Missä on työterveyslääkärien moraali ja lääkärin vala?
Itselläni kipeytyi 6/2005 oikea olkapää niin pahoin että en enään voinut olla töissä. Ortopedillä kävin ja todettiin, että jänteessä ollut kalkki on tehnyt tuhojaan; tulehdusta ja jänteen yläpää ulkoreunastaan rikki. Lähetettiin sairaalaan leikkaukseen ja sairaslomalle.
Leikkausjonoon tosin pääsin vasta 10/2005!(Tästä lähtee sitten hoitotakuu 6kk,eli leikkaukseen ehkä huhtikuussa...)
Nyt on sitten puolenvuoden aikana oireet vain lisääntyneet; molemmat olkapäät kipeä, molemmat kyynärpäät kipeät, sormien nivelet toisinaan kipeät.
Välillä olen muutaman viikon ollut töissä kun työterveyslääkäri ei ole suostunut jatkamaan sairaslomaani. Yhtenä syynä se, että sairaslomani tulee niin kalliiksi firmalle! Joulukuussa hän lähetti ortopedille kun ei halunnut itse kirjoittaa sair.lomaa. Ortopedi vaan totesi että onneksi hänen ei tarvitse ajatella firman kustannuksia ja kysyi minulta kuinka pitkälle hän sair.loman kirjoittaisi.
Tammikuun olen ollut kesälomalla ja pari viikkoa töissä. Tänään taasen jouduin menemään työ.terv. lääkärille anelemaan sair.lomaa kun kädet ovat niin kipeät. Antoi jopa 1,5vk ja sanoi että tule sitten ensi viikon perjantaina uudelleen ellei kädet ole parantuneet. Ja että kyllä sitä pitäis pyrkiä olemaan töissä vajaakuntoisenakin.
Jos kädet ovat olleet puoli vuotta kipeät niin ei ne varmaan 1,5viikossa parane...
Lisäksi kun olen nyt oikean käden okapään vuoksi leikkausjonossa ja vasen käsi on melkein yhtä huonossa kunnossa niin mitenkähän tämä työterveyslääkäri ajattelee minun pärjäävän leikkauksen jälkeen "kädettömänä". Tämän sanoin tänään hänelle mutta ei tullut mitään selkeää vastausta.
Luulis että oikean olkapään leikkauskin onnistuisi paremmin kun siellä ei olisi tulehdusta??
Saavatkohan työterveyslääkärit bonusrahaa sen mukaan kuinka vähän on sairaslomia kirjoiteltu?
Onko Työterveyslääkäri "jumala"?
15
4624
Vastaukset
- abc
Kusipäitä ovat. Tuntuu tosiaan että ensisijainen ominaisuus on niillä ajatella firman etua.
- Tanjata
Kuulostaapa todella karmealta tuollainen! Kehottaisin käymään vaikka yksityisellä lääkärillä hakemassa pidempää sairaslomaa jos ei töissä pysty olemaan. Miksi muuten olet ollut tammikuussa kesälomalla?
- Työkyvytön
... työterveyslääkärin vuoksi. Eli kun tuo tt-lääkäri niin kovasti minua töihin painosti niin ajattelin sitten että kai mä siellä jotenkin pystyn olemaan. Tyydytin hänen tahtoaan. Lisäksi olisin pudonnut kelan sairauspäivärahalle joten menin töihin ja pidin viime kesän kesälomia samalla pois. Näin sain kulutettua 30pv jonka jälkeen alkaa taasen sairastamisen laskeminen alusta. Nyt voin taasen olla 3kk sairaslomalla kärsimättä siitä taloudellisesti.
Jos ovat he ilkeitä minulle niin en minäkään sitten ole kiltisti... - Käpytikka
Itse taistelin kuusi vuotta kipeän käden kanssa ennen kuin se leikattiin. Sinä aikana kipu levisi ympäri vartaloa ja se diagnotisoitiin fibromyalgiaksi. Koko käsi särki olkapäästä sormenpäihin. Yöt oli kauheita. Vaihdoin kaksi työpaikkaa sinä aikana ja kaksi työterveyslääkäriä. Molemmat syötti lääkkeitä minkä kerkisi ja antoi kortisonipiikkejä. Vihdoin menin yksityiselle ortopedille. Hän sanoi, että olkapäässä on repeämä ja iso kalkkeuma. Sen jälkeen työterveyslääkäri edelleen kielsi sen.
