säilyttämisen puolesta.
http://www.netcabinet.fi/asiakkaat/kd/vetoomus.php
Vetoomus kristillisten
31
531
Vastaukset
- hansutuulia
nimeni tuohon vetoomukseen, laittakaa tekin, päätös tehdään tämän kuun alussa, tietääkseni.
- veliRiepu
vetoomukseen nimeni. Asia on "suuremmas käress". Jos Jumala suo, koulut jatkavat.
- poikalapsi
Kannatan periaatteessa ehdottomasti ykistyisten koulujen olemassaoloa. En kuitenkaan allekirjoita adressia, koska viattomien lasten aivopesu on vastuutonta ja täysin moraalitonta. Moiseen "kristilliseen" kouluun lapsensa panevat vanhemmat pahimmassa tapauksessa vain haluavat kasvattaa lapsistaan tiedon kieltäviä fundamentalistisia idiootteja. Semmoisia kasvaa tarpeeksi ilman tahallista aivopesuakin. EI kristillisille kouluille ja kaikelle lasten viettelylle taikauskoon!
- veliRiepu
On se kyllä niin väärin ja julmaa kertakaikkiaan, että lapsille kerrotaan Jeesuksesta, joka on heidät sovittanut Jumalan kanssa.
Ajattelepa, siinähän voi käydä jopa niin, että nämä lapset välttyvät monesta pahasta, kun oppivat rukoilemaan Jumalaa avuksensa ja turvautuvat Jeesukseen arkielämässään! Sehän on kauheata!
He saattavat vieläpä päästä onnelliseen ja tasapainoiseen elämään kiinni ja mikä kaikista pahinta heistä voi tulla iloisia ja elämänmyönteisiä, sekä tulevaisuuteen optimistisesti suhtautuvia kansalaisia! Hirveätä ihan!
Sitä kaikista vähiten haluaisi ajatella, että he uskoisivat elämänsä Jeesuksen Kristuksen käsiin ja antaisivat pelastaa itsensä tästä nurjasta sukukunnasta ja tarttuisivat kiinni iankaikkiseen elämään! veliRiepu kirjoitti:
On se kyllä niin väärin ja julmaa kertakaikkiaan, että lapsille kerrotaan Jeesuksesta, joka on heidät sovittanut Jumalan kanssa.
Ajattelepa, siinähän voi käydä jopa niin, että nämä lapset välttyvät monesta pahasta, kun oppivat rukoilemaan Jumalaa avuksensa ja turvautuvat Jeesukseen arkielämässään! Sehän on kauheata!
He saattavat vieläpä päästä onnelliseen ja tasapainoiseen elämään kiinni ja mikä kaikista pahinta heistä voi tulla iloisia ja elämänmyönteisiä, sekä tulevaisuuteen optimistisesti suhtautuvia kansalaisia! Hirveätä ihan!
Sitä kaikista vähiten haluaisi ajatella, että he uskoisivat elämänsä Jeesuksen Kristuksen käsiin ja antaisivat pelastaa itsensä tästä nurjasta sukukunnasta ja tarttuisivat kiinni iankaikkiseen elämään!että nuo sovitusjutut ovat syntyneet hihhulien omissa päissä. Niiden opettaminen totuuksina lapsille on moraalisesti väärin.
- veliRiepu
Työmies2 kirjoitti:
että nuo sovitusjutut ovat syntyneet hihhulien omissa päissä. Niiden opettaminen totuuksina lapsille on moraalisesti väärin.
Tässä se jako kahteen tapahtuu: minä ja kristityt uskomme Jeesukseen totuutena ja sinä ynnä kaltaisesi pidätte Jeesusta kahjona ja valehtelijana.
No, ketään ei pakoteta, mutta kaikilla on oikeus kuulla evankeliumi. Vastuu on sitten kuulijalla, miten tähän vanhaan sanomaan suhtautuu.
Toiset muuttuvat ja toiset suuttuvat.
Rattoisaa illan jatkoa! veliRiepu kirjoitti:
Tässä se jako kahteen tapahtuu: minä ja kristityt uskomme Jeesukseen totuutena ja sinä ynnä kaltaisesi pidätte Jeesusta kahjona ja valehtelijana.
No, ketään ei pakoteta, mutta kaikilla on oikeus kuulla evankeliumi. Vastuu on sitten kuulijalla, miten tähän vanhaan sanomaan suhtautuu.
Toiset muuttuvat ja toiset suuttuvat.
Rattoisaa illan jatkoa!uskoa vaikka tonttuihin niin halutessaan. On asia erikseen, että lapsia manipuloidaan uskomaan ikiaikaisiin riitteihin ja veriuhrien voimaan. Lapset ovat helposti manipuloitavissa, mitä uskonnolliset opettajat käyttävät väärin.
