No More Pills

voikukkatyttö

Mietinpähän tässä vaan, josko lopettaisin noiden e-pilleriden syönnin. Mitenköhän on, palaisivatkohan nuo kivuliaat ja runsaat kuukautiset, epäsäännöllisyys ja muu kurjuus lopettamisen jälkeen. Kokemuksia voisi kirjoitella.. P.S. oma pillerimerkkini on Yasmin..

6

1005

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois

Kun aloitin pillereiden syönnin ei minulla ollut kivuliaita eikä runsaita kuukautisia. Kun lopetin (yritin) niin johan tajusin mistä monet ystävättäreni olivat puhuneet.. ja äkkiä lekuriin hakemaan pillerit.
      En osaa sanoa miten sinulle käy. Kokeilemalla se selviää...

• pillereiden popsimisen

pillerit eivät sovi minulle ollenkaan:niitä syödessä olen masentunut,seksi ei maistu, mieliala kiukkuinen ja jopa aggressiivinen. Tuntuu kuin olisin ollut jossain hormonipöpperössä koko ajan...Nyt lopettaminen jälkeen olo on ihanan normaali,tasapainoinen ja halutkin palasivat:) Nainenhan voi tulla raskaaksi vain 12-24 tuntia ja se on aika tarkkaan itselläni kierron 14-15 päivä.Loppukierron ajan en käytä ehkäisyä,vain ennen ovulaatiota.

• ...

kyl voi tulla raskaaksi ihan milloin vaan,kierrosta riippumatta. Ei kannata leikkiä noilla asioilla, jos ei halua vielä lapsia.

• kuinka paljon
        ... kirjoitti:

kyl voi tulla raskaaksi ihan milloin vaan,kierrosta riippumatta. Ei kannata leikkiä noilla asioilla, jos ei halua vielä lapsia.

ei toivottuja raskauksia olisikaan jos kaikki ajattelisivat yhtä naiivisti kuin tämä joka kertoi lopettaneensa pillerit.Itsekin tulin raskaaksi vähän ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, eli kierron lopussa.

• naiivi mutta...
        kuinka paljon kirjoitti:

ei toivottuja raskauksia olisikaan jos kaikki ajattelisivat yhtä naiivisti kuin tämä joka kertoi lopettaneensa pillerit.Itsekin tulin raskaaksi vähän ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, eli kierron lopussa.

mulla tämä on toiminut,puoli vuotta olen käyttänyt ennen pillerikokeiluani aiemmin tätä "varmoihin päiviin luottamista".Kohdallani kierron 17.-28 päivät on aina olleet varmoja eli raskaaksi en ole tullut.En kuitenkaan suosittele muille koska kiertoja on erilasia ja ovulaatio voi epäsäännöllisessä kierrossa tapahtua milloin vaan. Itse olen aina tunnistanut ovulaation,joten siksi menetelmäni on onnistunu.

• Beatrix
        ... kirjoitti:

Ovulaatiomenetelmä on ehkäisynä varsin toimiva, jos tuntee kiertonsa ja tietää mitään naisen lisääntymisjärjestelmästä. Monet ihmiset tunnistavat ovulaation selvästi, ja tietyn ajan kuluttua sen tapahtumisesta raskaaksituleminen on mahdotonta, koska elimistön hormonitoiminta ei salli munasolun enää kypsyä ja irrota. Samoin ennen juuri kuukautisia tai niiden aikana raskaaksi tulo on mahdotonta, koska munasolu ei voi irrota, jos kerran elimistössä on tapahtunut kuukautiset aikaansaava hormonimuutos. Sen sijaan siittiöt voivat elää jopa viikon naisen sisällä, joten lyhyessä/epäsäännöllisessä kierrossa ovulaatio voi tapahtua melko pian kuukautisten jälkeen. Tällöin kuukautisten aikana tapahtunut yhdyntä voi johtaa raskauteen. Hyvin säännöllisessä kierrossa kuitenkin on suhteellisen turvallista harrastaa seksiä ilman muuta ehkäisyä, kun ovulaation on selvästi ohitettu. Teen itsekin näin, koska tunnistan ovulaationi selvästi ja tunnen lisääntymiskierron hormonijärjestelmän logiikan. Oikein käytettynä ovulaatiomenetelmän varmuus on samaa luokkaa kuin muidenkin ehkäisyvälineiden, ja käyttövarmuus, joka saadaan kun sitä käytetään ei-välttämättä-niin-tarkasti, on 80%. Vertailun vuoksi, kondomin varmuus on 85%. Näihin lukuihin ei ole otettu mukaan vain täydellistä käyttöä, vaan keskiarvo kaikenlaisista käyttäjistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      60
      4635
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      95
      4335
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      71
      3778
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3717
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      118
      2752
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2538
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2442
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2419
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2409
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2284
    Aihe