Lopulta vaadin terveyskeskusta ottamaan magneettikuvan. Soitin johtavalle lääkärille. Kuvat otettiin ja pääsin pikaisesti leikkaukseen. Leikkauksen jälkeen kirurgi sanoi, että siellähän oli ihan oikeesti vikaa, me luultiin, että se oli fibromyalgiaa. No käsi parani sen jälkeen, eikä leikkauskaan ollut mitenkään hirveä (tähystysleikkaus).
Koita taistella vaan ja jos saat rahaa, mene yksityisesti leikkaukseen. Odotan nyt polven tutkimukseen, kun en pääse kävelemään kunnolla. Jono on kunnallisella puolella 8 kk. Menin taas yksiyiselle ortopedille. - Työkyvytön
Käpytikka kirjoitti:
Itse taistelin kuusi vuotta kipeän käden kanssa ennen kuin se leikattiin. Sinä aikana kipu levisi ympäri vartaloa ja se diagnotisoitiin fibromyalgiaksi. Koko käsi särki olkapäästä sormenpäihin. Yöt oli kauheita. Vaihdoin kaksi työpaikkaa sinä aikana ja kaksi työterveyslääkäriä. Molemmat syötti lääkkeitä minkä kerkisi ja antoi kortisonipiikkejä. Vihdoin menin yksityiselle ortopedille. Hän sanoi, että olkapäässä on repeämä ja iso kalkkeuma. Sen jälkeen työterveyslääkäri edelleen kielsi sen.
Lopulta vaadin terveyskeskusta ottamaan magneettikuvan. Soitin johtavalle lääkärille. Kuvat otettiin ja pääsin pikaisesti leikkaukseen. Leikkauksen jälkeen kirurgi sanoi, että siellähän oli ihan oikeesti vikaa, me luultiin, että se oli fibromyalgiaa. No käsi parani sen jälkeen, eikä leikkauskaan ollut mitenkään hirveä (tähystysleikkaus).
Koita taistella vaan ja jos saat rahaa, mene yksityisesti leikkaukseen. Odotan nyt polven tutkimukseen, kun en pääse kävelemään kunnolla. Jono on kunnallisella puolella 8 kk. Menin taas yksiyiselle ortopedille....ollut helppoa.
Kyllähän sitä mieluusti menisi yksityiselle leikkaukseen mutta kun maksavat monta tonnia... ei sitä varten lainaakaan viitsisi ottaa.
Ja periaatteesta, kun jo verorahoista on tuo kunnallinen maksettu, niin kyllä se apu sieltä pitäisi saada. Ei kyllä kovin lupaavalta näytä, jonot kun ovat vähintään sen 6kk.
Välillä tuntuu että pitäs jo saada lähete psyliatriseen hoitoon kun ei enään meinaa pää kestää, mutta huumorilla vaan eteenpäin niin kyllä se siitä. Ja tuskin sinnekään alle 6kk pääsis :-) - Työkyvytön
Käpytikka kirjoitti:
Koita taistella vaan ja jos saat rahaa, mene yksityisesti leikkaukseen. Odotan nyt polven tutkimukseen, kun en pääse kävelemään kunnolla. Jono on kunnallisella puolella 8 kk. Menin taas yksiyiselle ortopedille....kärsin tämän olkapään kivuista ainakin sen kuusi vuotta ennen kuin lähetettiin leikattavaksi. Sekin lähetys sitten tapahtui yksityisen ortopedin toimesta, joka sanoi että olis jo aiemmin pitänyt leikata.
Minullekin lykättiin niitä kortisonipiikkejä ja tyrkytettiin/tyrkytetään särkylääkkeitä. Särkylääkkeitä en oikeen voi syödä kun vatsa ei kestä. Noista kortisonipiikeistähän on ollut monesti juttua että ne jopa lisäisi sitä kalkin muodostusta jänteessä. Tiedä sitten miten on oikeesti. - jännää.
