Ihana tieto on se, että Jumala rakastaa ja että vaeltaa Jeesuksen kanssa. Kiitos Jeesukselle niistä 15 vuodesta jotka olen saanut Hänen seurassaan olla.
On surullista että täällä moni vaeltaa yksinäisenä ja vailla pelastusta. Jumala haluaisi jokaisen pelastuvan, mutta Jumala ei pakota ketään ottamaan pelastusta vastaan. Ihmiselle on annettu vapaus valita itse.
Täällä palstalla vallitsevasta tilanteesta voi havaita, että kateelliset haluaisivat ryöstää pois sen rauhan joka uskovilla on. Vai onko syynä jokin anteeksiantamaton asia, joka heidän elämäänsä hankaloittaa?
Jumala ei kuitenkaan täällä palstalla moitiskele ja tuomitse, Jumala haluaa kutsua pelastukseen ja Jumala haluaisi auttaa ihmistä joka on avun tarpeessa. Jumalan anteeksiantamus on myös pitävämpi kuin ihmisen, Jumala ei koko ajan ole muistelemassa kärsimäänsä pahaa, Jumala ei muistuttele menneistä asioista.
Uskoville välitän rukouspyynnön kaikkien niiden kirjoittelijoiden puolesta, jotka hyökkäilevät useimmiten nimimerkittöminä, pilkaten ja ivaten. Rukoillaan näiden ihmisten puolesta ja siunataan heitä. Hehän eivät tiedä mitä tekevät - Jeesus sanoi tuon myös ristiinnaulitsijoistaan ja Jeesuksen esimerkkiä meidän on hyvä seurata, Jeesus ei vie meitä harhaan.
Siunausta.
http://www.onewaymission.fi/paakirj/rap0202.php3
Siunausta kaikille!
26
995
Vastaukset
- hansutuulia
Kiitos hyvästä kirjoitukseta jossa on raikasta ja terveen olosta viestiä meille kaikille.
Muista rukouksin niitä jotka ovat vielä oven ulkopuolella, Herra sinua väkevästi siunatkoon ja käyttäköön ihmisiä kohdatessasi. :)- sun-glasses
Siunausta sinullekin ja kiitos monista hyvistä kirjoituksistasi, joissa olet tuonut esille Raamatun kannan asioihin.
Rukousaiheita on todella paljon. Paljon rukousta tarvitsemme (ainakin minä), että osaisimme oikein valita eri tilanteissa, että osaisimme oikealla tavalla vastata kun meiltä jotakin kysytään. Kiittää joka tilassa vaikka kiitollisuus ei olisikaan päällimmäisenä mielessä. Jumala ei kuitenkaan tee virheitä, vaikka Hän ei aina vastaa rukouksiimme juuri sillä tavalla kuin olemme toivoneet. Kuitenkin Jumala rakastaa meitä juuri tällaisina ja ymmärtää meitä kaikissa elämämme ongelmakohdissakin. Kiitos Jumalalle!
- veliRiepu
Kiitos sinulle siunaavasta kirjoituksesta.
Kukapa täällä jaksaisi elää ilman Jeesuksen anteeksiantamusta, armollisuutta ja uskollisuutta.
Jos Jeesus olisi sellainen kuin me ihmiset, niin heikosti meidän kävisi. Ainakin minä olisin jo poisviskattu, jos Jumala maksaisi minun tekojeni mukaan. Totean usein, jos itseäni vähänkään katselen, että heikoista aineksista olen kokoonpantu. Mutta tällaista Jumala silti rakastaa.
Ihmettelen usein, miksi minä olen saanut armon. Minähän olen ihmisenäkin niin epäkelpo. Mutta kaikki on vain Jumalan ällistyttävää ja yli ymmärryksen käyvää ansaitsematonta armoa.
Toinen hämmästyttävä asia, joka ei mahdu minun pieneen päähän, on se, kun niin harva ymmärtää ottaa tämän valtavan lahjan vastaan. Tälläkin palstalla näkee, miten niin monet halveksivat Jeesusta. Niin monet käytännössä sylkevät Jeesuksen kasvoihin ja lyövät Häntä, aivan niinkuin silloin, kun Hänet tuomittiin ristille. Ihminen ei ole niistä päivistä muuttunut hiventäkään. Ymmärtäisin asian, jos Jeesus olisi tehnyt jotain väärää tai pahaa, mutta kun Hän ainoastaan rakasti sanassa ja teossa. Hän teki vain hyvää.
No, me ymmärrämme Raamatun perusteella, mistä syystä ihmiset käyttäytyvät siten kuin käyttäytyvät. Ihmisten vihamies, Saatana on kaiken takana. Hän on se suuri harhauttaja, joka saa monet kietoutumaan pauloihinsa.
Rukous on todellakin ainoa keino saada ihmiset heräämään pahan vallasta ja kääntymään Jeesuksen Kristuksen puoleen. Siksi meidän pitää rukoilla enemmän ja kestävästi kaikkien puolesta.
Jeesus olkoon sinun kanssasi! Muistan myös sinua.
P.S. Tässä muuten hyvä sivu sullekin. Tykkään siitä kovasti. http://www.jjmarkka.net/index.html?ind/searchdex.htm&4- sun-glasses
Kiitos siunaavista sanoistasi ja kiitos hyvästä tuosta linkistä jonka annoit. On ihanaa löytää uusia hyviä linkkejä Jumalan Sanaan ja hengellisiin asioihin. Kun olisi enemmän vapaa-aikaa niin kuuntelisin myös enemmän saarnoja joita netistä löytyy tosi paljon.