- veliRiepu
Työmies2 kirjoitti:
uskoa vaikka tonttuihin niin halutessaan. On asia erikseen, että lapsia manipuloidaan uskomaan ikiaikaisiin riitteihin ja veriuhrien voimaan. Lapset ovat helposti manipuloitavissa, mitä uskonnolliset opettajat käyttävät väärin.
Lapsilla on oikeus kuulla Jeesuksesta siinä kuin aikuisillakin. Kyllä he saavat sitten aikanaan ja nykyisin jo kovin aikaisin kuulla kaikenlaisia sielunvihollisen valheitakin. Siinä sitten on valinnan paikka, kun vaihtoehdot ovat tarjolla molemmilta puolilta. Kukin tekee oman valintansa ja kantaa valintansa seuraukset.
Jeesus kuitenkin rakastaa jokaista, sinuakin! veliRiepu kirjoitti:
Lapsilla on oikeus kuulla Jeesuksesta siinä kuin aikuisillakin. Kyllä he saavat sitten aikanaan ja nykyisin jo kovin aikaisin kuulla kaikenlaisia sielunvihollisen valheitakin. Siinä sitten on valinnan paikka, kun vaihtoehdot ovat tarjolla molemmilta puolilta. Kukin tekee oman valintansa ja kantaa valintansa seuraukset.
Jeesus kuitenkin rakastaa jokaista, sinuakin!elää ilman hihhulien taikauskoista manipulointia.
- onko
Työmies2 kirjoitti:
elää ilman hihhulien taikauskoista manipulointia.
No onkos työmiehellä omia lapsia?
Millaisen perinnön olet heille entanut? onko kirjoitti:
No onkos työmiehellä omia lapsia?
Millaisen perinnön olet heille entanut?sillä on tämän asian kannalta?
- hansutuulia
Työmies2 kirjoitti:
sillä on tämän asian kannalta?
kannata aina puolustaa. Monet vanhemmat sortuvat ostamaan kaljoja viikonlopuksi nuorilleen, joka on minusta todella väärin!
Jos tämä saa nuorten maailman näkemään toisella tavalla ja ajattelemaan rauhan lähtökohdista, eikö sitä silloin tule myöskin vaalia. Jeesus sanoi:
Johanneksen evankeliumi:
14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Maailmassa on riittävästi hätää, sotia, murhia,raiskauksi, bedofiilia.
Jos Kristillisen koulun arvot tuhotaan, mitä meidän nuorillamme enää on jäljellä?
Näen niitä joka viikonloppu, koska teen työtä vapaaehtoisena nuorten parissa. Nuorimmat ovat 13 vuotiaita, tupakkayskä valtava, kaljotellaan.
Niin tämä on tämänpäivän arkea.
Minä kannatan kristillisen koulun arvoja juuri tämän takia, jos joku nuori saa elämäänsä parempaa, niin luulen että moni vanhempi kiittää tätä koulua vielä eräänä päivänä. Jos heidän elämänsä pelastuu huumeilt, alkoholilta, rikoksilta, eikö silloin tule tällaisia kouluja vaalia kuin kalleinta aarrettamme.
SE hätä mitä näen viikonloppuna, kun vanhemmat eivät välitä, alkoholiriippuvuus, kouluhäiriintymiset jne.
Oma tyttäreni kertoi juuri eilen että opettajatkaan eivät saa kahta 13 vuotiasta kuriin, mikään ei tepsi, jälk-istunnot, luokasta poistetu monet kerrat häiritsemästä tunnin opetusta.. ja juuri nämä kaverit tulevat tuonne perjantaisin kahvioomme, niin sydämeni äitinä kärsii. On suuri siunaus voittaa lapset Jumalalle, saan olla kiitollinen joka päivä että ovat valinneet hyvän osan. Koskaan ei ole tarvinnut hoidella räkäposkella tyyliin omaa nuortansa, tai pelätä mitä rikoksia on tultu tehtyä.
Jos vähäkin voimme auttaa näitä nuoria, eikö se ole silloin vaivan väärti.
Kolmen lapsen äitinä tiedän mitä on nähdä kun lapset kulkevat hyviä teitä.
uskon myös kun sinulla on joskus omia lapsia, näet asiat varmasti samalta näkökulmata kuin monet perheelliset vanhemmat.
Kukaan vanhempi ei varmaan haluaisi että lapset menehtyvät alkoholiin, huumeisiin ym. aineisiin. - poikalapsi
veliRiepu kirjoitti:
Sitä kaikista vähiten haluaisi ajatella, että he uskoisivat elämänsä Jeesuksen Kristuksen käsiin ja antaisivat pelastaa itsensä tästä nurjasta sukukunnasta ja tarttuisivat kiinni iankaikkiseen elämään!Ei Jeesuksesta kertominen tietenkään ole väärin. Sen sijaan uskovaksi lapsena aivopeseminen kristillisen koulun tynnyrissä kasvattamisen tapaan on lyhytnäköistä ja tyhmää. Tuolla lailla kasvatettuja ne fundamentalistit ovat, niin islamilaiset kuin muutkin: ja pommimiesten ja -naisten alkuja kasvaa, kun maailmankuva muokataan tahallaan harhaiseksi.
