tämänpäivän 2.2 keskisuomalainen lehti otsikoi fibromyalgian hoitoa: naine oli kärsinyt 10 vuotta
fibromyalgiasta ja 4 käyntikertaa riitti saamaan hänet terveeksi. nainen oli käynyt mynämäellä jollain miehellä. lehdessä oikeen kuva.
eli onko J.H sittenkin oikeassa väittäessään samaa.
siinäpä epäilijöille lukuaihetta kipi kapi kirjastoon lukemaan.
fibro-HOITO katso
54
8362
Vastaukset
- try...
..hoidettu.
Terv. Keskari.- hoidettu
Säälittävää itseltäsi. Voit kysyä ylläpidolta ketjun aloittajan IP:tä. Ei varmasti ole lähelläkään mua...
Onhan noita osaajia muitakin Suomessa. Olen kuullut, että myös Hämeenkyrössä olisi eräs. Missä sitten sekin paikka lienee... - Eikä ole
hoidettu kirjoitti:
Säälittävää itseltäsi. Voit kysyä ylläpidolta ketjun aloittajan IP:tä. Ei varmasti ole lähelläkään mua...
Onhan noita osaajia muitakin Suomessa. Olen kuullut, että myös Hämeenkyrössä olisi eräs. Missä sitten sekin paikka lienee...siis missään korvessa.Komeaa seutua,,kannatais jokus tutustua maantietoonkin,,,
- hoidettu
Eikä ole kirjoitti:
siis missään korvessa.Komeaa seutua,,kannatais jokus tutustua maantietoonkin,,,
Enpä ole sen korvessa sanonut olevankaan. Hienoa seutua se on.
- päättelet
hoidettu kirjoitti:
Enpä ole sen korvessa sanonut olevankaan. Hienoa seutua se on.
..että Hämeenkyrö on hienoa seutua kun et edes tiedä missäpäin se on.
Sulla on kummat jutut. - hoidettu
päättelet kirjoitti:
..että Hämeenkyrö on hienoa seutua kun et edes tiedä missäpäin se on.
Sulla on kummat jutut.Miten niin en tiedä? Juurihan se tuossa kerrottiin... jopa ihan edellisen viestin otsikossa! Kyllä se Tampereen seutu on komiata katsella. Viimeksi tänään sielläpäin kävin.
Osaan kuitenkin yhä lukea! ;)
Ehken ihan Hämeenkyrössä ole käynyt tai juuri kirjoittajan asuinkadulla, mutta sielläpäin kuitenkin! Siitähän oli puhe....
Itselläsi ne jutut vasta kummallisia onkin... - äyräiden
hoidettu kirjoitti:
Miten niin en tiedä? Juurihan se tuossa kerrottiin... jopa ihan edellisen viestin otsikossa! Kyllä se Tampereen seutu on komiata katsella. Viimeksi tänään sielläpäin kävin.
Osaan kuitenkin yhä lukea! ;)
Ehken ihan Hämeenkyrössä ole käynyt tai juuri kirjoittajan asuinkadulla, mutta sielläpäin kuitenkin! Siitähän oli puhe....
Itselläsi ne jutut vasta kummallisia onkin...Etkö sinä häirikkö"hoidettu" luvannut jo loukkaantuneena tuolla viestissäsi http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000198&posting=22000000013665827
hillitä pursuavaa tiedon tyrkyttämistäsi.
Oletko ollenkaan sanojesi takana?
Eikö riittäisi, että vaikka kerran viikossa kertoisit näistä vaihtoehdoista. Ihmiset kun selaavat täällä vanhempiakin viestejä, kyllä ne näkemyksesi vähemmälläkin löytyisivät.
Olen aivan uusi palstan lukija, ja tämä nimimerkki "hoidettu" alkoi jo pahasti tökkiä, kun se tunkee "tietämään" joka väliin.
Harjoittamasi kirjoittelu haiskahtaa pakkoneuroottiselta kiihkomielisyydeltä.
Vedähän henkeä ja rauhoitu. - hoidettu
äyräiden kirjoitti:
Etkö sinä häirikkö"hoidettu" luvannut jo loukkaantuneena tuolla viestissäsi http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000198&posting=22000000013665827
hillitä pursuavaa tiedon tyrkyttämistäsi.
Eikö riittäisi, että vaikka kerran viikossa kertoisit näistä vaihtoehdoista. Ihmiset kun selaavat täällä vanhempiakin viestejä, kyllä ne näkemyksesi vähemmälläkin löytyisivät.
Olen aivan uusi palstan lukija, ja tämä nimimerkki "hoidettu" alkoi jo pahasti tökkiä, kun se tunkee "tietämään" joka väliin.
Vedähän henkeä ja rauhoitu.Oliko tämä Hämeenkyrö tietoa? Mähän en nimenomaan tiennyt missä se oli...
Olihan tässäkin taas pari päivää taukoa... ;) - uusiks
hoidettu kirjoitti:
Oliko tämä Hämeenkyrö tietoa? Mähän en nimenomaan tiennyt missä se oli...
