Mistä netistä löytyy tukiryhmiä verkostomarkkinoinnissa mukana olleille ja siitä pettymään joutuneille? Vai tehdäänkö tästä palstasta sellainen? Itse olen ollut mukana verkostossa ja joskus miettinyt, että onkohan minulla traumoja jäänyt siitä.
Haipolat ja mursikset voisivat paneutua tähänkin kirjoituksissaan.
Tukiryhmiä verkostomarkkinoijille?
4
352
Vastaukset
- Maijaliini3
Kirjoitin eilen tänne forumille omasta tilanteestani otsikolla Anteeksi ja kumma kyllä, tämä forum voisi ihan hyvin toimia jonkinlaisena tukipalstana saman kokeneille. Ja vieläpä siinä mielessä autenttisena, että täällä turisevat sekä vm:ssa mukana olevat että sen todellisen luonteen ymmärtäneet. Saa näkemyksiä puolesta ja vastaan.
Yllä mainittu 'kumma kyllä' siitä syystä että kun aloitin tekemään vm-bisnestä 2 vuotta sitten, kävin täällä lukemassa jo silloin lukemassa näitä mielipiteitä. Oli vähän eri asenne tuohon aikaan - 'ekan ahaa-elämyksen jälkeen'. ;)
Ihminen on kuitenkin järkiperäinen olento. Luulenpa että kaikki vm-hypettäjät vielä tulevat järkiinsä. Mutta on hyvä muistaa että itse ei ole mikään paha ihminen, sosiaalinen painostus vaan on aina ollut ja tulee aina olemaan yksi mahtavismpia vaikutuskeinoja. Lieneekö holokaustiakaan olisi ollut jos jokainen olisi ajatellut yksilönä tekojensa oikeutusta. Toisaalta, eipä totuutta tiedetty tuolloinkaan koko karmeudessaan. No juu, tämä murheellinen ajanjakso ihmiskunnan historiassa ei tietenkään kelpaa edes vertaukseksi, mutta noin esimerkkinä ajatuksen voimasta ja mielen manipuloinnista...- Raid Tappaa
Itse liityin GNLD:hen aikoinaan kaverin rekrytoimana. Itse liiketoimintaesittelystä en ymmärtänyt mitään. Eräs toinen kaveri sitten jotenkin sai ylipuhuttua. Seuraavan parin päivän aikana selvisi, että puolituttuja ihmiä oli toiminnassa mukana toista kymmentä. Kaikki juuri aloittaneita. Olin hyvin huolissani tilanteestani, sillä en oikein tiennyt mitä olin tekemässä. Kuitenkin ajattelin, että olen samassa veneessä kavereiden kanssa. Eihän tässä ole syytä huoleen.
Aivopesu meni minulle aika nopeasti läpi. Ylälinja opetti, että kaikkiin tilaituuksiin kannattaa osallistua ja minähän osallistuin. Tilaisuuksissa käytettiin sitten mielenhallinnan keinoja joista Berzerkekin postasi kirjoituksen.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000012771865#22000000012771865
Aloin uskoa, että minä olen voittaja, sillä olen löytänyt uskomattoman keinon menestyä. Ihmiset, jotka eivät käytä tarjottua tilaisuutta hyväkseen ovat häviäjiä. Koulutuksissa jankattiin, kuinka joku 20mk koulutuksesta on vähän rahaa ja "kyllä teillä on siihen aina varaa osallistua ja jokainen koulutus tuottaa 100 000mk tulevaisuudessa"."Ei tarvi osallistua, jos on varaa menettää 100 000mk". Kaikkiin kissanristiäisiin osallistumista painotettiin ja muu elämä alkoi jäädä taka-alalle. Valloilla oleva oppi oli, että muuta ihminen ei elämäänsä tarvi. Vapaa-aikani menikin sitten "liiketoimintaan". Berzerkin postauksen kohta kolme kertoo kaiken:
