Mikä ateistin mielestä on rakkautta?

sun-glasses

Varmasti jokainen ihminen kaipaa rakkautta riippumatta siitä, onko hän ateisti tai uskovainen, vapaa-ajattelija tai saatananpalvoja tms.

Rakkautta haetaan milloin mistäkin, kaikki eivät edes tunnista omaa rakkauden etsintäänsä.

Rakkautta on monta eri lajia: filia, storge, eros, agape. Elokuvat, kirjallisuus ja yleinen mielipide keskittyvät usein kuvaamaan vain jotakin tiettyä rakkauden aluetta, mutta se ei sulje pois näitä muita rakkauden eri osa-alueita.

Itse ajattelen rakkaudesta, että jos rakastaa toista niin rakkauden kohteelle toivoo hyvää. Rakkauden kohdetta ei halua käyttää hyväkseen eikä rakkauden kohteelle halua olla ilkeä.

Monille ihmisille rakkauden kohde on lemmikkieläin. Lemmikkieläimelta moni saa aidompaa rakkautta kuin ihmisiltä ja lemmikkieläintä hoivaamalla voi itse osoittaa rakkautta. Lemmikkieläimet eivät aiheuta samanlaisia sydänsärkyjä kuin haavoittuneet ihmissuhteet.

Mitä rakkaus on ateistin mielestä? Miten ateisti osoittaa rakkautta?

28

1946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaa

"Miten "ateisti" osoittaa rakkautta?"

ostin rakkauden kohteelleni frendinauhan.

• utelias uuno

Mikä on frendinauha? Ostitko sen kissalle vai koiralle?

• mä vaa
        utelias uuno kirjoitti:

Mikä on frendinauha? Ostitko sen kissalle vai koiralle?

en tiedä nartsan virallista nimeä,mutta jokatapauksessa kyseessä on eräänlainen ranteeseen laitettava "narusta" tehty systeemi.

"Ostitko sen kissalle vai koiralle"

jos noi on vaihtoehdot,nii ehdottomasti kissa.

• utelias uuno
        mä vaa kirjoitti:

en tiedä nartsan virallista nimeä,mutta jokatapauksessa kyseessä on eräänlainen ranteeseen laitettava "narusta" tehty systeemi.

"Ostitko sen kissalle vai koiralle"

jos noi on vaihtoehdot,nii ehdottomasti kissa.

Siis ostit sen jutun ihmiselle? Kissa ei pitäisi rakkautena jos sen käpälään laittaisit sellaisen narusysteemin ja se varmaan käyttäisi kaiken aikansa sen pois ottamiseen.

• mä vaa
        utelias uuno kirjoitti:

Siis ostit sen jutun ihmiselle? Kissa ei pitäisi rakkautena jos sen käpälään laittaisit sellaisen narusysteemin ja se varmaan käyttäisi kaiken aikansa sen pois ottamiseen.

näin on.tosin tuosta ostoksesta on kymmenisen vuotta aikaa.annoin vaan kysyjälle esimerkin kuinka rakkautta voidaan osoittaa.

tuon nartsan antaminenhan ei sinäällään kerro vielä yhtään mistään mitään.rakkauden osoitukseen liittyy yleensä jokin tarina ja voin sanoa,että nartsan saaja kyllä hiffasi pointin saadessaan tuon "lahjan".

• utelias uuno
        mä vaa kirjoitti:

näin on.tosin tuosta ostoksesta on kymmenisen vuotta aikaa.annoin vaan kysyjälle esimerkin kuinka rakkautta voidaan osoittaa.

tuon nartsan antaminenhan ei sinäällään kerro vielä yhtään mistään mitään.rakkauden osoitukseen liittyy yleensä jokin tarina ja voin sanoa,että nartsan saaja kyllä hiffasi pointin saadessaan tuon "lahjan".

Ymmärsin ehkä väärin, joten älä pahastu tästä kyssäristä, oletko muulla tavoin tuon tapauksen jälkeen osoittanut rakkauttasi kyseistä henkilöä kohtaan?

Mistä olet varma että lahjan saaja hiffasi rakkaudeksi tuon kapistuksen saamisen?

Rakkauden nimissähän voidaan myös lahjoa toista ihmistä ja sitten aletaan hienovaraisesti määräillä tämän lahjansaajan elämää. Usein esim. vanhemmat lapsiaan tällä tavalla lahjovat, tai appivanhemmat jne. Onko tällainen sitten rakkautta? - Vai määräilynhalua?

En tarkoittanut että sinä yrittäisit tuon lahjan antamalla ystävällesi häntä määräillä, vaan tuo edellä ollut esimerkki tuli nyt mieleen.

• mä vaa
        utelias uuno kirjoitti:

Ymmärsin ehkä väärin, joten älä pahastu tästä kyssäristä, oletko muulla tavoin tuon tapauksen jälkeen osoittanut rakkauttasi kyseistä henkilöä kohtaan?