Oletko siis sitä mieltä, ettei tavallisissa kouluissa kerrota Jeesuksesta? Jos olet, MITÄ niillä uskontotunneilla sitten tehdään? - poikalapsi
hansutuulia kirjoitti:
kannata aina puolustaa. Monet vanhemmat sortuvat ostamaan kaljoja viikonlopuksi nuorilleen, joka on minusta todella väärin!
Jos tämä saa nuorten maailman näkemään toisella tavalla ja ajattelemaan rauhan lähtökohdista, eikö sitä silloin tule myöskin vaalia. Jeesus sanoi:
Johanneksen evankeliumi:
14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Jos Kristillisen koulun arvot tuhotaan, mitä meidän nuorillamme enää on jäljellä?
Näen niitä joka viikonloppu, koska teen työtä vapaaehtoisena nuorten parissa. Nuorimmat ovat 13 vuotiaita, tupakkayskä valtava, kaljotellaan.
Minä kannatan kristillisen koulun arvoja juuri tämän takia, jos joku nuori saa elämäänsä parempaa, niin luulen että moni vanhempi kiittää tätä koulua vielä eräänä päivänä. Jos heidän elämänsä pelastuu huumeilt, alkoholilta, rikoksilta, eikö silloin tule tällaisia kouluja vaalia kuin kalleinta aarrettamme.
SE hätä mitä näen viikonloppuna, kun vanhemmat eivät välitä, alkoholiriippuvuus, kouluhäiriintymiset jne.
Oma tyttäreni kertoi juuri eilen että opettajatkaan eivät saa kahta 13 vuotiasta kuriin, mikään ei tepsi, jälk-istunnot, luokasta poistetu monet kerrat häiritsemästä tunnin opetusta.. ja juuri nämä kaverit tulevat tuonne perjantaisin kahvioomme, niin sydämeni äitinä kärsii. On suuri siunaus voittaa lapset Jumalalle, saan olla kiitollinen joka päivä että ovat valinneet hyvän osan. Koskaan ei ole tarvinnut hoidella räkäposkella tyyliin omaa nuortansa, tai pelätä mitä rikoksia on tultu tehtyä.
uskon myös kun sinulla on joskus omia lapsia, näet asiat varmasti samalta näkökulmata kuin monet perheelliset vanhemmat.
Kukaan vanhempi ei varmaan haluaisi että lapset menehtyvät alkoholiin, huumeisiin ym. aineisiin.Hyviä asioitakannattaa tietysti puolustaa. Se nyt on sitten kyllä kukkua, että lasten aivopesu olisi hyvä asia. Miten kaljoja lapsilleen typeryyttään ostavat vanhemmat tähän liittyvät, on vaikea ymmärtää. Uskislogiikkaa...
Väitätkö siis, että nuoret, joita ei ole aivopesty kristillisen koulun "arvoilla", päättävät päivänsä huumeiden tai alkoholin uhrina? Jos väität. olet hoopompi kuin luulinkaan. Suurin osa nuorista päätyy ihan terveeseen elämään ihan tavallisesta koulusta, ilman jeesuspakkosyöttöä. Uskontotunneilla sa tietoa, johon voi sikäli luottaa, ettei se ole yunnusteuksellista vaan neutraalia. Sekö onkin siis pahasta? Ja viinapiru vie, jos lapsiraasua ei ole aivopesty kristillisessä lahkokoulussa? - hansutuulia
poikalapsi kirjoitti:
Hyviä asioitakannattaa tietysti puolustaa. Se nyt on sitten kyllä kukkua, että lasten aivopesu olisi hyvä asia. Miten kaljoja lapsilleen typeryyttään ostavat vanhemmat tähän liittyvät, on vaikea ymmärtää. Uskislogiikkaa...
Väitätkö siis, että nuoret, joita ei ole aivopesty kristillisen koulun "arvoilla", päättävät päivänsä huumeiden tai alkoholin uhrina? Jos väität. olet hoopompi kuin luulinkaan. Suurin osa nuorista päätyy ihan terveeseen elämään ihan tavallisesta koulusta, ilman jeesuspakkosyöttöä. Uskontotunneilla sa tietoa, johon voi sikäli luottaa, ettei se ole yunnusteuksellista vaan neutraalia. Sekö onkin siis pahasta? Ja viinapiru vie, jos lapsiraasua ei ole aivopesty kristillisessä lahkokoulussa?jos et näe mitä nuoret tekevät viikonloppuina.