3.) Entisten ja nykyisten syntien tunnustaminen: Verkostokuvioissa olleet saatetaan tunnustamaan entisen elämänsä kurjuus, ns. oravanpyörä (normaali työelämä). "Ennen piti leimata kortti seitsemältä, mutta nyt voin tehdä 12 tuntisia päiviä juuri siihen aikaan vuorokaudesta kuin haluan"
Ylälinja painosti asetettujen myyntitavoitteiden toteuttamiseen, mikä olikin käytännössä tuotteiden ostamista varastoon. Huonona myyjänä en saanut tuotteita kaupaksi tarpeeksi. Koulutustilaisuuksissa opetettiin kuinka esteet piti vain voittaa. "Jos et ole hyvä myyjä, niin sinun on vain tultava sellaiseksi. Yksinkertaista!". Tuotteita ostamalla sitten pätevöidyttiin yrityksen tarjoamiin matkoihin, joita kaikki tavoittelivat. Itse en ihan niin pitkälle mennyt. Kantavia oppeja olivat sellaiset kuten "tätä liiketoimintaa ei voi TODELLA ymmärtää ennen kuin on nähnyt miten suuresta asiasta on kysymys ja sitä ei voi ymmärtää muuta kuin osallistumalla matkalle". Tämän ei kuitenkaan opetettu olevan koko tarkoitus, vain oleellinen osa. Myös liikevaihdon synnyttämiseen keskityttiin koulutuksessa. GNLD ei ollut puhdas pyramidi. Ihan oikeita maksavia loppukuluttajia oli ja haettiin lisää.
Se miksi hurahdin on minulle epäselvää. Mukana olin 6kk kunnes menin armejaan. Taloudellinen tappioni ei minua harmita. Tulen tänään toimeen mainiosti. Minua vaivaa se miten tulin hyväksikäytetyksi. Mukana olleet kaverit eivät olleet mukana kuin pari viikkoa. Kaikki ovat edelleen yhtä läheisiä kuin ennenkin.
(c) Raid Tappaa
Saa kopioida ei-kaupalliseen tarkoitukseen. - Pyramidien vastustaja
Kirjoitat: "sekä vm:ssä mukana olevat että sen todellisen luonteen ymmärtäneet. Saa näkemyksiä puolesta ja vastaan."
Oletko aivan sekaisin? Sinäkö nyt olet ymmärtänyt vm:n todellisen luonteen? Entä Haipola, mursis yms. pellet?
Höpö höpö.
Tutustuhan alaan oikeasti kunnolla. Käy vaikka lukemassa www.merchantsofdeception.com osoitteessa ilmaiseksi ladattavissa oleva kirja. Siitä löydät paljon asioita jotka joissakin yhtiöissä on tehty väärin. Tutki lisää alaa, sen onnistumisia ja verkostointia väärinkäyttäviä toimijoita. Samalla huomaat, jos omaat normaalin älykkyyden, miten voi asiat hoitaa toisin.
Huomaat hyvin nopeasti, että verkostomarkkinointi onkin todellisuudessa erittäin nerokas tapa saada isolle joukolle ihmisiä lisäansioita, merkittäviä tuloja ja rikkautta, ilman että kukaan häviää mitään.
Tutustu oikeasti alaan. Suhtaudu varauksella näiden fanaatikkojen hömppien jotka eivät asioitaan edes perustele ja levittävät väärää tietoa kuten Haipola (asioita tutkimatta julistaa omaa vääristelevää virheellistä "totuuttaan" ja vieläpä Jumalan nimessä).
Tutustu oikeasti alaan.
Analysoi sitä.
Mieti mitkä on mielestäsi pahimmat asiat joihin olet verkostoinnissa törmännyt ja jotka pitäisi muuttaa.
Ja niin edelleen.
Tee omia päätöksiäsi.
