Vapaasanalla on joku minulle tuntematon kirjoittanut mielestäni erittäin hyvin näistä nykyajan eksytyksistä ja Jumalan sanan viisauksista:
Från: Kaaleb1 Skickat: 2006-01-31 21:50
Paavali5 ystäväni. Jeesus todella pelastaa ja parantaa. Olen lueskellut aina joutaessani sieltä ja täältä. Etsin sinua varten tämän tekstin. Lue tämä teksti huolellisesti läpi, rukoillen Jeesusta kirkastamaan sinulle totuutensa Sanansa kautta.
"Rakkaus herää vapaudessa
Aidossa Jumalan seurakunnassa on tuo vapauden ilmapiiri, jossa kaikki uskaltavat olla oma itsensä. Oikeaan uskoon pakotetuista tulee kauheita teeskentelijöitä, mutta vapauden ilmapiirissä tehdyt hyvät ratkaisut synnyttävät vakaita periaatteen ihmisiä.
Ketkä uskaltavat olla Jumalan seuraaja niin, että antavat ihmisille sen vapauden, jonka Jumalakin antaa? Niitä ovat ne, jotka mielellään tekevät Jumalan tahdon omassa elämässään. Heillä vapaus ei ole pahuuden verhona, vaan voimana hyvyyteen. He tuntevat Jumalansa ja myös veljensä ja sisarensa Jeesuksessa ja kokevat yhteyden heidän kanssaan yli kaikkien rajojen.
Sinulla on siis vapaus valita väärin, mutta myös vastuu valintojesi seurauksista. Jos otat vastuun teoistasi ja tahdot sopia välisi Jumalan kanssa, niin Jeesuksen kautta saat kaiken anteeksi, koska Hän on maksanut Jumalalle sinun syntivelkasi. Voit aloittaa elämäsi alusta evankeliumin voimassa.
Evankeliumin mukaiset ajatukset vääjäämättä vaikuttavat evankeliumin mukaisia tekoja. Teoista voidaan lukea tekijän ajatukset, vaikkei voitaisikaan lukea sanoista. Monet tunnustavat suullaan uskoaan Jeesukseen, mutta kieltävät Hänet teoillaan. Toivon sinusta parempaa. Siksi tarkista asenteesi, ovatko ne evankeliumin mukaiset? Jos tahdot muuttua, niin kuuntele jatkuvasti Jeesusta. Älä masennu siitä millaiseksi koet itsesi.
Jos et käänny pois kuuntelemasta Jeesusta, niin mikään ei voi estää sinua pelastumasta, ei oma pahuutesi, ei paholainen, ei maailma eikä ihmiset. Jos käännät korvasi pois kuuntelemasta Jeesusta, niin sinä varmasti hukut, oli uskosi sitten kuinka vahva tahansa ja lohduttajasi kuinka arvovaltaisia hengen miehiä hyvänsä.
Vain ja ainoastaan Jeesuksen uhrin kautta minä olen sovitettu Jumalan kanssa. Minulla ei ole Jumalan edessä mitään muuta ansiota, johon voisin vedota. Jos olen elänyt Jeesuksen opetusten mukaan, niin olen vain tehnyt sen, mikä pitääkin. Toteltuani Jeesuksen opetuksia en siten ole tehnyt mitään erinomaista tai kiitettävää, vaan olen ansioton palvelija. Olen tyytyväinen Jumalan armoon Jeesuksessa. Olen Jeesuksen saarnan kuulemisen kautta päässyt rauhaan Jumalan kanssa. Sanokoot ihmiset minusta mitä tahansa, niin vain Jeesuksen sanomisella on väliä. Kuulkaamme siis Hänen ääntänsä!
Kaikkien kristillisten yhteisöjen piirissä on todellisia Jeesuksen seuraajia, joita minä kunnioitan. Silti puhun meidän hengellisten kotiemme antikristillisyydestä, koska vain totuus tuo rakkauden ja valhe johtaa rakkaudettomuuteen. Raamatun Jeesus on Totuus.
Paholainen seurakunnassa
Tuo väärä profeetta saarnaa Jumalan sanaa, niin kuin paholainen saarnasi Eevalle paratiisissa, tai Jeesukselle erämaassa. Hän tulkitsee Raamattua suurella viisaudella.
Paavali tiedosti Paholaisen vaikutuksen seurakunnassa varoittaessaan "toisen Jeesuksen" saarnaajista: "Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi." 2Kor.11:3-5 Tuo kaksisarvinen peto on siis "isoinen apostoli".
Raamatun Jeesus vastaan toiset Jeesukset.
