Tämä pitää kertoa

jukka.finland

Olen saanut olla tukihenkilönä 3 viikkoa sitten itsemurhaa yrittäneelle päihdeongelmaiselle nuorukaiselle. Hän oli tavatessamme Jumalan kieltäjä ja pilkkaaja.

Saattaessani nuorukaista sairaalasta hoitolaitokseen kerroin hänelle yksinkertaisesti Jumalan evankeliumin ja lauloin tämän laulun:

Olin täynnä suurta ahdistusta,
Vapahtajaa hiljaa rukoilin.
Hän sanoi:"Älä pelkää rangaistusta,
ristillä jo sinut armahdin!"
Sydän kun auki on
sinne Jeesus tekee asunnon.
Tänään Häneen uskon,
näen aamuruskon,
päivä sarastaa.

Olen käynyt päivittäin nuorukaista tapaamassa ja hän on saanut viime päivinä kyläillä kodissamme. Olen hiljaa ystävieni kanssa rukoillut ja jättänyt "puhumisen" Jeesuksen huoleksi.

Viikko sitten tämä nuorukainen -Toni- kysyin voisiko saada raamatun. Lupasin hankkia. Toissapäivänä hän oli avannut radion ja etsiessään kanavaa oli radiosta kuulunut hengellistä laulua (myöhemmin osottautui Klimenkon lauluksi "ole armollinen oi Herra, kun käyn takaisin luokses sun"). Laulun päätyttyä oli juontaja sanonut rukoilevansa niiden puolesta, jotka haluavat antaa elämänsä Jeesukselle ja saada syntinsä anteeksi. Toni oli alkanut rukoilla ja oli tapahtunut, että hänen puhuessaan Jeesukselle hän yhtäkkiä huomasi uskovansa Jeesukseen. Kun tapasin eilen Tonin hän sanoi minulle näin:"kuule Jukka, mä olen tehnyt parannuksen ja Jeesus on tehnyt mun sydämeen kodin!" Auto oli karkaa käsistäni, mutta heti hänen suullan tunnustettua Jeesuksen Herraksi oli yhteys keskenämme ja tiesin, että ihme oli tapahtunut nuorukaisen sydämessä.

Ystävät, tällaista tekee Jeesus. Hän antaa paljot synnit anteeksi ja muuttaa miehen mielen (ja naisen mielen). Tätä kutsutaan parannukseksi. Tervetuloa iloitsemaan kanssani Tonin syntymäpäivää; se on kirjattu illaksi 31.01.2006. Ylistetty olkoon Herran nimi.

Mutta Hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki mitä me anomme tai ymmärrämme -sen voiman mukaan joka meissä vaikuttaa- Hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa nyt ja maailmanajasta toiseen, totisesti.

41

1345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansutuulia

Hienoa Jukka kun jaoit tämän kanssamme. Tiedän tuon tunteen jonka itsekin sain kokea kuun alussa, kun alkoholistinuori, kahden vuoden takaisten keskustelujen tuloksena antoi itkien elämänsä Jeesukselle, hän vain totesi, ettei kukaan muu häntä voi auttaa kuin Jeesus.
      Viinanhimot ovat olleet nyt näin kaun pois, se rauha mikä on sisimmässä se kuulemma vain jatkuu.
      Kiitos että vielä on niitä jotka kulkevat rinnalla! Siunausta Jukka veli. :)

• Muistan tuon tapauksen, josta kerroit (ellen nyt sotke jonkun toisen saman tyyppiseen todistukseen). On valtavan siunattua olla mukana kertomassa Jeesuksesta ja aina joskus vielä saada sekin armo, että on omin silmin näkemässä ja kuulemassa, kuinka Jeesus on antanut avun synnin repimälle ja taakoittamalle ihmiselle. Tosiasia lienee on kuitenkin se, että vasta taivaassa meille paljastuu lyhteemme ts. usein kohtaamme ihmisiä, keskustelemme heidän kanssaan, ehkä jossain käytännön asiassa voimme auttaakin ja rukoilla, mutta tuloksia emme työstämme täällä ajassa aina näe. Näin on ehkä parempikin. Mutta kyllä tämä kokemani oli riemua ja virkistystä arkisen aherruksen keskelle.

Lähden nyt erään toisen kaverin kanssa hoitamaan käytännön juoksevia asioita virastoihin. Tämä nuorukainen ei ole päässyt (vielä) vapaaksi narkoottisista aineista ja jengeistä, joissa niitä käytetään. Porukka kuitenkin hyväksyy minut siinä mielessä, ettei kukaan ole ollut minulle väkivaltainen ja useampi käyttäjistä on uskoutunut kertomaan minulle ongelmistaan. Heillä on sellainen virheellinen ajatus (kun ovat kuulleet monen saaneen avun, jolle olen toiminut tukihenkilönä), että kykenen heitä omin keinoin auttamaan. Tosiasia on se, että ne nuorista, jotka ovat turvautuneet Jeesukseen, ovat saaneet avun ja tulevaisuudessakin Jeesus on uskollinen ja auttaa jokaista, joka Häntä avukseen huutaa; tässä ei ole yhtään erotusta, olkoon nuori tai vanha, siveä tai siveetön, ihmissilmin hyvätapainen kulkija tai karkea synnin tekijä ja pilkkaaja. Jeesus auttaa jokaista joka Häntä avukseen huutaa. Hän sanoo:"Katsokaa Minuun ja pelastukaa!" Ja sillä hetkellä kun katsomme, olemme pelastuneet. Näin rohkeasti tahdon kärsiville opettaa.