>>>Ihmettelen usein, miksi minä olen saanut armon. Minähän olen ihmisenäkin niin epäkelpo. Mutta kaikki on vain Jumalan ällistyttävää ja yli ymmärryksen käyvää ansaitsematonta armoa. >>>
Kopioin tuon yllä olevan, vaikka koko tekstisi sanomaan voin yhtyä. On suurta Jumalan armoa, että Hän kutsui meitä ja hyväksyi meidät omikseen. Minulla ei ainakaan ole mitään ansioita mitä tuoda Jumalan eteen. Vaikka haluankin kaikessa seurata Jeesusta, niin olen vain ihminen ja teen monissa asioissa virheitä. Kiitos Jumalalle että kuitenkin on katuvalle aina mahdollisuus tehdä parannus teoistaan ja aloittaa uudelleen alusta.
Muistetaan toisiamme rukouksin ja siunauksin.
Tällaiset kannanotot ja opetukset virkistävät ja siunaavat.
Pyydän muistamaan nuorta ystäväämme Tonia jonka kanssa olemme huomenna menossa Korson seurakuntaan tutustumaan aamukokoukseen. Toivon hartaasti, että Toni löytäisi nyt uusia, uskovaisi ja ikäisiään ystäviä tovereikseen.
Hyvää yötä ja siunattua sunnuntaipäivää niin Sinulle kuin kaikille muillekin palstalla kävijöille. Koivukylän, Korson ja Päiväkummun alueilla asuvat tahdon kutsua huomenna kuulemaan Korson helluntaiseurakunnan uuden paimenen opetusta kello 11.00 osoitteeseen Myyrätie 6 (Korson Helluntaisrk., Veljesten ja EuroSparin vieressä, r-asemalta 500 m). Pääsen itsekin häntä ensimmäistä kertaa nyt kuulemaan. Tervetuloa ystävät.- sun-glasses
Kiitos lämpimistä sanoistasi.
Muistetaan Tonia ja myös tuota mainitsemaasi hengellistä tilaisuutta, puheita, lauluja joita siellä esitetään. Saakoon Pyhä Henki vaikuttaa siellä kaikessa ja Jumalan nimi tulla koroitetuksi. - kysymykseen.
Sinulle on tuolla alempana, vanhemmassa keskustelussa, esitetty kysymys, johon et ole suvainnut vastata.
- *jukka virtanen*
kysymykseen. kirjoitti:
Sinulle on tuolla alempana, vanhemmassa keskustelussa, esitetty kysymys, johon et ole suvainnut vastata.
Minulle on saatettu tehdä moniakin kysymyksiä joita en ole ehtinyt lukea. Sähköpostiini lähetettyihin yritän vastata, mutta silläkin saralla olen 2 viikkoa aikataulusta jäljessä.
Lyhyesti Sinulle tiedoksi; tapaan useita ihmisiä päivittäin joiden auttaminen on välttämätöntä heti. Lisäksi saan päivittäin 20-30 puhelua, joskus enemmänkin. Niihinkään kaikkiin en ehdi vastata. Vapaehtoistyön ohessa ajan taksia ja olen avannut kotini ovet apua tarvitseville. Nettisivuilla käyn vain milloin ehdin enkä edes yritä kurottautua kaikille kirjoittamaan vastauksia. Neuvon käymään seurakunnassa ja kysymään sieltä vastauksia ellei niitä löydy Raamattua tutkimalla.
En tiedä mitä kysymystä tarkoitat. Siirrä se sähköpostiini [email protected] niin yritän vastata, mutta esimerkiksi ensi viikon ohjelma on tiivis; heräilen yleensä 5-6 välillä ja menen nukkumaan vaihtelevasti 23-01. Viime viikolla yli 50 minulle soitettua puhelua jäi vastausta vaille ja samoin yli 30 sähköpostikyselyä. Olen pahoillani, ettei minulla ole aikaa paneutua kaikkiin kysymyksiin, mutta en kanna siitä syyllisyyttä. Pääasiallinen tarkoitukseni on tällä palstalla vastata ihmisten asiallisiin kysymyksiin ja herättää heissä sisäistä, henkilökohtaista halua, oppia tuntemaan Herra Jeesus todellisena, puolestamme kuolleena ja ylösnousseena Herrana.
Hyvää jatkoa Sinulle kyselijä. - sun-glasses
*jukka virtanen* kirjoitti:
Minulle on saatettu tehdä moniakin kysymyksiä joita en ole ehtinyt lukea. Sähköpostiini lähetettyihin yritän vastata, mutta silläkin saralla olen 2 viikkoa aikataulusta jäljessä.
Lyhyesti Sinulle tiedoksi; tapaan useita ihmisiä päivittäin joiden auttaminen on välttämätöntä heti. Lisäksi saan päivittäin 20-30 puhelua, joskus enemmänkin. Niihinkään kaikkiin en ehdi vastata. Vapaehtoistyön ohessa ajan taksia ja olen avannut kotini ovet apua tarvitseville. Nettisivuilla käyn vain milloin ehdin enkä edes yritä kurottautua kaikille kirjoittamaan vastauksia. Neuvon käymään seurakunnassa ja kysymään sieltä vastauksia ellei niitä löydy Raamattua tutkimalla.
En tiedä mitä kysymystä tarkoitat. Siirrä se sähköpostiini [email protected] niin yritän vastata, mutta esimerkiksi ensi viikon ohjelma on tiivis; heräilen yleensä 5-6 välillä ja menen nukkumaan vaihtelevasti 23-01. Viime viikolla yli 50 minulle soitettua puhelua jäi vastausta vaille ja samoin yli 30 sähköpostikyselyä. Olen pahoillani, ettei minulla ole aikaa paneutua kaikkiin kysymyksiin, mutta en kanna siitä syyllisyyttä. Pääasiallinen tarkoitukseni on tällä palstalla vastata ihmisten asiallisiin kysymyksiin ja herättää heissä sisäistä, henkilökohtaista halua, oppia tuntemaan Herra Jeesus todellisena, puolestamme kuolleena ja ylösnousseena Herrana.
Hyvää jatkoa Sinulle kyselijä.Hienoa että teet auttamistyötä oman työsi ohella. Avuntarvitsijoita varmasti on paljon ja kaikki tuo apu mitä pystyt antamaan, menee hyvään tarpeeseen.