Olihan tässäkin taas pari päivää taukoa... ;)Pari päivää väliä... niin.
Huokailisit ihan rauhassa pari viikkoa.
Tässä sama sanoma uudestaan, otin sen sanan "tietoa" pois, johon tartuit. Ymmärtäisitkö NYT siitä sen olennaisen, vai mihin lillukkaan nyt tartut. Siis:
Etkö sinä häirikkö "hoidettu" luvannut jo loukkaantuneena tuolla viestissäsi http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conf erence=4500000000000198&posting=22000000013665827 hillitä pursuavaa tiedon tyrkyttämistäsi.
Eikö riittäisi, että vaikka kerran VIIKOSSA kertoisit näistä vaihtoehdoista. Ihmiset kun selaavat täällä vanhempiakin viestejä, kyllä ne näkemyksesi vähemmälläkin löytyisivät.
Olen aivan uusi palstan lukija, ja tämä nimimerkki "hoidettu" alkoi jo pahasti tökkiä, kun se tunkee joka väliin.
Vedähän henkeä ja rauhoitu. - hoidettu
uusiks kirjoitti:
Pari päivää väliä... niin.
Huokailisit ihan rauhassa pari viikkoa.
Tässä sama sanoma uudestaan, otin sen sanan "tietoa" pois, johon tartuit. Ymmärtäisitkö NYT siitä sen olennaisen, vai mihin lillukkaan nyt tartut. Siis:
Etkö sinä häirikkö "hoidettu" luvannut jo loukkaantuneena tuolla viestissäsi http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conf erence=4500000000000198&posting=22000000013665827 hillitä pursuavaa tiedon tyrkyttämistäsi.
Eikö riittäisi, että vaikka kerran VIIKOSSA kertoisit näistä vaihtoehdoista. Ihmiset kun selaavat täällä vanhempiakin viestejä, kyllä ne näkemyksesi vähemmälläkin löytyisivät.
Olen aivan uusi palstan lukija, ja tämä nimimerkki "hoidettu" alkoi jo pahasti tökkiä, kun se tunkee joka väliin.
Vedähän henkeä ja rauhoitu.Olen hillinnyt huomattavasti...
Mutta se johtuu ihan siitä, että täällä on nykyään paljon muitakin kaltaisiani, jotka mainostavat mm. tuota Timosta. Hänestä mulla ei ole mitään kokemusta. Mutta ilmeisen pätevä mies näkyy olevan myös! - Turun mies
hoidettu kirjoitti:
Olen hillinnyt huomattavasti...
Mutta se johtuu ihan siitä, että täällä on nykyään paljon muitakin kaltaisiani, jotka mainostavat mm. tuota Timosta. Hänestä mulla ei ole mitään kokemusta. Mutta ilmeisen pätevä mies näkyy olevan myös!Timosta en suosittele.
- VoiVoi_100
Turun mies kirjoitti:
Timosta en suosittele.
En minäkään. Tosi suuret oli puheet ja lupaukset, mutta lompsa siinä tyhjeni, ja jäi harmitus päälle omasta hyväuskoisuudesta
- laitoin
ja olen tietysti unohtanut katsoa kartalta missä on mynämäki.sorrix
- Inka
Asiallinen juttu. Kannattaa lukea.
- ihmeellistä
porukkaa tosiaan narinaa ja jurinaa tulee ja vasta neljäs vastaus oli sellainen että oli vaivautunut lukemaan asian kaikki muut vetää lonkalta vaan juttuaan.
hyvä se oli minunkin mielestä ihmeellistä kirjoitti:
porukkaa tosiaan narinaa ja jurinaa tulee ja vasta neljäs vastaus oli sellainen että oli vaivautunut lukemaan asian kaikki muut vetää lonkalta vaan juttuaan.
hyvä se oli minunkin mielestäEnemmän ihmettelen sitä, että kehutaan sitä ja sitä lehteä/tutkimusta, mutta missä on linkki ko. aiheeseen.
Itse ainakin olen pyrkinyt antamaan linkin asiaan, jos olen keskustelun aloittanut.
Ei tarvitse miettiä v-mäisiä vastauksia, jos ei ole antaa tarkempaa tietoa.- Inka
Pärre kirjoitti:
Enemmän ihmettelen sitä, että kehutaan sitä ja sitä lehteä/tutkimusta, mutta missä on linkki ko. aiheeseen.
Itse ainakin olen pyrkinyt antamaan linkin asiaan, jos olen keskustelun aloittanut.
Ei tarvitse miettiä v-mäisiä vastauksia, jos ei ole antaa tarkempaa tietoa.Useimpien lehtien täydelliset verkkoversiot nykyään maksullisia tai ainakin vaativat rekisteröitymisen. Näin myös Keskisuomalainen. Minä kävin kirjastossa ja luin samalla jutun. Manuaaliterapeutti Jussi Timonen katsoo fibromyalgian syyksi lihashuollon puutteesta syntyneen ongelmavyyhden. Hänen mukaansa fibromyalgiapotilaiden tyypilliset kipupisteet ovat eniten käytettyjen lihasten ärtyneitä kiinnityskohtia. Hän korostaa kotiharjoitteiden säännöllistä tekemistä kunnossapysymisen ehtona. Kipujen synnyksi hän selittää stressin, ainaisen kiireen ja huonojen työasentojen aiheuttaman kipsaantumisen.
