Onko täällä uskovaista

jolle on selvinnyt

Mitä Ilmestyskirjan kuudennessa luvussa kerrottu
valkoinen hevonen ja entä Ilmestyskirjan 19 luvussa kerrottu valkoinen hevonen, kuin samaten Sakarjan kuudennessa luvussa myöskin kerrottu valkoinen hevonen kuvaat. Kuvaavatko nämä samaa tapahtumaa vai onko näillä valkoisilla hevosilla eritehtävät.
Jumala on luvannut, että lopunajalla Ilmestyskirja avataa, oletko sinä ehkä se jolla on tietoa.

13

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etsivä Sielu

saarnaajia, joilla oli erityinen lahja selittää Ilmestyskirjaa. Itse olen nuoruudessani 60-luvulla kuunnellut heidän seuroissaan erästä tallaista puhujaa. Hän oli tuolta Turun puolesta ja kuului ns. esikoislestadiolaiseen suuntaukseen. Hän on kuollut jo toistakymmentä vuotta sitten korkeassa iässä. Häneltä kuulin ihmeellisen kirkkaan selityksen tuostakin kysytystä paikoista! Joku hänen oppilapsistaan ehkä voisi muistella noita selityksiä täälläkin. Tuossa herätysliikkeessähän perinteet ovat arvossa ja vanhat selitykset Raamatusta ovat verityisessä arvossa; "muruja ensimmäisestä kristillisyydestä".

• Timo Flink

Hei vain. Olen adventistiteologi, ja olen kirjoittanut Ilmestyskirjan hevosista tekstiä yleisöluentojani varten (liian pitkä tänne laitettavaksi). Jos haluat tutustua siihen, niin laita minulle sähköpostia osoitteella: [email protected]. Laitan paluupostissa Word-tiedoston tai PDF:n.

Siunausta,
      Timo Flink

• Timo Flink

en kuitenkaan mielelläni anna näillä kanavilla yhteystietojani.
        Voisitko vastata tällä palstalla mitä tietoa sinulla on Sakarjan kuudennessa luvussa kerrotusta valkoisesta hevosesta ja siitä miten Jumalan Henki tulee sen hevosen myötä pohjolaan.

• Timo Flink
        Timo Flink kirjoitti:

en kuitenkaan mielelläni anna näillä kanavilla yhteystietojani.
        Voisitko vastata tällä palstalla mitä tietoa sinulla on Sakarjan kuudennessa luvussa kerrotusta valkoisesta hevosesta ja siitä miten Jumalan Henki tulee sen hevosen myötä pohjolaan.

Tarkoitinkin sitä, että voit kirjoittaa minulle sähköpostin osoitteeseen [email protected], niin laitan paluupostissa materiaalia. Eli sinun ei tarvitse laittaa tietojasi tänne julkisesti :)

Siunausta,
        Timo Flink

• Varo adventtikirkon harhoja
    • mukana luennolla

Suosittelen lämpimästi yhteydenottoa Timo Flinkkiin.
      Olen ollut hänen ilmestyskirja-luennoilla.
      Aivan mahtavaa.
      Ilmestyskirjaa voi ymmärtää.
      Timo osaa hebreaa ja kreikkaa,joten tekstin alkuperäinen merkitys syvenee.
      Ilmestyskirjassa on 2000 viittausta vanhaan testamenttiin.
      Ymmärrän että paholaisella tulee kiire jos joku haluaa ymmärtää Ilmestyskirjaa,
      jossa juuri hänen viekkautensa ja valheensa paljastetaan.
      Ilm.1:3 sanotaan:"Autuas se joka lukee,autuaat ne jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä,mitä siihen kirjoitettu on;sillä aika on lähellä!" Siunausta sinulle :)

• nimimerkki

Eksyttäjät usein ovat miellyttäviä, sujuvapuheisia, paljon tietäviä. Kukapa hihhulin prototyyppiä olevaan saarnamieheen haluaisi samaistua? Kyllä sielun vihollinen osaa tarjoilla viekoittelevassa paketissa monenmoista moskaa!Luoja auttakoon sitä joka hänen eksytyksiinsä sotkeutuu!

• Alpo Ahola

Ilmestyskirja ei avaudu siten, että tehdään Ilmestyskirjan profetiasta uusi ennustus. Se ei avaudu myös sitenkään jos jo historiassa tai lähiaikoina sattuneet tapahtumat yritetään sovittaan ilmestyskirjan profetiaan. Molemmissa tapauksissa ihmisen järki ja turmelus vievät asioista sivuun.

Ilmestyskirja on Jumalan katsanto seurakuntaan. Ken elää uskossa Kristukseen, niin hänellä ei tarvitse olla mitään pelkoja, vaan Kristukselta synnit anteeksi saatuna Golgatan teossa saa ihan levossa odottaa ajan päättymistä ja iankaikkisen elämän alkamista. Ilmestyskirja on lohdutuksen kirja uskovaisille. Epäuskoiset tietysti oudoksuvat sitä, mikä maanpiiriä kohtaa.

Olen kuullut selittäjiä ja kaikenlasten kaavakuvien piirtäjiä ja aikalaskelmien tekijöitä, mutta eivätpä ne ole kovin pitkäikäisiä selityksiä olleet. Joten kun omistat autuuden Kristuksessa tulet ilmetymään autuaiden ylösnousemuksessa ja Kristus vastaa puolestasi. Siinä on ainakin minulle riittävästi valkeaa hevosta, Kristusta.

• Alpo Ahola

kuitenkin Jumala aivan erityisesti kehottaa tutkimaan Ilmestyskirjaa ja lupaa jopa siunauksensa heille jotka niin tekevät.

• Alpo Ahola
        Alpo Ahola kirjoitti:

kuitenkin Jumala aivan erityisesti kehottaa tutkimaan Ilmestyskirjaa ja lupaa jopa siunauksensa heille jotka niin tekevät.

Olet aika törkeä, kun käytät nimeäni tuolla tavalla. En ole kirjoittanut tämän edellistä viestiä johon nyt tällä huomautuksella ja oikaisuvaatimuksella vastaan.

• nuhde
        Alpo Ahola kirjoitti:

Olet aika törkeä, kun käytät nimeäni tuolla tavalla. En ole kirjoittanut tämän edellistä viestiä johon nyt tällä huomautuksella ja oikaisuvaatimuksella vastaan.

Todellakin, olet oikeassa, tuostahan syntyy väärä kuva, niin, että anteeksi. Ei tarkoitukseni ollut loukata sinua.

• Alpo Ahola
        nuhde kirjoitti:

Todellakin, olet oikeassa, tuostahan syntyy väärä kuva, niin, että anteeksi. Ei tarkoitukseni ollut loukata sinua.

Asia on pyyhkäisty muistojen joukkoon, joita ei kaivella. Kiitos korjausestasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      5
      12366
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11153
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5075
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3524
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      45
      3056
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2779
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2148
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe