Liian myöhäistäkö...

hellarin tytär

Käyn kovaa kamppailua persoonallisuuteni säilyttämiseksi.En tiedä teenkö väärin.Eilenkin taas sain sellaisen puhelun jossa arvosteltiin kovin ottein iloisuuttani ja -"hulluuttani-

Koska minulla on yhä tallessa huumorintaju jota ei ole onnistuttu nitistämään täysin niin se tuottaa suurta raivoa eräälle lähimmäiselleni?

Ja kaikki käännetään minun viakseni,se on aika hassua.Totutun kaavan mukaan olen ollut aina vaiti enkä ole itseäni puolustanut.

Mutta eilen tapahtui niin että puolustinkin itseäni lujasti kun minun persoonallisuuteni ärsytti suunnattomasti erästä henkilöä.Ja hän toi tämän asian esille lukuisten ihmisten edessä jolloin menin sanattomaksi ja hämilleni ja lukkiuduin.

Kun nostin asian esille-rohkeasti-mitä tapahtui...arvatkaas--sain taas pyyhkeet naamalleni--

siis-onko liiam myöhäistä keski-iällä alkaa puolustaan ihan itsenäisesti omia rajojani raja-loukkauksilta vai teenkö taaskin-jälleen--vain syntiä??

en halua enää olla oksennuskaivona.koin sen aika tukalana paikkana**

35

1190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun tulee

puolustaa itseäsi.

Jos oikein ymmärsin kirjoituksesi, olet ollut "liian kiltti".
      Se on aika yleistä, mutta ei kenenkään tarvitse toisten sylkykuppina olla.

Sinulla on oikeus omiin mielipiteisiin ja oikeus olla se, kuka olet.

Jos tämän oikeuden itseltään kieltää, sairastuu ennenpitkää.

Sinulla on kovia kokemuksia lapsuudestasi, samoin minulla.
      Minun kokemuksieni alkusyy ei ollut ankara, uskon väärinymmärtänyt vanhempi, niin kuin sinulla(jos oikein muistan, mitä olet kirjoitellut) vaan minulla ongelmien syy oli toisaalla.

Toivon sinulle sitä todellista Jumalan hoitavaa, aitoa, ehjäksi tekevää rakkautta.
      Älä luovu oikeudestasi olla juuri sellainen miksi sinut on luotu.

• hellarin tytär

..mulle tuli jo loppuunpalaminen!! ja vielä kun olin sellaisessa liitossa jossa oli oltava kiltti eikä saanut puolustaa itseään,eikä lastaan.

suuni tukittiin täysin.mutta seksiä oli riitettävä.siihen sain olla olemassa-jollakin tavalla-

jätin sen mahdottoman liiton.ja nyt alan eheytyä.hidasta tämä on ja kipeää.

• Myssy
        hellarin tytär kirjoitti:

..mulle tuli jo loppuunpalaminen!! ja vielä kun olin sellaisessa liitossa jossa oli oltava kiltti eikä saanut puolustaa itseään,eikä lastaan.

suuni tukittiin täysin.mutta seksiä oli riitettävä.siihen sain olla olemassa-jollakin tavalla-

Arvaan, helluntailainen?

• ystävä kallis

Minäkin olen jo 45-vuotias ja edelleenkin oireilen jonkin verran lapsuuteni takia.

Paljon on kuitenkin asiat muuttuneetkin ja siksi haluan rohkaista sinua.Koskaan ei ole liian myöhäistä.

Muistan että noin nelikymppisenä minusta alkoi tuntua, että alan olla sellainen ihminen, joksi minut on tarkoitettu.

Hidastahan se on, mutta uskon että sinäkin tulet kokonaan ehjäksi!

• yönmatkamies
        Myssy kirjoitti:

Arvaan, helluntailainen?

Eiköhän niitä sikamaisia ihmisiä löydy joka lähdöstä ja joukkueesta. Hellareista sun muista. Ihan turha lähteä tonkimaan paskoja ihmisiä jostain tietystä ryhmästä kyllä niitä riittää muuallakin.

• hellarin tytär
        Myssy kirjoitti:

Arvaan, helluntailainen?

..ei ollu helluntailaista.mutta muuten umpimielistä ja sulkeutunutta sorttimenttiä.ei vastannut jos kysyttiin ja vastasi kun ei kysytty jne.jne. :)))))

• hellarin tytär
        ystävä kallis kirjoitti:

Minäkin olen jo 45-vuotias ja edelleenkin oireilen jonkin verran lapsuuteni takia.

Paljon on kuitenkin asiat muuttuneetkin ja siksi haluan rohkaista sinua.Koskaan ei ole liian myöhäistä.

Muistan että noin nelikymppisenä minusta alkoi tuntua, että alan olla sellainen ihminen, joksi minut on tarkoitettu.

Hidastahan se on, mutta uskon että sinäkin tulet kokonaan ehjäksi!

..joku tuolla jo vihjaisi että tarvisin ehkä-mahdollisesti-ammattiapua..

..eihään sekään ole poissuljettu-mutta uskon jumala hoitaa.kun vaan antaisin hoitaa-mutta räpellän kai vastaan minkä kerkiän.en tiedä-miten kuuluu elää.se on tuntematon käsite.

• hellarin tytär
        yönmatkamies kirjoitti:

Eiköhän niitä sikamaisia ihmisiä löydy joka lähdöstä ja joukkueesta. Hellareista sun muista. Ihan turha lähteä tonkimaan paskoja ihmisiä jostain tietystä ryhmästä kyllä niitä riittää muuallakin.

..en ole penkomassa paskoja muista vaan itsesti pois muiden paskoja.niin se menee:))

että mukaan vaan-paranemisen kultaiselle polulle...

• yönmatkamies

..en ole penkomassa paskoja muista vaan itsesti pois muiden paskoja.niin se menee:))

että mukaan vaan-paranemisen kultaiselle polulle...

sinua vaan nimimerkki myssyä. Tuttuni on ateisti ja pilkkaa innolla Jumalaa. Toiseksi hän on pahemman luokan narsisti. Näin siis myös ateistien parissa...

• ystävä

..joku tuolla jo vihjaisi että tarvisin ehkä-mahdollisesti-ammattiapua..

..eihään sekään ole poissuljettu-mutta uskon jumala hoitaa.kun vaan antaisin hoitaa-mutta räpellän kai vastaan minkä kerkiän.en tiedä-miten kuuluu elää.se on tuntematon käsite.

mutta ei se estä Jumalan hoitamista, vaikka tulisi joskus vastaan räpellettyäkin.

Yksi aika tärkeä asia on antaa itsensä olla vajavainen ja heikko, jos siltä tuntuu.

Minä tunsin usein syyllisyyttä peloistani kun monet uskovat sanoo, ettei uskovana pidä pelätä.
        Sitten "törmäsin" sielunhoitajaan joka sanoikin, että saan olla ihan niin hädissäni kuin olen, että lapsuuden ahdistavan ja pelottavan ilmapiirin takia sisimpään jäänyt pelko ei ole synti.

Tajusin silloin, että kukaan toinen ei ollut antanut lupaa olla ahdistunut ja pelkäävä. Ja tuo lupa tuntui suunnattomalta helpotukselta.

En tiedä onko sinulla tällaisia tilanteita, mutta halusinrohkaista olemaan juuri sellainen kuin olet Jumalan edessä ei tarvitse yrittää olla vahva jos tuntee itsensä heikoksi, eikä peloton jos tuntee pelkoa.

Jumala hyväksyy meidät sellaisina kuin ollaan ja uskon Hänen olevan murheissaan niistä haavoista, mitä meihin on jo lapsena lyöty.

• hansutuulia

Jumala on antanut itsekullekkin persoonallisen luonteemme. Niin sinulle kuin minullekkin.
      Joitakin ihmisiä ärsyttää kun olemme iloisia, joitakin ärsyttää kun ulkonäkömme on iloton, joitakin nyt vain ärsyttää vähän kaikki joissakin ihmisessä. Tärkeintä on kuitenkin että olemme juuri sitä mitä olemme myötäsyntyisenä saaneet. Iloisuus on minusta mukavaa katsella. Itse työssäni näen hyvinkin usein murheellisia ihmisiä, jospa voisimme olla palan matkkaa heidän rinnallaan.
      Varmasti se tuntuu sinusta pahalta kun joudut tuonlaiseen 'kohdistukseen' usein olemme hyvinkin heikkoja ja rikkinäisiä, emmekä kykene ottamaan silloin kovinkaan paljon meihin kohdistuvaa vastaan, varsinkin kun se sivaltaa meidän persoonaamme.
      Lääkkeenä voisin sinulle tarjota, anna anteeksi, rukoile. Rakasta vaikkapa heitä kauempaa, silloin ei näitä haavoittavia tilanteita tule niin paljon.

