Kuka vainoo ja ketä?

poika

Minun täytyy ihan rehellisesti myöntää, että minä en koe mínkäänlaista uskonnollista häirintää tai painostusta ulkopuolelta. Kukaan ei soittele uskonnollisia häiriösoittoja. Kukaan ei ole tullut ovelle ja aiheuttanut uskonnon nimissä häirintää. Jos menen johonkin jumalanpalvelukseen, niin kukaan ei sielläkään tyrkytä minulle mitään. Mistään päin en koe minkäänlaista uskonnollista painostusta. Mistä te tämän tällaisen ajatuksen olette saaneet, että joku teitä uskonnollisesti uhkaa tai häiritsee? Kohottakaa pää pystyyn ja olkaa rohkealla mielellä.

Kun kansalainen maksaa laskunsa aikaanaan ja itse elää yhteiskunnan lakien ja normien mukaan, niin meillä Suomessa on melko rauhallista ja hyvä elää.

5

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omalla päällä

Et varmmaa asu oikealla alueella.Minulla on kyllä toisenlaisiakin kokemuksia.Vielä pystyn ajattelemaa kyllä omilla aivoillani.

• Kauko

Maailmassa elää sunnuntain pyhittäjiä ja perjantain pyhittäjiä suurin piirtein saman verran eli yli miljardin verran kumpiakin. Kumpi näistä mahtaa vihata enemmän lauantain pyhittäjiä?

• ketä vainotaan

Jarlau vainoaa Timo Flinkiä, Timo Flink vainoaa Jarlauta, EGW vainoaa heitä molempia, kolme enkeliä vainoaa kaikkia ei-adventisteja, kolme ämmää vainoaa kaikkia adventisteja....

piiri pieni pyörii...

• Lappuliisa

Aika mielenkiintoinen avaus tässä ajassa. Kuka todellakin vainoo ja ketä? Entäpä jos tätä kysyisi tällä hetkellä islamilaiselta ja taas toisaalta kristityltä, juutalaiselta tms. Tarkoittaako vapaus (sanan-, ajatuksen- tai tekojen vapaus) hyvien tapojen vastaisuutta ja välinpitämättömyyttä toisen ryhmän arvostuksen aiheita tai pyhinä pitämiään asioita kohtaan? Onko tämä sitä aitoa lähimmäisen kohtaamista mihin Raamattukin meitä kehoittaa. Jas miksi itse asiassa ahdistumme tai loukkaannumme, jos joku toinen ei ajattelekaan asioista samalla tavalla? Ihon alle, liian lähelle tuleminen ja omien näkemysten yksioikoinen esittäminen varmasti ärsyttää ja tekee olon epämukavaksi. Tässä voi kyllä esittää toivomuksen että ei tällä kertaa kiitos ja jättää asiaansa jumittunut siihen. Enemmän kuin vainoamista on meidän kristittyjen keskuudessa keskinäistä erimielisyyttä asioista. Juupas-eipäs -otteluita käydään tuhkatiheään. Voittajaa ei vielä ole näkyvissä.

Kovin toisenlaisena kuitenkin näen vainoamisen. Vainoaminen on jotain jossa hengenlähtö on lähellä ja todennäköinen. Olisiko parempi nyt vielä kun aikaa on puhua mielipide eroista tai - ristiriidoista ennemmin kuin vainoista. Se, että joku tulee ovellesi julistamaan tai jankuttaa sinulle omien näkemystesi oikeellisuutta ei vielä ole vainoa. Vainoa lienee se, jollon oikeuttasi olla tasa-arvoinen erilaisuudestasi huolimatta muiden kanssa aletaan rajoittaa tietoisesti ja systemaattisesti yrittämällä pakottaa sinua muuttamaan tai luopumaan näkemyksistäsi tai tavoistasi siinä yhteisössä tai yhteiskunnassa jossa elät.

• Johannes1

Rauhaa ystävät.Onko sinulla Jeesuksen antama rauha. Ristityt tunnetaan siitä että HEILLÄ ON KESKINÄINEN RAKKAUS riippumatta siitä mihin seurakuntaa kuuluvat. Jos et tätä Jeesuksen antamaa tuntomerkkiä täytä niin kysy itseltäsi oletko ristitty Jumalan armosta? Maran ata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3900
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3486
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3108
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2940
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1934
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1928
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1769
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1713
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1711
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1664
    Aihe