heippatirallaa!
Todellakin aiheeni koskee pelkoa ja inhoa pillereistä -teemaa.
Olen popsinut vaikka mitä pilsuja tässä vuosien varrella,olen tunkenut emättimeeni nuvaringiä ja laastaroinut pakaroitani ja nyt sitten syön minipilsuja .
Onko muilla kokemusta tälläisestä kun mulla on nyt näiden pilsujen aika ruvennut tulemaan ihme jännitys /pelkotiloja? onko muilla tullut vastaavia?
Luulin jo nähneeni ja kokeneeni kaikki hormonaalisen ehkäisyn sivuoireet mutta taisin olla väärässä.
Muuten olen jotenkin synkkä,orgasmit on jotenkin hakusessa vaikka ennen miehen tarvitsi vain sanoa että mentääskö sänkyyn niin mä jo tulin,nykysin joutuu tekee duunia sen eteen että tulee,jos ees sattuu haluttamaan.Kaikkein oudointa tässä on ehkä nuo oudot jännitys/pelko tilat.
Minäkin olin ennen niin rempseä ja iloinen ja spontaani.Ei ollut mitään tilannetta mistä en olisi selvinnyt ja nyt hyvä että uskaltaa ostoksensa kaupassa maksaa.
Siis kommenttia kiitos jos jollain on kokemusta.
Taidan kyllä muutenkin lopettaa nuo pilsut ja vaihtaa personaan.
pelkoa ja inhoa
10
663
Vastaukset
- hibraz
Yleensähän hormonaaliset e-valmisteet vaikuttavat kuvailemallasi tavalla ennemmin tai sitten myöhemmin kaikille käyttäjille joillekin vaikutukset voivat pitkäaikasisen käytön jälkeen olla jopa tuhoisampia,nykyisin valitettavasti on kuitenskin yhä enemmän siirrytty pillereihin uskomus perustuu tutkittuun tietoon ja helppo käyttöisyyteen,mainitsemasi personal on ihan vaihtoehto samoin kondomit.kokeissa on 2 luottevimmaksi ja haittavaikutukssiltaan vähäisimmäksi todettu kondomit&personal suurimmiksi taasen pillerit ym hormoni vaikutteiset menetelmät.
- vika
Mulla ihan samanlaisia oireita. Välillä jopa naurattaa, kun tulee kaupasta kotiin. Miten se tuntuu niin jännittävältä avata suunsa ja pyytää tiskiltä kirjolohta.. mä olen syönyt useita vuosia pillereitä, ja nyt oon lopettamassa. Persoonallisuus muuttunut ihan selkeesti käytön aikana. Muistan vielä sen ajan kun olin iloinen ja sosiaalinen. Nyt niin kamalia raivokohtauksia, että ihme että mies vielä rinnalla. Olen täysin varma, että pillerit on vaikuttanut sosiaalisiin tilanteisiin. Koko ajan on semmoinen säikky olo. Seksihalut myös jääneet johonkin matkanvarrelle.
- aiheenaloittaja
että vastasitte.Ihana kuulla että muillakin on samoja oireita.Mä olen kanssa oikeasti kelannut että onko se vika mussa vai pilsuissa ja ihmettelen kanssa miten toi mies on kaikki nää vuodet jaksanu mua katsoa.Joo jaan ton tunteen on jotenkin säikky olo ja se säikkyisyys ei todellakaan ole osa mun persoonaani.
Ja sama noi raivarit.Joskus tulee lapsille huudettua niin että oikein hirvittää.Usein se tajuaminen tulee vasta myöhemmin ja kaduttaa kun on huutanut mutta jotenkin kun se raivo puskee päälle ei sitä voi enää estää.
Huh!Kyllä helpotti kuulla.Tänään en enää ota pilsuja vaan odotan että kierto tasaantuu ja hommaan persona koneen.
