Uskontojen ja pyhien arvojen pilkkaa - miksikä ?
Kirjoittanut: Matti-Keränen 05.02.2006 klo 13.23
USKONTOJEN JA PYHIEN ARVOJEN PILKASTA.
Hyvä yleisöni ! Viime päivinä on maailmaa kuohuttanut ja hämmästyttänyt eräiden Tanskan maan lehtien kevytmielinen pilailu islaminuskoisten pyhillä arvoilla.
Tämä ilmiöhän esiintyi 1960-1970-luvuilla Suomessakin. Oma ikäluokkani muistaa oikein hyvin Hannu Salaman oikeudenkäynnin koskien Jumalan pilkkaa eräässä hänen kohukirjassaan. Kirjahan oli mitäänsanomattoman typerä ja tylsä. Sillä Hannu Salaman erityislahjakkuus oli erilaisten ruumiin elin- ja eritystoimintojen onomatopoeettinen kuvaus kaikessa realistisuudessaan.
Juuri vasta Jumalan pilkka nostatti kirjasesta sensaatiokohun oikeudenkäynteineen , jotta Hannu-kirjailija pääsisi edes jonkinlaisiin myyntiukuihin.
Toinen tämän kauden kummitus oli kuvataiteilija Harro Koskinen , joka maalaili sikojaan niin Ristinpuulle kuin Suomen vaakunoihinkin sekä häpäisi sika-aiheillaan Suomen lippuakin.
Meidän kristittyjen löperyydelle on kuvaavaa katsella läpi sormien pyhimpienkin arvojemme rienausta sekä tusinatuhertelijoiden laskelmoituja myynninedistämiskikkoja.
Oikeastaan nostankin vilpittömästi hattuani vilpittömille muslimiuskovaisille siitä , että he eivät anna periksi pyhien arvojensa häpäisijöille ! Toivottavasti Suomen julkinen sana osaa pidättäytä tällaisesta typerästä leikistä !
Omalta kohdaltani näet uskon Kaikki Valtiaan Korkeimman vihaan siinä kuin siunaukseenkin. Miksi meidän pitäisi leikitellä Hänen mielisuosiollaan harrastamalla tällaista typerää leikittelyä ???
En ymmärrä tippaakaan julkijumalattomien , moraaliltaan läpimätien , länsieurooppalaisten " demokratioiden " perusteluihin , joilla puolustavat mukamas vapauden nimissä näitä moraalittomia pilkkaajiaan ! Toivottravasti he saavat pikaisen kuittauksen kevytmielisyydestään muussakin muodossa kuin menetetyissä vientituloissa Lähi - Idän puhdasmoraalisiin maihin ! ! !
Uskontojen pyhien arvojen pilkkaa - miksi ?
2
235
Vastaukset
Lähi-idän muslimimaissa jos nainen raiskataan voi tulla kuolemantuomio naiselle.Vähän aikaa sitten Iranissa tuomittiin yksi nainen kuolemaan koska itseään puolustaessaan puukotti yhden miehen hengiltä.
Sitäpaitsi Tanskan ja Norjan lipuissa on ristejä missä viipyy muslimien anteeksipyyntö.- siis
sitä mieltä, että näissä pilakuvissa oli kyse kevytmielisestä Mohamedin pilkasta eikä vakavasta sen asian kritisoimisesta, että islamin uskon nimissä terrorisoidaan koko maailmaa?
Itse olen kanssasi samaa mieltä siitä, että
häpäisytarkoituksessa suoritettuun jumalanpilkkaan on puututtava olkoonpa kyse mistä tahansa uskonnosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925308
- 564141
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282088Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹321293Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076- 211010
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001