Kerroit tuossa edellä aikataulustasi ja se näytti aika kireälle. Ethän unohda että sinäkin tarvitset lepoa. Et kai ole joka hetki jonkun avuntarvitsijan käytettävissä?
Ehkä kysyn turhaan näitä asioita, mutta eräs Jumalan palvelija kertoi kerran kirjassaan, miten hän yritti tehdä kaiken mahdollisen itse ja oli joka hetki toisten käytettävissä. Hän uupui lopulta. Uupuneena hän sitten koki että Jumala kysyi häneltä eikö hän ollut tullut ajatelleeksi, että Jumala voisi toimia ilman hänen apuaankin? Sen jälkeen tuo Jumalan palvelija delegoi toisille osan näistä tehtävistään.
Siunausta. - pysty.
*jukka virtanen* kirjoitti:
Hyvää jatkoa Sinulle kyselijä.Kirjoitan tänne kännykällä, en tietokoneella. Kännykällä ei voi copy-pastata.
sun-glasses kirjoitti:
Hienoa että teet auttamistyötä oman työsi ohella. Avuntarvitsijoita varmasti on paljon ja kaikki tuo apu mitä pystyt antamaan, menee hyvään tarpeeseen.
Kerroit tuossa edellä aikataulustasi ja se näytti aika kireälle. Ethän unohda että sinäkin tarvitset lepoa. Et kai ole joka hetki jonkun avuntarvitsijan käytettävissä?
Ehkä kysyn turhaan näitä asioita, mutta eräs Jumalan palvelija kertoi kerran kirjassaan, miten hän yritti tehdä kaiken mahdollisen itse ja oli joka hetki toisten käytettävissä. Hän uupui lopulta. Uupuneena hän sitten koki että Jumala kysyi häneltä eikö hän ollut tullut ajatelleeksi, että Jumala voisi toimia ilman hänen apuaankin? Sen jälkeen tuo Jumalan palvelija delegoi toisille osan näistä tehtävistään.
Siunausta.Kiitos viestistäsi ja neuvostasi sun-glasses. Esimerkiksi Merlin Kiitoskirjassaan kertoi esille ottamastasi asiasta.
Otan neuvosi erityisen "vakavasti" vastaan, koska minua selvästi pysäytellään. Olen nyt sairaslomalla taksityöstä, leikkaus tehdään viikolla kahdensan jalkaan ja mahdollisesti kevään aikana myös vatsa operoidaan. Tukihenkilötyössä olen sairaslomasta huolimatta jatkanut. Myönnän, että en ole osanut levätä, kun näen ihmisten elämän sortuvan ja tuhoutuvan ympärilläni ja päättyvän oman käden kautta tai tehohoidosta huolimatta. Monet kärsivät ihmiset haluavat keskustella ja yksinäiset kaipaavat seuraa ihmisistä, joiden kanssa uskaltaisi puhua ongelmistaan oikeilla nimillä.
Viimeisten vuosien ajan on sydämessäni ollut ajatus perustaa hoitokoti narkomaani- ja ongelmanuorille ja vähän vanhemmillekin, jossa heitä autettaisiin uuden elämän alkuun ja itsenäistymään (ts. hoitamaan itse asioitaan, hakeutumaan töihin/koulutukseen ja hankkimaan oman asunnon). Tämä asia vaan etenee kovin hitaasti, omasta mielestäni. Sen kyllä ymmärrän, että en jaksa yksin kovin kauan, mutta rukoilen, että Jumala johdattaisi oikeita ihmisiä auttamaan rinnalleni näitä hadässä olevia (sillä juuri tällä hetkellä "minulla ei ole" ihmisiä, joille delegoisin osan auttamistehtävistä).
Toivon, että tämän viestin lukeneet uskovaiset tätä pyytäisivät Herralta. Ja erityisesti pyytäisivät sitä, että uskovaisten sydämiin syntyisi pyyteetön halu auttaa kärsiviä ihmisiä ja että Herra saisi niin elää elämäänsä kauttamme, että ympärillämme olevat ihmiset, joita kohtaamme, saisivat avun kauttamme ja tulisivat henkilökohtaiseen yhteyteen Jumalan itsensä kanssa.
Tätä kirjoittaessani koen, että nämä tilanteet tulevatkin piakkoin muuttumaan. Tosiasiassahan maassamme on paljon Jeesusta ja lähimmäisiään rakastavia ihmisiä, mutta tarvitaan Jumalan johdatus, että he löytävät toisensa. Jumalan kädestä tulee armoitus auttaa, kukin sillä lahjallaan, jonka Jumala on hänelle voimansa vaikutuksesta antanut.- sun-glasses
jukka.finland kirjoitti:
Kiitos viestistäsi ja neuvostasi sun-glasses. Esimerkiksi Merlin Kiitoskirjassaan kertoi esille ottamastasi asiasta.
Otan neuvosi erityisen "vakavasti" vastaan, koska minua selvästi pysäytellään. Olen nyt sairaslomalla taksityöstä, leikkaus tehdään viikolla kahdensan jalkaan ja mahdollisesti kevään aikana myös vatsa operoidaan. Tukihenkilötyössä olen sairaslomasta huolimatta jatkanut. Myönnän, että en ole osanut levätä, kun näen ihmisten elämän sortuvan ja tuhoutuvan ympärilläni ja päättyvän oman käden kautta tai tehohoidosta huolimatta. Monet kärsivät ihmiset haluavat keskustella ja yksinäiset kaipaavat seuraa ihmisistä, joiden kanssa uskaltaisi puhua ongelmistaan oikeilla nimillä.