Jumala Sinua runsaasti siunatkoon ja sydämessäni tunnenkin, kuinka siunaat minua ja muita ihmisiä. Siihen meidät on kutsuttukin, siunaamaan, että myös siunauksen perisimme.

• RitariOlevainen

saa todistaa Jeesuksesta,ja sen seurauksena kuulija tulee uskoon,olen kokenut sen onnen,se on sanoin kuvaamaton kokemus,tyydyttää sydämenkaipuun täydelliseti,ei ole mitään suurempaa kokemusta,se on se sinetti,apostolinen sinetti,jota ei kuaan voi murtaa,se on Jumalan teko,siunausta sinulle ja kiitän Jumalaa saadessasi johdattaa hoivaasi uskottuja ihmisiä Kristuksen luokse.

• Olipas mahtavaa kerrankin lukea näin positiivinen kirjoitus! Kiitän Jumalaa tuosta pelastuneesta nuoresta, ja yritän muistaa rukoilla, että hän pääsisi eroon myös noista huumeista. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.

Jatkan myös rukousta sinun ja työsi puolesta.

Runsasta Jumalan siunausta sinulle ja perheellesi.

• Niin, paljon on aihetta kiittää tästä Jumalan armotyöstä. Varmuudeksi tarkennan, että tämä uskoon tullut Toni ei käytä enää päihteitä vaan kirjoituksessani mainitsema toinen nuori mies. Toivon hartaasti, että hänkin saisi pian armon vapautua noista kahleista.

Kiitos, että muistat rukouksissasi. Jumala auttaa meitä ja on luvannut johdatuksensa, kun kuljemme rukoilen.

• engelmama

Hei Jukka!

Kiitos siitä, että jaoit tämän valtavan kiitosaiheen kanssamme. Muistan minäkin Tonia rukouksissani. Jumala voi!

Anne

• oululainen

tuo kaveri olisi tuossa jamassa voinut kääntyä mihin tahansa uskontoon.

Taas käytettiin ihmisen ns. "heikkoa hetkeä" taikauskoon käännyttämiseen.

Kun ihmisen psyyke on heikoimmillaan, niin silloin on helppo tuollaisten haaskalinutujen iskeä.

Voi saat..na!

• lukea kunnolla. Jukkahan nimenomaan sanoi, ettei saarnannut hänelle mitään. "Antoi Jeesuksen puhua." Hän oli itse alkanut etsimään Jumalaa, koska tiesi, ettei kukaan muu enää voi auttaa.

Että älähän syyttele turhaan.

• Wictor

että sinä uskot saat..n

eikö Jukan olsi saanut muka puhua mitään nuorukaiselle hänen kriisitilanteessansa? Juuri silloinko nimenomaan pitäisi vaieta kun lähimmäisellä on hätä? Olisiko sinun herrasi mukaan ollut parempi jättää nuorukainen heitteille ja kenties päättämään itse omat päiväns`? Ilmeisesti olisi...

• oululainen
        Laurentius kirjoitti:

lukea kunnolla. Jukkahan nimenomaan sanoi, ettei saarnannut hänelle mitään. "Antoi Jeesuksen puhua." Hän oli itse alkanut etsimään Jumalaa, koska tiesi, ettei kukaan muu enää voi auttaa.

Että älähän syyttele turhaan.

elänyt Iranissa olisi hän 99.999%:sti kääntynyt islamilaisuuteen, mikäli Intiassa niin 99.999%:sti olisi kääntynyt hindulaisuuteen.

On parempi päättää päivänsä, kuin ryhtyä taikauskojen (verrattivissa tappaviin tauteihin) levittäjäksi. Vain siten voidaan taikauskot hävittää maanpäältä.

• Wictor kirjoitti:

että sinä uskot saat..n

eikö Jukan olsi saanut muka puhua mitään nuorukaiselle hänen kriisitilanteessansa? Juuri silloinko nimenomaan pitäisi vaieta kun lähimmäisellä on hätä? Olisiko sinun herrasi mukaan ollut parempi jättää nuorukainen heitteille ja kenties päättämään itse omat päiväns`? Ilmeisesti olisi...

Ja vaikkei kohtalona olisikaan ollut itsemurha, on hyvin todennäköistä, että hän olisi kuollut nuorena. En ymmärrä miksei uskoontuloa osata edes nähdä käytännöllisellä tavalla hyväksi asiaksi, sillä usein se on ainoa asia, mikä saa vedettyä ihmisen tuollaisista huumeiden kahleista. Kun sitten aikanaan on selvinnyt pahimmasta ja päässyt uudestaan omille jaloille, on jälleen vapaus joko seurata Herraa, tai kääntyä pois. Missään vaiheessa oma vapaa tahto ei häviä. Harvapa vain kääntyy pois, kun on nähnyt kuinka ihmeellinen Jumala meillä on.