Kiitos vastanneille=)
- Celduin
En nyt varsinaisesta pelosta puhuisi, mutta inhoa pillereitä kohtaa on kyllä minullakin ollut. Ja jotenkin katkeruutta sen takia, että puolison ei tarvitse muuta kuin jyystää ja nauttia, kun minun elämääni pillerit häirisevät (vaikea muistaa yms.) ja minipillereiden käyttäjänä joudun joskus kärsimään välivuodoista. Ei siis ole kivaa :(
En tiedä onko meillä nyt sama "ongelma" kyseessä, mutta minustakin on tullut pillereiden myötä jotenkin kireämpi, en ole enää spontaani ja niin halukas seksiin, kuin ennen. Osalta se johtuu siitä, että usein seksi tuo mieleen vai sen, että minä kärsin kumppanini vuoksi vaikka mistä. Ja hän ei oikein arvosta sitä, että minä _yksin_ huolehdin ehkäisystä. Se sapettaa - melko paljon.- hip
totta, mua ärsyttää kanssa se miten me naiset joudutaan kärsimään näistä hormoonijutuista ja ehkäisyn huolehtimista samalla kun miehet vaan nauttii. perkele kun vituttaa.
vois jo pikkuhiljaa alkaa kehittää niitä ehkäisyvalmisteita miehillekin.
niin ja ite aiheesta, mulle on kans kehittynyt ihan hirvee julkisten paikkojen pelko. jopa ihmisten tervehtiminen on mulle iso asia nykyään.
- aiheenaloittaja
no niin mie sitten lopetin ne pillerit ja yllätys yllätys ,menin sitten tänään kauppaan eikä ahdistanut lainkaan niin paljoa kuin ennen.Väsymys on poissa ja seksikin on mielessä.
Kyllähän tässä varmaan vielä muutamia viikkoja kuluu että se hormoni haihtuu kropasta mutta olo on jo paljon parempi.Ei enää ikinä pillereitä!- Celduin
Millä tavalla hoidat nyt ehkäisyn? Kondomi tms? Vai harrastatko enää säännöllisesti seksiä? Vai lopetitko pillerit siksi, että haluaisit tulla raskaaksi? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen :)
- aiheenaloittaja
Celduin kirjoitti:
Millä tavalla hoidat nyt ehkäisyn? Kondomi tms? Vai harrastatko enää säännöllisesti seksiä? Vai lopetitko pillerit siksi, että haluaisit tulla raskaaksi? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen :)
Ihan kuten tuolla aiemmin mainitsin eli persona koneella.Seksiä harrastetaan edelleen säännöllisesti ei se siitä miksikään muutu.Ja juu en tosiaankaan ikuna halua tulla enää raskaaksi,riskit ovat liian suuret.
- Celduin
aiheenaloittaja kirjoitti:
Ihan kuten tuolla aiemmin mainitsin eli persona koneella.Seksiä harrastetaan edelleen säännöllisesti ei se siitä miksikään muutu.Ja juu en tosiaankaan ikuna halua tulla enää raskaaksi,riskit ovat liian suuret.
Kertoisitko typerälle :)
- aiheenaloittaja
Celduin kirjoitti:
Kertoisitko typerälle :)
no se persona on sellanen ehkäisytietokone joka aamupissasta kartoittaa onko naisella ovulaatio.
Kun laite on sisäänajettu tarvitsee kerran kuukaudessa tehdä 8 aamupissa testiä.
Eli kun aamulla menee pissalle pitää tämä noin silmälasikotelon kokoinen masiina avata ja katsoa mikä valo palaa jos se on keltainen niin annetaan pissanäyte jos valo on punainen saa seksiä harrastaa mutta kumin kanssa ja jos valo on vihreä saa ihan vapaasti ja luomusti naiskennella.Näitä punaisia päiviä mun kierrossa oli 3-4 kpl.
Olen itse aikaisemmin käyttänyt kyseistä laitetta ja se on oikeasti tosi hyvä.
Mutta saatuani sektiolla kaksi lasta tuntuu ettei kroppani kolmatta raskautta kestäisi.
Eikä kohtu varmaan kestäisikään kun on jo niin monasti kursittu kasaan.