Meidän sukuun mahtuu eräs henkilö joka valehtelee päin naamaa asioita ja antaa ymmärtää että minä tiedän kaiken. On todella rasittavaa kohdata tällaisia ihmisiä, varsinkin kun tiedät että tuo toinen latelee valheita ja muut uskovat.
      Olen yrittänyt parhaani mukaan kiertää tätä ihmistä jotta välit säilyy hyvänä. En kestä että joku latelee valheita ja jotka tiedämme että ne ovat toisin.
      No emme suinkaan ole ainuita jotka tämän henkilön jutut tietävät. Joskus olimme anoppimme luona kylässä ja tämä henkilö lateli suoraan kahvipöydässä silmämme täyteen valhetta meidän toiminnastamme, ja anoppi uskoi. Mutta hänet tuntien vaikenimme mieheni kanssa, koska tiedämme mitä siitä seuraisi.

Näin myös kantakaamme toistemme vajavaisuuksia ja pitäkäämme näistä erityisen hyvää huolta, jottei vihollinen sasi yllykettä toistemme heikkouksista.
      Siunaa häntä, niin mekin olemme tehneet.
      Rikkinäiset ihmiset myöskin ovat herkästi lyömässä toista ihmistä, koska se saa heidät omassa heikkoudessaan näkemään toisen vielä pahemmaksi kuin itse onkaan. Mutta se on valhetta jota yrittää itselleen syöttää tai ruokkia.

Vaikeitahan nuo ihmissuhteet ovat, toisten kanssa tulee juttuun heti, ja toisten kanssa on vain 'hyvää päivää, kirvesvartta tyyliä'
      Mutta yriteään elää kaikkien kanssa sovussa. Siunausta.

• hellarin tytär

..että saatana toimiikin juuri elämässäni näiden läheisteni kautta! ja heitä on muutama kontrolloija ja jotka eivät todellakaan kestä iloani ja huumoriani.
        ymmärsin myös että se ei ole näiden ihmisten vika vaan saatana toimii heidän kauttaan!

kun sen tajusin alkoi maailmanikin näyttää erilaiselta.

mutta huomasin sen että saatana toimii aikalailla kierosti ja vaivihkaa.en sitä aina huomaa enkä aina jaksa olla valveilla:)

mistähän se johtuu ettei aina jaksa olla niin skarppina?

• veliRiepu

Eiköhän me koiteta muistaa hellarin tytärtä nyt jatkuvasti porukalla rukouksin. Eli te siskot Hansutuulia, Sun-Glasses ja Zekamelska ja kaikki muutkin, jotka "osaatte" rukoilla, muistetaan häntä, eikös vain? Armollinen Jumala voi tehdä hyviä asioita ja eheyttää vammat pois rakkaudellaan vähitellen. Toivottavasti muutkin tämän huomaa.
        Olkoon tämä sellainen sopimusrukous, jos teille muille kelpaa?

• sun-glasses
        veliRiepu kirjoitti:

Eiköhän me koiteta muistaa hellarin tytärtä nyt jatkuvasti porukalla rukouksin. Eli te siskot Hansutuulia, Sun-Glasses ja Zekamelska ja kaikki muutkin, jotka "osaatte" rukoilla, muistetaan häntä, eikös vain? Armollinen Jumala voi tehdä hyviä asioita ja eheyttää vammat pois rakkaudellaan vähitellen. Toivottavasti muutkin tämän huomaa.

Kannatan tätä ehdotusta ja laitan hellarin tyttären "rukouslistalle".

Rukoillaan hänelle eheytymistä, parantumista menneisyyden kokemuksista, vapautumista katkeruudesta, oman itsensä hyväksymistä. Siunataan niitä katkeria ihmisiä jotka eivät ole hyväksyneet häntä sellaisena kuin hän on. Että Jeesus saisi muuttaa heidän kaikkien elämän paremmaksi ja olla jokaiselle vapahtaja ja pelastaja.

