Hei kierukkansa kadottanut ja äippä!
Olin lekurilla. menin sinne vakain aikein että kierukka pois, kun kerta se miesgyne oli sitä mieltä että mun vatsan turvotukset ja painontunteet ei voi johtua siitä tot-leikkauksesta, ja epäili kierukkaa.
Mutta mutta... naisyleislääkäri laittoikin veri- ja pissakokeisiin. ja meinasi että jos on kuitenkin jotakin muuta häikkää. Ja kun alkoi sen leikkauksen jälkeen.
Saan tuloksia maanantaina, olin jo kuvitellut että kun kierukka tänä aamuna poistetaan niin olen kunnossa heti... onko ylioptimistista?
Mitäs muille kuuluu?
Levonovasta vielä
10
652
Vastaukset
- kadottanut ...
oottaa täällä vielä papatuloksia. Gynelle aika varattu niin että ne tulokset olis selvillä siihen mennessä.
Toihan on hyvä että otetaan noi kokeet, voihan syy olla muustakin kuin kierukasta.
Ei mun mielestä oo ylioptimistista :)
Mä oon surffannut netissä ja myoomat voi aiheuttaa mm painon tunnetta ja alaselän särkyä & kipua. Mulla noita oireita on ollut.
Mulla mielialat vaihtelee, välillä kauhistuttaa ajatus sen kierukan ettimisestä ja mahdollisesta kaavinnasta. Väliin unohdan koko jutun tai aattelen että jospa se "itun vehje" on vaan luiskahtanut pihalle tuolta - vaikka olishan se pitänyt huomata - vai olisko ?
Työkaverin kanssa vaihdettiin kierukasta mielipiteitä ja hänellä kierukka on tullut ulos omin luvin.
Oon miettinyt tätä ikää (48) ja menopaussia. Taas netistä kurkkinut oireita ja muuta tietoo siitä... Lääkäri kun kerran sanoi että tää hormoonikierukka olis ehkäsin lisäksi hyvä terveydelle ton hormoonin takia.
Mitä se naisgyne aatteli noista kokeista; sanoiko mitään mitä voisi löytyä ?
trvs
kadonnutkierukka- ultra
Eipä se kierukka itsekseen katoa. Tamponin käytössä, mikäli langat on jätetty kovin pitkiksi, niin se voi tulla siinä mukana ulos, mutta kyllähän sen nyt huomaa. Minulle on käynyt aikoinaan Nova T:n kanssa juuri niin. Ja kyllähän sen gyne saa samantien ultralla katsotuksi onko siellä mitään, vaiko ei. Nykyisin kierukoistani on aina leikattu langat niin lyhyiksi, ettei niitä tunne, eikä papa-kokeidenkaan ottajat niitä koskaan ole nähneet, muttei myöskään sitä ihmetelleet ja tallessa se on siellä ollut... joten älkää kantako asioista liian suurta murheen taakkaa...
- helpotti ...
ultra kirjoitti:
Eipä se kierukka itsekseen katoa. Tamponin käytössä, mikäli langat on jätetty kovin pitkiksi, niin se voi tulla siinä mukana ulos, mutta kyllähän sen nyt huomaa. Minulle on käynyt aikoinaan Nova T:n kanssa juuri niin. Ja kyllähän sen gyne saa samantien ultralla katsotuksi onko siellä mitään, vaiko ei. Nykyisin kierukoistani on aina leikattu langat niin lyhyiksi, ettei niitä tunne, eikä papa-kokeidenkaan ottajat niitä koskaan ole nähneet, muttei myöskään sitä ihmetelleet ja tallessa se on siellä ollut... joten älkää kantako asioista liian suurta murheen taakkaa...
...toi Sun viestisi. Tampoonia en oo käyttänyt.
Joten siellä sen täytyy olla - saamarin nuori mies, se papan ottaja saa kyllä palautetta.
Enpä pilaa viikonloppuani miettimällä tätä kadonutta :)
Mukavaa viikonloppua ! - tsemppiä
helpotti ... kirjoitti:
...toi Sun viestisi. Tampoonia en oo käyttänyt.
Joten siellä sen täytyy olla - saamarin nuori mies, se papan ottaja saa kyllä palautetta.