Viimeisten vuosien ajan on sydämessäni ollut ajatus perustaa hoitokoti narkomaani- ja ongelmanuorille ja vähän vanhemmillekin, jossa heitä autettaisiin uuden elämän alkuun ja itsenäistymään (ts. hoitamaan itse asioitaan, hakeutumaan töihin/koulutukseen ja hankkimaan oman asunnon). Tämä asia vaan etenee kovin hitaasti, omasta mielestäni. Sen kyllä ymmärrän, että en jaksa yksin kovin kauan, mutta rukoilen, että Jumala johdattaisi oikeita ihmisiä auttamaan rinnalleni näitä hadässä olevia (sillä juuri tällä hetkellä "minulla ei ole" ihmisiä, joille delegoisin osan auttamistehtävistä).
Toivon, että tämän viestin lukeneet uskovaiset tätä pyytäisivät Herralta. Ja erityisesti pyytäisivät sitä, että uskovaisten sydämiin syntyisi pyyteetön halu auttaa kärsiviä ihmisiä ja että Herra saisi niin elää elämäänsä kauttamme, että ympärillämme olevat ihmiset, joita kohtaamme, saisivat avun kauttamme ja tulisivat henkilökohtaiseen yhteyteen Jumalan itsensä kanssa.
Tätä kirjoittaessani koen, että nämä tilanteet tulevatkin piakkoin muuttumaan. Tosiasiassahan maassamme on paljon Jeesusta ja lähimmäisiään rakastavia ihmisiä, mutta tarvitaan Jumalan johdatus, että he löytävät toisensa. Jumalan kädestä tulee armoitus auttaa, kukin sillä lahjallaan, jonka Jumala on hänelle voimansa vaikutuksesta antanut.Ai se oli Merlin Carothersin kirja, minulla on ollut niitä vaikka kuinka paljon mutta olen jaellut niitä lähimmäisille. Kun muistaisin tuon kiitos-asian useammin, niin varmasti elämässäni olisi vähemmän murheita, luulen.
Luin useaan kertaan viestisi, koen että Jumala puhuu minulle että pitäisi näistä mainitsemistasi asioista kiittää, niin kuin Carothersin kirjoissa opetettiin.
Tuo auttamistyö on todella arvokasta, mitä teet, mutta edelleen olen sitä mieltä, että älä unohda pitää itseäsi kunnossa, lepäämällä ja viettämällä myös aikaa irti tästä auttamistyöstä.
Mitä kautta olet tukihenkilöksi alkanut? Ehkä olet joskus kertonutkin mutta en ainakaan muista. Mitä tuohon tukihenkilötyöhön kuuluu vai onko työ hyvin vaihtelevaa ja määrittelemätöntä? Millaiset vaatimukset on tukihenkilöllä?
Nyt sanon hyvää yötä ja siunattua tulevaa päivää. - *jukka virtanen
sun-glasses kirjoitti:
Ai se oli Merlin Carothersin kirja, minulla on ollut niitä vaikka kuinka paljon mutta olen jaellut niitä lähimmäisille. Kun muistaisin tuon kiitos-asian useammin, niin varmasti elämässäni olisi vähemmän murheita, luulen.
Luin useaan kertaan viestisi, koen että Jumala puhuu minulle että pitäisi näistä mainitsemistasi asioista kiittää, niin kuin Carothersin kirjoissa opetettiin.
Tuo auttamistyö on todella arvokasta, mitä teet, mutta edelleen olen sitä mieltä, että älä unohda pitää itseäsi kunnossa, lepäämällä ja viettämällä myös aikaa irti tästä auttamistyöstä.
Mitä kautta olet tukihenkilöksi alkanut? Ehkä olet joskus kertonutkin mutta en ainakaan muista. Mitä tuohon tukihenkilötyöhön kuuluu vai onko työ hyvin vaihtelevaa ja määrittelemätöntä? Millaiset vaatimukset on tukihenkilöllä?
Nyt sanon hyvää yötä ja siunattua tulevaa päivää.Huomasin vastauksesi ja tekemäsi kysymykset. Juuri nyt on meille tulossa vieras ja teen lihakeittoa järjästelen keittiötä. Vastaan Sinulle paremmalla ajalla, tänään tai huomenna.
Siunaavin terveisin Jukka. - hansutuulia
jukka.finland kirjoitti:
Kiitos viestistäsi ja neuvostasi sun-glasses. Esimerkiksi Merlin Kiitoskirjassaan kertoi esille ottamastasi asiasta.
Tätä kirjoittaessani koen, että nämä tilanteet tulevatkin piakkoin muuttumaan. Tosiasiassahan maassamme on paljon Jeesusta ja lähimmäisiään rakastavia ihmisiä, mutta tarvitaan Jumalan johdatus, että he löytävät toisensa. Jumalan kädestä tulee armoitus auttaa, kukin sillä lahjallaan, jonka Jumala on hänelle voimansa vaikutuksesta antanut.Luin tuon tekstisi ja heti tuli yksi asia mieleeni. Puhuit hoitokodin perustamisesta narkomaaneille ja ongelmanuorille. En tiedä missä asut, mutta Raision Kan kodilla on huutava pula juuri sinun kaltaisista työntekijöistä.
Ystävämme kertoili sieltä aina lomalla täällä ollessaan, miten Vähä-Lassilan Mikko alkaa oleen jo vanha mies ja uusia tarvittaisiin tilalle.
Tämä oli vain yksi ajatus, koteja on jo valmiina, mutta työntekijöitä puuttuu.
Muista Jukka sinua rukouksin. Herra sinua väkevästi koskettakoon ja parantakoon sinua kaikkinaisita sairauksista. Herra sinua voimallisesti auttakoon kaikissa elämäsi tilanteissa ja perheessäsi. Amen. hansutuulia kirjoitti:
Luin tuon tekstisi ja heti tuli yksi asia mieleeni. Puhuit hoitokodin perustamisesta narkomaaneille ja ongelmanuorille. En tiedä missä asut, mutta Raision Kan kodilla on huutava pula juuri sinun kaltaisista työntekijöistä.
Ystävämme kertoili sieltä aina lomalla täällä ollessaan, miten Vähä-Lassilan Mikko alkaa oleen jo vanha mies ja uusia tarvittaisiin tilalle.
