Mitä mieltä olette tästä?

Käsittämätöntä

Luitteko etusivun jutun aamulehdestä tänään otsikolla: 2000 euroa olemattomista työmatkoista?

Eikö ole käsittämätöntä, että työantaja joutuu maksamaan kuluja, joita työntekijälle ei ole koskaan koitunut? Onko oikein, että työantaja joutuu maksamaan hirveän summan ylimääräisiä, täysin ei olemassaolevia kuluja siitä hyvästä, että antaa jollekin ihmisille töitä?

Ja tämäkö sitten taas tukee yrittäjyyttä maassamme?

Antakaa mielipiteitänne tästä!

AAMULEHTI 4.2.2006: (ote jutusta, voit lukea lisää aamulehden verkkosivuilta.)

Työehtosopimus: Laskentaperusteena on työnantajan toimintapaikka, eivät todelliset matkakulut

Tamperelainen henkilöstöpalveluyritys sai 2 289,96 euron matkakorvauslaskun olemattomista työmatkoista.
Kulut syntyivät, kun henkilöstövuokrausyritys otti lahtelaisen sähkömiehen tekemään 12 työpäivää Lahdessa helmi–maaliskuussa 2005.

Saman vuoden joulukuussa vuokrausfirma sai Sähköalan ammattiliitolta kirjeen, jossa kehotettiin maksamaan työntekijän saamatta jääneet matkakorvaukset Tampereelta Lahteen.

7

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat

jo itsekin huijausyrityksiä.
      Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin!!!

• Justjoo

Huijasyrityksiä? Noniin, siellä on taas yksi asiantuntija asialla. Ja toivottavasti et ole vielä työelämässä, toivon todella. Ymmärrät sitten, kun kasvat isoksi ja siirryt aikuisten maailmaan.

En nyt jaksa alkaa sen kummemmin tätä Aamulehden juttua puimaan, mutta eihän se ole työantajaa kohtaan oikein. Toisaalta; niin kauan kun sellainen kohta sieltä työehtosopimuksesta löytyy, niin se on vähän voi voi.

Mutta jotain pitäs tehdä asialle - ja pian!

• solvaasi emme

kiinnostuneita kirjoituksestasi. Meillä on nyt pyhä viha päällä ja tao se suomalaiseen kalloosi.

• solidaarinen

työnantajaa kohtaan, että laskutan aina lyhimmän matkan mukaan.
      Joko toimistosta tai kotoa.

• tälläisellä touhulla...

..tapetaan se vähäkin yrittäjyyshenki tästä maasta!

No, ehkä tämäkin yritys "oppi läksynsä", toisin sanoen: ei ehkä enää anna töitä jollekin, joka ei työskentele Tampereella.

Ja kenen etu se sitten taas on? Ei ainakaan meidän kaikkien yhteinen etu, koska yrittäjyys on se tulevaisuuden -- kaikkien meidän hyvinvoinnin avain, se luo uusia työpaikkoja ja hyvinvointia - kaikille. Sitähän pitäisi tukea eikä tukehduttaa!

En tiedä oliko tässä kyseessä iso vai pieni yritys, mutta jonkin pienen yrityksen talouden tuollaiset summat voi jopa kaataa tai ainakin saada talouden vähäksi aikaa sekaisin.

• minä ite

kysymyksessähän on henkilöstöpalveluyritys! Ennenvanhaan ne oli kellettyjä, eikä nykyisinkään varmaankaan halvin vaihtoehto muille yrittäjille. Kysymyksessähän on "yksityinen työnvälitystoimisto", orjakauppa. En sano etteikö ne saisi toimia, tottakai saavat, mutta järjestelmässä on vika jos niitä tarvitaan!!
        Itse olen kerran ollut "reppufirmalla töissä" pari kuukautta, koko aikana en tavannut työnantajaa vaan puhelimessa hoidettiin esim palkka-asiat. Toisin sanoen reppufirma laskutti minun työstäni toista firmaa ja teki helppoa rahaa!! Jos minulla on joskus mahdollisuus moiseen, niin heti saatuani työntekijän ehdotan suoraa työsuhdetta, niin säästän vaikka maksaisin hänelle hiukan enemmän, mitä välittäjä maksaa!!

