Ei mee muslimeilla jakeluun

Dannebrog

Miten nää kadunmiehet diktatuureissa voisi ymmärtää eurooppalaista sananvapautta, kun ei vaikuttanut ymmärtävän tanskan egyptin suurlähettiläskään: Vaati tanskan pääministeriä painostamaan Jyllands-Postenia esittämään täydellisen anteeksipyynnön maailman muslimeilta. Ei ymmärretä, että valtiovalta ei voi ohjata mediaa niin kuin heillä kotipuolessa. Jotkut viralliset arabitahot ovat jopa vaatineet toimittajien rankaisemista! Ei mene jakeluun sananvapaus, länsimaisen demokratian peruspilari. Pitääkö se vääntää rautalangasta?

Meidän lakimme suojelevat yksilöä - heidän Shariansa suojelee ainoastaan islamin uskoa.

5

407

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • housenigga
    • olisi pyytänyt

heti anteeksi ja samalla kuitenkin pitänyt kiinni sananvapaudesta.Valitettavasti Tanskalaiset mokasivat tässä.

• suurlähettiläs

oheisen asiallisen ja pyynnön esittivät suurlähettiläät lokakuussa, jolloin asia olisi voitu hoitaa tyylikkäästi.

kirjeessä ei vaadita mitään lakien vastaista vaan nimenomaan niiden puitteissa parantamaan etnisten ryhmien välistä harmoniaa.

suurlähettiläitä kieltäydyttiin tapaamasta.

kaatakoot tanskalaiset itselleen vaan

http://www.filtrat.dk/grafik/Letterfromambassadors.pdf

• anwar

sananvapaus on tietysti moneen mutkainen käyttö .
      minä asun suomessa demokratiassa maassa, ja olen suomesta ylpeänä . minä olen muslimi ja arvosteleen uskonnon vapautta ja toisten ihmisten tapoja . tanskaan kohu kuvia profeetasta olen niitä nähnyt, minun mielestäni, ei ovat loukanut minut ollenkaan siksi, kaikki profeetat ovat kuoleet ja ei kienelläkään kuvia niitä , eikä edes minkälaisia he ovat. eli tässä vaihessa asia jää pelkä imaginaarinen(image ).eli kuvioon piirtäjän mielestä profeetta mohammed on joku terroristi
      ja hän näytä kuin joku roisto! eli tässä vaihessa muslimit ympärimaailma katso kuvia loukkaavaksi, ja he reagoivat ja protestoivat .( protestoida on kuitenkiin osa demokraatiasta)ja kun ihminen protestoi siinä pidäisi olla rajaa ! täässä vaiheessa , sananvapaus pidäisi olla rajaa ! esimerkeksi jos minä tuleen sinun edessä ja mä sanoin sinulle että sinä olet huoran poika , sinä varmasti vedäsit minulle turpa ! ja jos et näin tekesit ! olet sitten luuseri ! ja jos vedäsit minulle turpa taas
      sinä et ymmärä sananpautta !. olemme taas samassa laivassa ! jos ihminen loukaa kaksi miljardia ihmisia .. loppo tulot on juuri siitä mitä on .

• Dannebrog

Ulkovaltain edustajien vaatimus siitä, että tanskan pääministerin pitäisi tehdä jotain tanskan perustuslain vastaista on mielestäni hieman vakavampi asia kuin muutaman pilakuvan julkaisu. Ensimmäimen on suvereenin maan sisäisiin asioihin puuttumista, jälkimmäinen maan sisäinen asia. Meneekö jakeluun? Sananvapaus ei ole monimutkaista; siitä on selvät lakipykälät, ja niiden puittessa toimitaan. Tuo huoran pennuksi haukkuminen on suomen lakien mukaan kunnian loukkausta, ja täten rangaistava teko. Pilakuvan piirtäminen uskonnollisesta hahmosta ei sitävastoin ole lainvastaista.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4750
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3180
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2617
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      70
      2332
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1245
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe