojen lisävarustelia ja niiden korjaus&huoltotoimenpiteitä ja tosiaankin Calix ja Defa johdinta ei saa ottaa pois autosta, jos siinä kulkee vielä jännite vaan ensin on otettava pistoke pois tolpasta. Suojakosketinpistoke on tarkoitettu kestämään sitä pientä valokaarta, joka johdon irrottamisen ja kytkemisen yhteydessä syntyy toisin kuin se muoviseosta oleva auton pistoke. Siellä syntyvä valokaari kuumentaa ympärillä olevaa muovia, joka puolestaan aikojen saatossa alkaa kulumaan kuumuuden johdosta. Tämä voi aiheuttaa jopa palovaaran. Vanhan isopäisen johdon voi irroittaa kummasta päästä vain. Uusi pienempi liitin on näin oikein käytettynä turvallisempi ja kestävämpi, kuin vanha, joka tosiaan kerää sitä kosteutta sinne pistokepohjaa, joka aiheuttaa korroosiota, kontakti heikkenee, kuumentuminen jne.. Eikä tämän kommentin tarkoitus ole loukata ketään. Kukin käyttää kumpaa haluaa ja miten haluaa. Yllä on esitettynä vain kokemuksen tuomaa faktaa. Väärin käytettynä minä pysyn leivissäni ;)
- 16+2
Ensikertalainen kirjoitti:
Mua naurattaa aina nämä viestiketjut kun näissä käydään päälle kuin yleinen syyttäjä ja haukutaan toisia niiden tietämättömyydestä. Tää on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tällaiseen ja haluan vain sanoa, että minä teen työkseni autojen lisävarustelia ja niiden korjaus&huoltotoimenpiteitä ja tosiaankin Calix ja Defa johdinta ei saa ottaa pois autosta, jos siinä kulkee vielä jännite vaan ensin on otettava pistoke pois tolpasta. Suojakosketinpistoke on tarkoitettu kestämään sitä pientä valokaarta, joka johdon irrottamisen ja kytkemisen yhteydessä syntyy toisin kuin se muoviseosta oleva auton pistoke. Siellä syntyvä valokaari kuumentaa ympärillä olevaa muovia, joka puolestaan aikojen saatossa alkaa kulumaan kuumuuden johdosta. Tämä voi aiheuttaa jopa palovaaran. Vanhan isopäisen johdon voi irroittaa kummasta päästä vain. Uusi pienempi liitin on näin oikein käytettynä turvallisempi ja kestävämpi, kuin vanha, joka tosiaan kerää sitä kosteutta sinne pistokepohjaa, joka aiheuttaa korroosiota, kontakti heikkenee, kuumentuminen jne.. Eikä tämän kommentin tarkoitus ole loukata ketään. Kukin käyttää kumpaa haluaa ja miten haluaa. Yllä on esitettynä vain kokemuksen tuomaa faktaa. Väärin käytettynä minä pysyn leivissäni ;)
Joku toinen olisi kirjoittanut neljä romaania ajassa, joka sinulta kului puuta heinää olevan valokaarisepustuksen kirjoittamiseen, siis kahdeksassa vuodessa.
- 7+4
16+2 kirjoitti:
Joku toinen olisi kirjoittanut neljä romaania ajassa, joka sinulta kului puuta heinää olevan valokaarisepustuksen kirjoittamiseen, siis kahdeksassa vuodessa.
Oletko sinä vajaa?
- yhteenlasku ei suju?
7+4 kirjoitti:
Oletko sinä vajaa?
sinä et ainakka ymmärrä kalenterin päälle, 2006 juttuja.
- Vanhaan ketjuun!
Tiedoksi et kävi näin,defan johto tolpan pääst poikki,eli oli tollanen suora ja normaali krstalon tolppa,oli muutaman kerran kylmä aamul luulin et tolpan ajastin ei toimi!6,5v kesti tai siis talvet tuost sitä johdon kääntelyy.
Eli nyt ostin tuon mis kulma http://www.motonet.fi/fi/tuote/455029/Defa-Mini-lohkolammittimen-autoseinajohto-25m-KULMA
Kallispiuha vieläki.- suuri tapahtuma eläm
mielenkiintoista, no ei sentään.
- tarvikkeena
Tuota Defan johtoa saa nyt tarvikeosana, edukkaimmillaan kympillä 2,5m piuha.
- ---
tarvikkeena kirjoitti:
Tuota Defan johtoa saa nyt tarvikeosana, edukkaimmillaan kympillä 2,5m piuha.
on muuten parempi laatuista tuo tarvikepiuha, se on kumia toisinku defan vihreä johto
- VoiViemäri
Milloinhan noihin tulee Mennekes Type2 plugi standardiksi? Ne perkeleet kun meni ja vaihtoi sähköautojen lataustolpista Schukot pois ja pisti Mennekesit tilalle niin ei saa enää 3kW:n sisätilanlämmitintä käytettyä kuin kotona.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187