suomalaisen ja eurooppalaisen naisen ero

aatos

hyvännäköinen eurooppalainen nainen on vapautunut ja täynnä elämäniloa. hyvännäköinen suomalainen nainen keskittyy näyttämään hyvältä ja tuijottaa tyhjyyteen.

mitä te murehditte?

29

968

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota, eikös me olla eurooppalaisia, siis suomalaiset naiset..? Mä kun olen koko 29 vuotis taipaleeni aikana kuvitellut niin.. No erehtyväinen on ihminen, se kumpi se on, on sitten harkinnan varassa.

Tällä hetkellä mä murehdin sitä, että mun tyttö täyttää ihan just 6v ja tänne on hyökkimässä kaikki 10 parasta kaveria, että mites sitä selvitään kymmenen kuusi vuotiaan hyökkäyksestä metelistä sotkusta .....!! Eip sitä kait muita murheita just nyt ole.. Pitäiskö nyt sit murehtia jostain..?

Ja niin tyhjyyteen en katsele saati jää tuijottelemaan sinne (kukas sitä tyhjyyttä viitsisi jäädä katselee..) ja kauneuttahan ei meikäläisessä orle jotes eipä sitäkään tule vaalittua/keskityttyä siihen..

• kymmenestä kuusi vuotiaasta.. Ei kymmenen kuusi vuotiaan.. Siinäki oikea lause monsteri..

• aatos

se nyt vaan oli jotain, mihin oon kiinnittänyt huomiota.

• aatos kirjoitti:

se nyt vaan oli jotain, mihin oon kiinnittänyt huomiota.

siis mihin? Että olemme yrmyjä, jotka tuijottavat tyhjyyteen..? En minä ainakaan. Nauran yleensä päivän aikana (eikä todellakaan mitään pilkka naurua, vaan ilosta) niin paljon, että mahaan sattuu iltasin. Mulla on melkis aina hauskaa. Ja hymyilempä henkilölle, joka istuutuu viereeni bussissa, joka kerta. Monta hymyä päivässä pitää tohtorin loitolla.. Vai oliko se noin..? No anyway..!!

• Kurre_Orava
        johtajatar1 kirjoitti:

siis mihin? Että olemme yrmyjä, jotka tuijottavat tyhjyyteen..? En minä ainakaan. Nauran yleensä päivän aikana (eikä todellakaan mitään pilkka naurua, vaan ilosta) niin paljon, että mahaan sattuu iltasin. Mulla on melkis aina hauskaa. Ja hymyilempä henkilölle, joka istuutuu viereeni bussissa, joka kerta. Monta hymyä päivässä pitää tohtorin loitolla.. Vai oliko se noin..? No anyway..!!

Kiva, että on olemassa ihmisiä jokka jaksaa olla aina iloisia.

Minä taas olen aina tasaisen huonolla tuulella... ;)

• aatos
        johtajatar1 kirjoitti:

mut tossa kaupungilla bussipysäkillä oli just sellanen hyvännäkönen meikattu tytseli ihme yrmytys vaan naamalla. niillä useimmilla hyvännäkösillä on. ne niinkun keskittyy vaan siihen hyvännäkösenä oloon. siis ne ei oo tajunnu jutun pointtia: ne lopettaa siihen keskittymisen, niin ne on silti hyvännäkösiä.

näin siis suomessa, ei euroopassa.

• Kurre_Orava kirjoitti:

Kiva, että on olemassa ihmisiä jokka jaksaa olla aina iloisia.

Minä taas olen aina tasaisen huonolla tuulella... ;)

Ja kun psykologit väittävät, että suomalaisten mielialat ovat kovin kovin vaihtelevia.. Kattia kanssaan!! Tasaisia luonteitahan me ollaan. Mä olen aina hyvällä päällä (luetaan ilman kuukautisia) ja aina naurattaa, hymy herkässä= tasainen luonne. Kurtsi aina pahalla päällä= tasainen luonne..!! Tietää mitä odottaa, tietää mitä saa.. Mitäs sitä valittamaan!!!!! =D Kiva muuten kurtsi, että olet taas enemmän saiteilla.. Olikin hiljaista pitkään!!