Joka perjantai kylällä hílluu yläasteikäiset nuoret kaljojensa kanssa, joten tiedän kyllä mistä puhun.
Jos sinusta Jeesus avopesu on huonompi kuin ne nuoret jotka kaljottelevat tuolla ja pilaavat elämänsä, et todellakaan halua nähdä hyviin asioihin.
Pestään mielummin Jeesus sanalla kuin kirosanoilla. Pettynyt olen sinun kantaasi ajatella asioita nuorten kannalta. Kolme nuorta olemme mieheni kanssa kasvattaneet, tiedän ehkä vähän enenpi kasvatuksesta mitä et ilmeisesti itse ole vielä saavuttanut ja mihin heitä olen ohjaamassa.
Keskimmäinen nuoreni tuli juuri kotiin kokkikoulusta ja alkoi rämpyttelemään bassokitaraansa, nyt sinä varmasti repeät kun kerron missä hän alkaa sitä soittelemaan.
Hän alkaa soittamaan sitä Helluntaiseurakunnan nuortenbändissä. Siunaan lapsiani kun ovat valinneet hyvän osan, sitä osaa ei Jeesus ota pois. - veliRiepu
poikalapsi kirjoitti:
Ei Jeesuksesta kertominen tietenkään ole väärin. Sen sijaan uskovaksi lapsena aivopeseminen kristillisen koulun tynnyrissä kasvattamisen tapaan on lyhytnäköistä ja tyhmää. Tuolla lailla kasvatettuja ne fundamentalistit ovat, niin islamilaiset kuin muutkin: ja pommimiesten ja -naisten alkuja kasvaa, kun maailmankuva muokataan tahallaan harhaiseksi.
Oletko siis sitä mieltä, ettei tavallisissa kouluissa kerrota Jeesuksesta? Jos olet, MITÄ niillä uskontotunneilla sitten tehdään?Ensinnäkin, kiitos yllättävän lämpimästä lauseesta: "Ei Jeesuksesta kertominen tietenkään ole väärin." Käsitin sinut ensin aivan uskonvastaiseksi.
Mutta sitten käytät aika rankkoja termejä:aivopesu, tynnyri, fundamentalistit, pommimiehet ja -naiset...
Sinulla on kovin kielteinen ja tuomitseva, sekä leimaava ote kirjoittelussasi, kristillisistä kouluista kirjoittaessasi. Oletko käynyt tutustumassa kristill. kouluihin, tunnetko ko. koulujen opettajia tai oppilaita? Mihin käsityksesi perustuu? Minulla on aivan eri kuva em.kouluista ja ihmisistä, perustuen siihen, että tunnen heitä jonkin verran. Niin, kyllä lapsiraukoille varmaan opetetaan heti aakkosten jälkeen seuraavaksi pomminteko, jotta pääsevät tuhoamaan vääräuskoisia, joo, aivan, niin minäkin uskon asian olevan.Tragikoominen oli ajatuksesi!
Tavallisissa suomalaisissa kouluissa annetaan hyvää opetusta. Siitähän on äskettäin Suomi saanut laajaa tunnustusta kansainvälisestikin. Mutta, tosiasia on, että uskonnonopetus on jatkuvasti joka vuosikymmenellä vähentynyt tuntikehyksessä.
Määrä ei toki ole ratkaiseva, vaan laatu, eli se onko asianomainen opettaja itse sisäistänyt asiat. Uskontoa voi robottikin opettaa, mutta sokea ei voi sokeaa taluttaa, molemmat lankeavat kuoppaan. On olemassa uskovaisiakin opettajia, tunnen heitä henkilökohtaisestikin muutamia ja kiitän heistä Jumalaa. He ovatkin saaneet kylvää hyvää siementä lasten sydämiin.
Tätäkään ei voi yleistää, mikä on niin harmittavan tavallista kaikessa ajattelussamme. Opettajat ovat kaikki yksilöitä ja opettavat sen valon mukaan, mikä heillä on saamansa opetusmateriaalinsa mukaisesti, mutta oman persoonansa kautta siivilöiden.
Voin sinulle tuottaa helpotusta kertomalla, että omat poikani ovat ns. tavallisen suomalaisen koulujärjestelmän kautta kulkeneita ja olen ihan tyytyväinen heidän saamaansa opetukseen, ei valittamista. Kuitenkin olen sitä mieltä, että vapaassa yhteiskunnassamme on hienoa, jos tarjolla on myös kristillisesti profiloituneita kouluja, jossa yhteiskunta ei kahlitse ja säätele sitä, saako Jeesuksen nimen mainita oppitunneilla ja hänestä vapaasti kertoa. hansutuulia kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
Kukaan vanhempi ei varmaan haluaisi että lapset menehtyvät alkoholiin, huumeisiin ym. aineisiin.Luuletko, että lasten kasvatuksessa on vain kaksi vaihtoehtoa: kasvattaa heistä väen väkisin aivopestyjä hihhuleita tai välittää heille huumeita ja kaljaa? Jos noin olisi, ei mieleltään tasapainoisia aikuisia olisi kohta lainkaan.
