Olin sitten väärässä

Tuontipäällikkö

16

2949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää ...

Totta tosiaan. Ihmiset on tosiaan aivan hulluja kun ostavat autoja autoliikkeistä. On aivan päivänselvä juttu että kahden vuoden sisällä autoverotus poistuu suomesta ja tilalle tulee käyttömaksu. Näiden suomesta ostettujen autojen arvo romahtaa yhdessä yössä puoleen ja samaan aikaan voi tuoda voitollisesti tuontiautoja itselleen ja myydä ne aina vähän ajan kuluttua pois. Tuontiautoista saa liikaa perityt verot itselleen, suomesta ostetusta autoista ei. Laskekaapa vähän millaisiin vaihtoehtoiskustannuksiin pääsee suomi vs. tuonti autoilla. Itse olen plussalla kolmen vuoden tuontiautoilulla ja veronpalautukset on vielä tulossa. Jos olisin ostanut suomesta 25.000euron auton kolme vuotta sitten sen arvo olisi nyt ~14.000eur. Samaan aikaa olen saanut omani pois tuontiautoista (kolme kpl) ja veronpalautuksia on tulossa 11-15 teur. Nopeasti räknäiltynä VEK = vaihtoehtoiskustannus suomiautoille = -11.000eur jos ei otata huomioon mahdollisia veronpalautuksia ja jos veronpalautukset huomio niin -15.000eur - -26.000eur !!!

Suomesta ei siis kannata ostaa autoja !!!

• Kristallipalli

Ihan faktaa sulla tuntuu olevan, oletko ihan päättäjä näissä asioissa?

• työsuhdeautoja.....

vaihdellaan uudempiin näin vuoden alkajaisiksi.

Lisäksi jokainen liikkeisiin tullut uusi ajokki pistetään päälliköiden käyttöön, ikään kuin tienpäälle näytiksi......

Älä intoile liikaa, vaan katso, kellä on rahaa....öh...siis sinulta kynittyjä rahjoja. Niittä törsäillään avokätisesti nyt uudempiin pirsseihin...

Ei se sen kummempaa ole,

tiesitkös muuten, kuinka moni auto vuotuisesta myynnistä (vaikkapa 150t;sta) onkaan työsuhdeautoja?

• Asiantuntija

Meilläpäin on kanssa muutamia jotka puhuu aina miten tällä autojen myymisellä tienaa. Ostavat/tuovat/tuottavat jonkun halvalla ja myyvät kalliilla. Toiset niistä on manneja, toiset valehtelijoita.

Tällä en tarkoita oikeita autokauppiata.

• kansalaisista

jauhaa autoveropaskaa tällä palstalla ja loput tekee autokauppaa entiseen malliin.

• turpaansa
        kansalaisista kirjoitti:

jauhaa autoveropaskaa tällä palstalla ja loput tekee autokauppaa entiseen malliin.

Juu ja ne 99% ottaa aika rajusti rahallisesti turpaansa kun eivät lähteneet mukaan tuontiautoilemaan vaan ajelevat ylihintaisilla suomiautoilla joiden arvo tulee 100-varmasti romahtamaan parin vuoden sisällä...

• Oletko kuullut,
        turpaansa kirjoitti:

Juu ja ne 99% ottaa aika rajusti rahallisesti turpaansa kun eivät lähteneet mukaan tuontiautoilemaan vaan ajelevat ylihintaisilla suomiautoilla joiden arvo tulee 100-varmasti romahtamaan parin vuoden sisällä...

että köyhille on kaikki kallista. En huolisi mistään hinnasta kenenkään vanhaa, paskanhajuista "hyvää" autoa. Enkä kalsareita!

• viirata
        Oletko kuullut, kirjoitti:

että köyhille on kaikki kallista. En huolisi mistään hinnasta kenenkään vanhaa, paskanhajuista "hyvää" autoa. Enkä kalsareita!

Kun kuvittelet että ansaitset suomessa niin hyvin että sulla on "varaa" ajaa uudella autolla. Noh, jos olisit keskieuroopassa samoissa hommissa (esim.insinööri) niin sulle maksettas about tuplaliksaa ja kokonaistuloveroasteesi olisi reilusti alempi. Siihen sitten päälle yliverotetut ylihintaiset suomiautot niin avot. Muuta pois suomesta tai pistä vähintään firma pystyyn viroon niin kierrät suomen tuloverot ja autoverot sujuvasti...

• ja maksan
        viirata kirjoitti:

Kun kuvittelet että ansaitset suomessa niin hyvin että sulla on "varaa" ajaa uudella autolla. Noh, jos olisit keskieuroopassa samoissa hommissa (esim.insinööri) niin sulle maksettas about tuplaliksaa ja kokonaistuloveroasteesi olisi reilusti alempi. Siihen sitten päälle yliverotetut ylihintaiset suomiautot niin avot. Muuta pois suomesta tai pistä vähintään firma pystyyn viroon niin kierrät suomen tuloverot ja autoverot sujuvasti...

minun maksettavikseni kuuluvat kaikki verot mukisematta. Ja tietysti autoverot päälle. Onneksi tässä yhteiskunnassamme on valtaosa järkevää, ja vastuunsa tuntevaa porukkaa, joka tahtoo yhteiskunnan toimivan edes näin hyvin, mitä nyt! Syntymästä kuolemaan, ja kaikki mitä sillä välillä tapahtuu, Suomessa hoidetaan paremmin, kuin monessa muussa maassa! Valitettavasti joudun tuottamaan Sinulle pettymyksen. En muuta pois Suomesta. Enkä enää laita firmaakaan pystyyn. Olen vuosi sitten lopettanut kohdaltani liiketoiminnan. Myin yritykseni uskollisille ja ahkerille työntekijöilleni pilkkahintaan. He olivat vuosien uskollisella puurtamisella ansainneet sen! Enkä itse ollut enää rahan- tai minkään muunkaan puutteessa. Tässä, 55-vuotiaana eläkevaarina elelen, päätyönäni lastenlasten hoito ja kasvatus. Taloudellista huolta huomisesta ei ole, koska olen toiminut yrittämiseni alusta asti aivan toisin, kuin mitä nyt olet ehdotellut. Tyhmää???? Ehkä, mutta kuitenkin olen tyytyväinen olooni täällä kotosuomessa. Ja, ehkä myös vähän ylpeäkin, kun olen omalta vähäpätöiseltä osaltani voinut olla mukana rakentamassa tämän maan hyvinvointia. Lapsillani on hyvä olla, lapsenlapsillani on hyvä olla. Toivottavasti Sinulla ja läheisilläkin on hyvä olla! Kas, kun juuri sitä saa, mitä tilaa!!!!
        Hauskaa kevään odotusta!

• hulluja riittää

Kuka helvetti jaksaa seurata nettikeskusteluja noin tarkasti ja vielä pitää kirjaa jostain ikivanhoista jutuista. Hommaa elämä tai hankkiudu hoitoon.

• A-man
        ja maksan kirjoitti:

minun maksettavikseni kuuluvat kaikki verot mukisematta. Ja tietysti autoverot päälle. Onneksi tässä yhteiskunnassamme on valtaosa järkevää, ja vastuunsa tuntevaa porukkaa, joka tahtoo yhteiskunnan toimivan edes näin hyvin, mitä nyt! Syntymästä kuolemaan, ja kaikki mitä sillä välillä tapahtuu, Suomessa hoidetaan paremmin, kuin monessa muussa maassa! Valitettavasti joudun tuottamaan Sinulle pettymyksen. En muuta pois Suomesta. Enkä enää laita firmaakaan pystyyn. Olen vuosi sitten lopettanut kohdaltani liiketoiminnan. Myin yritykseni uskollisille ja ahkerille työntekijöilleni pilkkahintaan. He olivat vuosien uskollisella puurtamisella ansainneet sen! Enkä itse ollut enää rahan- tai minkään muunkaan puutteessa. Tässä, 55-vuotiaana eläkevaarina elelen, päätyönäni lastenlasten hoito ja kasvatus. Taloudellista huolta huomisesta ei ole, koska olen toiminut yrittämiseni alusta asti aivan toisin, kuin mitä nyt olet ehdotellut. Tyhmää???? Ehkä, mutta kuitenkin olen tyytyväinen olooni täällä kotosuomessa. Ja, ehkä myös vähän ylpeäkin, kun olen omalta vähäpätöiseltä osaltani voinut olla mukana rakentamassa tämän maan hyvinvointia. Lapsillani on hyvä olla, lapsenlapsillani on hyvä olla. Toivottavasti Sinulla ja läheisilläkin on hyvä olla! Kas, kun juuri sitä saa, mitä tilaa!!!!
        Hauskaa kevään odotusta!