• aatos kirjoitti:

mut tossa kaupungilla bussipysäkillä oli just sellanen hyvännäkönen meikattu tytseli ihme yrmytys vaan naamalla. niillä useimmilla hyvännäkösillä on. ne niinkun keskittyy vaan siihen hyvännäkösenä oloon. siis ne ei oo tajunnu jutun pointtia: ne lopettaa siihen keskittymisen, niin ne on silti hyvännäkösiä.

näin siis suomessa, ei euroopassa.

siis, että meikatuilla.. Arkisin mä meinaa vain harjaan hiukset ja hiukka puuteria ja ripsaria.. En siis kuulu ko meikattuihin.. =D Huh..!! Kuis aatoksella näin viikonlopun odotus on mennyt/alkanut..?

• aatos
        johtajatar1 kirjoitti:

siis, että meikatuilla.. Arkisin mä meinaa vain harjaan hiukset ja hiukka puuteria ja ripsaria.. En siis kuulu ko meikattuihin.. =D Huh..!! Kuis aatoksella näin viikonlopun odotus on mennyt/alkanut..?

et siis kuulu, jees. mutta siis miksi ne on sellasia vahanukkeja?

• aatos kirjoitti:

et siis kuulu, jees. mutta siis miksi ne on sellasia vahanukkeja?

ovat ne? Jotkut teinit..? Liikaa itseänsä tiedostavat naiset..? Ollanko me kaikki ne..? Loppupelissä aika harva nainen on liian itse riittoisia. Joskus on huonoja päiviä; huono työ/opiskelupäivä, liian myöhään mennyt pikkulauantai jne jne.. Ei Jonkun huono päivä tai että joku on luonteeltaan örmy, tarkoita, että kaikki me suomen naiset olisimme sellaisia..

• aatos
        johtajatar1 kirjoitti:

ovat ne? Jotkut teinit..? Liikaa itseänsä tiedostavat naiset..? Ollanko me kaikki ne..? Loppupelissä aika harva nainen on liian itse riittoisia. Joskus on huonoja päiviä; huono työ/opiskelupäivä, liian myöhään mennyt pikkulauantai jne jne.. Ei Jonkun huono päivä tai että joku on luonteeltaan örmy, tarkoita, että kaikki me suomen naiset olisimme sellaisia..

näyttäis tiedostavan itteään. ketkä me?

• aatos kirjoitti:

näyttäis tiedostavan itteään. ketkä me?

sama aatos joka on jo jonkin aikaa tänne kirjoitellut niin annetaan sun omia kysymyksiä:

-Joe eivät hymyillet juuri silloin kun katsoit, onko se sinun mielestäsi sitä, että on vahanukke?

- Mistä tiedät, että he ovat tyhjyyteen tuijottavia, omaan kauneuteen tuijottavia? Tunnetko heidät kenties? Onko sinun käsityksesi ko naisista juuri se oikea, vaikka vain hetken heitä näit?

- Mielestäsi kaikkien pitäisi aina olla hymyileväisiä? Entäs ne miehet samalla pysäkillä? Hymyilivätkö? Keskittyivätkö huomioimaan myös muut pysäkillä olleet?

• aatos
        johtajatar1 kirjoitti:

sama aatos joka on jo jonkin aikaa tänne kirjoitellut niin annetaan sun omia kysymyksiä:

-Joe eivät hymyillet juuri silloin kun katsoit, onko se sinun mielestäsi sitä, että on vahanukke?

- Mistä tiedät, että he ovat tyhjyyteen tuijottavia, omaan kauneuteen tuijottavia? Tunnetko heidät kenties? Onko sinun käsityksesi ko naisista juuri se oikea, vaikka vain hetken heitä näit?

- Mielestäsi kaikkien pitäisi aina olla hymyileväisiä? Entäs ne miehet samalla pysäkillä? Hymyilivätkö? Keskittyivätkö huomioimaan myös muut pysäkillä olleet?

just tarkotan, miehet on suomessa tasa-arvoisesti yhtä pökkelön oloisia.

• aatos kirjoitti:

just tarkotan, miehet on suomessa tasa-arvoisesti yhtä pökkelön oloisia.

et ole! Et ole sama aatos joka kirjoittelee täällä myös. Suosittelisin nimimerkin rekisteröintiä niin ei menis tekstit sekaisin..

• aatos
        johtajatar1 kirjoitti:

et ole! Et ole sama aatos joka kirjoittelee täällä myös. Suosittelisin nimimerkin rekisteröintiä niin ei menis tekstit sekaisin..

ole, vai ;?