Tämä oli vain yksi ajatus, koteja on jo valmiina, mutta työntekijöitä puuttuu.
Muista Jukka sinua rukouksin. Herra sinua väkevästi koskettakoon ja parantakoon sinua kaikkinaisita sairauksista. Herra sinua voimallisesti auttakoon kaikissa elämäsi tilanteissa ja perheessäsi. Amen.En voi olla sanomatta aluksi tätä, että Sinun kirjoituksistasi huokuu siunaus; tulen hyville mielin, kun luen kirjoituksiasi. Kiitän tästä Herraamme, joka on työtänsä Sinussa tehnyt ja saamme yhdessä kiittää monesta muustakin palstalla vierailevasta, joiden siunaus lukijoille välittyy heidän tekstiensä välityksellä. Tämä on Jumalan armotyötä teissä. Joskus on paikallaan tämä myös sisarille ja veljille sanoa niin kuin nyt tahdoin sen ilmi tuoda.
Tunnen Kan-kotitoiminnan ja se onkin siunattua ja arvokasta työtä. Muutaman kerran olen joissakin Kan-kodeissa vieraillutkin ja minua on pyydetty jotain puhumaankin. Olen myös saattanut synnin särkemiä ihmisiä Kan-koteihin hoitoa ja lepoa saamaan.
Mainitsit tuossa Vähä-Lassilan Mikon. Häntä en ole tavannut henkilökohtaisesti, mutta olen saanut kuulla hänestä paljon hyvää. Olen tukihenkilönä Raisiosta tänne Vantaalle muuttaneelle nuorukaiselle, joka tuntee Mikon ja jolle Mikko on ollut kuin isä. Jumala runsaasti siunatkoon tätä jo ikääntyvää miestä ja hänen perheväkeään. Jos joku tätä lukeva tuntee Mikon niin sanopa terveisiä Markukselta, joka tarvinnee yhä esirukouksia ja on hänelle hyvin kiitollinen niistä ajoista, kun on saanut olla Kan-kotitoiminnassa mukana ja tuntea hänet.
Minä asun Karjalohjalla, mutta minulla on paikka myös Vantaalla ja Vantaallahan ajan taksiakin. Nyt vain olen sairaslomalla taksityöstä. Kolarissa vammautunut jalkani leikataan 21.2 ja kovien vatsavaivojeni syytä tutkitaan vielä; johtanevatko tutkimukset leikkaukseen, sitä en tiedä tällä havaa, mutta tuskat yltyvät toisinaan niin koviksi, että sairaalassa on luultu sydäninfarktin olevan päällä ja toisella kertaa sappikivikohtauksen. Nämä vaivat on kuitenkin suljettu jo pois tutkimuksin. Lääkärit eivät käsitä miksi vatsani tulee käsittämättämän kipeäksi ja menen niin huonoon kuntoon, etten pysty enää edes itse apua paikalle soittamaan, kun ei jaksa puhua puhelimeen (noh, eräät ystäväni ovat ehkä siitä tyytyväisiä, kun olen edes joskus hiljaa, heh).
Odotan Jumalan johdattavan eteenpäin ja olen ottanut hyvin vakavasti sun-glassesin neuvot. Luulen, että Jumala on neuvonut minua hänen kauttaan. Samoin otan vakavasti Sinun neuvosi, koska sisäisesti tiedän, että Jumala käyttää "puhekanavinaan" lapsiaan. Mutta katsotaan nyt, mitä tulevat päivät mukanaan tuovat. Kiitos Sinulle ja kaikille, jotka rukoilette puolestani ja erityisesti noiden kärsivien ihmisten puolesta, jotka Jumala on tielleni johdattanut.sun-glasses kirjoitti:
Ai se oli Merlin Carothersin kirja, minulla on ollut niitä vaikka kuinka paljon mutta olen jaellut niitä lähimmäisille. Kun muistaisin tuon kiitos-asian useammin, niin varmasti elämässäni olisi vähemmän murheita, luulen.
Nyt sanon hyvää yötä ja siunattua tulevaa päivää.Vastauksia kysymyksiisi:
Ollessani ammattikoulussa Lohjalla -71-72 aloiteltiin koulussa tukihenkilötoimintaa ja minua pyydettiin kursseille mukaan kouluttautumaan ikäisiäni oppilaita tukemaan. Silloin ajattelin, että voinpahan vuoden pari kavereita jelppiä ja heille pitää tarjolla "Jeesus-vaihtoehtoa".
Jumala johdatti elämääni niin, että erilaisista laitoksista ihmisiä rupesi käymään lomilla tilallamme ja sain lisää koulutusta, mutta en ole suorittanut loppututkintoa sosiaali- ja hoitoalan laitoksessa.
Sitten tuli väliin omat kriisini päihteineen ja itsemurhayrityksineen ja vankilatuomioineen. Sitten syvä masennus, kun aloin aavistella turmeltuneisuuteni pohjatonta syvyyttä ja havaitsin, että mitä enemmän ponnistelin elämäni muuttamiseksi parempaan suuntaan sen syvemmältä suosta itseni löysin. Minä viheliäinen ihminen huusin avukseni Herraa ja tästä alkoi sisäisen maailmani ajatustavan ja käsityskyvyn muuttuminen ja Jeesuksen Ristin ja lunastustyön kirkastuminen. Tästä tahdon omakohtaisten kokemukseni synnyttämin sanoin ystävilleni kertoa, että nimittäin "se on täytetty", sovinto on tehty, uusi elämä on lahja, Jumalasta on tullut Isä (tietysti Hän on ollut Taivaallinen Isämme siitä hetkestä kun tulimme uskoon ja Hän tuli sydämiimme asumaan [minä tulin uskoon 17.7.71], mutta syvemmin rupesin käsittämään pelastuksen tietä vasta "pohjalla" käytyäni; kas miehen ylpeys ja itseriittoisuus eivät hevillä murene "mutta eikö Minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niin kuin vasara, joka kallion murtaa").
