Missä on työterveyslääkärien moraali ja lääkärin vala?
Itselläni kipeytyi 6/2005 oikea olkapää niin pahoin että en enään voinut olla töissä. Ortopedillä kävin ja todettiin, että jänteessä ollut kalkki on tehnyt tuhojaan; tulehdusta ja jänteen yläpää ulkoreunastaan rikki. Lähetettiin sairaalaan leikkaukseen ja sairaslomalle.
Leikkausjonoon tosin pääsin vasta 10/2005!(Tästä lähtee sitten hoitotakuu 6kk,eli leikkaukseen ehkä huhtikuussa...)
Nyt on sitten puolenvuoden aikana oireet vain lisääntyneet; molemmat olkapäät kipeä, molemmat kyynärpäät kipeät, sormien nivelet toisinaan kipeät.
Välillä olen muutaman viikon ollut töissä kun työterveyslääkäri ei ole suostunut jatkamaan sairaslomaani. Yhtenä syynä se, että sairaslomani tulee niin kalliiksi firmalle! Joulukuussa hän lähetti ortopedille kun ei halunnut itse kirjoittaa sair.lomaa. Ortopedi vaan totesi että onneksi hänen ei tarvitse ajatella firman kustannuksia ja kysyi minulta kuinka pitkälle hän sair.loman kirjoittaisi.
Tammikuun olen ollut kesälomalla ja pari viikkoa töissä. Tänään taasen jouduin menemään työ.terv. lääkärille anelemaan sair.lomaa kun kädet ovat niin kipeät. Antoi jopa 1,5vk ja sanoi että tule sitten ensi viikon perjantaina uudelleen ellei kädet ole parantuneet. Ja että kyllä sitä pitäis pyrkiä olemaan töissä vajaakuntoisenakin.
Jos kädet ovat olleet puoli vuotta kipeät niin ei ne varmaan 1,5viikossa parane...
Lisäksi kun olen nyt oikean käden okapään vuoksi leikkausjonossa ja vasen käsi on melkein yhtä huonossa kunnossa niin mitenkähän tämä työterveyslääkäri ajattelee minun pärjäävän leikkauksen jälkeen "kädettömänä". Tämän sanoin tänään hänelle mutta ei tullut mitään selkeää vastausta.
Luulis että oikean olkapään leikkauskin onnistuisi paremmin kun siellä ei olisi tulehdusta??
Saavatkohan työterveyslääkärit bonusrahaa sen mukaan kuinka vähän on sairaslomia kirjoiteltu?
Onko Työterveyslääkäri "jumala"?
Työkyvytön
1
234
Vastaukset
- Kipu-palstalla
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708