• Mahdollisuus monelle
        minä ite kirjoitti:

kysymyksessähän on henkilöstöpalveluyritys! Ennenvanhaan ne oli kellettyjä, eikä nykyisinkään varmaankaan halvin vaihtoehto muille yrittäjille. Kysymyksessähän on "yksityinen työnvälitystoimisto", orjakauppa. En sano etteikö ne saisi toimia, tottakai saavat, mutta järjestelmässä on vika jos niitä tarvitaan!!
        Itse olen kerran ollut "reppufirmalla töissä" pari kuukautta, koko aikana en tavannut työnantajaa vaan puhelimessa hoidettiin esim palkka-asiat. Toisin sanoen reppufirma laskutti minun työstäni toista firmaa ja teki helppoa rahaa!! Jos minulla on joskus mahdollisuus moiseen, niin heti saatuani työntekijän ehdotan suoraa työsuhdetta, niin säästän vaikka maksaisin hänelle hiukan enemmän, mitä välittäjä maksaa!!

En ymmärtänyt miten ajattelet, että henkilöstöpalvelun toiminta olisi orjakauppaa ja muutenkin vähän epämääräistä?

En kyllä ole tässä mikään asiantuntija, mutta oman työpaikkani kautta minulle on kokemusta henkilöstöpalveluyritysten toiminnasta ja niiden käyttämisestä.

Saa toki korjata kaikki asiavirheet, jos niitä mielestänne on!

Henkilöstöpalveluyrityshän on monelle suuremmallekin yritykselle nykypvänä ainoa tapa palkata lisää työvoimaa yritykseen, jossa voi olla esim. rekrytointikielto/säästöt päällä ja silti työvoimaa tarvitaan --> henkilöstöpalvelun kautta palkattu työvoima on kuitenkin sallittua monessa tälläisessä yrityksessä, niin hullua, kun se onkin.

Henkilöstöpalveluyritys hoitaa työntekijöiden alustavan haastattelun ja rankkaavat sen, kuka henkilöistä sopii parhaiten minnekin paikkaan töihin.

Henkilöstöpalveluyritys hoitaa myös työntekijän työsopimukset, palkanmaksun ja monen muun asian --> työtä antava yritys säästyy kaikeltä tältä.

Henkilöstöpalveluyritykset luovat verkostoja ja suhteita yrityksiin ja moni ihminen löytää helposti ja nopeasti tätä kautta itselleen sopivan, mukavan ja pitkäaikaisenkin työpaikan.

Toisaalta, niille ihmisille jotka haluavat "hyvän työpaikan", mutta lyhyeksi aikaa, on henkilöstöpalveluyritys myös hyvä tapa saada sellainen. (opiskelijat jne.)

Tiedän tapauksia, jossa yritys ei ole saanut muutamassa vuodessakaan rekrytointilupaa omasta organisaatiostansa työntekijälle, joka on sitten vakinaistettu henkilöstöpalveluyritykselle, jonka kautta hän on ko yrityksessä töissä.

Eikös ole parempi, että kaikki ne sadat ja tuhannet ihmiset, jotka ovat henkilöstöpalveluyritysten kautta töissä, OVAT YLEENSÄKIN TÖISSÄ, kun nekin kaikki työkkärin listoilla?

Huomioitavaa on mielestäni vielä se, että henkilöstöpalveluyrityksethän hakevat työntekijöitä juurikin pitkälti paikkakuntien työvoimatoimistojen työttömien listalta.

Mikä tahansa mikä vähentää työttömien määrää on aivan varmasti hyvä asia meidän kaikkien kannalta. On se työnantaja sitten suoraan jokin yritys tai henkilöstöpalveluyritys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3900
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3486
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3108
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2940
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1934
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1928
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1769
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1713
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1711
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1664
    Aihe