Siunausta.

• uppi.akko
        veliRiepu kirjoitti:

rukousta, mutta kyllä hellarin tyttärellä on elämänsä vain omissa käsissään sen suhteen miten itsenäistyy ja alkaa elämään omaa elämäänsä, eikä elä sitä toisten ehdoilla ja toisten ihmisten läpi.

Jos et ole huomannut, niin helluntaiherätys on vain todella vahvojen ihmisten yhteisö. Kaikki heikot alistetaan elämään robotteina yhteisön kiihkeimpien ahdasmielisten vallanhimoisten piilovaikuttajien talutusnuorassa. Jos pyristelet, sinut tuomitaan kadotukseen.
        Tuosta ulospääsyyn tarvitaan lujaa itseensä luottamista ja rohkeutta ajatella omilla aivoillaan.

• hellarin tytär
        veliRiepu kirjoitti:

alkoi ihan itkettään.kirjoituksesi kosketti jonnekin. ihan kuin joku tajuaa oikeesti mikä kärsimykseni takana on.suljetut ovet.

• veliRiepu
        uppi.akko kirjoitti:

rukousta, mutta kyllä hellarin tyttärellä on elämänsä vain omissa käsissään sen suhteen miten itsenäistyy ja alkaa elämään omaa elämäänsä, eikä elä sitä toisten ehdoilla ja toisten ihmisten läpi.

Jos et ole huomannut, niin helluntaiherätys on vain todella vahvojen ihmisten yhteisö. Kaikki heikot alistetaan elämään robotteina yhteisön kiihkeimpien ahdasmielisten vallanhimoisten piilovaikuttajien talutusnuorassa. Jos pyristelet, sinut tuomitaan kadotukseen.
        Tuosta ulospääsyyn tarvitaan lujaa itseensä luottamista ja rohkeutta ajatella omilla aivoillaan.

Hän nimenomaan tarvitsee ystävien esirukousta ja tukea päästäkseen omille jaloilleen ja omanarvontuntoiseen elämään. Esirukous on positiivista taustavaikuttamista, jotta ko. henkilö jaksaisi paremmin. Mutta kaikki ystävällisyys on hänelle myös hyväksi.
        Mistähän sinulle on tullut tuo vaikutelma vahvojen seurakunnasta? Itse olen ainakin heikko ja tunnen monia muitakin kehnoja, mutta heikoissa Jeesus juuri vahva onkin, niinkuin Sana sanoo.
        2. Kor. 12:9
        "Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan."

Jos sinulla on tuollaisia kokemuksia, niin olen todella pahoillani puolestasi. Tuota kadotustuomion lausumista en jaksa uskoa. kuulostaa aika erikoiselta. Paikkakunnallasi on sitten kummallista väkeä.
        Kadotustuomiota ei ole kenelläkään oikeutta lausua.
        Luuk. 6:37
        "Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
        Itse ajattelen ihan vapaasti omilla aivoillani. Kuitenkin pyydän jatkuvasti, että Jeesus auttaisi minua tällä taivastiellä. Yksin, ilman Jeesuksen armoa en jaksaisikaan.
        Jumalan siunausta sinulle!

• hellarin tytär
        sun-glasses kirjoitti:

Rukoillaan hänelle eheytymistä, parantumista menneisyyden kokemuksista, vapautumista katkeruudesta, oman itsensä hyväksymistä. Siunataan niitä katkeria ihmisiä jotka eivät ole hyväksyneet häntä sellaisena kuin hän on. Että Jeesus saisi muuttaa heidän kaikkien elämän paremmaksi ja olla jokaiselle vapahtaja ja pelastaja.

Siunausta.

..jaksan uskoa että jonain päivänä osaan sanoa ei.ja kun tiedätte että muistte minua.se auttaa jo vahvistumaan.kiitos!

• veliRiepu

alkoi ihan itkettään.kirjoituksesi kosketti jonnekin. ihan kuin joku tajuaa oikeesti mikä kärsimykseni takana on.suljetut ovet.