Olen sittemmin ollut sosiaaliviraston palkkalistalla vammaisohjaajana, henkilökohtaisena avustajana ja tukihenkilönä. Tällä hetkellä teen vapaehtoistyönä sen minkä teen ja elantoni hankin taksinkuljettajana ja saamalla vammautuneesta jalastani osa-aikaeläkettä yksityisvakuutuksen perusteella.
Olen ehkä jossain jo todennutkin, että tunnen ikään kuin Jumalan neuvovan kauttasi minua pysähtymään ja luottamaan Häneen, että Hän pitää näistä alkoholi- ja narkomaaninuorista huolen sekä joistakin vanhuksista, joita olen halunut auttaa, kun yhteiskunta on joutunut kiristämään rahahanoja niin, että kaikille ei riitä kodinhoitajaa edes kerran viikossa käymään auttamassa. Käyn heidän kanssaan tai puolestaan apteekissa, kaupassa, teen ruokaa ja juttelen hetken. Nuoret saavat käydä sekä tilallamme Karjalohjalla että naisystäväni (ja toivottavasti tulevan vaimoni) Merjan kodissa Vantaalla. Nytkin odotan tänne Vantaan asunnolle kahta nuorta, joista kumpikin on irti huumeista ja toinen on tuo Toni, joka on tullut uskoon tammikuun -06 lopulla (muistetaan rukouksin, sillä kovasti on Toni saanut vastustusta kun on uskonsa tunnustanut ja vanhat kaverit kerjäävät mukaansa takaisin riettauden lätäköille ja osaavatpahan vielä syyllistääkin, kun mies ei mukaan lähde).
Olen tällä hetkellä virallisesti tukihenkilö neljälle 20-25-vuotiaalle miehelle, mutta heidän lisäkseen on useita muita, joita tapaan aika säännöllisesti. Näihin muihin lukeutuvat mm. ne perheet, joiden isille olen ollut joskus tukihenkilö ja joiden lapset käyvät nyt sekä vanhempiensa kanssa että yksin kylässä. Nuorimmat ovat 3-vuotiaita ja vanhimmat 18-vuotiaita.
En tiedä tuliko tässä nyt vastattua juuri mihinkään, mutta toivotan Sinulle Taivaan Isän runsasta siunausta ja kiitän rukouksistasi.- hansutuulia
jukka.finland kirjoitti:
En voi olla sanomatta aluksi tätä, että Sinun kirjoituksistasi huokuu siunaus; tulen hyville mielin, kun luen kirjoituksiasi. Kiitän tästä Herraamme, joka on työtänsä Sinussa tehnyt ja saamme yhdessä kiittää monesta muustakin palstalla vierailevasta, joiden siunaus lukijoille välittyy heidän tekstiensä välityksellä. Tämä on Jumalan armotyötä teissä. Joskus on paikallaan tämä myös sisarille ja veljille sanoa niin kuin nyt tahdoin sen ilmi tuoda.
Tunnen Kan-kotitoiminnan ja se onkin siunattua ja arvokasta työtä. Muutaman kerran olen joissakin Kan-kodeissa vieraillutkin ja minua on pyydetty jotain puhumaankin. Olen myös saattanut synnin särkemiä ihmisiä Kan-koteihin hoitoa ja lepoa saamaan.
Mainitsit tuossa Vähä-Lassilan Mikon. Häntä en ole tavannut henkilökohtaisesti, mutta olen saanut kuulla hänestä paljon hyvää. Olen tukihenkilönä Raisiosta tänne Vantaalle muuttaneelle nuorukaiselle, joka tuntee Mikon ja jolle Mikko on ollut kuin isä. Jumala runsaasti siunatkoon tätä jo ikääntyvää miestä ja hänen perheväkeään. Jos joku tätä lukeva tuntee Mikon niin sanopa terveisiä Markukselta, joka tarvinnee yhä esirukouksia ja on hänelle hyvin kiitollinen niistä ajoista, kun on saanut olla Kan-kotitoiminnassa mukana ja tuntea hänet.
Minä asun Karjalohjalla, mutta minulla on paikka myös Vantaalla ja Vantaallahan ajan taksiakin. Nyt vain olen sairaslomalla taksityöstä. Kolarissa vammautunut jalkani leikataan 21.2 ja kovien vatsavaivojeni syytä tutkitaan vielä; johtanevatko tutkimukset leikkaukseen, sitä en tiedä tällä havaa, mutta tuskat yltyvät toisinaan niin koviksi, että sairaalassa on luultu sydäninfarktin olevan päällä ja toisella kertaa sappikivikohtauksen. Nämä vaivat on kuitenkin suljettu jo pois tutkimuksin. Lääkärit eivät käsitä miksi vatsani tulee käsittämättämän kipeäksi ja menen niin huonoon kuntoon, etten pysty enää edes itse apua paikalle soittamaan, kun ei jaksa puhua puhelimeen (noh, eräät ystäväni ovat ehkä siitä tyytyväisiä, kun olen edes joskus hiljaa, heh).
Odotan Jumalan johdattavan eteenpäin ja olen ottanut hyvin vakavasti sun-glassesin neuvot. Luulen, että Jumala on neuvonut minua hänen kauttaan. Samoin otan vakavasti Sinun neuvosi, koska sisäisesti tiedän, että Jumala käyttää "puhekanavinaan" lapsiaan. Mutta katsotaan nyt, mitä tulevat päivät mukanaan tuovat. Kiitos Sinulle ja kaikille, jotka rukoilette puolestani ja erityisesti noiden kärsivien ihmisten puolesta, jotka Jumala on tielleni johdattanut.Tunnen Mikon hyvinkin, hän kalasti 'haaviinsa' mieheni, Raision Kan koti tuli tänne vierailemaan ja haaviin tarttui saalista. Mieheni ei tosin ollut alkoholisti eikä muukaan käyttäjä. Joskus otti saunakaljat, ja siihen se sitten jäikin. Muta olen sydämestäni kiitollinen Mikon kaltaisista Jumalan miehistä.