- poikalapsi
hansutuulia kirjoitti:
jos et näe mitä nuoret tekevät viikonloppuina.
Joka perjantai kylällä hílluu yläasteikäiset nuoret kaljojensa kanssa, joten tiedän kyllä mistä puhun.
Jos sinusta Jeesus avopesu on huonompi kuin ne nuoret jotka kaljottelevat tuolla ja pilaavat elämänsä, et todellakaan halua nähdä hyviin asioihin.
Pestään mielummin Jeesus sanalla kuin kirosanoilla. Pettynyt olen sinun kantaasi ajatella asioita nuorten kannalta. Kolme nuorta olemme mieheni kanssa kasvattaneet, tiedän ehkä vähän enenpi kasvatuksesta mitä et ilmeisesti itse ole vielä saavuttanut ja mihin heitä olen ohjaamassa.
Keskimmäinen nuoreni tuli juuri kotiin kokkikoulusta ja alkoi rämpyttelemään bassokitaraansa, nyt sinä varmasti repeät kun kerron missä hän alkaa sitä soittelemaan.
Hän alkaa soittamaan sitä Helluntaiseurakunnan nuortenbändissä. Siunaan lapsiani kun ovat valinneet hyvän osan, sitä osaa ei Jeesus ota pois.Etkö itse muka tajua, että esittämäsi vaihtoehdot EIVÄT ole ainoat mahdolliset? Jos olet omat lapsesi aibopessyt, se on oma häpeäsi. Säälin heitä, mutta joka tapauksessa se on sinun häpeäsi.
Valtaosa eihihhulien lapsista on ihan tavallsien kunnollsia. Sinä tarkoat lapsellesi helluntaihuumetta. Normaali lapsi ei lastaan huumaa: olet siis samanlainen kuin ne oluenostajavanhemmat, joita paheksut. - poikalapsi
veliRiepu kirjoitti:
Ensinnäkin, kiitos yllättävän lämpimästä lauseesta: "Ei Jeesuksesta kertominen tietenkään ole väärin." Käsitin sinut ensin aivan uskonvastaiseksi.
Mutta sitten käytät aika rankkoja termejä:aivopesu, tynnyri, fundamentalistit, pommimiehet ja -naiset...
Sinulla on kovin kielteinen ja tuomitseva, sekä leimaava ote kirjoittelussasi, kristillisistä kouluista kirjoittaessasi. Oletko käynyt tutustumassa kristill. kouluihin, tunnetko ko. koulujen opettajia tai oppilaita? Mihin käsityksesi perustuu? Minulla on aivan eri kuva em.kouluista ja ihmisistä, perustuen siihen, että tunnen heitä jonkin verran. Niin, kyllä lapsiraukoille varmaan opetetaan heti aakkosten jälkeen seuraavaksi pomminteko, jotta pääsevät tuhoamaan vääräuskoisia, joo, aivan, niin minäkin uskon asian olevan.Tragikoominen oli ajatuksesi!
Tavallisissa suomalaisissa kouluissa annetaan hyvää opetusta. Siitähän on äskettäin Suomi saanut laajaa tunnustusta kansainvälisestikin. Mutta, tosiasia on, että uskonnonopetus on jatkuvasti joka vuosikymmenellä vähentynyt tuntikehyksessä.
Määrä ei toki ole ratkaiseva, vaan laatu, eli se onko asianomainen opettaja itse sisäistänyt asiat. Uskontoa voi robottikin opettaa, mutta sokea ei voi sokeaa taluttaa, molemmat lankeavat kuoppaan. On olemassa uskovaisiakin opettajia, tunnen heitä henkilökohtaisestikin muutamia ja kiitän heistä Jumalaa. He ovatkin saaneet kylvää hyvää siementä lasten sydämiin.
Tätäkään ei voi yleistää, mikä on niin harmittavan tavallista kaikessa ajattelussamme. Opettajat ovat kaikki yksilöitä ja opettavat sen valon mukaan, mikä heillä on saamansa opetusmateriaalinsa mukaisesti, mutta oman persoonansa kautta siivilöiden.
Voin sinulle tuottaa helpotusta kertomalla, että omat poikani ovat ns. tavallisen suomalaisen koulujärjestelmän kautta kulkeneita ja olen ihan tyytyväinen heidän saamaansa opetukseen, ei valittamista. Kuitenkin olen sitä mieltä, että vapaassa yhteiskunnassamme on hienoa, jos tarjolla on myös kristillisesti profiloituneita kouluja, jossa yhteiskunta ei kahlitse ja säätele sitä, saako Jeesuksen nimen mainita oppitunneilla ja hänestä vapaasti kertoa.Tunnen asiaa minäkin.