Eksyttäjä on lähellä
Jeesus sanoo apostoli Juudaksesta Joh.17:12: "kadotuksen lapsi". Paavali sanoo Antikristuksesta saman nimen 2 Tess.2:3. Sekä 2Tess.2:3 että Ilm.13 kuvaavat kadotuksen lapsen samalla tavalla: "jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä." 2Tess.2:9 "Se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden." Ilm.13:13
Juudas Iskariot on siis esikuva Antikristuksesta. Sen täytyi olla Jeesukselle tuskallista, että yksi hänen apostoleistaan oli paholaisen vallassa. "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele." Joh.6:70 Yhtä lähellä kuin Juudas oli Jeesusta on Antikristus lähellä meitä, jotka olemme Jeesuksen seuraajia tässä lopun ajassa. Kukaan Jeesuksen oma ei säästy tässä ajassa siltä tuskalta, että antikristillisyys on lähellä meitä.
Antikristillisyydessä korostetaan voimaa ja ihmeitä mieluummin kuin vanhurskautta. Siinä vaaditaan enemmän alamaisuutta hengelliselle johtajalle ja kirkon perinteelle kuin kuuliaisuutta Jeesuksen Herraudelle. Itsensä korottaminen, "lihan mukaan kerskaaminen", ja rahan ahneus julistajan käyttäytymisessä ovat varmoja merkkejä antikristillisyydestä. Juudaskin varasti Jeesuksen kukkarosta.
Jumalan laatiman pelastussuunnitelman pääperiaate on : " ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä." 1Kor.1:29
Sydän, johon kerran loisti Kristuksen kirkkauden evankeliumi, pimentyy ihmiskunnian tavoittelusta. "Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, Hänen, joka on Jumalan kuva." 2Kor.4:4
Ihmeitä totuudesta luopumisen hinnalla
Kun evankeliumia ei enää pidetä suurena sanomana Jeesuksesta, niin on tehty tilaa sekä järkeisuskolle että sielulliselle kiihoitukselle. Ihmisen oma kyky uskoa yliluonnollisiin asioihin on sielullista uskoa, mutta raamatullinen usko saa voimansa Jumalan sanasta. Jotkut ovat tämän maailman viisauden eksyttämiä, toiset taas ovat eksyneet etsiessään ihmeitä. "Juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta." 1Kor.1:22
Muista, että Antikristuksella on kaksi sarvea, voiman ja viisauden sarvet. Hän siis kykenee hurmaamaan sekä juutalaiset että kreikkalaiset eli sekä uskonnolliset ihmiset että ateistit. Uskonnollinen ihminen vaatii uskomisensa ehdoksi tunnustekoja. Jumala ei kuitenkaan suostu tähän vaatimukseen. Hän suostuu vahvistamaan uskoamme ihmeillä, mutta uskomme ei saa perustua niihin, vaan sen tulee perustua Hänen sanaansa.
Jumalan ihmeet todistavat meille siitä, että evankeliumi Jeesuksesta on totta. "Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta." Mark.16:20 Jumalan ihmeet ovat siis Jeesuksen Kristuksen todistajia ja vahvistavat meille evankeliumin totuuden sanan, että Hän on se, joka Hän sanoo olevansa. Jos ihmeet eivät vahvista Jumalan sanaa, vaan julistajan tai herätysliikkeen arvovaltaa, niin ihmeet eivät ole Jumalasta.
Moni hengellinen herätys on nostanut suuren saarnaajan koko kansan tietoisuuteen. Silloin saarnaaja ja hänen ihmeensä ja merkkinsä ovat olleet yleinen keskustelunaihe, mutta ei Jeesus. Hän jäi taka-alalle. Saarnaajan velvollisuus on pitää huolta siitä, että Jumala saa kunnian Hänen ihmeistään. Pitäessään huolta tästä asiasta Paavali tuli kansan kivittämäksi, vaikka hänellä olisi ollut tilaisuus ottaa vastaan samojen ihmisten palvonnan. (Katso Apt.14) Jos Jumala ei saanut kunniaa ihmeistään, niin jatkossa välikappaleena olleen saarnaajan kautta on voinut alkaa ilmetä ihmeitä, jotka syntyvät valheen voimasta. Jos ihminen ottaa itselleen Jumalalle kuuluvaa kunniaa, niin se on valheen tekemistä. Totuudesta luopunut saarnaaja tahtoo antaa uskonnollisille ihmisille heidän vaatimansa tunnusteot.
Valheentekijä on kuunnellut käärmettä, ja hänen mielensä on turmeltunut pois kuuliaisuudesta Totuudelle. "Sillä vääriä kristuksia (voideltuja) ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." Matt.24:24
Et voi ottaa Jeesusta vastaan syntiesi sovittajana ja samalla vastustaa Hänen opetuksiaan.