Käpytikka kirjoitti:
Koita taistella vaan ja jos saat rahaa, mene yksityisesti leikkaukseen. Odotan nyt polven tutkimukseen, kun en pääse kävelemään kunnolla. Jono on kunnallisella puolella 8 kk. Menin taas yksiyiselle ortopedille.Ennen kuin ei oltu keksitty fibroa niin ihmiset olivat "luulosairaita", nyt kun fibro on tunnistettu niin ei viitsitä tutkia kipujen alkuperää vaan mennään helpoimman kautta ja diagnoosi on fibro.
- Eve 37
Ihan normaalia tt-lekurin toimintaa. Menet yksityiselle ja pyydät B-lääkärintodistuksen ja näinollen olet saikkarilla kunnes olet terve. Putoat kyllä kelan sairaspäivärahalle jossain vaiheessa, mutta vaihtoehtoja sulla ei ole. Sitäpaitsi terveys ennen rahaa.
- Työkyvytön
...valan rikkojia?
Joo, olen taasen harkinnutkin tuota yksityiselle menoa, siellä kun kohdellaan ihmistä ihmisenä. On se kyllä niin kummallista tuo tt-lääkärien touhu. Itse en ole ollut aiemmin mitenkään pitkillä sair.lomilla niin en ole tähän ennen törmännyt.
Kesällä hän antoi ihan kiltisti sair.lomaa, mutta nyt kun homma on pitkittynyt ja oireet lisääntyneet niin yht'äkkiä pitäisikin pystyä olemaan töissä.
Käsittämätöntä!
- hoidettu
Otapa yhteyttä Harto Heimoon Helsingissä. Googleta ("harto heimo" selkäsivut)
Voisipa vaikka käsikivut kadota...- olet
Toisella kalkkia ja jälleen kerran tarjoat linkilläsi sitä yhtä ja ainoaa tapaasi.
Olisit laittanut suoran linkin.
http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Parannu.html
Herää nyt pikkuhiljaa todellisuuteen.
Ja tätä ei todellakaan ole "inka" kirjoittanut. - Työkyvytön
...on kaikenlaisia uskomuksia ja tietysti pitääkin olla, eihän tästä elämästä muuten selviäisi.
Mutta tässä tapauksessa nyt kuitenkin uskon puukon voimaan kun on niin selkeä tämä "tauti". - hoidettu
olet kirjoitti:
Toisella kalkkia ja jälleen kerran tarjoat linkilläsi sitä yhtä ja ainoaa tapaasi.
Olisit laittanut suoran linkin.
http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Parannu.html
Herää nyt pikkuhiljaa todellisuuteen.
Ja tätä ei todellakaan ole "inka" kirjoittanut.Tarjoan vaihtoehtoa, josta monet ovat saaneet apua. Ja kuten huomasit, niin tuo osaaja ei asu Lahdessa! ;)
Ja selvästikään tämä ketjun aloittaja ei ole vielä saanut apua muilta kokeilemiltaan... - Inka
Harto Heimo ei taida enää tehdä muuta kuin myydä Urantia-kirjaa. Yhtä hyvin Raamatulla paranee, varsinkin jos mätkitään isolla perheraamatulla.
Heimo on kadonnut Kansanparantaja-liitosta. Se mies kyllä katoamistemput osaa...
- kipuihin kyllästynyt
Erittäin tuttua toimintaa tuo työpaikkalääkärin touhu. Itse olen sairastanut olkapäitä kohta vuoden verran. Kuvissa todettu kalkkeuma jänteessä ja muutenkin kulunut olkapää. Mutta ei hätää lääkäri totesi kirjoittaessa sairaslomaa että liikuuhan kätesi vielä. Hoitoon pääsee sitten vasta kun käsi ei liiku. Ei sairaslomasta ole mitää hyötyä kun palaa samaan työhön minun mielestä. Niin että nyt vain odotellaan että käsi lakkaa toimimasta kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708