En ole missään sanonut, että pommintekoa missään kouluissa opettettaisiin. Vaihtoehdottoman aivopesumaailmankuvan antaminen on pohja, josta pommintekohalu kasvaa - niin se vain on.
Uskontoa EI opeta missään mikään robotti. Uskonto on muuten myös AINOA oppiaine, jota saa opettaa VAIN sellainen ihminen, joka itse uskoo siihen, mitä opettaa. On kuuluttava kirkkoon.
Minusta on hienoa, että on moniarvoinen yhteiskunta. Kristilliset koulut ovat sitä vastaan. Niitä EI tule missään tapauksessa tukea valtion varoin, ei muutakaan aatteellisesti värittynyttä kouluopetusta. - yönmatkamies
poikalapsi kirjoitti:
Etkö itse muka tajua, että esittämäsi vaihtoehdot EIVÄT ole ainoat mahdolliset? Jos olet omat lapsesi aibopessyt, se on oma häpeäsi. Säälin heitä, mutta joka tapauksessa se on sinun häpeäsi.
Valtaosa eihihhulien lapsista on ihan tavallsien kunnollsia. Sinä tarkoat lapsellesi helluntaihuumetta. Normaali lapsi ei lastaan huumaa: olet siis samanlainen kuin ne oluenostajavanhemmat, joita paheksut.mitään helluntaihuumetta. Helluntaiseurakunta on seurakunta siinä missä luterilaiset tai muut. Ainoa ero on että helluntalaisilla toimii samat hengen lahjat mitkä alukirkolla. Toiset seurakunnat kieltävät nämä. Tietysti muissakin asioissa helluntalaiset noudattaa raamatun sanaa muita kirkkoja paremmin. Esim. Helluntai seurakunnassa ihmiset itse menevät kasteelle kun toisissa kirkoissa sinne viedään kyselemättä ilman vaihtoehtoja. Toisin sanoen pakotetaan ja vauvana on muutenkin helppo viedä tiedottomassa tilassa...
Sitä paitsi on olemassa muitakin seurakuntia jotka eivät hyväksy homoutta joten miksi syytät tästä vain helluntalaisia? - yönmatkamies
poikalapsi kirjoitti:
Tunnen asiaa minäkin.
En ole missään sanonut, että pommintekoa missään kouluissa opettettaisiin. Vaihtoehdottoman aivopesumaailmankuvan antaminen on pohja, josta pommintekohalu kasvaa - niin se vain on.
Uskontoa EI opeta missään mikään robotti. Uskonto on muuten myös AINOA oppiaine, jota saa opettaa VAIN sellainen ihminen, joka itse uskoo siihen, mitä opettaa. On kuuluttava kirkkoon.
Minusta on hienoa, että on moniarvoinen yhteiskunta. Kristilliset koulut ovat sitä vastaan. Niitä EI tule missään tapauksessa tukea valtion varoin, ei muutakaan aatteellisesti värittynyttä kouluopetusta.tuntuu olevan ainoa merkitsevä asia se että hyväksyykö homouden. Eikö millään muulla ole väliä? On paljon ihmisiä jotka tuomitsevat homouden vaikka eivät kuulu kirkkoon, ateistejä muun muassa. Joten miksi liität tuon homovastaisuuden vain kirkkoon?
- poikalapsi
yönmatkamies kirjoitti:
tuntuu olevan ainoa merkitsevä asia se että hyväksyykö homouden. Eikö millään muulla ole väliä? On paljon ihmisiä jotka tuomitsevat homouden vaikka eivät kuulu kirkkoon, ateistejä muun muassa. Joten miksi liität tuon homovastaisuuden vain kirkkoon?
Minä en liitä homovastaisuutta vain kirkkoon. Homofoobisuus ja syrjintä ovat AINA väärin, syyllistyipä niihin kuka tahansa. Kristityiltä ne ovat väärin jo siksi, että ne ovat MOLEMMAT täysin epäkristillisiä asioita.
Tämän ketjun teemana ei ole millään muotoa homous. Pysytäänpä siis asiassa: sinusta on siis hyvä, että lapsia opetetaan olemaan yksisilmäisiä, syrjiviä, lahkosuuntautuneita kolloja? En puhu VAIN helluntailaisten aivopesusta: ihan sama se on, mihin lahkoon aivopestään. - yönmatkamies
poikalapsi kirjoitti:
Minä en liitä homovastaisuutta vain kirkkoon. Homofoobisuus ja syrjintä ovat AINA väärin, syyllistyipä niihin kuka tahansa. Kristityiltä ne ovat väärin jo siksi, että ne ovat MOLEMMAT täysin epäkristillisiä asioita.
