Hei kaikki!
Nyt rohkaisin mieleni ja ryhdyin kirjottamaan tänne, vaikka olenkin melko tuore katolilainen. Ajattelin että olisi mukava, jos löytäisimme jonkin yhteisen kiinnostuksen ja keskustelun aiheen, ettemme vain olisi eri mieltä, vaan voisimme löytää yhteyden ja sovinnon hengen. Ehdotan, että jospa kertoisimme toisillemme, mitä rukous meille merkitsee ja minkälaiset rukoukset teitä arjessa ja juhlassa parhaiten kantavat?
rukouksen myötä, kirjoittelemisiin
Rukouksen merkitys
6
599
Vastaukset
- vanhempi kat..
"Ehdotan, että jospa kertoisimme toisillemme, mitä rukous meille merkitsee ja minkälaiset rukoukset teitä arjessa ja juhlassa parhaiten kantavat?"
Hyvä ehdotus muuten, mutta rukous ym. ovat minun ja Jumalan välinen asia eivätkä ne kuulu kenellekään ulkopuoliselle.- IHS
Erityisesti Terve Maria rukous antaa minulle rauhaa ja rakkautta sydämeeni. Neitsyt Marian vaikutus on todella voimallinen.
- nuorehko
IHS kirjoitti:
Erityisesti Terve Maria rukous antaa minulle rauhaa ja rakkautta sydämeeni. Neitsyt Marian vaikutus on todella voimallinen.
Iltarukous lasten kanssa on paras hetki rukoilla. Mulle rukous ei ole itsekseenkään rukoillessa niin kovin henkilökohtainen juttu. Ruusukkoa rukoillessa yhdyn kaikkien muiden katolistan kanssa yhteiseen rukoukseen: 'rukoile meidän syntisten puolesta...' Ajattelen, että varmasti joku nyt tällä hetkellä rukoilee tätä samaa ja rukoilen hänen ja heidän kanssaa yhdessä. Ja niiden kaikkien kanssa myös, jotka rukoilevat jonain toisena päivän hetkenä, ja ovat hengessä mukana.
- nuorehko
nuorehko kirjoitti:
Iltarukous lasten kanssa on paras hetki rukoilla. Mulle rukous ei ole itsekseenkään rukoillessa niin kovin henkilökohtainen juttu. Ruusukkoa rukoillessa yhdyn kaikkien muiden katolistan kanssa yhteiseen rukoukseen: 'rukoile meidän syntisten puolesta...' Ajattelen, että varmasti joku nyt tällä hetkellä rukoilee tätä samaa ja rukoilen hänen ja heidän kanssaa yhdessä. Ja niiden kaikkien kanssa myös, jotka rukoilevat jonain toisena päivän hetkenä, ja ovat hengessä mukana.
kun rukoilen Isä meidän -rukousta. Sitäkään en rukoile yksin vaan rukoilen yhdessä teidän kaikkien kanssa niin tuoreet kuin kypsän raikkaat sisko- ja velikullat.
- sovinnon puolesta
töykeää ja epäkohtelaista sävyäsi. Miksi asiasta ei saisi keskustella siinä määrin kun kukin sen kokee itselleen sopivaksi ja rakentavaksi? Eikö tuollainen tuntemusten, kokemusten ja kasvun paikkojen jakaminen voisi tuoda meitä kaikkia lähemmäksi Jumalaa, mutta myös lähemmäksi toisiamme? Eikö se ole kaivattu päämäärä? Siksikö vastaus oli ynseä ja kylmä, kun kysyjä oli kertonut olevansa tuore katolilainen?
Minusta aloite oli hyvä ja vastaan kyllä.
- In Excelsis
tärkein on hiljainen, sanaton rukous, hiljentyminen Alttarin Sakramentin ääressä. Myös ruusukko ja tietenkin ristinmerkki. Noihin on kaikkein läheisin emotionaalinen side.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1594989Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203601Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603401Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382897Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1042655Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie272054Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191895Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101745Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1541505Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111502