Artikkelissa on haastateltu myös lääkäriä ja parantunutta fibromyalgiapotilasta. Lääkäri korostaa, että fibromyalgiapotilaiden kipukynnys on terveitä ihmisiä alempi. Sairauteen liittyy voimakas uupumus. Hoito-ohjeet ovat samantyyppisiä, mutta ylilääkäri Pekka Hannonen ei kuitenkaan usko, että manuaaliterapia poistaisi sairautta, vaikka käsittelyjen on todettu lievittävän oireita ainakin hetkellisesti. - kirjoitus
Inka kirjoitti:
Useimpien lehtien täydelliset verkkoversiot nykyään maksullisia tai ainakin vaativat rekisteröitymisen. Näin myös Keskisuomalainen. Minä kävin kirjastossa ja luin samalla jutun. Manuaaliterapeutti Jussi Timonen katsoo fibromyalgian syyksi lihashuollon puutteesta syntyneen ongelmavyyhden. Hänen mukaansa fibromyalgiapotilaiden tyypilliset kipupisteet ovat eniten käytettyjen lihasten ärtyneitä kiinnityskohtia. Hän korostaa kotiharjoitteiden säännöllistä tekemistä kunnossapysymisen ehtona. Kipujen synnyksi hän selittää stressin, ainaisen kiireen ja huonojen työasentojen aiheuttaman kipsaantumisen.
Artikkelissa on haastateltu myös lääkäriä ja parantunutta fibromyalgiapotilasta. Lääkäri korostaa, että fibromyalgiapotilaiden kipukynnys on terveitä ihmisiä alempi. Sairauteen liittyy voimakas uupumus. Hoito-ohjeet ovat samantyyppisiä, mutta ylilääkäri Pekka Hannonen ei kuitenkaan usko, että manuaaliterapia poistaisi sairautta, vaikka käsittelyjen on todettu lievittävän oireita ainakin hetkellisesti.jälleen Inkalta. Mitään uutta ei tosin artikkelissa Inkan viestin perusteella ollut. Itse en artikkelia ole päässyt lukemaan. Aloittajan viesti olikin sitten jo vähän "tarkoitushakuisempi".
- Corporis sana
kirjoitus kirjoitti:
jälleen Inkalta. Mitään uutta ei tosin artikkelissa Inkan viestin perusteella ollut. Itse en artikkelia ole päässyt lukemaan. Aloittajan viesti olikin sitten jo vähän "tarkoitushakuisempi".
Ja tähän sopii hyvin se tosiasia, että liikunta ja lihaskunnon parantaminen helpottaa tutkitusti fibromyalgian oireita. Fibromyalgiahan on tyypillisesti naispuolisten "sohvaperunoiden" vaiva, jotka kuvittelevat, että runsas liikunta tarkoittaa koiran kusettamista naapurin postilaatikolla kaksi kertaa päivässä.
- Inka
Corporis sana kirjoitti:
Ja tähän sopii hyvin se tosiasia, että liikunta ja lihaskunnon parantaminen helpottaa tutkitusti fibromyalgian oireita. Fibromyalgiahan on tyypillisesti naispuolisten "sohvaperunoiden" vaiva, jotka kuvittelevat, että runsas liikunta tarkoittaa koiran kusettamista naapurin postilaatikolla kaksi kertaa päivässä.
Se on niiden vastuuntuntoisten ja älykkäiden naisten sairaus, jotka "kantavat koko maailman taakkaa harteillaan".
- fibroilija
Inka kirjoitti:
Useimpien lehtien täydelliset verkkoversiot nykyään maksullisia tai ainakin vaativat rekisteröitymisen. Näin myös Keskisuomalainen. Minä kävin kirjastossa ja luin samalla jutun. Manuaaliterapeutti Jussi Timonen katsoo fibromyalgian syyksi lihashuollon puutteesta syntyneen ongelmavyyhden. Hänen mukaansa fibromyalgiapotilaiden tyypilliset kipupisteet ovat eniten käytettyjen lihasten ärtyneitä kiinnityskohtia. Hän korostaa kotiharjoitteiden säännöllistä tekemistä kunnossapysymisen ehtona. Kipujen synnyksi hän selittää stressin, ainaisen kiireen ja huonojen työasentojen aiheuttaman kipsaantumisen.
Artikkelissa on haastateltu myös lääkäriä ja parantunutta fibromyalgiapotilasta. Lääkäri korostaa, että fibromyalgiapotilaiden kipukynnys on terveitä ihmisiä alempi. Sairauteen liittyy voimakas uupumus. Hoito-ohjeet ovat samantyyppisiä, mutta ylilääkäri Pekka Hannonen ei kuitenkaan usko, että manuaaliterapia poistaisi sairautta, vaikka käsittelyjen on todettu lievittävän oireita ainakin hetkellisesti."""ylilääkäri Pekka Hannonen ei kuitenkaan usko, että manuaaliterapia poistaisi sairautta, vaikka käsittelyjen on todettu lievittävän oireita ainakin hetkellisesti."""