Tämän ketjun teemana ei ole millään muotoa homous. Pysytäänpä siis asiassa: sinusta on siis hyvä, että lapsia opetetaan olemaan yksisilmäisiä, syrjiviä, lahkosuuntautuneita kolloja? En puhu VAIN helluntailaisten aivopesusta: ihan sama se on, mihin lahkoon aivopestään.Kerros sinun määritelmä lahkolle? Selventäisi vähän asiaa...
Eihä helluntalaisten lapset ole millään tapaa sen syrjivämpiä tai yksisilmäisiä kuin muiden lapsetkaan. Perustele tuo väite. Missä mielessä muka helluntalaisten lapset eroaa esim. luterilaisista? veliRiepu kirjoitti:
Ensinnäkin, kiitos yllättävän lämpimästä lauseesta: "Ei Jeesuksesta kertominen tietenkään ole väärin." Käsitin sinut ensin aivan uskonvastaiseksi.
Voin sinulle tuottaa helpotusta kertomalla, että omat poikani ovat ns. tavallisen suomalaisen koulujärjestelmän kautta kulkeneita ja olen ihan tyytyväinen heidän saamaansa opetukseen, ei valittamista. Kuitenkin olen sitä mieltä, että vapaassa yhteiskunnassamme on hienoa, jos tarjolla on myös kristillisesti profiloituneita kouluja, jossa yhteiskunta ei kahlitse ja säätele sitä, saako Jeesuksen nimen mainita oppitunneilla ja hänestä vapaasti kertoa.ole jakaa lapselle puolueetonta ja mahdollisimman totuudenmukaista tietoa asioista ja ilmiöistä? Toteutuuko ihanne silloin, jos opetaan totuuksina Jeesuksen ihmeteot, lunastustyöt ja ihmisten tuomitseminen Taivaaseen tai Helvettiin?
Käsittääkseni koulun tehtävänä olisi antaa lapsille ja nuorille paitsi tiedon alkeita, myös tukea huoltajia heidän kasvatustyössään sikäli, kuin huoltajien asenteet ovat oikeita. On karkeaa vääryyttä tuputtaa oppilaille totuuksina asioita, jotka perustuvat ainoastaan ihmisten henkilökohtaiseen uskoon. Koulussa pitäisi pyrkiä kasvattamaan yksilöitä, joilla on valmius itselliseen ja kriittiseen ajatteluun.- hansutuulia
Työmies2 kirjoitti:
Luuletko, että lasten kasvatuksessa on vain kaksi vaihtoehtoa: kasvattaa heistä väen väkisin aivopestyjä hihhuleita tai välittää heille huumeita ja kaljaa? Jos noin olisi, ei mieleltään tasapainoisia aikuisia olisi kohta lainkaan.
ottaa yhteyttä sähköpostiini, voit syytää noita juttujas sitten minulle ja miehelleni, sillä tuollainen syytös perhettämme kohtaan alkaa tuntumaan sellaiselta jota en hyväksy.
Jos sinulla on todellista syytöstä 3 lapsen äidille niin kerro. En pidä siitä että syyttelet perheestämme valheita jos ´sinusta meidän perhe ei ole ihmiskunnalle sopiva ratkaisu, niin halaun kuulla sen sähköpostissani.
En ole vain nimimerkki olen todellinen ihminen jolle syydät mitä sylki suuhun tuot.
Syytät perheemme lapsia aivopestyiksi ja vaikka miksi. Nyt on aika tulla kuoresta ja kertoa mikä mättää lastemme kasvatuksessa joka on sinusta 'väärin.' kiitos. hansutuulia kirjoitti:
ottaa yhteyttä sähköpostiini, voit syytää noita juttujas sitten minulle ja miehelleni, sillä tuollainen syytös perhettämme kohtaan alkaa tuntumaan sellaiselta jota en hyväksy.
Jos sinulla on todellista syytöstä 3 lapsen äidille niin kerro. En pidä siitä että syyttelet perheestämme valheita jos ´sinusta meidän perhe ei ole ihmiskunnalle sopiva ratkaisu, niin halaun kuulla sen sähköpostissani.
En ole vain nimimerkki olen todellinen ihminen jolle syydät mitä sylki suuhun tuot.
Syytät perheemme lapsia aivopestyiksi ja vaikka miksi. Nyt on aika tulla kuoresta ja kertoa mikä mättää lastemme kasvatuksessa joka on sinusta 'väärin.' kiitos.näköjään uuden taktiikan käyttöön. Mitä varten minä tai kukaan muukaan rupeaisi sinulle sähköposteja lähettelemään? Tämä on keskustelupalsta ja asiat käsitellään täällä. Sinun kapea elämänkatsomuksesi näkee lapsille pakkosyötettävän Jeesus-hömpän olevan ainoa vaihtoeto lapsille kaljan välittämiselle. Olet vaan uskontosi vuoksi pakotettu ajattelemaan yksinkertaisesti. Tuskin sinä sen kummempaa juttua pystyt suoltamaan sähköpostin kauttakaan. Ehkä tohtisit paremmmin pelotella Helvetillä, onnettomuuksilla ja sairauksilla.