Tutustu asioihin nyt ainakin satojen tai tuhansien tuntien ajan ja analysoi myös. Vain niin voit niin sanotusti löytää totuuden. - Maijaliini3
Pyramidien vastustaja kirjoitti:
Kirjoitat: "sekä vm:ssä mukana olevat että sen todellisen luonteen ymmärtäneet. Saa näkemyksiä puolesta ja vastaan."
Oletko aivan sekaisin? Sinäkö nyt olet ymmärtänyt vm:n todellisen luonteen? Entä Haipola, mursis yms. pellet?
Höpö höpö.
Tutustuhan alaan oikeasti kunnolla. Käy vaikka lukemassa www.merchantsofdeception.com osoitteessa ilmaiseksi ladattavissa oleva kirja. Siitä löydät paljon asioita jotka joissakin yhtiöissä on tehty väärin. Tutki lisää alaa, sen onnistumisia ja verkostointia väärinkäyttäviä toimijoita. Samalla huomaat, jos omaat normaalin älykkyyden, miten voi asiat hoitaa toisin.
Huomaat hyvin nopeasti, että verkostomarkkinointi onkin todellisuudessa erittäin nerokas tapa saada isolle joukolle ihmisiä lisäansioita, merkittäviä tuloja ja rikkautta, ilman että kukaan häviää mitään.
Tutustu oikeasti alaan. Suhtaudu varauksella näiden fanaatikkojen hömppien jotka eivät asioitaan edes perustele ja levittävät väärää tietoa kuten Haipola (asioita tutkimatta julistaa omaa vääristelevää virheellistä "totuuttaan" ja vieläpä Jumalan nimessä).
Tutustu oikeasti alaan.
Analysoi sitä.
Mieti mitkä on mielestäsi pahimmat asiat joihin olet verkostoinnissa törmännyt ja jotka pitäisi muuttaa.
Ja niin edelleen.
Tee omia päätöksiäsi.
Tutustu asioihin nyt ainakin satojen tai tuhansien tuntien ajan ja analysoi myös. Vain niin voit niin sanotusti löytää totuuden.Kuka on väärässä ja kuka oikeassa... tämä koko aihepiiri on oikeastaan jotain sellaista mitä ei mielestäni voi verrata mihinkään toiseen. Jokaisesta keskustelunaiheesta on aivan yhtä monta näkökantaa ja mielipidettä kuin on keskusteluun osallistujiakin, mutta tämä verkostomarkkinointi kuohuttaa joteknin eri tavalla.
Kehotat minua perehtymään alaan nyt oikein kunnolla ja ottamaan selvää. Kiitos kehotuksestasi, mutta nuo sata tuhatta tuntia olen jo asiaan paneutunut. Ehdin siis tehdä todella aktiivisesti liiketoimintaa kahden vuoden ajan, välillä se oli jopa oikein hauskaakin! Ja vieläpä kun sai tehdä ystävien kanssa töitä ym. mukavaa. Eli olen nähnyt myös sen puolen kun asiat sujuu ja tekeminen on mukavaa. Nyt viimeisen puolen vuoden ajan olen todella vakavasti alkanut analysoida bisnestä ja alaa ja ihmisiin vaikuttamisen menetelmiä, usko vain olen todella ottanut selvää ja punninnut asioita eri puolilta. VErkostomarkkinointi saattaa olla jollekin, monillekin ihmisille hyvä vaihtoehto, ja osa siinä myös menestyy. Kysymys on kuitenkin toisten (ja itsen) mieleen ja ajatteluun vaikuttamisesta psykologisin keinoin, mielikuvien luomisesta ja ihmisten linkittämisestä toisiinsa. On valmis systeemi jota seuraamalla saavuttaa sen unelmansa jne... Henkilökohtaisesti en halua lukeutua niihin ihmisiin jotka näillä keinoin saavat tuloa ja menestyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672385- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww691130EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41097- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660- 43658
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27581