• oululainen kirjoitti:

elänyt Iranissa olisi hän 99.999%:sti kääntynyt islamilaisuuteen, mikäli Intiassa niin 99.999%:sti olisi kääntynyt hindulaisuuteen.

On parempi päättää päivänsä, kuin ryhtyä taikauskojen (verrattivissa tappaviin tauteihin) levittäjäksi. Vain siten voidaan taikauskot hävittää maanpäältä.

Ainakin islamilaisessa kulttuurissa on päin vastoin. Useimmiten uskonto ajaa verikostoihin ja itsemurhiin. Koskaan uskonto ei ole turvapaikka, sillä Allahkin on sen verran ailahtelevainen, että tekee milloin mitä sattuu.

Intialaisissa kulttuureissa taas uskonto on pitkälti itsensä kehittämistä. Sekään ei tuo samanlaista turvaa ja rauhaa kuin kristinuskon Jumala, joka on itse kuollut omiensa puolesta.

Lisäksi, useimmiten näissä maissa ihmiset ovat jo valmiiksi uskonnollisia, eikä heidän tarvitse kääntyä siihen. Uskonto on osa arkipäiväistä elämää, ja vain harvoilla siinä on syvällisempää merkitystä. Kunhan vain tavan vuoksi palvotaan Jumalaa.

Kristinuskossa on osittain sama ongelma. Sen verran vanha uskonto, että on alkanut ilmetä uskonnollisuutta, ja syvä yhteys Jumalaan on kadonnut. Kuitenkin se, joka Jumalan löytää henkilökohtaisella tasolla, on löytänyt sellaisen aarteen, mistä ei halua luopua. Silloin vasta tuntee Elävänsä.

Sinulla on aika ahdas kuva uskonnoista. Etkö ole tullut ajatelleeksi, kuinka paljon se tuo ihmisille lohdutusta ja turvaa? Ihmiset luonnostaan etsivät luojaansa, sitä korkeampaa voimaa, josta kaikilla on jonkinlainen mielikuva. On ikävää kuulla, kun joku sanoo, että itsemurha on parempi vaihtoehto, kuin uskonnollinen elämä. Eikös sinunkin mielestä elämä ole kuitenkin elämistä varten??

• tane
        Laurentius kirjoitti:

Ainakin islamilaisessa kulttuurissa on päin vastoin. Useimmiten uskonto ajaa verikostoihin ja itsemurhiin. Koskaan uskonto ei ole turvapaikka, sillä Allahkin on sen verran ailahtelevainen, että tekee milloin mitä sattuu.

Intialaisissa kulttuureissa taas uskonto on pitkälti itsensä kehittämistä. Sekään ei tuo samanlaista turvaa ja rauhaa kuin kristinuskon Jumala, joka on itse kuollut omiensa puolesta.

Lisäksi, useimmiten näissä maissa ihmiset ovat jo valmiiksi uskonnollisia, eikä heidän tarvitse kääntyä siihen. Uskonto on osa arkipäiväistä elämää, ja vain harvoilla siinä on syvällisempää merkitystä. Kunhan vain tavan vuoksi palvotaan Jumalaa.

Kristinuskossa on osittain sama ongelma. Sen verran vanha uskonto, että on alkanut ilmetä uskonnollisuutta, ja syvä yhteys Jumalaan on kadonnut. Kuitenkin se, joka Jumalan löytää henkilökohtaisella tasolla, on löytänyt sellaisen aarteen, mistä ei halua luopua. Silloin vasta tuntee Elävänsä.

Sinulla on aika ahdas kuva uskonnoista. Etkö ole tullut ajatelleeksi, kuinka paljon se tuo ihmisille lohdutusta ja turvaa? Ihmiset luonnostaan etsivät luojaansa, sitä korkeampaa voimaa, josta kaikilla on jonkinlainen mielikuva. On ikävää kuulla, kun joku sanoo, että itsemurha on parempi vaihtoehto, kuin uskonnollinen elämä. Eikös sinunkin mielestä elämä ole kuitenkin elämistä varten??

kun et tuota usko?????

• tane kirjoitti:

kun et tuota usko?????

Mitähän sinä nyt halusit tällä kysymyksellä saavuttaa...

• veliRiepu

Olen hyvin iloinen, että olet saanut olla Jumalan välikappaleena Tonin ohjaamisessa Jeesuksen luo.
      Tätä minäkin janoan ja toivon, että saisin enemmän olla Jumalan käytössä sielujenvoittajana.
      Jeesus siunatkoon sinua jatkossakin valtavasti ja antakoon sinulle viisautta kaikessa työssäsi!
      Sillä tämä on Jumala, meidän Jumalamme, aina ja iankaikkisesti; hän johdattaa meitä kuolemaan asti. (Psalmi 48:15)

• poikalapsi

MIKSI ihmeessä heikoilla olevalla pannaan "tukihjenkilöksi" uskontoon käännyttävä hihhuli? On rtäysin sopimatonta antaa taikauskoon viettelijälle "namupala", suojaton, heikoilla oleva ihminen! Jukka: HÄPEÄ moraalitonta toimintaasi. Lopeta viatonten viettely!