Yritän muistaa laittaa sisaremme mukaan terveisiä Markukselta :)
Ole siunattu Jukka, Herralla on varmasti paljon varattuna sinun kohdallasi, mikään asia elämässä ei tapahdu Jumalan sallimatta. Uskon myös että kun joudut leikkaukseen, saat kokea, että on asioita jotka tapahtuu, ja kaikissa on Jumalan suuri johdatus ja siunaus mukanaan. Sydämiä jotka odottavat ojentavia käsiä nälkäisten sydämiin. Kiitos Jukka että olet täällä kirjoittelemassa, myös sinun tekstisi kertoo sydämesi laadusta ja se on hyvin kaunis, särjetty ja murrettu moneen kertaan, ahjossa koeteltu ja hvyäksi havaittu. Siunausta runsaasti Jukka elämääsi ja perhekuntaasi. :) sun-glasses kirjoitti:
Nyt sanon hyvää yötä ja siunattua tulevaa päivää.>>Millaiset vaatimukset on tukihenkilöllä?
- sun-glasses
jukka.finland kirjoitti:
Vastauksia kysymyksiisi:
Ollessani ammattikoulussa Lohjalla -71-72 aloiteltiin koulussa tukihenkilötoimintaa ja minua pyydettiin kursseille mukaan kouluttautumaan ikäisiäni oppilaita tukemaan. Silloin ajattelin, että voinpahan vuoden pari kavereita jelppiä ja heille pitää tarjolla "Jeesus-vaihtoehtoa".
Jumala johdatti elämääni niin, että erilaisista laitoksista ihmisiä rupesi käymään lomilla tilallamme ja sain lisää koulutusta, mutta en ole suorittanut loppututkintoa sosiaali- ja hoitoalan laitoksessa.
Sitten tuli väliin omat kriisini päihteineen ja itsemurhayrityksineen ja vankilatuomioineen. Sitten syvä masennus, kun aloin aavistella turmeltuneisuuteni pohjatonta syvyyttä ja havaitsin, että mitä enemmän ponnistelin elämäni muuttamiseksi parempaan suuntaan sen syvemmältä suosta itseni löysin. Minä viheliäinen ihminen huusin avukseni Herraa ja tästä alkoi sisäisen maailmani ajatustavan ja käsityskyvyn muuttuminen ja Jeesuksen Ristin ja lunastustyön kirkastuminen. Tästä tahdon omakohtaisten kokemukseni synnyttämin sanoin ystävilleni kertoa, että nimittäin "se on täytetty", sovinto on tehty, uusi elämä on lahja, Jumalasta on tullut Isä (tietysti Hän on ollut Taivaallinen Isämme siitä hetkestä kun tulimme uskoon ja Hän tuli sydämiimme asumaan [minä tulin uskoon 17.7.71], mutta syvemmin rupesin käsittämään pelastuksen tietä vasta "pohjalla" käytyäni; kas miehen ylpeys ja itseriittoisuus eivät hevillä murene "mutta eikö Minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niin kuin vasara, joka kallion murtaa").
Olen sittemmin ollut sosiaaliviraston palkkalistalla vammaisohjaajana, henkilökohtaisena avustajana ja tukihenkilönä. Tällä hetkellä teen vapaehtoistyönä sen minkä teen ja elantoni hankin taksinkuljettajana ja saamalla vammautuneesta jalastani osa-aikaeläkettä yksityisvakuutuksen perusteella.
Olen ehkä jossain jo todennutkin, että tunnen ikään kuin Jumalan neuvovan kauttasi minua pysähtymään ja luottamaan Häneen, että Hän pitää näistä alkoholi- ja narkomaaninuorista huolen sekä joistakin vanhuksista, joita olen halunut auttaa, kun yhteiskunta on joutunut kiristämään rahahanoja niin, että kaikille ei riitä kodinhoitajaa edes kerran viikossa käymään auttamassa. Käyn heidän kanssaan tai puolestaan apteekissa, kaupassa, teen ruokaa ja juttelen hetken. Nuoret saavat käydä sekä tilallamme Karjalohjalla että naisystäväni (ja toivottavasti tulevan vaimoni) Merjan kodissa Vantaalla. Nytkin odotan tänne Vantaan asunnolle kahta nuorta, joista kumpikin on irti huumeista ja toinen on tuo Toni, joka on tullut uskoon tammikuun -06 lopulla (muistetaan rukouksin, sillä kovasti on Toni saanut vastustusta kun on uskonsa tunnustanut ja vanhat kaverit kerjäävät mukaansa takaisin riettauden lätäköille ja osaavatpahan vielä syyllistääkin, kun mies ei mukaan lähde).
Olen tällä hetkellä virallisesti tukihenkilö neljälle 20-25-vuotiaalle miehelle, mutta heidän lisäkseen on useita muita, joita tapaan aika säännöllisesti. Näihin muihin lukeutuvat mm. ne perheet, joiden isille olen ollut joskus tukihenkilö ja joiden lapset käyvät nyt sekä vanhempiensa kanssa että yksin kylässä. Nuorimmat ovat 3-vuotiaita ja vanhimmat 18-vuotiaita.
En tiedä tuliko tässä nyt vastattua juuri mihinkään, mutta toivotan Sinulle Taivaan Isän runsasta siunausta ja kiitän rukouksistasi.Kiitos vastauksista. Kertomistasi asioista huomaan että sinulla on todellinen kutsumus tuohon tukihenkilönä olemiseen. Arvokasta työtä. On hienoa että sinun kaltaisiasi ihmisiä on olemassa. Olen tässä illan mittaan mietiskellyt näitä kertomiasi asioita ja Jumalallekin puhunut näistä.