Ihmiset luulevat että autoverot tippuvat ja kaikki saavat ostettua kalliin auton. Valtio ottaa omansa takaisin keinolla tai toisella jos autovero laskee. Todennäköisesti ns uusille halvemmille autoille joista ei makseta korkeata veroa, mätkäistään korkea kättömaksu. Kumpaa ihmiset haluavat? Tietääkö moni paljonko esim Saksassa ison Bemarin, Audin tai Mersun käyttömaksu ja vakuutus on?? Kalliimpaa lysti on kuin Suomessa.

Itsekin maksan veroni, vaikka tottakai sitä toivoo että alempikin prosentti voisi olla. Moni katselee kateellisena autojen hintaa vaikkapa Jenkeissä mutta eivä tajua että jenkit maksavat esim koulutuksestaan ja sairaanhoidosta kymmeniätuhansia euroja. Nämä kaikki ovat suomalaisille näennäisesti lähes ilmaista.

• Työsuhdeautoilija
        työsuhdeautoja..... kirjoitti:

vaihdellaan uudempiin näin vuoden alkajaisiksi.

Lisäksi jokainen liikkeisiin tullut uusi ajokki pistetään päälliköiden käyttöön, ikään kuin tienpäälle näytiksi......

Älä intoile liikaa, vaan katso, kellä on rahaa....öh...siis sinulta kynittyjä rahjoja. Niittä törsäillään avokätisesti nyt uudempiin pirsseihin...

Ei se sen kummempaa ole,

tiesitkös muuten, kuinka moni auto vuotuisesta myynnistä (vaikkapa 150t;sta) onkaan työsuhdeautoja?

Uusista henkilöautoista vajaa puolet myydään yrityksille. Työsuhdeautoja näistä lienee valtaosa. Sen sijaan työsuhdeautoa EI kannata rekisteröidä tammikuussa, vaan joulukuussa, koska kolmannen vuoden verotusarvo on edullisempi. Tammikuun rekisteröinneistä on siis poikkeuksellisen suuri osa yksityisiä.

• Tuontipäällikkö
        turpaansa kirjoitti:

Täällä on kaiken maailman latvabeekaakkoset hokeneet pitemmän aikaa että autovero poistuu. Monesti päivä on ollut aprillipäivä(?). Viimeisin tärppi oli 1.1.2006. Sano nyt se päivä milloin "ylihintaisilla suomiautoilla joiden arvo tulee 100-varmasti romahtamaan parin vuoden sisällä" oikein on. Minä nimittäin epäilen että se on noin kuusi vuotta sen jälkeen kun olet täyttänyt kymmenen. Siis noin 2016.

• Vaihtoautomyyjä
        Tuontipäällikkö kirjoitti:

Täällä on kaiken maailman latvabeekaakkoset hokeneet pitemmän aikaa että autovero poistuu. Monesti päivä on ollut aprillipäivä(?). Viimeisin tärppi oli 1.1.2006. Sano nyt se päivä milloin "ylihintaisilla suomiautoilla joiden arvo tulee 100-varmasti romahtamaan parin vuoden sisällä" oikein on. Minä nimittäin epäilen että se on noin kuusi vuotta sen jälkeen kun olet täyttänyt kymmenen. Siis noin 2016.

Kaikella kunnioituksella, etkö saa enää edes nukuttua, kun pitää aamuneljältä notkua netin keskustelupalstalla kinaamassa tuntemattomien kanssa?

Kyllä meidän firman päälliköt nukkuu yönsä ihan rauhallisesti, kun ovat jo varautuneet tulevaan...

• huvittavat vaihtohinnat

hyvityshinnoissa on ainakin jo huomioitu autoveron tuleva muutos, ei voi muuten selittää että vaihtaessa (saman merkkiseen) 2 vuotta ja 50tkm ajettua autoa pienempään uuteen n.20000e autoon välirahaksi sanotaan 8000e!

• Vaihtoautomyyjä

Olet pannut merkille oleellisen asian. Ja olet tehnyt myös ainoan oikean johtopäätöksen.

Ainakin meillä on varauduttu jo täysillä verotuksen nopeaankin muutokseen. Sen verran tiukat ohjeet on tullut vaihdossa sisään tulevien hyvityshinnoitteluun. Ja tuskin meidän firma ainoa on, joka on tilanteen tasalla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe