Minne te jotka kehoitatte meitä todistajia rakastamaan Jeesusta jätätte Jehova Jumalan, Jeesuksen isän.
Koska Kirkkoraamatussa Jumalan nimi Jehova on korvattu sanalla Herra, on ehkä vaikea ymmärtää mitä Jeesus tarkoittaa kun hän kertoo, mikä on tärkein käsky. Jeesus sanoo,että sinun on rakastettava Herraa (Jehovaa) koko sielultasi ja koko mieleltäsi, sen jälkeen tulee käsky rakastaa lähimmäistä.
teille jotka kehottavat
7
370
Vastaukset
- kookoo
Lainaus: "Koska Kirkkoraamatussa Jumalan nimi Jehova on korvattu sanalla Herra, on ehkä vaikea ymmärtää mitä Jeesus tarkoittaa kun hän kertoo, mikä on tärkein käsky."
Onkos mikään teidän juttu paikkansa pitävä. Siis tuo Jehova-nimihän on väärin (kts. Wikipedia). Vähän aikaa sitten eräs JHWH:n pikku apulainen, fger, julisti ainakin kymmenen viestin voimalla, että JHWH pitää lausua oikeasti: Y-H-W-D-H = I-eH-U-D-A (Gertoux). Koettakaa nyt päättää.Tässähän kerkiää muuten jo Harmagetonkin tulla ja mennäkkin.
Tarkoitatko tällä kertaa Jeesusta, josta tuli silloin tällöin Mikael. Vai Mikaellia, josta tuli silloin tällöin Jeesus?
Muuten, kun Mikael oli vallan arkkienkeli, niin hänhän tietysti pystyi lentelemään. Entä pystyikö Jeesus, joka oli oikeastaan Mikael, lentelemään paikasta toiseen?
Lisäksi ei se ole mikään "Kirkkoraamattu" . Sen kirjan nimi on Pyhä Raamattu.- Jeeus on Jumala
Pyhässä Raamatussa Hebrealaiskirje 1:1-14. ja sadat muut kohdat.
Jeesus jt:lle on joku luotu enkeli ja tälläinen on antikristillinen harhaoppi 2 Joh. 1:7-11
Jos käännät Jeesukselle selkäsi, et tule milloinkaan tuntemaan Jumalaa, sillä Hänen luokseen tullaan ainoastaan Jeesuksen kautta. Tuomas ymmärsi uskoon tultuaan, kuka hänen edessään oli.
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:
"Minun Herrani ja minun Jumalani!" (Joh.20:28)
Ihmettelet, miten hän saattoi! Tuomas varmasti tunsi lain suurimman käskyn. Ja Jeesuksen antaman palautteen mukaan hän vielä toimi oikeinkin.
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa
eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
ja hän uskoi meille sovituksen sanan. (2Kor.5:17-19)
Pelkäätkö, että rakkaudentunnustus Jeesukselle olisi pois Isältä Jumalalta?
Hän vastasi ja sanoi:
"Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi,
kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi
ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi,
ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". (Luuk.10:27)
Miten paljon soisit rakastaa Häntä, joka on kantanut sinulle kuuluvan rangaistuksen sinun synneistäsi?
- Niinkuin itseäsi?
Jumalan valtakuntaan ei ole oikotietä tai vaihtoehtoista reittiä. Vain Oven tunteva voi olla sisällä.
Niin Jeesus vielä sanoi heille:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä;
mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle,
niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
Minä olen se hyvä paimen. (Hes.34)
Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. (Joh.10:7-11)- ON RAKKAUS
Olen tottunut puhumaan Isästäni Isä nimellä, Hän on Jeesuksen ja minun Isä. Rakastan Häntä kolmiyhteistä Jumalaani ylikaiken, Hän opastaa ja ohjaa minua Rakkaassa PyhässäHengessään ja Henki ottaa pojalta, siis Jeesukselta ja antaa minulle. SIIS RAKASTAN KOLMIYHTEISTÄ JUMALAA, SITTEN ITSEÄNI JA LÄHIMMÄISTÄNI, sen kyvyn Isä on minulle antanut pojassaan Pyhänhengen opastamana ja opettamana. Ilman Isää ei ole poikaa, ilman heitä ei ole Pyhäähenkeä. Ja ilman sanaa ei ole Pyhänhengen opastusta.
- Selitystä kaipaava
Apostolien teoissa 5:31,32 sanotaan:
"30 Meidän esi-isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te tapoitte ripustamalla hänet paaluun. 31 Jumala korotti tämän Pääedustajaksi ja Pelastajaksi oikealle puolelleen antamaan katumusta Israelille ja syntien anteeksiantoa."
Sinä, jonka Jumala on kolmiyhteinen, selitähän tämä: Herättikö Jumala siis itsensä kuolleista? Jos näin on, niin vain 1/3 tästä persoonasta oli kuollut. Vai mitä? Älä vain vastaa sanoille: Tämä on pyhä salaisuus. Sitä se ei ole. Raamatussa kerrotaan melko tarkasti Jumalan olemus. Kolminaisuudesta puhuminen vain palauttaa lukijalle hänen aiemman käsityksensä tästä opista. Se, mitä nyt ehkä todella tahdot sanoa, jää häneltä hämärän peittoon.
Paavali, joka oli sentään syvästi perehtynyt Kristuksen salaisuuteen, jätti sikseen maininnat ja selittelyt kolminaisuudesta. Hän kirjoitti vain sen minkä oli Jumalalta saanut. Kukaan muukaan Raamatun kirjoittajista ei mainitse kolminaisuutta, joka on vain eräs jälkeenpäin keksitty nimi joukolle erilaisia määritelmiä. Myös mormonit puhuvat kolminaisuudesta. Sen mukaan on kolme erillistä Jumalaa. Vartiotornilaisillakin on aivan oma oppinsa tästä opista. Näin ollen väittely sanoista tuskin johtaa mihinkään. Siksi tulisi pitäytyä Raamatussa ja keskustella asioista.- ei voi ymmärtää järjellä
Selitystä kaipaava kirjoitti:
Apostolien teoissa 5:31,32 sanotaan:
"30 Meidän esi-isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te tapoitte ripustamalla hänet paaluun. 31 Jumala korotti tämän Pääedustajaksi ja Pelastajaksi oikealle puolelleen antamaan katumusta Israelille ja syntien anteeksiantoa."
Sinä, jonka Jumala on kolmiyhteinen, selitähän tämä: Herättikö Jumala siis itsensä kuolleista? Jos näin on, niin vain 1/3 tästä persoonasta oli kuollut. Vai mitä? Älä vain vastaa sanoille: Tämä on pyhä salaisuus. Sitä se ei ole. Raamatussa kerrotaan melko tarkasti Jumalan olemus.Jt:n vaikeus on siinä, että he eivät saa kyseenalaistaa mitään mitä vartiotorniliike USA:ssa opetaa. Jt:lle Jeesus on vain enkeili miikael siis ei Jumalan Poika, tässä ensimmäinen ongelma, turha läheteä merta edemmäksi kalaan. Jt:n "enkeli Jeesus" ei edes kuollut ristillä vaan paalulla jne. siis EMME ole samassa persoonassa edes - jt:n oppi ei ole kristillinen vaan antikristillinen raamatun mukaan, koska he kieltävät Pojan, eli Jeesuksen lue. 2 Joh.kirje 1:7-11. = Jeesuksen puuttumisen takia jt:lla ei ole Jumalaakaan. Ikävää luettavaa, ei ihme, että kolminaisuus on kateissa.
Kristinuskossa:
Kolminasuus nimenä kertoo Jumalan muodostuvan kolmesta eri persoonasta, kuten raamatun sadat kohdat todistaa. Jumala saa olla, mitä Hän sanoo olevansa; yksi Jumala, jonka muodostaa kolme eri persoonaa; Isä, Poka ja Pyhä Henki.
Jes. 44:6, Matt. 1:23, Ap.t. 5:3-4 1 Kor. 12:4-6... Tervetuoa kristillisiin seurakuntiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?712406Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411173Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa293712Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963554Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473104Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082839Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132368Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie412149Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955