Tähän asti olen tehnyt salilla selkälihaksia david-merkkisessä laitteessa. Ajattelin, että maastaveto voisi olla tehokkaampi. Harjoittelin sitä viimeksi pelkällä tangolla ja pienillä lisäpainoilla. Liike todella tuntui lihaksissa paljon paremmin kuin david.
Joku varmaan osaa kertoa miten maastaveto tehdään oikein ja tarviiko siinä käyttää vyötä.
Asiallisia vastauksia:)
kiitos!
Maastaveto
8
1009
Vastaukset
- xc.,nxc,mvn
koska ainut oikea tapa alusta asti oppia tehdä liike oikein on henkilökohtainen opastus. mutta jos haluat luoda mielikuvia liikkeen oikeasta suoritustekniikasta, niin linkistä http://www.westsidebar.net/tekniikka.htm#Maastanosto löytyy
- Vyön
käyttä riippuu siitä podailetko vai oletko enemmänkin voimanosto miehiä. Podailijalle on melkeimpä sama ja ehkä turvallistakin että käyttää vyötä. Voimamiehet pyrkivät aina mahdollisimman paljon nostelemaan ilman vyötä. Itse kun podailen on tuo vyö kyllä todella hyödyksi ja sen ansiosta saa lyödä hieman lisää rautaakin tankoon. Tuossa edellisen kaverin linkki kantsii lukaista läpi sillä siinä oli todella hyviä neuvoja aloittelijalle mm. se että mavea ei kannata tehdä sarjoina. Vyöstä vielä sen verran että se on jalpa vakuutus (hyvä vyö km. 50e ) esim. halvaantumista vastaan.
- Gotleetti
Älä käytä vyötä missään nimessä!
- perusteluja
Miksi ei vyötä? Ymmärrän jos voimamiehet eivät vyötä käytä mutta podailijat eri asia ja se myös halpa vakuutus terveydellä.
Laajenna minun ja ehkä muidenkin näkökulmaa asiallisella vastauksella. Itse olen vielä sen verran nuori (16 v.) että kaikki neuvot ja ohjeet ovat tervetulleita. - cxvzvc
perusteluja kirjoitti:
Miksi ei vyötä? Ymmärrän jos voimamiehet eivät vyötä käytä mutta podailijat eri asia ja se myös halpa vakuutus terveydellä.
Laajenna minun ja ehkä muidenkin näkökulmaa asiallisella vastauksella. Itse olen vielä sen verran nuori (16 v.) että kaikki neuvot ja ohjeet ovat tervetulleita.antaa väärän turvallisuuden tunteen (repii isompia rautoja huonolla tekniikalla luottaen sokeasti vyön tuomaan turvaan) ja keskivartalo, erityisesti vatsa, vahvistuu paremmin
- vain maksimisarjoissa
perusteluja kirjoitti:
Laajenna minun ja ehkä muidenkin näkökulmaa asiallisella vastauksella. Itse olen vielä sen verran nuori (16 v.) että kaikki neuvot ja ohjeet ovat tervetulleita.Mielestäni vyön käyttö on perusteltua vain maksimi sarjoissa, normaalisarjoissa vyötä ei kannata käytää. Vyötä käyttämällä hävitetään maastavedon (ja yleensä myös muiden liikkeiden) parhaat puolet koko kropan vahvistajana.
- henkka
Juu, tässä moni on näköjään sitä mieltä, että kannattaa harjoitella tekniikka kunnolla eikä käyttää vyötä. Jatkan varmaankin näiden ohjeiden turvin.
Hyviä treenejä!- keskikroppa
ei vyön kanssa pääse kehittymään.
Keskivartalon tuki on äärimmäisen tärkeä treenatessa.
Vyö estää tehokkaan keskivartalon lihasten käytön.
Vatsa- ja selkälihasten tulisi toimia suoritusta tukevana korsettina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603