onko normaalia jos on virtsatientulehdus ja tulee verta virtsan mukana?en kyllä tiedä onko mulla tää tulhedus vai miksi käy kipeää virtsatessa ja tulee verta.voiko se olla jotain muuta?
virtsatientulehdus
13
1050
Vastaukset
- infektio !!!
Kannattaisiko sinun käydä lääkärissä? Jos on raju virtsatietulehdus, niin vertakin voi tulla.
Tarvitset siihen antibioottikuurin, ei se muuten helpota. Heti lääkäriin vaan! Kuulostaa pahalta.- ....
itselläni oli virtsatientulehdus ja tuli kans verta, söin antibioottikuurin,mut nyt alkoi pelottaa et jos se tulehdus levittyi munuaisiin? vaikka ei oo enää mitään sivuvaikutuksia..
- ...
.... kirjoitti:
itselläni oli virtsatientulehdus ja tuli kans verta, söin antibioottikuurin,mut nyt alkoi pelottaa et jos se tulehdus levittyi munuaisiin? vaikka ei oo enää mitään sivuvaikutuksia..
ei oo enää oireita! mut kun tuli verta, niin oliks se niin vakavaa? tehoaako se antibiootti miten hyvin?
- minä
heti lääkäriin, koska kyseessä voi olla jtk vakavaa. Jopa munuaisissa koska se ei päästä proteiineja, verta, glukoosia ym. virtsaan. Virtsaputkentulehdukseen ei pitäisi kuulua verta vain bakteeriarvot ovat koholla.Joten suoraan lääkäriin!
- Celduin
Jakelet täällä väärää tietoa. Virtsatieinfektioon voi ja useimmiten kuuluukin verinen virtsa.
- on ollut...
Minulla on joskus ollut virtsatieinfektio, jossa tuli verta. Antibiooteilla sen sai kuntoon, ei muuta tarvinnut. Lääkäri sanoi vain että olipa harvinaisen raju infektio. Sen jälkeen en ole vastaavaa kokenut, onneksi. Hae kuuri ja pian!
- .....
mutta vaikuttaakohan antibiootit sitten epillerieden ehkäisytehoon?
- Joku vain
..... kirjoitti:
Jotkut (en tiedä, vaikuttaako kaikki) antibiootit saattavat heikentää ehkäisytehoa, ja silloin suositellaan seuraaviin menkkoihin asti lisäehkäsyä! Näin mulle sanottiin lääkärissä, kun hain virtsaputkentulehdukseen antibiootteja.
- vaikuttaa
..... kirjoitti:
Voi vaikuttaa ehkäisytehoon. Aina kun lääkäri kirjoittaa sinulle reseptin (esim. antibiootteja), niin muista mainita, että syöt e-pillereitä. Yleensä lääkäri kysyykin muiden lääkkeiden käytöstä, mutta jos ei muista kysyä, niin kannattaa kuitenkin itse mainita pillerit.
- Celduin
Sen oireet ovat juuri nuo mitkä kuvailit, verta virtsassa ja yleensä virtsatessa polttelee tai tekee kipeää. Se ei lähde itsestään pois, vaan on mentävä vaikka terveyskeskukseen antamaan näyte, josta sitten katsotaan mikä bakteeri on kyseessä. Ja siihen saa sitten antibiootit.
Eihän tuo välttämättä ole virtatieinfektio, klamydiassa voi olla samanlaiset oireet. Menehän äkkiä jonnekin tarkastuttamaan itsesi. - sparky
Kyseessä on virtsaputken tulehdus, mikäli virtsasuihkun alussa sattuu. Jos taas loppupuolella, kyse on virtsarakon tulehduksesta. Veri virtsassa ei ole normaalia ja se pitäisi aina hoitaa pois vaikka oireet häviäisivätkin, se nimittäin uusii erittäin herkästi ja voi muuttua täten krooniseksi, mistä lähtee helvetti irti. Lääkäri antaa antibiootit, muutaman päivän kuuri riittää.
- niinkuin minä...
Kannattaapa tosiaan käväistä siellä lääkärissä. Vaikkei minusta nyt varoittavaa esimerkkiä saakaan, jätin itse hölmösti menemättä lääkäriin ja nyt mietityttää mahdolliset vahingot.. Todennäköisimmin kyseessä oli viikon verran kestänyt virtsaputkentulehdus, jossa oli kaikki kyseiset oireet, kirvely ja vertakin hieman (sukupuolitautitestit otettu tästä n. 2 kk:n päästä eli klamydia ei ollut).
Päätin hoitaa tautia itse ja joinkin tuon kyseisen viikon litratolkulla karpalo- ja puolukkamehua. Oireet hävisivät, eikä se ole uusinut sen jälkeen (oli ehkä toinen virtsatulehdus elämän aikana). Nyt mietityttää lähinnä, voiko munuaisille olla tapahtunut jotain vaurioita? Luin jostain, että vatsan seudulla olevat kivut on jo hälyttävä merkki ja silloin olisin jo kyllä lääkäriin lähtenyt. Mitään sellaista ei siis ollut eikä ole ollut sen jälkeenkään. Mietin vain, näkeekö munuaisten "tilaa" tai voisiko vauriolla olla jotakin vaikutusta arvoihin, esim. verenpaine/kolesteroli?
Kannattaa siis mennä lääkäriin, ettei tarvitse näin jälkikäteen pähkäillä. Mulla oli vaikuttimena ehkä sekin, että yritän välttää turhia? antibioottikuureja, niistä saattaa taas tulla hiivaa :( - ...
niinkuin minä... kirjoitti:
Kannattaapa tosiaan käväistä siellä lääkärissä. Vaikkei minusta nyt varoittavaa esimerkkiä saakaan, jätin itse hölmösti menemättä lääkäriin ja nyt mietityttää mahdolliset vahingot.. Todennäköisimmin kyseessä oli viikon verran kestänyt virtsaputkentulehdus, jossa oli kaikki kyseiset oireet, kirvely ja vertakin hieman (sukupuolitautitestit otettu tästä n. 2 kk:n päästä eli klamydia ei ollut).
Päätin hoitaa tautia itse ja joinkin tuon kyseisen viikon litratolkulla karpalo- ja puolukkamehua. Oireet hävisivät, eikä se ole uusinut sen jälkeen (oli ehkä toinen virtsatulehdus elämän aikana). Nyt mietityttää lähinnä, voiko munuaisille olla tapahtunut jotain vaurioita? Luin jostain, että vatsan seudulla olevat kivut on jo hälyttävä merkki ja silloin olisin jo kyllä lääkäriin lähtenyt. Mitään sellaista ei siis ollut eikä ole ollut sen jälkeenkään. Mietin vain, näkeekö munuaisten "tilaa" tai voisiko vauriolla olla jotakin vaikutusta arvoihin, esim. verenpaine/kolesteroli?
Kannattaa siis mennä lääkäriin, ettei tarvitse näin jälkikäteen pähkäillä. Mulla oli vaikuttimena ehkä sekin, että yritän välttää turhia? antibioottikuureja, niistä saattaa taas tulla hiivaa :(käväsin lääkärissä ja sain 5 päivän antibiootti kuurin,onneksi nämä kyseiset antibiootit ei vaikuta pillereiden ehkäisytehoon :) tai ainakaan ohjeissa ei sanottu mitään :)ja tulehuskin on alkanut parantumaan pikkuhiljaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249