• Sanelman
        johtajatar1 kirjoitti:

Jossain hauska kommentti Ritva Santavuoren esiintymisestä: "Ärsyttää, kun Ritva Santavuori nauraa ohelmassa vain kerran. Alusta loppuun."

• aatos
        Sanelman kirjoitti:

Jossain hauska kommentti Ritva Santavuoren esiintymisestä: "Ärsyttää, kun Ritva Santavuori nauraa ohelmassa vain kerran. Alusta loppuun."

nauramiseen.

• Sanelman

miksi hyvännäköiset naiset ympärilläsi tuijottavat tyhjyyteen? Minulla on asiasta melko selkeä käsitys, mutta antaa nyt olla, palstarauhan merkeissä.

ps) suomalainen nainen on eurooppalainen nainen

• aatos

no miks tilanne on erilainen sitten vaikka ranskassa? miks ne siellä ei tuijota? mitä luulisit.

• aatos

kysymyshän oli siis, miten vaikkapa ranskalainen nainen on tuossa tapauksessa erilainen? miksi hän ei tuijota tyhjyyteen? miten se on mahdollista? tilanne on muuten sama. minä olen läsnä.

ps) jos kuvittelet, että suomalainen nainen on eurooppalainen nainen, niin eiköhän ole aika avata silmät.

• ollut iät ja ajat

Enpä usko, että siinä on edes sukupuolten välillä eroja. Suomalainen mies on ihan yhtä haudasta pystyyn nostetun oloinen kuin nainenkin, jos häntä vertaa eteläeurooppalaiseen lajitoveriin. Niin se vaan on. Italialaiset on iloisia velikultia, suomalaiset laimeita olmeja. Naiset kans, vaikka meilla tytöt tietty elättelee mielellään ajatusta upeista, vapautuneista pohjoismaisista naisista ihailtuna lajina.

• adadsadda

Muuta sinne Etelä-Eurooppaan ja lakkaa vikisemästä. Se on siinä.

• aatos

musta on vaan kummaa, että ne patsastelee. niillä näyttäisi olevan tylsää.

miksi juuri etelä-eurooppaan?

• ....

Ihmettele miksi jotkut naiset kääntyvät feministiksi. Et eroa mitenkään nykyajan miesmassasta, aina on jotenkin päästävä pahoittamaan toisten mieli. Esitettävä kaikkitietävää ja loukattava eri sukupuolta tai kaikkea mahdollista mikä eroaa sinusta itsestäsi. Onko näillä tietyillä miehillä jotka laukovat näitä turhia kommenttejaan kadonnut lopullisesti todellisuudentaju? Käyttäydyttekö samalla tavalla oikeassa elämässä vai puratteko tunteitanne vain tänne nettiin anonyymina? Yksi pieni kolhu ja heti ollaan mestaamassa kokonainen sukupuoli. Vaikka itse joudun tekemisiin kaltaistesi "miesten" kanssa, niin en minä silti kaikkia miehiä leimaa tuollaiseksi.

Surullista, että joku pilaa elämänsä tuollaisella ajatusmaailmalla. Katkeruutta, vihaa ja tuomitsemista.

• aatos

no voi sinua ressua. enhän minä sanonut, että _kaikki_ hyvännäköiset suomalaiset naiset ovat tuollaisia. sanoin vain, että euroopassa ilmiöön ei juuri törmää.

ja olettaen, että minua olisi tilanteessa jotenkin loukattu (ei ole, en välitä kaukaisuuteen tuijottavista patsastelijoista), niin mitenkäs minun tunteeni sitten? onko naisen sinusta ok tuolla tavoin antaa ymmärtää, että on jotenkin arvokkaampi, kuin joku muu, jota ei edes tunne? ei ole vaihtanut sanaakaan kanssani. millä tavoin?

tuollaista en kuitenkaan kokenut tapahtuneen. ilmeisesti mielestäsi kuitenkin tapahtui. minä koin tilanteen vain siten, että noiden naisten suomessa on jotenkin keskityttävä hyvännäköisenä olemiseen. he eivät ole vapautuneita, eivät "eläväisiä". ei heidän _todellakaan_ tarvitsisi minusta välittää, vaikka eivät patsastelisikaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      51
      2385
    2. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      53
      1970
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      151
      1968
    4. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1885
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      131
      1654
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      57
      1230
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1211
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1125
    9. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      146
      998
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      911
    Aihe