Mistä olet varma että lahjan saaja hiffasi rakkaudeksi tuon kapistuksen saamisen?

Rakkauden nimissähän voidaan myös lahjoa toista ihmistä ja sitten aletaan hienovaraisesti määräillä tämän lahjansaajan elämää. Usein esim. vanhemmat lapsiaan tällä tavalla lahjovat, tai appivanhemmat jne. Onko tällainen sitten rakkautta? - Vai määräilynhalua?

En tarkoittanut että sinä yrittäisit tuon lahjan antamalla ystävällesi häntä määräillä, vaan tuo edellä ollut esimerkki tuli nyt mieleen.

"oletko muulla tavoin tuon tapauksen jälkeen osoittanut rakkauttasi kyseistä henkilöä kohtaan?"

emmä usko että tuo rakkauden kohde olisi mua jaksanu kattoa tänne asti,jos hän ei kokisi rakkauttani häntä kohtaan.

"Rakkauden nimissähän voidaan myös lahjoa toista ihmistä ja sitten aletaan hienovaraisesti määräillä tämän lahjansaajan elämää"

mun mielestä tolla ei oo mitää tekemistä rakkauden kanssa.

"En tarkoittanut että sinä yrittäisit tuon lahjan antamalla ystävällesi häntä määräillä"

nii..kai aviopuolisoa voi ystäväksikin kutsua.

• xxxx

dogmeja tai minkään uskonnon teologiaa. Miten ateistien ruuansulatus toimii on kai seuraava kysymyksesi.

• sun-glasses

Ehkäpä sinä haluaisit tehdä aloituksen ateistin ruoansulatuksesta? Kuulisimmeko jotakin uutta ja ihmeellistä? Jään jännityksellä odottamaan...

• m.l

nyt vähän laskeutua sieltä tänne tavallisten ihmisten tasolle ja ota H.H ja muut mukaan. Kyllä me ateistit olemme ihan samanlaisia ihmisiä ollaan kuin uudesti syntyneetkin, vaikka ei ihan kaikkeen hölynpölyyn uskotakaan.

• Mutta mikä sinun agendasi? Mitä haluat kuulla? Minä vahvasti uskon, että haluat vain osoittaa että ateistit ovat rakkaudettomia tai että ateisti ei saa rakastaa tai tuntea rakkautta. Miksi uskon näin? Koska eräät uskovat toimivat näin. He haluavat demonisoida sekä dehumanisoida ihmiset.

Ateistit ovat ihmisiä siinä missä teistit, agnostikot, jne.

Ja me olemme yksilöitä. Yksi ateisti saattaa olla kaikessa eri mieltä toisen ateistin kanssa.

Rakkaus on inhimillinen piirre. Rakkaudella on monta puolta.

Ehkä sinun tulisi kysyä: Mikä on sinun mielestäsi rakkautta?

• Nasse

kuten avauksen tehnyt lahkolainen, saanevat jotain erityistä tyydytyksestä ajatuksesta että muilla menee vielä huonommin, jolloin itse ei olekaan epäonnistuja.

Ihmisellä, jolla mielikuva omasta itsestään on perin erilainen suhteessa siihen miten muut hänen näkevät, esiintyy helposti tuollaisia näkemyksiä.

No, yössähän sun-galsses liikkuu ja sinne mahtuu kyllä, kaltaistensa joukkoon.

• sun-glasses

Ohoh! Kylläpäs sinulla on paljon harhaluuloja liittyen minun uskomuksiini.

Jos kysyisin otsikossa vain: "Mikä on sinun mielestäsi rakkautta"? - joku sanoisi tietenkin että eihän tuo kuulu ateistien palstalle! :P

Tuo mitä sanot että kaikki ateistit ovat yksilöitä - myös kaikki uskovat ovat yksilöitä, joten eipäs lajitella sielläkään ja tuomita yhden mukana koko porukkaa!

Voisin tietysti kysyä sinulta, että miten ateistina osoitat rakkautta uskovaista kohtaan?

• Luokittelija

Osoitin juuri "dipsa"-rakkautta juomalla lasillisen viiniä.

• xzcrtsrew

Minä tiedustelin taannoion, mitä opetettavaa krisseleillä on meille rakkaudesta, kun ovat siinä niin erinomaisia, pulputuksesta päätellen.

Vastaukseksi tuli ... YLLÄRI!!! ... raamatunlauseita.

Oma johtopäätökseni on että rakkaudesta on täysin turha tuhrata aikaansa asiaa tuntemattomien krisselitten kanssa. Heillä ei ole asiasta muuta käsitystä kuin raamatunlauseita. Ja kyseiset lauseethan eivät ole keskustelua vaan keskustelun välttämistä, Nassen sanoin, narskauttelemista.

• herra

Rakkaus on lähes yhtä mystifioitu aihe kuin Jumalakin.

Se on aihe, jota emme tarkasti voi kuvailla, mutta silti se vain sen pitäisi olla...

