"Valkovuotoni on paksua ja haisee sipulille.
Olen yrittänyt hoitaa vaivaa hiivatulehdukseen tarkoitetuilla tuotteilla onnistumatta siinä.
Joten mikähän vaiva minulla mahtaa olla ja pitääkö sen vuoksi käydä lääkärissä?
Seksielämänikin on kärsinyt kyseisen vaivan vuoksi.
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen. :) "
Kopioin tämän kirjoituksen.
Minulla on samanlainen sipulimainen tuoksu alapäässä ja valkovuoto on paksua ja vaaleanvihertävää. Käsittääkseni kyse ei ole mistään bakteeritulehduksesta vaan emättimen luonnollisesta hajusta, joka muuttuu sen mukaan mitä syö ja paljonko ja tunnetilatkin voivat vaikuttaa. Stressin aikana sipulinhajuinen vuoto lisääntyy. Ihan normaalia, ei tarvi lääkkeitä.
Sipulipillu
7
1476
Vastaukset
Trichomonas.
- tricomonas.
Kuulostaapa oireet siltä. Apteekista saa ilman reseptiä Starogyn-emätinvoidetta, kannaattaa kokeilla sitä.
- sipuli ;-)
Minulla on koko elämäni ollut aika ajoin runsasta valkovuotoa. Väriltään se on ihan valkoista, eikä siihen liity mitään muita oireita. Määrä ja koostumus vaihtelevat kierron mukaan. Toisinaan huomaan tuon sipulin hajun. Kovin usein sitä ei tunnu. Olen liittänyt sen runsaaseen sipulin syömiseen. Jos syön paljon raakaa sipulia ja menen saunaan, tunnen sen saman sipulin hajun nousevan myös hien mukana iholta.
- tinnni
Se on se Tricohomas tai jokin sen niminen :S Mullakin oli, piti kymmenen illan ajan laittaa semmosia antibiootti kapseleita emättimeen nukkumisen ajaksi..Se oli tulehdus joka ei ollut sukupuolitauti perää..Hoidettavissa on,voi kysyä apua terveydenhoitajaltasi..
Vihreä on merkki siitä ettei kaikkia ole kohdallaan :) ainakin minulle...- johanna
Trikomonas tartunta on suomessa erittäin harvinainen, ennemminkin uskoisin että kyseessä on bakteerivaginoosi, elikkäs emättimen oman bakteeritasapainon hetkellinen häiriö. Monilla naisilla, syystä tai toisesta oma bakteerikanta lehahtaa joskus liikakasvuun ja siitä johtuu pahanhajuinen valkovuoto, joskus oireina saattaa olla myös lieviä alavatsakipuja. Lääkärit määrää usein edellämainittuun vaivaan trikotzol nimistä lääkettä, samainen lääke hoitaa myös trikomonaksen.
- sinttu
johanna kirjoitti:
Trikomonas tartunta on suomessa erittäin harvinainen, ennemminkin uskoisin että kyseessä on bakteerivaginoosi, elikkäs emättimen oman bakteeritasapainon hetkellinen häiriö. Monilla naisilla, syystä tai toisesta oma bakteerikanta lehahtaa joskus liikakasvuun ja siitä johtuu pahanhajuinen valkovuoto, joskus oireina saattaa olla myös lieviä alavatsakipuja. Lääkärit määrää usein edellämainittuun vaivaan trikotzol nimistä lääkettä, samainen lääke hoitaa myös trikomonaksen.
Trikomonas on varsin yleinen tulehdus minkä aiheuttaa siimahäntä eliö. Tätä ei lasketa sukupuolitaudiksi.
helppo hoitaa ja muistakaa et mies on hoidettava myös! - sukupuolitauteja
johanna kirjoitti:
Globalisaation edetessä todennäköisesti Suomessakin hyvin yleinen tauti, mutta alidiagnostisoitu. Tauti tarttuu useimmiten seksikontaktin kautta, mutta nainen voi saada tartunnan muullakin tavoin, esimerkiksi käymälän istuimesta, jossa on trikomonasta sisältävää eritettä.
Taudille on ominaista runsas, kupliva ja vihertävä pahanhajuinen valkovuoto ja limakalvojen kirvely.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3472969Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991275Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591225- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837