Teenkö syntiä jos rukoilen Jumalalta kostoa pilk-
kaajilleni.
Joskus toivon heille pahaa ja toivon Jumalan kos-
tavan, minulle aiheutetun masennuksen tälläkin
sivulla kirjoittavalle.
Ymmärrän jos pilkka koskee Jeesusta, silloin se koskee myös minua.
Tätä kirjoitusta saa pilkata vapaasti,olen kuitenkin etukäteen maininnut suhtautumiseni
pilkkaajiin.
JUMALALTAKO Kostoa
13
326
Vastaukset
- odota Jumalan aikaa
Ihan inhimillistä toivoa kostoa niille, jotka satuttavat meitä.
Mutta älä kuitenkaan rukoile kostoa.
Kerro Jeesukselle kaikki, mitä asia sinulle merkitsee ja jätä koko juttu Herran käteen.
Ja sitten, eräänä päivänä, huomaat, että Herra on puuttunut asiaan.Se ei aina tapahdu heti, mutta ennemmin tai myöhemmin kuitenkin, jokainen saa palkkansa teoistaan. mitään yhteistä voodoo:n kanssa?
- pilkattu.
Kukaan täällä ei tiedä sinusta mitään. Silloin ei voi pilkatakaan. Jos joku sanoo jotain yleistä lahkoista ja mielisairaista, niin ei hän sinua ajattele. Jonkinlainen itsetunto olisi hyvä olemassa.
- nilkkaan
Se koira ärähtää, johon kalikka kalahtaa
- pilkkaajia
Kuules "tietäväinen": Jokainen joka omistaa
Jeesuksen sydämmessään,ja kun Jeesusta pilkataan,
pilkka sattuu aina tähän henkilöön.
Pilkkaaminen on joskus tosi raskasta, niin näillä
sivuilla kuin sitten ulkopuolella.
- uskonnolla.
Uskonto on huumetta, jota kirkolliset ja lahkojohtajat tarjoavat yksinkertaisille ihmisille.
Vastapainoksi he vaativat kuuliaisuutta ja tottelevaisuutta ja sitten vielä heidän kädet käyvät yhtenään kukkarollasi.
Kaikki tuo on roskaa. Lähde pois heidän joukostaan niin saat tuntea aidon hengellisen vapauden. - hansutuulia
vainoojiamme ja antaa anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät. Eipä meille ole muuta tietä annettu, jos veljesti rikkoo sinua vastaan pitää sinun antaa anteeksi jatkuvasti, ei vain seitsemän kertaa vaan 70x7, eli kaiken aikaa.
Kiroamaan emme saa lähteä, Jumalan ovat tuomiot, ei meidän.- pyyntöni
En ole lähtenyt kiroamaan, sinä tiedät uskovana
täällä pilkataan tietoisesti ja tahallisesti.
Koitetaan vahingoittaa mitä enemmmän sen parempi,
tälläinen on pilkkaajan asenne.
Ei ole syntiä rukoilla Jumalaa ojentamaan
pilkkaajia,Jumala on tasapuolinen,hän kuulee
lapsensa joka ikisen huokauksen, ja Jumala to-
teuttaa oikeuden mukaisesti.
Jos minun on oltava poissa näiltä uskovaisten
sivuilta,koska mielelläni seuraan kirjoituksia,
se on lohtu minun eläämääni.
Vaikea on lukea, kun täällä pilkataan joka päivä
säälimättömästi Jeesusta,Jumalaa,Uskovia, sivujen
tarkoitus on keskustelu ei pilkka.
Siksi pyyntöni Jumalalle.
Siivoa Rakas Jumala näitä keskustelu sivuja,me
haluamme keskustella ja rakentua uskossamme. - hansutuulia
pyyntöni kirjoitti:
En ole lähtenyt kiroamaan, sinä tiedät uskovana
täällä pilkataan tietoisesti ja tahallisesti.
Koitetaan vahingoittaa mitä enemmmän sen parempi,
tälläinen on pilkkaajan asenne.
Ei ole syntiä rukoilla Jumalaa ojentamaan
pilkkaajia,Jumala on tasapuolinen,hän kuulee
lapsensa joka ikisen huokauksen, ja Jumala to-
teuttaa oikeuden mukaisesti.
Jos minun on oltava poissa näiltä uskovaisten
sivuilta,koska mielelläni seuraan kirjoituksia,
se on lohtu minun eläämääni.
Vaikea on lukea, kun täällä pilkataan joka päivä
säälimättömästi Jeesusta,Jumalaa,Uskovia, sivujen
tarkoitus on keskustelu ei pilkka.
Siksi pyyntöni Jumalalle.
Siivoa Rakas Jumala näitä keskustelu sivuja,me
haluamme keskustella ja rakentua uskossamme.joka osoittaa mitä meidän tulee tehdä ja alistua Jumalan Sanan alle, älkäämme lähtekö lihan mielessä sotimaan ketään, vaan uskokaa Jumalan Sanasta mitä tulee tehdä. Tätä toivon sydämestäni sinullekkin.