• veliRiepu

On se niin väärin auttaa tosi hädässä olevaa!

On se niin väärin, että rappiotilassa oleva ihminen saa avun!

On se niin väärin, että tuhoa kohti oleva autetaan uudestaan elämään kiinni!

On se niin väärin, että ihminen saa Jeesukselta kestävän avun ja uuden mahdollisuuden!

• utelias

Näin sanoo eräs pojulapsi, siis joka itse on saastaisen hengen vallassa, no ehkä olisi kuitenkin syytä, rukoilla tämänkin rienaajan puolesta.Surku hupaisinta tässä kuitenkin on se, että tämä miekkonen haluaa> vielä ojentaa Jumalan työtovereita?????

• poikalapsi
        veliRiepu kirjoitti:

On se niin väärin auttaa tosi hädässä olevaa!

On se niin väärin, että rappiotilassa oleva ihminen saa avun!

On se niin väärin, että tuhoa kohti oleva autetaan uudestaan elämään kiinni!

On se niin väärin, että ihminen saa Jeesukselta kestävän avun ja uuden mahdollisuuden!

Auttaminen ei ole väärin. Sen sijaan tahallinen johtaminen harhaan ei ole auttamista vaan oman edun tavoittelua. Se on väärin ja TÄYSIN moraalitonta. Ikäbä on huomata, että teistä puolustuskyvyttömän huijaaminen on oikein. No, se kertoo teistä kyllä aika lailla.

• poikalapsi
        utelias kirjoitti:

Näin sanoo eräs pojulapsi, siis joka itse on saastaisen hengen vallassa, no ehkä olisi kuitenkin syytä, rukoilla tämänkin rienaajan puolesta.Surku hupaisinta tässä kuitenkin on se, että tämä miekkonen haluaa> vielä ojentaa Jumalan työtovereita?????

Alkaa käydä sääliksi sitä Jumalaakin, jos työtoverit ovat tuommoisia moraaliltaan.

• veliRiepu
        poikalapsi kirjoitti:

Auttaminen ei ole väärin. Sen sijaan tahallinen johtaminen harhaan ei ole auttamista vaan oman edun tavoittelua. Se on väärin ja TÄYSIN moraalitonta. Ikäbä on huomata, että teistä puolustuskyvyttömän huijaaminen on oikein. No, se kertoo teistä kyllä aika lailla.

Sitä minä just olen koittanut toitottaa, että on se niin väärin johdattaa elämässään haaksirikkoutunut Jeesuksen, Vapahtajan luokse. Ja varsinkin, jos ohjaaja on ollut helluntailainen( paitsi, oletko varma, että Jukka on helluntailainen), niin tämä kauheahirvittäväkammottava rikos vaan moninkertaistuu, on, on se tosi moraalitonta.

Minä tunnen monia ihmisiä, joille on tapahtunut tämä kauhea asia myös. Ja voitko uskoa, että heistä on tullut onnellisia kansalaisia. Mikä voi olla katastrofaalisempaa, kuin että Jeesus saa tehdä kurjasta, toivottomasta syntisestä armahdetun syntisen?
        Kyllä nyt tarvitsisi ateistien vähän ryhdistäytyä, ettei enää useampien ihmisten kävisi niin kurjasti, että ajautuvat Jeesuksen, maailman Vapahtajan omaksi. Ateistien pitäisi pitää sen verran puolensa, että kaikki elämässään epäonnistuneet, kurjat, vaivaiset, apuatarvitsevat, kurjat (niinkuin minä) eivät löytäisi Jeesusta, pääsisi kiinni elämisen arvoiseen elämään ja itsekunnioitukseen sekä pääsisi kiinni iankaikkiseen elämään. Minä uskon, että se on tosi rankkaa kuulla, jos helluntailaisten auttamana ihmisreppanat saavat avun Jeesukselta. On se niin väärin! Kyllä me ollaan tosi julmia ja pahoja, kun autamme hädänalaisia. Voitko ikinä antaa tällaisia tekoja anteeksi?
        Minäkin sain tänään olla siunaukseksi lähimmäiselleni, Jumalan armosta, en itselleni kunniaa ota, niin täytyy minun nyt varmaan säkissä ja tuhkassa tehdä parannusta ja aloittaa mieluummin pahan tekeminen ja korkeintaan kaatuilla omaksi ilokseni ( olen muuten siinäkin tosi huono, en ole ns. kaatunut ikinä, eikä meidän srk:ssa sitä harrasteta, kamalaa sekin! ). Ainakin Saatana olisi silloin tyytyväinen, niin ja hänen kätyrinsä.
        Muuten, muistutuksena: Jeesus tuli syntisiä varten, syntisiä pelastamaan.

• veliRiepu
        poikalapsi kirjoitti:

Alkaa käydä sääliksi sitä Jumalaakin, jos työtoverit ovat tuommoisia moraaliltaan.