Varmasti Jumalalla on ratkaisu kaikkeen, vaikka emme Hänen suunnitelmiaan aina kaikessa pysty näkemään. Varmasti aikataulusi on tarkkaan täytetty kaikkien tärkeiden ihmistesi tapaamisilla, joita en halua millään tavalla vähätellä. Ihminen kuitenkin tarvitsee lepoa ja pysähtymistä, sairaudet vaativat hoitoa. Jos aivan kulutat itsesi loppuun, saatat jopa lyhentää elinaikaasi, tai olla niin huonossa kunnossa ettet jaksa auttaa toisia etkä itseäsi.
Toivotan onnea ja Jumalan siunausta seurustelullenne. Toivottavasti teillä jää toisillenne aikaa noilta muilta ihmisiltä? Ja onhan tämä tukihenkilöasia teille molemmille yhtä tärkeä? Minulle ei tarvitse näihin vastata, kun ei nämä asiat minulle kuulu, mutta niitä on hyvä ajatella itsekseen ja keskenään keskustella, niin kuin varmaan olette tehnytkin.
Voisitko kirjoittaa aloituksen tästä tukihenkilöasiasta ja esitellä sitä, jos vaikka joku asiasta kiinnostunut sattuisi näkemään ja sitä kautta tuohon toimintaan Jumala johdattaisi sopivia henkilöitä? - sun-glasses
jukka.finland kirjoitti:
>>Millaiset vaatimukset on tukihenkilöllä?
Kiitos terveisistä, terveisiä Tonille ja siunattua hyvää jatkoa. Niin kuin tuossa edellä jo kirjoitin, olisi hyvä jos kirjoittaisit tästä tukihenkilöasiasta aloituksen. En tiedä jos olet joskus niin jo tehnytkin, kun en kaikkia kirjoituksia ole lukenut, enkä kovin monta kuukautta ole näitä keskusteluja seurannutkaan.
Jollakin tapaa olisin halunnut auttaa, mutta tällä kertaa en keksi muuta kuin rukouksen. Laitan nämä esillä olleet asiat rukouslistalle ja puhun niistä Jumalalle. Ostin ässäarvan ja rukoilin, että voittaisin rahaa että voisin lahjoittaa nuo rahat, mutta se arpa ei voittanut mitään. Tiedän, ettei Jumala yleensä tuolla tavalla vastaa, mutta olen kuullut eräästä rukousvastauksesta, kun joku rukoili että Jumala antaisi raha-arvalla voiton että nuo rahat voisi lahjoittaa erään evankelistan matkarahoiksi. Tuo raha-arpa oli voittanut ja evankelista oli saanut matkarahat. Mutta raha ei tuo aina ratkaisua.
Vielä viimeiseksi tuli ajatuksiini "Kiitoskirjat" ja Raamatun opetus "kiittää joka tilassa". Viedään nuo rukousaiheesi kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi ja kiitetään jo etukäteen siitä, että Jumalalla on ratkaisu kaikkiin kysymyksiisi, eikä Jumala jätä aloittamiaan asioita kesken. Saamme laittaa kaiken luottamuksemme Jumalaan ja jättää itsemme, lähimmäisemme ja tärkeät tehtävämme Jumalan hyviin käsiin kiittäen jo etukäteen johdatuksesta ja rukousvastauksista.
Siunattua viikonloppua!
- ei eksy.
Voiko rukoilla nyt helvetissä olevan ihmisen puolesta?
Kun Aabrahamkaan ei tuo vettä kärsivälle, niin mistä tulee apua?
Pyydänkö Jumalalta siunausta?- kristitty.ihminen
On hienoa huomata, että on veljesyhteyttä ja KIVITETTÄVIEN RINNALLA SEISOMISTA.
Tätä Jeesus tarkoitti Joh. 13:34,35 opetuksella.
Tässä asiasta lisää:
http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/paavalinelamankerta.htm
Kaikkia siunaten,
Kristitty ihminen
__________________ - sun-glasses
Mistä tiedät varmasti että tuo toinen on helvettiin joutunut? Mistä tiedät ettei hän ole viime hetkillään vielä kääntynyt Jumalan puoleen?
Itse olisin aika varovainen sanomaan kenestäkään että hän meni helvettiin, koska sitä minä en voi tietää. Enkä toivoisi kenenkään siihen paikkaan joutuvan.
Kuolleiden puolesta rukoileminen ei enää heitä auta, mutta kerran voit kuolleen puolesta vielä rukoilla ja rukouksessa jättää hänen iankaikkisuuskohtalonsa Jumalan käsiin.
Pyydä Jumalalta siunausta sinulle itsellesi, että jaksat murheesi keskellä jatkaa elämääsi ja suuntautua tulevaisuuteen, mitä se tuo mukanaan. Rukoilen puolestasi. - sun-glasses
kristitty.ihminen kirjoitti:
Tässä asiasta lisää:
Kaikkia siunaten,
Kristitty ihminen
__________________Kiitos antamastasi linkistä. Paavali jos kuka, joutui todella paljon kärsimään evankeliumin tähden, Jumalakin tämän myöntää Sanassaan:
Apt.9:16
"Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden". - *jukka.finland
En muista Raamatusta mitään opetusta tai kohtaa, jossa kadotettujen puolesta kehoitettaisiin rukoilemaan. Kadotustuomio kuitenkin lausutaan vasta viimeisellä tuomiolla ja sen lausuu Herra eikä ihminen. Tästä voimme tehdä sen johtopäätöksen, ettei Helvetissä ole vielä ketään vaikkakin on niitä jotka odottavat viimeistä tuomiota ja sen täytäntöönpanoa.
>>Kun Aabrahamkaan ei tuo vettä kärsivälle, niin mistä tulee apua? - sun-glasses
kristitty.ihminen kirjoitti:
Tässä asiasta lisää:
Kaikkia siunaten,
Kristitty ihminen
__________________Oli oikein hyvä ja koskettava Raamattuopetus tuossa linkissä jonka annoit. Nyt vasta ennätin sen oikein ajatuksella lukea. Toivottavasti moni muukin lukee sen.
Siunausta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614679Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal954385- 733845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963767Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192805- 352578
- 372482
- 242459
- 382459
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232324