Paha sukupolvi tavoittelee merkkiäC
Kaatumista esirukouksen aikana on pidetty merkkinä Jumalan Hengen kosketuksesta. Kaikki tällaiset merkit ovat aina olleet vaarallisia. Juutalaisetkin pyysivät Jeesukselta merkkiä, mutta Hän vastasi: "Tämä paha ja aviorikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki." Matt.12:38-39
Koska Jeesus ei antanut juutalaisille muuta merkkiä kuin ristiinnaulitun ja ylösnousseen Jumalan Pojan, niin uskon, ettei Hän ole antanut kaatumismerkkiäkään. Jeesus ei tahtonut juutalaisten ottavan Häntä vastaan ilman, että he ottaisivat vastaan Hänen opetuksensa. Jos Hän olisi tehnyt muutamia vaikuttavia temppuja, merkkejä, niin kansa olisi ihastunut suuresti ja ottanut Hänet vastaan Messiaana, mutta heidän sydämensä olisi silti jäänyt vastustamaan Hänen opetuksiaan.
Kristillisyydessä on aina ollut jossain määrin sielullisen uskon ilmiöitä, mutta niin on erityisesti lopunaikana. Kun harjoitetaan sielullista uskoa niin voi alkaa todella tapahtua jotain yliluonnollista. Silloin olet vaarassa, koska sinulle on liian vaikeaa olla pitämättä sitä Jumalalta tulleena, ja niin joudut valheen hengen valtaan! Hypnoosi ja suggestiot ovat valheen voimaa, jonka valheen henki saa aikaan. Jumalan usko on totuuden voimaa, jonka Pyhä Henki saa aikaan.
Monet käyttävät Raamatun lauseita loitsuina. He eivät kätke niiden sanomaa sydämeensä, vaan hokevat niitä itselleen kiihottaen itseään uskomaan. Pakene sellaista! Sensijaan kuule ja ymmärrä Jumalan sana sydämessäsi, yhdy sen sanomaan ja saat uskon lahjana Jumalalta. Hän antaa uskon niille, jotka nöyrtyvät Hänen sanojensa edessä anomaan armoa. Älä ole sellainen "uskon sankari", joka yrittää ottaa uskon sitä anomatta, kiihottamalla itseään uskomaan. Jos et saanut uskoa Jumalalta, niin vika oli ehkä kuulemisessasi. Nöyrry Jumalan sanan alle, niin Hän antaa sinulle uskon armostaan.
Jotkut sielullisen uskon julistajat ovat menneet yhä pidemmälle ihmeiden ja merkkien korostamisessa. He ovat syrjäyttäneet katumuksen, parannuksen ja syntien tunnustamisen, maailmasta luopumisen ja itsensä kieltämisen ja ristinsä ottamisen ja Jeesuksen seuraamisen. Keskeiseksi asiaksi he ovat nostaneet ylösnousemukseen ja ruumiin terveyteen uskomisen. Jopa taloudellinen rikastuminen ja maailman valloittaminen seurakunnalle on nostettu esille.
Vähitellen väärä voitelu on alkanut lisääntyä ja on saanut viimeaikoina piirteitä, jotka ennakoivat varsinaisen Antikristuksen pian nousevan karismaattisen kristillisyyden riveistä.
Yhteenveto evankeliumeista
Jeesukselle uskollisten sanoma: Vain Jeesus Kristus pelastaa.
Vanhan porton sanoma: Kirkko pelastaa.
Keski-ikäisen porton sanoma: Usko pelastaa.
Nuoren porton sanoma: Henki pelastaa."
Hyvä kirjoitus
3
212
Vastaukset
- Albert
Kiitos siitä!
Oli hyvä kirjoitus. Avarsi jälleen ajatusmaalimaa ja käsitystä näistä eksytyksistä. Varsinkin tuo vertaus paholaisen kahteen sarveen sai ajattelemaan, "näinhän se menee".
Rukoillaan jälleen viisautta meille kaikille, jotta osaisimme aina olla nöyriä Jumalan Totuudelle. Tuo Totuus on Jeesus Kristus, ja yksin Häneen turvaten meillä on Elämä. Rukoillaan, ettei uskonnollisuus eikä sielullisuus pääsisi itämään hengelliseen elämäämme.
Siunausta Rea.- RitariOlevainen
kirjoittanut tuon itsellesi,että sait sen tänne ovela kun oot !
Valhetta kun levität muutenkin,nimittelemällä minukin varkaaksi,odostan julkista anteeksipyyntöäsi.
vaikka se on poistettu palstalta,on se minlla tallessa,sun syyttöksesi,ala toimia,tai minä alan.
Miten voit sanoa iseäsi uskovaiseksi,vaikka voit tuollaisia vääriä todistuksia täällä toisista levitellä ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 682871
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468