Jumalan paradoksi onkin se, että Hän etsii kurjia ja köyhiä, käyttääkseen heitä muiden kurjien ja köyhien etsimiseen. Itsessään erinomaiset ja mainiot yksilöt, jotka usein ylenkatsovat Jeesuksen armon ja anteeksiannon, hän toteaa käyttökelvottomiksi heidän itseriitoisuutensa tähden.

Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." Mark.2:17

• poikalapsi
        veliRiepu kirjoitti:

Jumalan paradoksi onkin se, että Hän etsii kurjia ja köyhiä, käyttääkseen heitä muiden kurjien ja köyhien etsimiseen. Itsessään erinomaiset ja mainiot yksilöt, jotka usein ylenkatsovat Jeesuksen armon ja anteeksiannon, hän toteaa käyttökelvottomiksi heidän itseriitoisuutensa tähden.

Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." Mark.2:17

Jumala siis hakee valehtelijoita ja typeryksiä ajamaan asiaansa? Miten VALEHTELIJA voi ajaa asiaa? Miten viettelt muuttuu hyväksi teoksi? Olette te kyllä TOSI kaksinaamaisia veijareita!!!

• lue raamattua
        poikalapsi kirjoitti:

Jumala siis hakee valehtelijoita ja typeryksiä ajamaan asiaansa? Miten VALEHTELIJA voi ajaa asiaa? Miten viettelt muuttuu hyväksi teoksi? Olette te kyllä TOSI kaksinaamaisia veijareita!!!

huomaat raamatusta aika nopeasti, että Jeesus kulki juomarien ja huorintekijöiden seurassa ja nosti heidät ylös synnin suosta.

Mooses oli murhamies, Daavid oli murhamies ja huorintekijä, Paavali oli murhamies ja uskovaisten kiduttaja, Makdaleena oli riivattu, Syykkarin kavon nainen huora, Jaakob pettäjä ja valehtelija. Lista on loputon. Heistä Jumala teki uusia miehiä ja naisia.

Lue raamatusta ja rakastu Jeesukseen, joka on kuollut syntiesi tähden. Muista että sun synnit on aiheuttaneet toisen miehen kuoleman. Sä olet syyllinen ja me kaikki.

• veliRiepu
        poikalapsi kirjoitti:

Valitettavasti keskustelumme on turhaa. Puhumme näköjään eri kieltä. Jos sinun mielestäsi ihmisen Jeesuksen luo johtaminen on viettelyä, niin sinulla on ihan ikioma sanavarastosi, johon minä en ikävä kyllä ole päässyt oikein sisälle.
        No ehkä huominen on parempi keskinäisen ymmärtämisen puolesta, ollaan toiveikkaita.

Huominen on Jumalan lahja, jonka ainakin minä haluan käyttää siten, että mahdollisimman moni saisi tulla siunatuksi/autetuksi Jumalan taholta kauttani. Se on kuitenkin täysin Jumalan varassa koko asia. Lisäksi pyydän, että saisin elää lähellä Jeesusta, joka on minuakin kurjaa raukkaa niin paljon rakastanut ja rakastaa edelleen uskollisesti loppuun asti, niinkuin Hän on luvannutkin Sanassaan.
        Jeesus on niin valtavan hyvä!
        Makoisia unia!

• voi,voi ja voi

kuinkas sä voit kirjoittaa tuosta uskoon tulleesta kaverista
        -Lopeta viatonten viettely!
        eihän se ole kovin viaton ollu, vai onko susta vaan suoralta kädeltä kaikki "nuoret miehet" niitä "viattomia". sun puheet on homon puheita.

• etsluu

kiitos Jukka, kun jaoit tämän kokemuksen kanssamme.

ja kiitos Herralle uudesta veljestä Tonista! Herra auttakoon häntä ja varjelkoon uskontiellä eteenpäin ja vapauttakoon Tonin kaikista hänen
      riippuvuuksistaan! Jeesuksen nimessä.

niin se on ihmeellistä syntyä Jumalan lapseksi. muistan itsekin sen illan 7.10.1999. tätä ennen Jumala oli alkanut vetämään minua voimallisesti puoleensa.

• Tahdon kiittää jokaista teistä kannustuksesta ja siunauksen toivotuksista, joita olen vuorokauden aikana saanut, heitäkin, jotka eivät ole niitä sanoiksi palstalle pukeneet. Tonin puolesta kiitän jokaisesta huokauksesta, joka on noussut Herran puoleen hänen puolestaan.

Otan kiitollisin mielin vastaan myös vastustajien vastaväitteet, sillä me tiedämme sen, että "kaikki yhdessä myötävaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa". Ellei evankeliumin julistus ja varsinkin sen vastaanottaminen nostata vihollisen vastarintaa niin minulla olisi perusteltu syy epäillä uuden lapsen syntymistä Jumalan perheväkeen.

Pyydän Herran omia rukoilemaan näiden pahojen ihmisten puolesta, jotka menevät yhä pidemmälle jumalattomuudessaan yllyttäen lähimmäisiään elämään synnissä, hyväksymään sen ja kieltämään Jumalan sanan. Herra Jeesus on kuollut kaikkien puolesta ja antanut meille tehtävän julistaa Hänen evankeliumiaan, jonka voimasta voi jumalattominkin ihminen kääntyä pimeydestä valkeuteen ja Saatanan vallasta Jeesuksen puoleen ja saada Häneen uskomalla synnit anteeksi ja perintöosan pyhien joukossa.

