alempana väiteltiin liharuoista mitä sa syödä ja mitä ei. Minusta adventisteilla on terveelliset ja hyvät periaatteet ruokailunsa suhteen. Ei kenelläkään luulisi olevan aihetta puuttua toisen ruokailutapoihin. Itsekin mielelläni jotain rukavaliota noudattaisin jos pystyisin. Onneksi ne asiat ei ole pelastuksen esteinä kenellekään kukin syököön omantuntonsa mukaan.
Lihansyönnistä vielä, että meillä suomalaisilla on esimerkiksi hirvenlihaa mahdollisuus pakastaa elintarvikeraaka-aineeksi useammalla kansalaisella. Hirviä on pakko kaataa vuosittain kannan paisumisen vuoksi. Ei kai niitä lihoja kannattaisi hukatakaan?
Itselläni loppui jäniksenlihan syönti uskoontultuani, ei sitä kovin mielellään syönyt aikaisemminkaan, mutta kinkunsyönti on jatkunut edelleenkin ja hyvältä maistuu.
Adventistien ruokailu
4
910
Vastaukset
- -O I O -
Syödään kaikkea mitä eteen laitetaan. Kiitetään että on joka päivälle ruokaa saatavissa. Ja niinkin hyvin että jopa lihaakin syödä saadaan.
Onneksi ei tarvi elää tässä yhteiskunnassa pelkällä kasvisruoalla aliravittuna, vaan yltäkyllin pöydät notkuu herkuilla. Jumalalle Kiitos! Hei Herrassa
Joo totta puhut paljon.
Kyllä me advtistit ollaan sekasyöjiä.
Kasvisterveyskasvatus, josta on kyse, on ollut profetian Hengen ohjeita terveyskasvatusmielessä,
ja tähdännyt lopun aikaan jolloin eläintaudit lisääntyvät. Todeksihan kävi kun terveysproffat ja -tohtorit suosittavat samanlaista ruokalautasta kuin EGW joskus 1840 luvulla jo.
Kyllä me suositamme 3 Moos 11 Jujalan treveysneuvoja, ja siihen syötävien joukoon hirvikin ymmärtääkseni.
On ravintoketjun alkupäässä, ja kasvissyöjä, niin liha on hyvää.
Itse jätin punaisen lihan joskus kovien rasvojen vuoksi pois, jo kauan ennen kuin uskoon tulin.
Sydänterveysasia minulla.
Sanoisin että jos lihaa syö, ei söisi sitä usein, vaan esim kerran viikossa?
Suomalainen tekee virheen kun joka päivä pitää olla lihaa. Ei terveys kestä.
Lihassa on epäedulliset vaikutukset, tarkemmin: http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Osasto "Terveys ja raittius."
Me olemme paljolti sekasyöjiä kuten muutkin, ja lakto-ovo-vegetaristeja, eli munat ja maitotuotteet käy.
Itse olen semivegetaristi, eli valkoinen liha käy joskus. En valmista siitä ruokaa, mutta nautin kerran viikossa yleensä erikseen annoksen.
Puhdas vegaani on harvinaisuus joukossamme kuitenkin.
Pyhän Hengen temppelin jokainen hoitaa ymmärryksensä mukaan. (1 Kor 3:16-17)
Ruokamääräyksiä ei ole kirkossamme koskaan ollut, eikä kukaan koskaan vahtinut toisten syömisiä ja juomisia. Tervyuskasvatusta on kaikki ruoka-asiat.
Kyllä meillä kolareita olisi paljon enemmän hirvien aiheuttamia, jos ei metsästettäisi.
Itse en pysty ampumaan eläviä, en ole opetellut.
Säälin eläimiä aina.
Jumalan siunasta Sinulle paljon
jari laurila- kotieläintä?
T.Eläinrakas
kotieläintä? kirjoitti:
T.Eläinrakas
Hei Herrassa
On minulla Lyyli ja Riku!
Isovanhempieni mukaan nimetty undulaattipariskunta.
Lyyli on keltainen, ja Riku (Rickhard) vihreä.
Kun Riku oli Lyyliä tapaamassa nuorena oli Lyyli voitelemassa sokean isänsä silmiä kerran, ja Riku seisoi vierellä.
Sokea isä sanoi: "Älä sitten vaan Lyyli haksahda niihin "Kurpan seppiin", ne on kaikki nin pahoja juomaan!
Riku seisoi vierellä?!
Rikun charmi kuitenkin puri eikä Lyyli piitannut isänsä varoituksista.
Viina maistui, mutta olivat kärryseppiä ja kovia juomaan monessa polvessa jo, mutta aivan mahdottoman kovin työmiehiä vaikka viina maistui.
Riku ei malttanut mennä sänkyyn aina nukkumaan, kun pelkäsi nukkuvansa liikaa pehmeässä sängyssä, ja työt viivästyi.
Työhulluus periytyi minuunkin, ja poltin itseni loppuun kerran pahasti. Samoin kalja maistui, mutta nyt olen raivoraitis uskoni myötä.
Ottaisin kyllä kissan ja koirankin, mutta linnut voin jättää jopa kolmeksi viikoksi kun lomalle lähden, kun hyvin evästän ja juomaveden ensin keitän ettei pilaannu.
Muut eläimet eivät oikein kerrostalossa yksinäisen hoivissa menesty.
Jumalan siunausta
jari laurila
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1514929Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193555Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1593364Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352851Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu972608Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101595Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101472Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1441470Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277