Onko olemassa mitään ns.kilometrimäärää,joka tulisi ajaa vuodessa,että diesel kannattaa hankkia? Joskus olen kuullut puhuttavan 25 000km/per.vuosi...
Kannattaako?
5
435
Vastaukset
- sryjetyk
Laske itse: http://www.mainio.net/calculator.asp?path=1;13195;13199;13204;14387
- TT-Citikka
Minä pidän Tuulilasin laskinta tarkempana. Sekä Tuulilasin että Mainion laskimissa on se vika, että niillä ei voi laskea kuin uusien autojen kustannuksia - käytetyissä hankintahintaero tasaantuu jonkin verran.
Nykyisillä dieselin ja bensan hintaerolla (noin 20-25/30 senttiä litralta - kausivaihtelut on voimakkaita) kilometrimäärä lienee edullisellakin dieselillä noin 30-35 tkm.
Tosin nykyaikaisella turbodiesel-koneella varustettu auto on aika hauska ajettava. Itseäni ei ainakaan hirveästi harmita, vaikka diesel menisikin muutamilla saturaisilla vuodessa maksun puolelle. - autoilijamies
Opel Vectrasta kun on kyse niin eräs maahantuojan edustaja kertoi että ovat päätyneet jopa 35-40.000 km vuosittaiseen määrään kun verrattaan Vectra diesel / bensa-autoja.
Säästämismielessä alkaa siis tienaamaan vasta tuon km-määrän jälkeisillä ajoilla, joten sitä pitäisi siten ajaa 50.000 vuodessa että siinä mitään oikeesti säästää tai tienaa.
Asiaan vaikuttaa moni seikka, vaikeinta siinä on ennustaa diesel-auton jälkimarkkinoita, menekkiä tai hyvitysarvoa yrityskaupassa. Siksi esim diesel liisarit ovat yleensä korkeampia.- autoilijamies
kyseessä oli siis keskustelu uusista autoista,
kumpi kannattaa ottaa, vectra 2.2 bensa vaiko 1.9 diesel.
- Masa
siitä ostaako uutena vai käytettynä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458