Jumala teitä sisaret ja veljet siunatkoon.
      (JK. Toni tuli juuri käymään. Meillä on paljon yhdessä tekemistä ja juteltavaa; tulee hyvä aamupäivä. Jatketaan toisiamme siunaten ja yhdessä rukoillen).

Usko ei ole joka miehen, mutta Jumala on uskollinen ja pitää uskovaisistansa hyvän huolen.

• hansutuulia

Aivan sama meno oli silloin kun ilmoitin nuoren miehen pelastunee. Varmistus tuli heti, viholliselle se olikin paha juttu. Mutta ei lannistuta, Herra on ansainnut ylistyksen ja kiitoksen! Siunausta sinulle Jukka. Hänen kädessään on turvallista olla.

• poikalapsi
        hansutuulia kirjoitti:

Aivan sama meno oli silloin kun ilmoitin nuoren miehen pelastunee. Varmistus tuli heti, viholliselle se olikin paha juttu. Mutta ei lannistuta, Herra on ansainnut ylistyksen ja kiitoksen! Siunausta sinulle Jukka. Hänen kädessään on turvallista olla.

Onko teillä jokin yhteine vainoharha, kun puhutte vihollisen vahvistuksista? Viettely on siis hyvä asia. Tuo on mukava nyt sitten muistaa seuraavan kerran, kun moralisoitte vastaavaa toimintaa, jota joku jossain johonkin toiseen asiaan liittyen tekee. Helluntailaisen opin mukaan vietteleminen on kaunis ja kunnioitettava asia, josta tulee kiittää Jumalaa...

• poikalapsi kirjoitti:

Onko teillä jokin yhteine vainoharha, kun puhutte vihollisen vahvistuksista? Viettely on siis hyvä asia. Tuo on mukava nyt sitten muistaa seuraavan kerran, kun moralisoitte vastaavaa toimintaa, jota joku jossain johonkin toiseen asiaan liittyen tekee. Helluntailaisen opin mukaan vietteleminen on kaunis ja kunnioitettava asia, josta tulee kiittää Jumalaa...

En tiedä onko tämän aloitukseni alla käytetty sanontaa "vihollisen vahvistuksista", mutta sanomani oli tämä: kun joku ihminen tekee parannuksen ja vapautuu synnin siteistä, niin jumalattomat ihmiset nousevat äänekkäästi vastustamaan tapahtunutta ja/tai kyseenalaistamaan vapautuneen kokemuksen todenperäisyyden. Näin käsitykseni mukaan Sinäkin tässä asiassa olet tehnyt. Minulle tämä vastustus on elämän merkki Jumalalta ts. Hän on todella tehnyt jotain mistä Hänen vastustajansa murisevat.

Toni on tuossa toisella koneellamme ja hämmästelee aloitukseni saamaa negatiivisuutta (siis joidenkin vastaajien taholta) ja kirjoittaa jotain itse tuonne. En sano tätä Sinulle Poikalapsi vaan muille, että toivon teidän ottavan huomioon, että Toni on ottamassa ensi askeleitaan tällä pyhällä tiellä eikä välttämättä osaa pukea ajatuksiaan oikeisiin sanoihin.

• poikalapsi
        jukka.finland kirjoitti:

En tiedä onko tämän aloitukseni alla käytetty sanontaa "vihollisen vahvistuksista", mutta sanomani oli tämä: kun joku ihminen tekee parannuksen ja vapautuu synnin siteistä, niin jumalattomat ihmiset nousevat äänekkäästi vastustamaan tapahtunutta ja/tai kyseenalaistamaan vapautuneen kokemuksen todenperäisyyden. Näin käsitykseni mukaan Sinäkin tässä asiassa olet tehnyt. Minulle tämä vastustus on elämän merkki Jumalalta ts. Hän on todella tehnyt jotain mistä Hänen vastustajansa murisevat.

Toni on tuossa toisella koneellamme ja hämmästelee aloitukseni saamaa negatiivisuutta (siis joidenkin vastaajien taholta) ja kirjoittaa jotain itse tuonne. En sano tätä Sinulle Poikalapsi vaan muille, että toivon teidän ottavan huomioon, että Toni on ottamassa ensi askeleitaan tällä pyhällä tiellä eikä välttämättä osaa pukea ajatuksiaan oikeisiin sanoihin.

MISSÄ minä olen kiistänyt tuon "Tonin" kokemusten todenperäisyyden? Kerrohan!

Minä vastustan SINUN moraalitonta toimintaasi viettelijänä ja uskoon viettelyä yleensä. Äläpäs sekoita puuroja ja vellejä, ole niin ystävällinen.

Viettelet hädänalaisen ja sanot hyvä olevasi. Joka itsensä ylentää, se alennetaan...

• hansutuulia
        poikalapsi kirjoitti:

MISSÄ minä olen kiistänyt tuon "Tonin" kokemusten todenperäisyyden? Kerrohan!