Joten kun mikään tavallaan luotettavampi hormonaalinen ehkäisykeino ei mulle sovi niin on valittava kaikista pahoista se pienin paha.
Näitä ehkäisymenetelmiä kun on tutkittu niin kondomi ja persona kone rankattiin hormoonittomista ehkäisimistä kaikkein parhaimmaksi.
Oikeastaan jos asiaa nyt funtsii niin ei mulla oikeastaan ole edes raskauspelkoa vaan ihan pelkästään se sektio kammo ja jos tulisin raskaaksi kolmannen kerran niin sektiohan mulla olisi edessä.
Nojoo tälläistenkin asioiden kanssa täytyy vaan oppia elämään.
Ja kyllä mulla luotto pelaa tuohon masiinaan olihan se meillä vajaa 2 vuotta käytössäkin ja viimeiset 6 kk se oli nurinpäin käytössä eli naimme punaisina päivinä eli ovis aikaan ja silti meni 6 kk tulla raskaaksi joten katsotaan.
Sehän tossa tavallaan on että ne pissatikut on aikas kalliita 21-23 e per kk.
Tosin niitäkin voi halvemmalla tilata saksasta ja briteistä.
Ja olen minä vaihtanut tuolla luonnonmukaisen ehkäisyn palstalla kokemuksia naisten kanssa jotka ovat jo useita vuosia menestyksekkäästi ehkäisseet personalla osa 3 vuotta ja osa 5 vuotta.
Noh jooh netistä löytyy tietoa personasta kun vaan hakee.
Itse taidan nyt kuiten palata vanhaan hyvää konstiin.Olo on kyllä nyt hiukan tyhmä ,kaikkea minäkin lähdin vauvan saatuani kokeilemaan .Oli nuvaringia ja minipilsua ja plääh.Miksi edes korjata sellaista mikä ei ole rikki.
Tulipas vuodatusta, persona here i come=)))
Vielä 4 vuotta niin saa sterilisaation joten sitä odotellessa,hihhei ja hellät tunteet.
Niin ja vielä tutkimustietoa persona ehkäisyvarmuus on 94 % eli vuodessa 100 naisesta 6 voi tulla raskaaksi.Briteissä tätä on tutkittu tarkemminkin ja siellä kävi ilmi että aika monessa tapauksessa laitteen käyttö ohjeita ei ole noudatettu.Laitehan sopii muistaakseni yli 25-45 vuotiaille naisille jotka elävät vakiosuhteessa ja joiden kierto on 23-35 päivää.Ja joo tää sopii niille jotka ovat henkisesti siinä tilassa että jos se nalli napsahtais niin se ei ois maailmanloppu.
Itsekin lapsen pitäisin jos nalli nyt tällä napsahtais (eihän sitä nyt abortoidakkaan vois kun jo 10 v kohta saman ukon kanssa ollu ja 2 lastakin hänen kanssaan tehnyt)Mutta varmaan terapiaa tarvitsisin;)ja käynnin pelkopolille ja uninukutuksen sektioon ja tietty sektiossa tehtäis se sterilisaatio kun sen saa jos on kolme lasta.
Itse asiassa bongasin ton persona sivun:
http://www.persona.info/fi/mikapersonaon.cfm
ja suomestakin noita saa taas ostaa.Ja onneksi omakin vehje on tuolla kaapissa vielä.
Nyt pitää vaan oottaa se 3 kk että nää vanhat hormonit haihtuu ja sitten ottaa taas vekotin käyttöön.
Vaikka se onkin kallis menetelmä niin on se silti kiva kun ei tarvii kärsiä mistään sivuvaikutuksista ja mieskin pääsee osallistumaan ehkäisyyn .Meillä ainakin ukko (kunnon hightech friikki) aina silmäili laitetta voiko panna ja mikä valo vilkkuu milloinkin.
Ja silloin sitä seksiä saikin mies kun sanoi että on niin kallista ehkäisyä että naidaan nyt koko rahan edestä ja niinhän me teimme koska silloin oli mullakin HALUJA=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474