Luukkaan evankeliumi:
6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Roomalaiskirje:
12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
1.Pietarin kirje:
3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
- MunNimi
Miksi oleilet tällä sivustolla, jos se aiheuttaa sulle masennusta?
Masennusta sulle oikeasti aiheuttaa rimpuilus uskonnon ja uskomusten pauloisa. Olet kykenemätön katsomaan tilannettasi ulkoa käsin, joka on edellytys paranemisellesi. Uskonasioista on muodostunut sinulle totuus ja samalla ikäänkuin lasit, joiden läpi katsot maailmaa. Ikävä tosiasia. Eräiden tiedän jopa jättäneen jokapäiväisen elämästään huolehtimisen sivuseikaksi, koska Jeesus tulee kuitenkin pian. Ovat sitten hyvin masentuneita, kun oma elämän hallinta on hukassa.
Jututin toissapäivänä erästä psykologia, joka kertoi vastaanotollaan käyvän paljon uskonnollisisa yhteisöisä sairastuneita ihmisiä, joilla todellisuudentaju on hämärtynyt pahasti. He eivät enää osaa vetää rajaa sille, mitkä asiat kuuluvat uskonnollisiin uskomuksiin ja mitkä ympäröivästä maailmastamme tehtäviin todellisiin havaintoihin, joiden pohjalta suosittelen sinuakin oman maailmankuvasi muodostamaan, ei uskomuskirja Raamatun pohjalta.
Uskonnollisia uskomuksia ovat muun muassa seuraavat:
-on olemassa Jumala ja Saatana
-ihmisellä on kaksi vaihtoehtoa, minne joutuu kuoleman jälkeen: taivas ja helvetti
-uskomalla Jumalaan pääset taivaaseen, jossa sinua odottaa ikuinen elämä. Todennäköisesti tämä elämämme kuitenkin on ainutkertainen. Elä tätä elämää.
-loput ihmiset joutuvat helvetin kärsimykseen. Sellaisetkin, jotka muuten ovat hyviä, mutta eivät usko Jumalaan. Naiivia eikö vain?
-saat Pyhän Hengen ohjaamaan elämääsi, jos sitä Jumalalta rukoilet
-Pyhä Henki kertoo sinulle, minkälaisia käytännön ratkaisuja sinun tulee tehdä elämässäsi
-on ihmiselle pahasta kyseenalaistaa liiaksi asioita, parempi vain uskoa (kyseenalaistamatta) Jumalaan ja jättää asiat hänen haltuun.
KYSYMYS edelliseen: Missä menee raja sille, mitä asioita ei enää saa kyseenalaistaa? Kuka riippumaton henkilö määrittelee tämän rajan? Löytyykö ihmisten keskuudesta tällaista riippumatonta henkilöä?
Jos vastasit edellisiin 'en tiedä' niin todennäköisesti päädyt siihen, että lähtökohtaisesti kaikkien asioiden ja ilmiöiden tulee olla kyseenalaistettavissa. Saat uuden aspektin elämääsi. Jos vastasit, että Jumala määrittelee tämän rajan niin anna mulle ne Jumalasi laatimat määritelmät.
Jätä uskonnolliset uskomukset omaan arvoonsa. Ihmisten keskuudessa vain on niin ominaista se, että uskotaan mihin lie, joista ei kuitenkaan saada mitään havaintoja kuten esimerkiksi painovoimasta (omena tippuu puusta maahan). Voit toki uskoa, mutta muista, että kyseessä on vain USKONasiat.
Sinulle tosiaan olisi parasta, jos pystyisit irtautumaan uskomuksista ja keskittyisit elämään tätä elämää. Älä usko uskovaisten pajunköyteen siitä, että paha maailma houkuttelee sinut maailman synteihin ja tuhoat elämäsi. Näin itsellekin peloteltiin aikanaan ja irroittautuminen oli vaikeaa, vaikka uskonnolliset asiat aiheuttivat minulle pahoinvointia. En vaihtaisi tätä elämää enää mistään hinnasta vanhaan. Kysymys ei olekaan hinnasta vaan siitä, että voin käyttää oikeuttani olla itsenäisesti ajatteleva ihminen enkä uskonnollisten käsitysten ohjailtavissa.
En päätynyt onnettomaan laitapuolen elämään, josta varmaan oot kuullut paljon. Niitäkin iloja kyllä kokeilin ja mikään ei estä menemästä niihin iloihin uudestaan. Nykyään vain tykkään elää raittiisti. Olen tullut huomaamaan, että kaikki on loppujen lopuksi ittestä kiinni. En halua olla uskonsetien ja -tätien ohjattavissa enkä 'maailman houkutusten' vietävissä. Haluan itse päättää asioistani. Välillä kuitenkin on vain niin vietävän hauskaa käydä baarisa vaikka laulamasa karaokea - selvinpäin:)
Hyvää jatkoa.- vastaan
MunNimi, kirjoituksesi oli juuri sitä keskustelua
Tämmöisiä kannanotoista voi keskustella järke-
västi,ei ollut pilkkaamista.
Kysyit:
Miksi olelen tällä sivustolla, jos se aiheuttaa
masennusta.
Mielelläni lueskelen keskusteluista uskosta,se antaa lohtua elämälleni.
Ja sivut ovat sitä varten.
Sivut eivät ole pilkkaajille, jotka tarkoituksel-
la koittavat vahingoittaa uskovia.
Maksan rehellisesti lupa maksuni,palveluista
näille sivuille.
En ole Helari, mutta niin kuin sanon, uskossa
tälläisessä,hyväksyn kaikki uskovat Jeesuksessa
olevat.
Kyllä aikomukseni on lopettaa käyntini näillä
sivuilla,jos on pakko.
Valitettavasti vastaavia keskustelu palstoja ei
oikein muita löydy.
Mutta eivät pilkkaajat tämmöisiä kirjoituksiani
noteraa,päin vastoin saattavat innostua vain
enemmän,toivottovasti vähentävät.
On muistettava pilkkaajan tehtävä on pilkata,
eihän he muuten olisi pilkkaaja.
Sinulle MunNimi toivon ettet alentuisi halpaar-
voisiin törkeyksiin uskovia kohtaan, en sitä
sinusta kyllä uskokkaan.
Voidaanhan jutella asiallisestikin ja väitellä.
jutellaan jatkossakin. - MunNimi
vastaan kirjoitti:
MunNimi, kirjoituksesi oli juuri sitä keskustelua
Tämmöisiä kannanotoista voi keskustella järke-
västi,ei ollut pilkkaamista.
Kysyit:
Miksi olelen tällä sivustolla, jos se aiheuttaa
masennusta.
Mielelläni lueskelen keskusteluista uskosta,se antaa lohtua elämälleni.
Ja sivut ovat sitä varten.
Sivut eivät ole pilkkaajille, jotka tarkoituksel-
la koittavat vahingoittaa uskovia.
Maksan rehellisesti lupa maksuni,palveluista
näille sivuille.
En ole Helari, mutta niin kuin sanon, uskossa
tälläisessä,hyväksyn kaikki uskovat Jeesuksessa
olevat.
Kyllä aikomukseni on lopettaa käyntini näillä
sivuilla,jos on pakko.
Valitettavasti vastaavia keskustelu palstoja ei
oikein muita löydy.
Mutta eivät pilkkaajat tämmöisiä kirjoituksiani
noteraa,päin vastoin saattavat innostua vain
enemmän,toivottovasti vähentävät.
On muistettava pilkkaajan tehtävä on pilkata,
eihän he muuten olisi pilkkaaja.
Sinulle MunNimi toivon ettet alentuisi halpaar-
voisiin törkeyksiin uskovia kohtaan, en sitä
sinusta kyllä uskokkaan.
Voidaanhan jutella asiallisestikin ja väitellä.
jutellaan jatkossakin.>On muistettava pilkkaajan tehtävä on pilkata,
eihän he muuten olisi pilkkaaja.<
Ajatus siitä, että pilkkaajat on pilkkaajia eli joillakin ihmisillä on (absoluuttinen) pilkkaajaluonne on naiivi.
On vain ihmisiä, jotka eivät niele kaikkea humpuukia ja kokevat sitten aiheelliseksi kommentoida kirjoituksia sarkasmilla höystettynä.
Raamatussahan termiä pilkkaaja taidetaan käyttää paljonki. Toki yleisesti käytetty muutenkin. Se, että Raamattu sitä käyttää näköjään antaa uskovaisille hyvän syyn leimata jotkin ihmiset pahoiksi pilkkaajiksi.
Eikö kuitenkin kestetä sarkasmi suuntaan ja toiseen? Itse sain kuulla helluntailaiselta sedältäni asiatonta pilkkaa ajatusteni vuoksi. Hiukan hymyilytti vain. Puhumisieni vääristely takanapäin sen sijaan raivostutti.
Olen kuullut myös uskovaisten heittävän pilkkaa esimerkiksi muslimien suuntaan. Hyväksytkö uskovaisten harjoittaman pilkkaamisen? Vastaukses on luonnollisesti, ettet hyväksy, mutta toivottavasti huomaat, että asia ei aivan ole niin Raamatullisen mustavalkoinen.
Otetaan asiat kevyemmin.
- sinua
kuin Jeesustakin pilkataan. En ole lukenut sinun viestejäsi, enkä tiedä johtuuko masennuksesi siitä, että pilkkaajat käyvät kiinni. Niinhän ei pitäisi olla, koska et ole lähettäjääsi suurempi ja Häntäkin pilkattiin. Olenkin sitä mieltä, että sinun tulee luottaa Jeesukseen koko sydämmestäsi. Tulet takuulla vapaaksi ja masennus ei pääse henkeesi. Rakasta itseäsi ja kunnioita itseäsi, niin ja lähimmäistä niin kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken. Ps. olen nyt jonkin aikaa kirjoitellu näille palstoille ja minua on todella pilkattu, mutta otan sen osoituksena siitä, että missä Pyhähenki toimii, siellä toimii myös vastahenki. Olen iloinen, että kelpaan lähettilääksi tähän tehtävään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434036Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513681- 703238
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak943115Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892094- 352048
- 241909
- 351870
- 311861
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231794