Enpä pilaa viikonloppuani miettimällä tätä kadonutta :)
Mukavaa viikonloppua !kävin vaihdattamassa hormonikierukan maanantaina. kokenut gynekologi etsi ja etsi ja sanoi, ettei täällä mitään kierukkaa ole. kerroin että on se siellä ja edellisessäkin tarkistuksessa löytyi vasta ultralla. no, kuten arvata saattaa, löytyihän se mutta oli niin syvällä ettei poisto onnistunut ilman kipua. mulla on alhainen kipukynnys joten sovittiin ihanan ymmärtäväisen gynekologin (mies) kanssa että hän puuduttaa. puudutus ei juuri tuntunut hyttysen pistoa kummemmalta, ja kierukan poisto oli hetkessä ohi. toisen laittaminen nipisti kuten ekallakin kerralla. mulla on kohtu jotenkin hassussa asennossa, ja vaikka kierukan langat jättäisi pitkiksikin, ei kuulemma estä kierukkaa karkaamasta ihan perille saakka, "kadoksiin". valtava hyöty siitä on mulle kuitenkin ollut, nimenomaan runsaisiin kuukautisiin ja tietysti varma ehkäisy. olen 42-vuotias ja kolme synnytystä. tsemppiä kaikille kanssasisarille!
- -tietämätön-
tsemppiä kirjoitti:
kävin vaihdattamassa hormonikierukan maanantaina. kokenut gynekologi etsi ja etsi ja sanoi, ettei täällä mitään kierukkaa ole. kerroin että on se siellä ja edellisessäkin tarkistuksessa löytyi vasta ultralla. no, kuten arvata saattaa, löytyihän se mutta oli niin syvällä ettei poisto onnistunut ilman kipua. mulla on alhainen kipukynnys joten sovittiin ihanan ymmärtäväisen gynekologin (mies) kanssa että hän puuduttaa. puudutus ei juuri tuntunut hyttysen pistoa kummemmalta, ja kierukan poisto oli hetkessä ohi. toisen laittaminen nipisti kuten ekallakin kerralla. mulla on kohtu jotenkin hassussa asennossa, ja vaikka kierukan langat jättäisi pitkiksikin, ei kuulemma estä kierukkaa karkaamasta ihan perille saakka, "kadoksiin". valtava hyöty siitä on mulle kuitenkin ollut, nimenomaan runsaisiin kuukautisiin ja tietysti varma ehkäisy. olen 42-vuotias ja kolme synnytystä. tsemppiä kaikille kanssasisarille!
Hei,
olen koettanut saada tietoa asiasta, mutten ole saanut. Eli, jos voisit vastata, niin olisin todella kiitollinen! Kysymykseni siis koskee sitä, että kun hormonikierukka vaihdetaan uuteen, niin alkaako vuodot yms., mitä ensimmäisen kierukan kanssa alussa oli, uudestaan? Ja kuinka kauan yleensäkin hormonikierukkaa voi pitää, montako vuotta, ennen kuin täytyy vaihtaa uuteen? Itse olen saanut hyvin ristiriitaista tietoa siitäkin... - nennu
-tietämätön- kirjoitti:
Hei,
olen koettanut saada tietoa asiasta, mutten ole saanut. Eli, jos voisit vastata, niin olisin todella kiitollinen! Kysymykseni siis koskee sitä, että kun hormonikierukka vaihdetaan uuteen, niin alkaako vuodot yms., mitä ensimmäisen kierukan kanssa alussa oli, uudestaan? Ja kuinka kauan yleensäkin hormonikierukkaa voi pitää, montako vuotta, ennen kuin täytyy vaihtaa uuteen? Itse olen saanut hyvin ristiriitaista tietoa siitäkin...Hormonikierukan käyttöaika voi vaihdella paljonkin. Itselläni ensimmäinen oli 10 vuotta, eikä silloinkaan olisi ollut kiirettä vaihtamiseen, mutta kun gynellä oli tarkastuksessa käytävä, niin hoidatin vaihdon samalla. Eli jos kuukautiset pysyvät poissa, niin kierukka toimii, eikä vaihtoa tarvita. Ehkäisyvälineenä se toimii senkin jälkeen, vaikka vuodot pikkuhiljaa alkaisivatkin, mutta hormonikapasiteetti on silloin kulunut loppuun ja sen hoidollinen vaikutus on syy vaihtoon. Se että pakkauksessa lukee 5 vuoden vaihtoväli on viitteellinen.