Itse olen hoidossa käynyt ja lihakseni hierottiin vetreiksi sekä nikamalukot poistettiin. Hoito auttoi todella paljon, mutta mikään terve en ole. Ja kaikki raajat mulla on paikallaan. Tää "hoidettu" väittää ettei kyseistä tautia edes ole, vaan kaikki johtuisi siittä, että joku on pois paikoiltaan, mutta itse sairaana olen kyllä 100% varma, että kivun laatu on täysin erilainen fibrossa kuin Si-nivelen tai jonkun muun paikaltaan poissaolossa.
Siis kun kipu ei fibrossa ole lihaksissa vaan pehmytkudoksissa ja ne ovat 2 eri asiaa. Ja kipuun auttaa kaikki, jolla saa aineenvaihduntaa ja verenkiertoa elvytettyä.
Se, että esim. Jouko Holma on parantanut jo n. 200 fibropotilasta laittamalla kaikki paikalleen, niin onko heidät kenties diagnosoitu väärin. No en ota siihen kantaa kun en ole lääkäri enkä ole näitä parantuneita haastatellut.
Mutta fibro on ihan oikea sairaus. Itse vietän tällä hetkellä ihan normaalia elämään. Harrastan liikuntaa päivittäin, niin kuin olen harrastanut koko ikäni ja venyttelen hyvin eli mikään sohvaperuna en ole. Silti ainakin matalapaineella jäytää hiukan enemmän, mutta korkeapaineella vain hiukan.
Kokeilin kaikenmailman ruokadieetit ja vitamiinit, mutta minun kohdallani niistä ei ollut apua.
Tupakka, alkoholi ja sauna ei sitten sovi tähän tautiin lainkaan eli ne kyllä pahentavat oireita. - etsivä löytää
fibroilija kirjoitti:
"""ylilääkäri Pekka Hannonen ei kuitenkaan usko, että manuaaliterapia poistaisi sairautta, vaikka käsittelyjen on todettu lievittävän oireita ainakin hetkellisesti."""
Itse olen hoidossa käynyt ja lihakseni hierottiin vetreiksi sekä nikamalukot poistettiin. Hoito auttoi todella paljon, mutta mikään terve en ole. Ja kaikki raajat mulla on paikallaan. Tää "hoidettu" väittää ettei kyseistä tautia edes ole, vaan kaikki johtuisi siittä, että joku on pois paikoiltaan, mutta itse sairaana olen kyllä 100% varma, että kivun laatu on täysin erilainen fibrossa kuin Si-nivelen tai jonkun muun paikaltaan poissaolossa.
Siis kun kipu ei fibrossa ole lihaksissa vaan pehmytkudoksissa ja ne ovat 2 eri asiaa. Ja kipuun auttaa kaikki, jolla saa aineenvaihduntaa ja verenkiertoa elvytettyä.
Se, että esim. Jouko Holma on parantanut jo n. 200 fibropotilasta laittamalla kaikki paikalleen, niin onko heidät kenties diagnosoitu väärin. No en ota siihen kantaa kun en ole lääkäri enkä ole näitä parantuneita haastatellut.
Mutta fibro on ihan oikea sairaus. Itse vietän tällä hetkellä ihan normaalia elämään. Harrastan liikuntaa päivittäin, niin kuin olen harrastanut koko ikäni ja venyttelen hyvin eli mikään sohvaperuna en ole. Silti ainakin matalapaineella jäytää hiukan enemmän, mutta korkeapaineella vain hiukan.
Kokeilin kaikenmailman ruokadieetit ja vitamiinit, mutta minun kohdallani niistä ei ollut apua.
Tupakka, alkoholi ja sauna ei sitten sovi tähän tautiin lainkaan eli ne kyllä pahentavat oireita.Ei kai tämä ole mikään uskon asia, eikä näkemyksillä liene paljon painoarvoa, vaan sillä miten kukin paranee. Ainakin ne kaikki fibrojen tarinat, joita luin Timosen kotisivuta olivat saaneet diagnoosinsa juuri reumatologilta, mutta hoidon oli tehnyt Timonen. Juttujen alla oli mainittu lehdet ja päivämäärät, kaitpa ne on tarkistettavissa. Ihmeellistä spekulointia, minä ainakin menen, sittenpähän tiedän eikä tarvitse arvailla.
- Ihan väärin
Inka kirjoitti:
Se on niiden vastuuntuntoisten ja älykkäiden naisten sairaus, jotka "kantavat koko maailman taakkaa harteillaan".
"Fibromyalgiaa sairastavilla on enemmän sairauspoissaolopäiviä kuin nivelreumaa sairastavilla ja enemmän vaikeuksia työskennellä tarkkuutta vaativissa tehtävissä. Fyysinen kunto on yleensä huonompi kuin terveillä verrokeilla. Myös lihasvoimat ovat keskimäärin heikommat (Consensus document on fibromyalgia: The Copenhagen decleration. J Musculoskeletal Pain 1993;1:295-312)".