Rakkauden voi redusoida aina kiintymykseen, myötätuntoon, sääliin, seksuaaliseen viehtymykseen jne...

• xzcrtsrew
        herra kirjoitti:

Rakkaus on lähes yhtä mystifioitu aihe kuin Jumalakin.

Se on aihe, jota emme tarkasti voi kuvailla, mutta silti se vain sen pitäisi olla...

Rakkauden voi redusoida aina kiintymykseen, myötätuntoon, sääliin, seksuaaliseen viehtymykseen jne...

jesseen

• herra
        xzcrtsrew kirjoitti:

jesseen

niin.

• Rausku

Tuohon voisi saada miljoonia erilaisia vastauksia. Jokaisella on omat kokemuksensa ja kulttuurinen taustansa, jolta pohjalta kyseinen ilmiö määritellään kielen avulla. Ja joka kerralla eri tavoin: tällä palstalla vastataan eri sanoilla kun silloin kun joku läheinen katsoo silmiin ja kysyy mitä rakkaus _häneen_ merkitsee.

Rakkaus on tunne, omistautuminen, asian tai ihmisen kokeminen tärkeäksi. Se eletään, sitä käytetään, sitä luodaan.

• Huutelija

Rakkaus on asiallisuutta.

Se on suoraa kohtaamista ilman ennakkoluuloja, odotuksia, tuomitsemista. Rakkaus on varauksetonta tarkkaavaisuuden kohdistamista.

Rakkautta, kuten muitakin kokemuksia, on mahdotonta määritellä sanallisesti, mutta itse kokemus on uskoakseni suurin piirtein sama kaikille normaaleille ihmisille, poislukien psykopaatit.

Rakkaus on tietoinen valinta.
        Rakkaus ja uskonto eivät liity mitenkään toisiinsa.

• asia ei minulle kuulu, mutt...
        Huutelija kirjoitti:

Rakkaus on asiallisuutta.

Se on suoraa kohtaamista ilman ennakkoluuloja, odotuksia, tuomitsemista. Rakkaus on varauksetonta tarkkaavaisuuden kohdistamista.

Rakkautta, kuten muitakin kokemuksia, on mahdotonta määritellä sanallisesti, mutta itse kokemus on uskoakseni suurin piirtein sama kaikille normaaleille ihmisille, poislukien psykopaatit.

Rakkaus on tietoinen valinta.
        Rakkaus ja uskonto eivät liity mitenkään toisiinsa.

Raamatussa on pitkä litania rakkaudesta, mutta sehän ei tietenkään koske vääräuskoisia, lahkolaisia, ateisteja ja muita pakanoita, joille on jo takuupaikka lämpöisessä. näin pakkasten aikaan varsin huomattava vaihtoehto, vai =} ???

• Gonzales

on sama kaikille ihmiselle, välttämättömyys. Riippumatta siitä, onko ateisti, uskis tai jotain siltä väliltä.

Tosiasiahan on, että ihminen ei elä pelkästään leivästä. Jokainen tarvitsee myös rakkautta.

Hmmm, juttu on perin monitahoinen. Pitääpä miettiä. Palaan asiaan huomenna, ehkä.

• sun-glasses

Kiitos mielenkiintoisista vastauksistanne. Kuten joku edellä huomautti, ateisti kokee/osoittaa rakkautta hyvin samalla tavoin kuin joku ei-ateistikin. Näin varmasti onkin. Ateismi oli noissa kysymyksissä lähinnä vain siksi, että tämä keskustelu on ateismi-palstalla.

Toivon että kaikki te lukijat saatte kokea rakkautta elämässänne. Hyvää jatkoa!

• Hansatuuli

JOS tosiaan älyät jatkossa jättää ateismipalstan rauhaan.
        Olet jo lyönyt kaikki ennätykset aiheeseen liittymättömässä paskanjauhannassa!
        tyhmyyttäsikään ei enää tarvitse todistaa!
        SULLE jeesus kristus on herra
        Aamen!
        luettu on!
        koska sulla ei ole yhtään omaa ajatusta, son hyvästi! älä tule takaisin!

• Atte Ateisti

En tiedä kaikista ateisteista. Outo kysymys?

Miten Toyotan-omistajat osoittavat rakkautta?

• Kaikki tietävät, ettei Toyotan-omistajilla ole sielua.

>;)>

• Autokauppias
        jason_dax kirjoitti:

Kaikki tietävät, ettei Toyotan-omistajilla ole sielua.

>;)>

Onko autokauppiaalla sielu jos hän myy toyotoya? Ainakin hän on Saatananpalvoja-ateisti jos myy toyotan ihmiselle ja ihminen ajaa sillä kolarin.

• Arska

Ihminen on tehokas lisääntyjä, joka pitää hyvää huolta jälkeläisistää, tämän mahdollistaa geneettinen ominaisuutemme rakkauden tuntemukset.
      Myös uskoa kannattaa - elää pitkän ja helpon elämän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe