Olen syönyt Yasmin-merkkisiä e-pillereitä 10 kuukautta.
Selkääni, rintaani ja vatsaani on ilmestynyt itsestään marraskuusta lähtien mustelman, verenpurkauman näköisiä läiskiä, jotka eivät tunnu paranevan, tai sitten hyvin hitaasti ainakin. Olen käynyt tämän takia lääkärillä ja verikokeissa, mutta mitään ei löytynyt. Mainitsin lääkärille e-pillereistäni, mutta hän ei kommentoinut asiaa. Pohdinkin, voisivatko nämä läiskät johtua pillereistäni, sillä muitakaan lääkkeitä en vakituisesti syö. Selosteessa sivuvaikutuksena mainittiin ihomuutokset (akne, ihottuma, kutina), mutta tämä ei mielestäni ole ihottumaa.
Läiskät eivät kutia, ole kipeitä tai hilseile. Ainoa haitta on esteettinen, sillä niitä on jo lähes 30 kappaletta, läpimitta n. 0,5-3,0 cm.
Onkohan mahdollisesti jollekin käynyt pillerien kanssa samoin? En tahtoisi jättää näitä pillereitä millään pois kun sopivat muuten loistavasti ja hormonitasapaino on jo "ajettu sisään". Varsinkaan kun en tiedä, mitä tämä on. Kiitos jokaisesta tiedosta!
Verenpurkaumia Yasmin-pillereistä?
8
2401
Vastaukset
- Minä vaan
Kuulostaa aivan laukemian eli verisyövän oireilta. Suljettiinko tämä mahdollisuus pois?
En tiedä voisiko mustelmat johtua pillereistä, mutta kai sekin voi olla mahdollista..- Flam
Ainakin leukosyytit olivat 6,7 ja trombosyytit 134, eli punasolut hieman matalalla mutta ei vakavasti (norm. 150-400) Kyse siis tuskin lienee mistään näin vakavasta. Onneksi.
- ...
Käytin Yasmineita neljä vuotta, eikä mulle ainakaan tullut mitään iho-oireita. Jokainen tietty reagoi omalla tavallaan hormoneihin. Esim. tossa joku kysy näiden pillereiden vaikutuksesta akneen ja pari oli kirjottanu, että iho parantunu ja kuukautiskivut vähentyny. Itse taas en huomannu mitään positiivista, joskaan en negatiivistakaan vaikutusta ihon kuntoon ja omat kuukautiskipuni vain mielestäni lisäääntyi pillerien myötä. Se on varma ettei ne verenpurkaumat itsellään tuu, kyllä niille joku syy on oltava varsinkin jos niitä on noin paljon. Itse hankkisin vielä toisen lääkärin mielipiteen.
- Ei enää Yasminia...
Mulle tuli Yasminin käytöstä veritulppa vasempaan pohkeeseen. Vielä siinäkään vaiheessa lääkäri ei suositellut pillereiden lopettamista.
Ystäväni taas popsi Yasmineja ja hänelle tuli aivohalvaus.
En suosittele Yasmineja. - juttu mulla
Itse olen syönyt Diane Novia 3 kk ja viimeisen viikon aikana kylkiin on alkanut ilmestymään juuri tuollaisia pieniä verenpurkaumia. Muistuttaa hieman raskausarpien alkua. Mutta painoa ei kuitenkaan ole tullut oleellisesti lisää joten ei pitäisi lihomisesta/ihon venymisestäkään johtua.
Tiedä sitten häviävätkö itsestään ja johtuvatko pillereistä. Pitänee käydä myös näyttämässä lääkärille jos vielä lisääntyvät.- Flam
Juuri tämän tyyppisiä ovat. Täytyy ehkä käydä jollakin toisella lääkärillä ja keskustella niistä pillereistä. Yhtään ei tahtoisi merkkiä vaihtaa, mutta ehkä se alkaa olla pakko varsinkin kesän tullessa, sen verta rumia ovat. :(
Ensin taidan kuitenkin odotella josko häviäisivät vain itsestään. - oona
Flam kirjoitti:
Juuri tämän tyyppisiä ovat. Täytyy ehkä käydä jollakin toisella lääkärillä ja keskustella niistä pillereistä. Yhtään ei tahtoisi merkkiä vaihtaa, mutta ehkä se alkaa olla pakko varsinkin kesän tullessa, sen verta rumia ovat. :(
Ensin taidan kuitenkin odotella josko häviäisivät vain itsestään.jos käyt lääkärillä, niin laita tänne viestiä et mitä se sanoi. mulla kans samanlaisia jälkiä, en oo vaan uskaltanu lääkärille mennä. moni on kyl sanonu et ei ne välttämättä oo vaarallisia.
- Flam
oona kirjoitti:
jos käyt lääkärillä, niin laita tänne viestiä et mitä se sanoi. mulla kans samanlaisia jälkiä, en oo vaan uskaltanu lääkärille mennä. moni on kyl sanonu et ei ne välttämättä oo vaarallisia.
Selvä, näin voin tehdä. Epäiletkö itsekin niiden jälkien tulleen e-pillereistä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941659
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261539Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras761345- 301272
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1201088Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks422991Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46988- 22967
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66848- 46773