- Inka
Ihan väärin kirjoitti:
"Fibromyalgiaa sairastavilla on enemmän sairauspoissaolopäiviä kuin nivelreumaa sairastavilla ja enemmän vaikeuksia työskennellä tarkkuutta vaativissa tehtävissä. Fyysinen kunto on yleensä huonompi kuin terveillä verrokeilla. Myös lihasvoimat ovat keskimäärin heikommat (Consensus document on fibromyalgia: The Copenhagen decleration. J Musculoskeletal Pain 1993;1:295-312)".
Eihän tuossa sun sitaatissa puhuttu sukupuolesta mitään. Sitäpaitsi lähde toistakymmentä vuotta vanha. Lääketieteessä sellainen tieto on historiaa.
- Leikkaa
Inka kirjoitti:
Eihän tuossa sun sitaatissa puhuttu sukupuolesta mitään. Sitäpaitsi lähde toistakymmentä vuotta vanha. Lääketieteessä sellainen tieto on historiaa.
Meinaatko,että fibropotilaiden kuntotaso olisi jostakin kumman syystä noussut oleellisesti viimeisten kymmenen vuoden aikana? Ja minkähän ansiosta?
Mm tässä sukupuolijakaumasta: "Kuitenkin vain noin 20 %:lla laaja-alaisesta kivusta kärsivistä todetaan fibromyalgian kriteerit täyttävät kipupisteet. He ovat lähes poikkeuksetta naisia. (Croft P, Schollum J, Sillman A. Population study of tender point counts and pain as evidence of fibromyalgia. BMJ 1994;309:696-9. Petzke F, Gracely RH, Park KM, Ambrose K, Clauw DJ. What do tender points measure? Influence of distress on 4 measures of tenderness. J Rheumatol 2003;30:567-74.)."
. - Inka
Leikkaa kirjoitti:
Meinaatko,että fibropotilaiden kuntotaso olisi jostakin kumman syystä noussut oleellisesti viimeisten kymmenen vuoden aikana? Ja minkähän ansiosta?
Mm tässä sukupuolijakaumasta: "Kuitenkin vain noin 20 %:lla laaja-alaisesta kivusta kärsivistä todetaan fibromyalgian kriteerit täyttävät kipupisteet. He ovat lähes poikkeuksetta naisia. (Croft P, Schollum J, Sillman A. Population study of tender point counts and pain as evidence of fibromyalgia. BMJ 1994;309:696-9. Petzke F, Gracely RH, Park KM, Ambrose K, Clauw DJ. What do tender points measure? Influence of distress on 4 measures of tenderness. J Rheumatol 2003;30:567-74.)."
.Kun olet noin perusteellisesti perehtynyt, tiedät varmaan ovatko sairastuneet naiset olleet keskimäärin vähemmän liikuntaa harrastavia kuin miehet. Se, että liikunta vähenee sairastumisen jälkeen kipujen vuoksi, on ihan ymmärrettävää.
Kansallisesta iikuntatutkimuksesta ilmenee, että naiset harrastavat liikuntaa aikuisiällä jonkin verran aktiivisemmin kuin miehet.
(Tasapeli,Opetusministeriön työryhmämuistioita ja selvityksiä 2005:3:Liikunta
Sukupuolten välisen tasa-arvon edistäminen ja sukupuolivaikutusten arviointi liikunta-alalla) - Uudelleen
Inka kirjoitti:
Kun olet noin perusteellisesti perehtynyt, tiedät varmaan ovatko sairastuneet naiset olleet keskimäärin vähemmän liikuntaa harrastavia kuin miehet. Se, että liikunta vähenee sairastumisen jälkeen kipujen vuoksi, on ihan ymmärrettävää.
Kansallisesta iikuntatutkimuksesta ilmenee, että naiset harrastavat liikuntaa aikuisiällä jonkin verran aktiivisemmin kuin miehet.
(Tasapeli,Opetusministeriön työryhmämuistioita ja selvityksiä 2005:3:Liikunta
Sukupuolten välisen tasa-arvon edistäminen ja sukupuolivaikutusten arviointi liikunta-alalla)Mikä mahtoikaan olla alkuperäinen väite, johon vastasit: "Väärin". Ja mieti, oletko nyt pystynyt perustelemaan väitteesi näillä myöhemmillä viesteilläsi.
- Inka
Uudelleen kirjoitti:
Mikä mahtoikaan olla alkuperäinen väite, johon vastasit: "Väärin". Ja mieti, oletko nyt pystynyt perustelemaan väitteesi näillä myöhemmillä viesteilläsi.
Tässä viestisi: "Fibromyalgiahan on tyypillisesti naispuolisten "sohvaperunoiden" vaiva, jotka kuvittelevat, että runsas liikunta tarkoittaa koiran kusettamista naapurin postilaatikolla kaksi kertaa päivässä."
Ymmärrän sinun tarkoittavan että fibromyalgiaan sairastuvat naispuoliset sohvaperunat. Onko näyttöä että fibromyalgiaan sairastuvat "sohvaperunat" ylipäätään ja erityisesti naispuoliset "laverilantut"? - väärin
Inka kirjoitti:
Tässä viestisi: "Fibromyalgiahan on tyypillisesti naispuolisten "sohvaperunoiden" vaiva, jotka kuvittelevat, että runsas liikunta tarkoittaa koiran kusettamista naapurin postilaatikolla kaksi kertaa päivässä."
Ymmärrän sinun tarkoittavan että fibromyalgiaan sairastuvat naispuoliset sohvaperunat. Onko näyttöä että fibromyalgiaan sairastuvat "sohvaperunat" ylipäätään ja erityisesti naispuoliset "laverilantut"?Jostakin syystä. Tarkoitushakuisuutta? Olkinuken kyhäilyä? Miten tämän sitten ymmärrät: Fibromyalgikot ovat tyypillisesti naispuolisia "sohvaperunoita", jotka kuvittelevat, että runsas liikunta tarkoittaa koiran kusettamista naapurin postilaatikolla kaksi kertaa päivässä. Onko tämä edelleenkin mielestäsi väärin?
- Inka
väärin kirjoitti:
Jostakin syystä. Tarkoitushakuisuutta? Olkinuken kyhäilyä? Miten tämän sitten ymmärrät: Fibromyalgikot ovat tyypillisesti naispuolisia "sohvaperunoita", jotka kuvittelevat, että runsas liikunta tarkoittaa koiran kusettamista naapurin postilaatikolla kaksi kertaa päivässä. Onko tämä edelleenkin mielestäsi väärin?
Päin honkia. Miesten "logiikka" on ns "naisten logiikkaa".
- itsekkin kärsiny
Surffailin tässä ajankulukseni netissä ja päädyin tälle keskustelupalstalle.Itse en ole kyseistä sanomalehteä nähny,mutta luulen,että kyse on kuitenkin samasta Timosesta,josta olen lukenu jo monasti aikaisemminki eri viikkolehdistä. Joku puhu Jussista,mutta luulen,että Mynämäellä ei ole kahta parantaja Timosta, vaan kyse on Hannu Timosesta. Tällä nimihaulla löysin hänet netistä ja sain yhteystietoja. Siellä sivuilla oli muuten monta fibron tarinnaa ja heidän paranemistarinansa. Tavoitin pari heistä pitkällise etsinnän jälkkeen ja tuntuvat olevan vieläkin kunnossa vuosien jälkkeenkin. Taijanpa soitella sinne itekkin, olen tässä jo empiny ihan liian kauan.
- Inka
Mun moka. Hannuhan se oli Keskisuomalaisen jutussa.
- minä vaan
Soita ihmeessä. Älä odota monta vuotta kuten minä tein.Hannu Timonen osaa hommansa.
- christian1
minä vaan kirjoitti:
Soita ihmeessä. Älä odota monta vuotta kuten minä tein.Hannu Timonen osaa hommansa.
Hei! ah haa kävitkö itse Hannun luona?
itse olen menossa pari viikon päästä.
pistä meili mulle.Olisin mielelläni kysynyt sulta lisää.
T:christian - kärsimyskukka
christian1 kirjoitti:
Hei! ah haa kävitkö itse Hannun luona?
itse olen menossa pari viikon päästä.
pistä meili mulle.Olisin mielelläni kysynyt sulta lisää.
T:christianOlisin mielenkiinnolla kuullut saitko apua Timoselta? Minun elämäni muuttui helvetiksi hänen "hoitonsa" jälkeen!
- tönkkösormi
kärsimyskukka kirjoitti:
Olisin mielenkiinnolla kuullut saitko apua Timoselta? Minun elämäni muuttui helvetiksi hänen "hoitonsa" jälkeen!
Olisin kysynyt kärsimyskukalta , että mitenkä elämäsi muuttui helvetiksi hoidon jälkeen?
Itse olen juuri varannut Timoselta ajan ja nyt rupes pelottaan, että uskallanko mennäkkään..??? - Mathilda11
tönkkösormi kirjoitti:
Olisin kysynyt kärsimyskukalta , että mitenkä elämäsi muuttui helvetiksi hoidon jälkeen?
Itse olen juuri varannut Timoselta ajan ja nyt rupes pelottaan, että uskallanko mennäkkään..???Tönkkösormi: kävitkö, miten meni? Oliko apua?
Kiinnostaisi kuulla myös Kärsimyskukan tarina.
- etsivä löytää
Olen löytänyt Timosen yhteystiedot googlesta. Osoite on http://www.palvelin.com/timonen, aion itsekin soittaa lähiomaiseni puolesta.
- Käpytikka
Aika hauskasti kirjoitti joku, että fibro on naispuolisten sohvaperunoiden sairaus. Tunnetko tälläisiä henkilöitä? Fibrohan on tunnetusti ahkerien ja tunnolisten ihmisten sairaus. Jostakin luin kerran, että jos työnantajat tietäisivät miten ahkeria fibromyalgiaa sairastavat ihmiset ovat, eivät he muita palkkaisikaan. No nää on kirjoituksia. Itse en ole sohvaperuna. Harrastin liikuntaa erittäin paljon, työn ohessa suoritin muutaman tutkinnon, hoidin kotia ym. Nyt on tullut vain muita sairauksia, mitkä on hillinnyt tahtia.
- kohtuus
Käpytikka kirjoitti:
Aika hauskasti kirjoitti joku, että fibro on naispuolisten sohvaperunoiden sairaus. Tunnetko tälläisiä henkilöitä? Fibrohan on tunnetusti ahkerien ja tunnolisten ihmisten sairaus. Jostakin luin kerran, että jos työnantajat tietäisivät miten ahkeria fibromyalgiaa sairastavat ihmiset ovat, eivät he muita palkkaisikaan. No nää on kirjoituksia. Itse en ole sohvaperuna. Harrastin liikuntaa erittäin paljon, työn ohessa suoritin muutaman tutkinnon, hoidin kotia ym. Nyt on tullut vain muita sairauksia, mitkä on hillinnyt tahtia.
Kumpikaan ääripää ei ole hyvä. Onhan lihaksia rasitettava, mutta ei liiallinenkaan ole hyvästä. Varsinkin jos jälkihuolto jää tekemättä. Kohtuus kaikessa ja iloinen mieli mukana.
- huijattu
Timonen on huijari.
- KESKA
Huijattu,kirjoita enemmän?
- Viriili Veeruska
Surffatessani netissä ajauduin valitettavasti tällekin palstalle. Melkoista panettelua asiansa osaavasta ammattilaisesta. Itse kävin 15 vuoden kipuhelvetin jälkeen Timosella neljä kertaa, enkä ole sen jälkeen tarvinnut mitään lääkitystä ja voin erinomaisesti. Tunnen myös monta muuta jotka ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa hoitoon Hannun luona.
Kuten Timonen itsekin on sanonut, ei hänkään mikään Jumala ole, mutta suurimman osan potilaistaan hän pystyy parantamaan. Olen myös kuullut, että jotkut jättävät hoitonsa kesken ja sitten syyttävät hoitotulosta. Paha kello kauas kuuluu.
Ei Timosen ole tarvinnut enää vuosiin mainostaa, hänen asiakaskuntansa on niin globaalia että töitä kyllä riittää. Kun olin itse viimeisen kerran hoidossa, niin edellinen rouva ennen minua oli tullut Amerikasta saakka eikä valittanut matkansa pituutta. Hannu kertoi, että jopa puolet potilaista tulee ulkomailta.
Kai se on niin, että jotka ovat saaneet jo vaivoihinsa avun eivät ole enää puolustamassa tällä palstalla. Heidän ei enää epätoivoisesti tarvitse hakea apua vaivoihinsa, vaan voivat käyttää aikansa aktiiviseen elämään kipufoorumeissa surffailun sijasta.
Toivon todellakin että Hannu Timonen jaksaa vielä kauan tehdä arvokasta työtään ja mahdollisesti kouluttaa jonkun jatkamaan uniikkia osaamistaan. - ex-fibro
Sain vinkin ystävättäreltäni käydä vilkaisemassa tätä saittia. Taitaa olla nämä panettelut kateellisten kollegoiden aikaansaannoksia, kun ei itse osata mitään niin käydään haukkumassa tosi ammattilaisetkin netin juorupalstoilla.
Siskoni kävi Timosella noin viisi vuotta sitten viisi kertaa ja on ollut nyt oireeton siitä lähtien. Kärsi yli kymmenen vuotta, kun yritti löytää apua kaikesta mahollisesta, mutta turhaan. Onneksi työkaverini löysi Timosen yhteystiedot ja siskoni pääsi oikeaan hoitoon ja parani.
Lakatkaa hyvät ihmiset panettelemasta, myrkytätte vain itsenne. Hannu Timonen on ainoa alansa ammattilainen, johon voin varmuudella luottaa tulevaisuudessakin. - no more suffering
Tuohtunut Veeruska soitti minulle ja kyseli miten monta vuotta vaivanneet ranteeni voivat. Hän tiesi että olin käynyt Timosen hoidossa. Käteni ovat olleet oireettömina jo kolme vuotta, enkä ole tuntenut muitakaan fibro-oireita.
Joka haukkuu Hannu Timosta huijariksi on tuskin edes käynyt hänen vastaanotollaan. Tiedän ystävä-,tuttava- ja sukuulaispiiristäni, että erinomaisen avun ovat saaneet kaikki yhtä lukuunottamatta, mutta hänellä on jo niin pahoja sairauksia, että varaosatkaan eivät enää auttaisi.
Timosen ilmoittama 90% paranemismahdollisuus on paremminkin ala- kuin yläkanttiin sanottu. Ainakin fibromyalgia-asiassa Timonen voittaa lääketieteen 10-0
Ymmärrän hyvin hänen turhautumisensa, kun yhteistyö alalla ei toimi, vaan ollaan kuin toistensa vihollisia. Murheellista
Lopettakaa ruikuttaminen ja ottakaa yhteyttä Timoseen jos vika ei ole ehtinyt vielä keskusyksikköön. Or is it too late?