- mielessä.
nennu kirjoitti:
Hormonikierukan käyttöaika voi vaihdella paljonkin. Itselläni ensimmäinen oli 10 vuotta, eikä silloinkaan olisi ollut kiirettä vaihtamiseen, mutta kun gynellä oli tarkastuksessa käytävä, niin hoidatin vaihdon samalla. Eli jos kuukautiset pysyvät poissa, niin kierukka toimii, eikä vaihtoa tarvita. Ehkäisyvälineenä se toimii senkin jälkeen, vaikka vuodot pikkuhiljaa alkaisivatkin, mutta hormonikapasiteetti on silloin kulunut loppuun ja sen hoidollinen vaikutus on syy vaihtoon. Se että pakkauksessa lukee 5 vuoden vaihtoväli on viitteellinen.
Eli siis, käsitinkö oikein, että iällä ei ole mitään tekemistä kierukan keston kanssa?
- tsemppiä
-tietämätön- kirjoitti:
Hei,
olen koettanut saada tietoa asiasta, mutten ole saanut. Eli, jos voisit vastata, niin olisin todella kiitollinen! Kysymykseni siis koskee sitä, että kun hormonikierukka vaihdetaan uuteen, niin alkaako vuodot yms., mitä ensimmäisen kierukan kanssa alussa oli, uudestaan? Ja kuinka kauan yleensäkin hormonikierukkaa voi pitää, montako vuotta, ennen kuin täytyy vaihtaa uuteen? Itse olen saanut hyvin ristiriitaista tietoa siitäkin...mulle siis laitettiin toinen hormonikierukka maanantaina. vuotoa oli sen illan vähän enempi ja todella niukkaa kaksi seuraavaa päivää. nyt ei enää mitään. uskoisin, että kohtu jatkaa tämän toisen kierukan kanssa samaa ns. lepotilaa kun kierukka vaihdettiin "lennossa" uuteen, eli tuskin vuodot lisääntyvät. mutta tosiaan on ollut vasta vajaan viikon tää toinen.
- tulossa...
tsemppiä kirjoitti:
mulle siis laitettiin toinen hormonikierukka maanantaina. vuotoa oli sen illan vähän enempi ja todella niukkaa kaksi seuraavaa päivää. nyt ei enää mitään. uskoisin, että kohtu jatkaa tämän toisen kierukan kanssa samaa ns. lepotilaa kun kierukka vaihdettiin "lennossa" uuteen, eli tuskin vuodot lisääntyvät. mutta tosiaan on ollut vasta vajaan viikon tää toinen.
Kiitos vastauksestasi! Jos asia on kuvailemallasi tavalla, niin siinä tapauksessa harkitsen uutta kierukkaa entisen tilalle. Alusta en jaksa sitä rumbaa alkaa, mikä ensimmäisen kierukan kanssa oli. Mutta ei toivottavasti sitten tarvitsekaan, ja hyvä niin!
- kipee
Olin parillakin lekurilla. Eka koetti poistaa kierukkaa, mutta sitä ei näkynyt (yllätys yllätys)vaikka se tonki kuulemma aika syvältä. Laittoi mut sitten gynelle (nainen)) joka nyt sitten oli sitä mieltä, että mun vaivat eli mahan turvotus ja painon tunne sittenkin johtuu tot-leikkauksesta ja voi kestää joopa vuoden, ylikin. (huokaus)
Kuulemma joillekin valitettavasti tulee tämmöinen sivutuote, ja mä olen nyt sitten se.
Ihmettelen vain, ettei kukaan muu lääkäri tiennyt moisesta, mutta itse uskon tähän, koska oireet alkoi leikkauksesta.
Nyt lopetan valittamisen ja yritän kivusta huolimatta venyttää lihaksia että jos joskus helpottaisi. Vointeja teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474