Minä vastustan SINUN moraalitonta toimintaasi viettelijänä ja uskoon viettelyä yleensä. Äläpäs sekoita puuroja ja vellejä, ole niin ystävällinen.

Viettelet hädänalaisen ja sanot hyvä olevasi. Joka itsensä ylentää, se alennetaan...

niin tuollaisia et kyllä puhuisi, Häpeä.
        Jos äitis tietäis niin nurkan taakse veis ja selkään antaisi. Tuo on jo niin kamalaa että, että kukaan vähäkin järkeä omistava ei puhuisi toiselle ihmiselli niinkuin sinä teet. Pimeessä komerossa ko sinut on kavatettu?
        Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa kuin rienata, voit poistua.

Vastaa edes kerrankin rehellisesti miksi pyörit täällä jos et usko Jeesukseen? mitä se sinuun koskee jos tämä alue ei ole sinun mielesi mukaista, niin miksi hyvä ihminen sinä täällä roikut ???

Niinkuin Toni jo tuolla kertoi kukaan ei ole häntä vietellyt!!! Olet kyllä anteeksipyynnön velkaa Jukalle ja Tonille.

• poikalapsi
        hansutuulia kirjoitti:

niin tuollaisia et kyllä puhuisi, Häpeä.
        Jos äitis tietäis niin nurkan taakse veis ja selkään antaisi. Tuo on jo niin kamalaa että, että kukaan vähäkin järkeä omistava ei puhuisi toiselle ihmiselli niinkuin sinä teet. Pimeessä komerossa ko sinut on kavatettu?
        Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa kuin rienata, voit poistua.

Vastaa edes kerrankin rehellisesti miksi pyörit täällä jos et usko Jeesukseen? mitä se sinuun koskee jos tämä alue ei ole sinun mielesi mukaista, niin miksi hyvä ihminen sinä täällä roikut ???

Niinkuin Toni jo tuolla kertoi kukaan ei ole häntä vietellyt!!! Olet kyllä anteeksipyynnön velkaa Jukalle ja Tonille.

Kuulepas nyt: KUN joku viettelee oman lapsesi johonkin "lahkoon", josta et satukaan itse pitämään, muistat toivottavasti myös silloin puolustaa viettelijää ja ylsitää viettelyn autuutta. Muista.

Minä uskon Jeesukseen. Teidän lahkolaisten moraalittomomuuden herättelyä saan harjoittaa: ei kelvottomien tule antaa rauhassa syöttää sontaa viattomille ja hädänalaisille.

En ole rienannut enkä rienaa. Jukka on itse todistanut olevansa lahkoon viettelijä ja omien tekojensa kehuskelija. Minulla siis EI ole mitään anteeksi pyydeltävää siltä suunnalta. Sinulla sen sijaan on minulta: PYYDÄPÄS nyt kiltisti anteeksi omaa moraalitonta toimintaasi.

• Opetus ja muistutus!
        poikalapsi kirjoitti:

Kuulepas nyt: KUN joku viettelee oman lapsesi johonkin "lahkoon", josta et satukaan itse pitämään, muistat toivottavasti myös silloin puolustaa viettelijää ja ylsitää viettelyn autuutta. Muista.

Minä uskon Jeesukseen. Teidän lahkolaisten moraalittomomuuden herättelyä saan harjoittaa: ei kelvottomien tule antaa rauhassa syöttää sontaa viattomille ja hädänalaisille.

En ole rienannut enkä rienaa. Jukka on itse todistanut olevansa lahkoon viettelijä ja omien tekojensa kehuskelija. Minulla siis EI ole mitään anteeksi pyydeltävää siltä suunnalta. Sinulla sen sijaan on minulta: PYYDÄPÄS nyt kiltisti anteeksi omaa moraalitonta toimintaasi.

että tuo jukka.finland ei kuulu mihinkään lahkoon, ei kirjoitustensa mukaan ainakaan. Ei siis helluntailaisiinkaan jos meitä nyt lahkona pidät. Viettelijäksi hän itseään jossain eilen sanoi ja muistaakseni lupasi jatkaa tätä "ihmisten viettelemistä" uskon tielle. Onkohan niin, että olet uskoville/helluntailaisille katkera? Mene ja tiedä, mutta "väsyttävä tyyppi" olet ja hyvä unilääke siis tähän aikaan yöstä.

Olet vielä vitsikäskin, kun homona saarnaat lahkolaisten moraalittomuudesta.

Väsyttävä/unettava ja vitsikäs/virkistävä

• Toni,vm83

Te ketkä kuvittelette että tukihenkilöni on jollain lailla käännyttänyt minua kristinuskoon ei pidä paikkaansa ollenkaan vaan olen itse halunnut löytää Jeesuksen ja turvautua häneen toki olen kysynyt tukihenkilöltäni kristinuskoon liittyviä asioita mutta ei hän mitään ole minulle väkisin tyrkyttänyt.