- huijattu
Rahat meni ja fibro jäi. No omaa tyhmyyttä se oli. Ei fibroa hieromalla paranneta. Ei todellakaan
Hänet tunnetaan erittäin hyvin Turun hierojapiireissä, kun ennen oli Turussa töissä.
Lupasi parantaa vaikka mitä ja oli siot mainokset lehdissä ja kadun varressa ja kun potilaat suuttuivat kun eivät parantuneetkaan, niin pakeni sinne Mynämäelle ja lopetti mainostamisen.
Kerran mainosti lehdessä pari vuotta sitten, jotta parantaa fibron. Oisko ollut aamuset lehti tai jotain. - aarghh !!!
Fibro taitaa olla ihan oikea sairaus, valitettavasti vaan lääkärit ei tiedä mikä, koska sitä edelleen käytetään roskis diagnoosina joka sälytetään kaikille niille joiden oireista ei saada siinä kahdessakymmenessä minuutissa selvää.
Ja siihen on sitten helppo myydä hoitoja ja lääkkeitä.
Ei taida olla montaa vaivaa johon hieronta ja liikunta ei auttaisi edes hetkellisesti, sekä se positiivinen ajattelu plasebot mukaan lukien.
Helppoa rahantuloa !! Eikä siinä mitään, kunhan ei ole vahinkoa. - sohvaperuna ämmä
Vai on fibromyäkia jonkun mielestä sohvaperunoitten sairaus .Kyllä se on kaikkea muuta ,kun yötäpäivää särkee ja ei uni tule ,ja parannuskeinoa ei ole ,Olen saanut helpotusta lymfähoidosta ,mutta se on aika kallista ,Aina tulee leimatuksi kun tämä ei näy päällepäin
- Lappi mielessä
Fibromyalgiakivut raastavat ja yöuni ei ole koskaan katkeamatonta Triptyl ja kipulääkityksestä huolimatta. Kokeiltu on kaikki mahdollinen, paitsi tuo lymfa. Sitä aion nyt mennä kokeilemaan. Sairaseläkettä et tästä taudista saa, sanoi yksi lääkäri. Työnteko alkoi olla mahdotonta ja stressi vielä pahensi kipuja. Sanouduin irti työstäni ja nyt parin vuoden sisällä saan jo oikean eläkkeen. Saan ainakin levätä silloin kun siltä tuntuu ja liikkua silloin kun kivut antavat myöten. Olin vielä ennen sairastumistan kova liikkumaan ja Lapin vaellukset olivat osa elämää. Kyllä se fibro iskee liikkuviinkin ihmisiin. Itse inhoan sohvalla löhöämistä, vaikka sen nykyisn sallinkin itselleni ihan hyvällä omalla tunnolla. Eräs Reuman fysiatri sanoi jo 8 vuotta sitten siellä ollessani hoidossa, että reumapotilaatkin saavat nykisin paremman kivuttoman elämän kuin fibropotilaat. Fibroon kun ei mikään lääke oikein kunnolla auta.
- fibro
Samaa mieltä. Olen liikunnallisesti aktiivinen 39 v mies. Pari vuotta sitten alkoi pahenevat fibrotyypiset oireet.Edeltävänä vaivana rintarangan jäykkyyttä ja selkäkipua. Kakki mahdolinen tutkittiin ja lopussa dg. varmistui fbro. Uni on huonolaatuista särkee jokapäivä ja vässyttää. Saunan ja liikunnan jälkeisenä päivänä kroppa aivan jumissa. Jotenkin vain eteenpäin ja kipulääkkeitä naamariin. Uskokaa pois, on ihan oikea tauti
- SOHVAPERUNA ÄMMÄ
On se kiva että joku uskoo ,että fibro on oikea sairaus ja kokee mikä tämä sairaus oikein on ,olen ollut eläkkeellä jo 16 v tästä sairaudesta ,mutta ei ne työt eläkkeelläkään lopu siis kotona kun on omakotitalo ,Työpaikan luottamusnaisen suhtaituminen ei ollut mitenkää kiitettävää Ei ollut sitä ,että kaveria ei jätetä ,kyllä sitä jäi niin yksin ,KYLLÄ AURINKO PAISTAA RISUKASAAN
- Fibrosta eläkkeelle?
Pääsitkö todellakin fibrosta eläkkeelle? Siitähän kerrotaan, että eläkepapereita ei fibron takia saa. Ollitko se poikkeus, mikä vahvistaa säännön?
- sohvaperuna
Mitä minä tätä eläkkeelle pääsyä keksisin ,Kaikesta sitä ollaan kateellisia ,Se tästä
- 125µg
Täällä olla osatyökyvyttömyyseläkkeellä. 1 diagnoosi on fibro.
Ei täälä näivetystaudilla jaksa tehdä mitään työtä 8 tuntia työmatkat muu vapaa-aika.
No vapaalla lepään vaan ja liikun vähän.
Perkele.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/fibromyalgia.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835