- hansutuulia
Työmies2 kirjoitti:
näköjään uuden taktiikan käyttöön. Mitä varten minä tai kukaan muukaan rupeaisi sinulle sähköposteja lähettelemään? Tämä on keskustelupalsta ja asiat käsitellään täällä. Sinun kapea elämänkatsomuksesi näkee lapsille pakkosyötettävän Jeesus-hömpän olevan ainoa vaihtoeto lapsille kaljan välittämiselle. Olet vaan uskontosi vuoksi pakotettu ajattelemaan yksinkertaisesti. Tuskin sinä sen kummempaa juttua pystyt suoltamaan sähköpostin kauttakaan. Ehkä tohtisit paremmmin pelotella Helvetillä, onnettomuuksilla ja sairauksilla.
muuta kuin syytellä olemattomia, etkä halua jakaa syytöksiäsi, niin ole sitten hiljaa. Jos sinulla on syytä syyttää meidän perhettämme jostain, ja tiedät että kohtelen lapsiani kaltoin, niin halaun siitä tietää. Mutta jos sinulla ei ole muuta kuin kertoa olemattomia juttuja perheeni tilanteesta, anna sitten olla.
Tuollaiet jutut mitä olet kaikille yrittänyt kertoa kuinka huonoja vanhempia ym. ym. olemme vaatii aina selvitystä. Jos sinulla ei ole todellista pohjaa syytöksille, katson kanssasi asian lopppuun käsitellyksi.
Tyylini ei ole ketään vpelotella helvetillä mutta asiasta olen valmis kyllä juttelemaan jos sellaista on. hansutuulia kirjoitti:
muuta kuin syytellä olemattomia, etkä halua jakaa syytöksiäsi, niin ole sitten hiljaa. Jos sinulla on syytä syyttää meidän perhettämme jostain, ja tiedät että kohtelen lapsiani kaltoin, niin halaun siitä tietää. Mutta jos sinulla ei ole muuta kuin kertoa olemattomia juttuja perheeni tilanteesta, anna sitten olla.
Tuollaiet jutut mitä olet kaikille yrittänyt kertoa kuinka huonoja vanhempia ym. ym. olemme vaatii aina selvitystä. Jos sinulla ei ole todellista pohjaa syytöksille, katson kanssasi asian lopppuun käsitellyksi.
Tyylini ei ole ketään vpelotella helvetillä mutta asiasta olen valmis kyllä juttelemaan jos sellaista on.täällä nimen omaan ollaan. Tällä kertaa aiheena on lapsien aivopesu Jeesus-potaskalla. Jos ei kanttisi kestä aihetta käsitellä, minkäs minä sille voin. Kenties olet ruvennut epäilemään raamatullisia "totuuksiasi" jo itsekin.
- hansutuulia
Työmies2 kirjoitti:
täällä nimen omaan ollaan. Tällä kertaa aiheena on lapsien aivopesu Jeesus-potaskalla. Jos ei kanttisi kestä aihetta käsitellä, minkäs minä sille voin. Kenties olet ruvennut epäilemään raamatullisia "totuuksiasi" jo itsekin.
mutta syyttelet uskovia, etkä pysty asialliseen keskusteluun.
Sinun kanttisi keskusteluun näyttää olevan kovin heikohko kun et parempaan pysty alat syyttelemään uskovien kotien perhe-elämää, sekö on keskustelua. Joten pliis, älä keksi satuja.
Jos sinulla ei todellakaan nyt löydy syytöksiä, voit sitten lopettaa jauhamisen. Rajansa kaikella keskustelulla ja syytöksillä perhettämme kohtaan. piste. hansutuulia kirjoitti:
mutta syyttelet uskovia, etkä pysty asialliseen keskusteluun.
Sinun kanttisi keskusteluun näyttää olevan kovin heikohko kun et parempaan pysty alat syyttelemään uskovien kotien perhe-elämää, sekö on keskustelua. Joten pliis, älä keksi satuja.
Jos sinulla ei todellakaan nyt löydy syytöksiä, voit sitten lopettaa jauhamisen. Rajansa kaikella keskustelulla ja syytöksillä perhettämme kohtaan. piste.lapsistasi samanlaisia sätkynukke-uskiksia kuin itse olet? kysymysmerkki.
- hansutuulia
Työmies2 kirjoitti:
lapsistasi samanlaisia sätkynukke-uskiksia kuin itse olet? kysymysmerkki.
koska en näe siinä mitään pahaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3711665Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san324609Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2462792Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1382529- 991537
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo81005- 82800
40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.201771- 10698
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv59683