• Sanoin jo pöydän yli Tonille kiitos. Tässä se uudelleen, kiitos. Ystävät, tämä tuntuu hyvältä, tämä on kuin taivasta maan päällä. Te jotka Herran Jeesuksen tunnette voitte aavistella sydämeni laulun. Kaikki, joissa on henki, ylistäkää Herraa, hallelujaa!

• hansutuulia

Jeesuksen rakkaudella. Olet valinnut hyvän tien.
        En koskaan vaihtaisi sitä mitä maailma ennen minulle tarjosi. Olen Jeesus tiellä ollu noin 11 vuotta ja ainuttakaan päivää en ole katunut, päin vastoin. Kun tulin uskoon, meillä tapahtui aivan ihmeellisiä asioita, sairauksia alkoi parantumaan, lapseni tuli uskoon ja mieheni.
        Nyt vanhin tyttäreni on saanut aivan ihanan poikakaverin joka on myös uskossa. Kiitos Herralle. Nytkin hän on parhaillaan Wienissä, veimme hänet eilen vantaan lentokentälle, hän meni tapaamaan tyttöystäväänsä jonka tapasi Venäjän aktioleirillä.
        Se mitä perheessäni on tapahtunut on Jumalan aikaansaannosta.
        Olen nähnyt miten Jumala varjelee ja auttaa elämän tilanteissa. Raha-asioissa. Puutetta meillä ei ole koskaan tarvinnut kärsiä.
        Jeesus on meidän perheessä se johon turvaudutaan tilanteissa kuin tilanteissa.

Siunausta sinulle tässä ihanassa askeleessa.
        Äläkä välitä mitä eräät kirjoittavat, saat vain huomata että vihollisen voima on heti liikkellä kun joku tulee uskoon. Saatana on ollut aina valehtelija ja eksyttäjä. Kiitos Jumalalle, että sinulla on mahtava sotajoukko takanasi, sinua ei hevin kaadeta. NÄin se on. Siukkuja. :)

• tonivm83
        hansutuulia kirjoitti:

Jeesuksen rakkaudella. Olet valinnut hyvän tien.
        En koskaan vaihtaisi sitä mitä maailma ennen minulle tarjosi. Olen Jeesus tiellä ollu noin 11 vuotta ja ainuttakaan päivää en ole katunut, päin vastoin. Kun tulin uskoon, meillä tapahtui aivan ihmeellisiä asioita, sairauksia alkoi parantumaan, lapseni tuli uskoon ja mieheni.
        Nyt vanhin tyttäreni on saanut aivan ihanan poikakaverin joka on myös uskossa. Kiitos Herralle. Nytkin hän on parhaillaan Wienissä, veimme hänet eilen vantaan lentokentälle, hän meni tapaamaan tyttöystäväänsä jonka tapasi Venäjän aktioleirillä.
        Se mitä perheessäni on tapahtunut on Jumalan aikaansaannosta.
        Olen nähnyt miten Jumala varjelee ja auttaa elämän tilanteissa. Raha-asioissa. Puutetta meillä ei ole koskaan tarvinnut kärsiä.
        Jeesus on meidän perheessä se johon turvaudutaan tilanteissa kuin tilanteissa.

Siunausta sinulle tässä ihanassa askeleessa.
        Äläkä välitä mitä eräät kirjoittavat, saat vain huomata että vihollisen voima on heti liikkellä kun joku tulee uskoon. Saatana on ollut aina valehtelija ja eksyttäjä. Kiitos Jumalalle, että sinulla on mahtava sotajoukko takanasi, sinua ei hevin kaadeta. NÄin se on. Siukkuja. :)

Kiitos Hansutuulia rohkaisusta

• äsäl
        jukka.finland kirjoitti:

Sanoin jo pöydän yli Tonille kiitos. Tässä se uudelleen, kiitos. Ystävät, tämä tuntuu hyvältä, tämä on kuin taivasta maan päällä. Te jotka Herran Jeesuksen tunnette voitte aavistella sydämeni laulun. Kaikki, joissa on henki, ylistäkää Herraa, hallelujaa!

Kiitos Herralle,Hän kuulee rukouksemme ja pelastaa,auttaa ja kantaa!!Uskotaan Herran kuulevan rukouksemme, niin Hän vastaa, olipa ongelmamme mikä tahansa!!!!Siunaan teitä Jukka ja Toni,olkoon Herran kirkkaus päällänne!!

• äsäl
        jukka.finland kirjoitti:

Sanoin jo pöydän yli Tonille kiitos. Tässä se uudelleen, kiitos. Ystävät, tämä tuntuu hyvältä, tämä on kuin taivasta maan päällä. Te jotka Herran Jeesuksen tunnette voitte aavistella sydämeni laulun. Kaikki, joissa on henki, ylistäkää Herraa, hallelujaa!

Kiitos Herralle,Hän kuulee rukouksemme ja pelastaa,auttaa ja kantaa!!Uskotaan Herran kuulevan rukouksemme, niin Hän vastaa, olipa ongelmamme mikä tahansa!!!!Siunaan teitä Jukka ja Toni,olkoon Herran kirkkaus päällänne!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      12
      11286
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3813
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2979
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      104
      2321
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      68
      1964
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      192
      1718
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      298
      979
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      760
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      705
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      679
    Aihe