Minä oikeasti haluan siunata ja muistaa sinua. Kirjoitan sinusta muistutuksen almanakkani väliin, niin muistan sitten paremmin sinua. Jos haluat, niin etunimi olisi minun hyvä tietää, niin olisi helpompi rukouksissa sinut nimeltä mainita. Vaikka kyllähän Jeesus sinut tuntee muutenkin. Ei ole pakko kertoa, jos haluat pysyä anonyyminä.
        Tosi paljon Jeesuksen siunausta ja rakkautta sinulle! Älä anna periksi, vaikka välillä masentaakin!

• uppi.akko
        veliRiepu kirjoitti:

Hän nimenomaan tarvitsee ystävien esirukousta ja tukea päästäkseen omille jaloilleen ja omanarvontuntoiseen elämään. Esirukous on positiivista taustavaikuttamista, jotta ko. henkilö jaksaisi paremmin. Mutta kaikki ystävällisyys on hänelle myös hyväksi.
        Mistähän sinulle on tullut tuo vaikutelma vahvojen seurakunnasta? Itse olen ainakin heikko ja tunnen monia muitakin kehnoja, mutta heikoissa Jeesus juuri vahva onkin, niinkuin Sana sanoo.
        "Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan."

Jos sinulla on tuollaisia kokemuksia, niin olen todella pahoillani puolestasi. Tuota kadotustuomion lausumista en jaksa uskoa. kuulostaa aika erikoiselta. Paikkakunnallasi on sitten kummallista väkeä.
        "Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
        Itse ajattelen ihan vapaasti omilla aivoillani. Kuitenkin pyydän jatkuvasti, että Jeesus auttaisi minua tällä taivastiellä. Yksin, ilman Jeesuksen armoa en jaksaisikaan.

vaikka en uskonut saavani asiallista vastausta tämänkaltaiseen mielipiteeseen.

En ole noita kokemuksiani kokenut vain yhdessä seurakunnassa, vaan kaikissa niissä seurakunnissa, joissa olen ollut jäsenenä tai saarnaajana.

Toisaalta olet "huvittavan" sinisilmäinen tai naivi, kun yrität pelastaa minut tältä " katkeruudeltani."

Älä turhaan yritä. En ole oikeasti katkera, olen vain itsenäinen ajattelija, joka on tutkinut helluntailaisuuden valtarakenteita jo noin 20 vuotta.

Monet vinoutumat korjaantuisivat aika pienillä rakenteiden muutoksilla, usko pois. Mutta ne eivät muutu, koska silloin kiihkoilijat menettäisivät mahdollisuuden hallita ihmisiä.

• hellarin tytär
        veliRiepu kirjoitti:

..mutta kun se on niin vaikeaa.mahdotonta.kyse ei ole siitä ettenkö halua antaa.minulla on kai piikki lihassa?voiko se olla mahdollista.

minulle pitäisi rukoilla myös armahtavaisempaa luonnetta.vaadin muilta enemmän kuin mihinkään itsekään pystyn ja taas päivastoin.

kiitos jos muistatte minua.pientä lukihäiriöistä väärin kirjoittajaa joka tekee niin paljon kirjoitusvirheitäkin ym.syntiä ja epäonnistumisia-olen pohjimmiltani hyvin tuomitsevainen mutta oikea minä ei sitä ole.tai sitten päinvastoin.

maan päällä olo on kyllä aika mahdotonta meikäläiselle.se on tunnustettava surun kyynelien myötä.säälistä en silti pidä.jokaisella on meillä oma ristimme.ja se on jaksettava kantaa.niin ajattelen.

• hansutuulia
        sun-glasses kirjoitti:

Siunausta.

siellä missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimessäni ja sopii jostakin asiasta, olen minä sen antava. Jotenkin noin se meni. Ja uskon tähän. Mukana ollaan. :) kiits veliRiepu hyvästä asiasta. Siunataan sisarta että hän pääsee kaikesta mikä on hänen elämälleen haitaksi.

• hellarin tytär
        uppi.akko kirjoitti:

vaikka en uskonut saavani asiallista vastausta tämänkaltaiseen mielipiteeseen.

En ole noita kokemuksiani kokenut vain yhdessä seurakunnassa, vaan kaikissa niissä seurakunnissa, joissa olen ollut jäsenenä tai saarnaajana.

Toisaalta olet "huvittavan" sinisilmäinen tai naivi, kun yrität pelastaa minut tältä " katkeruudeltani."

Älä turhaan yritä. En ole oikeasti katkera, olen vain itsenäinen ajattelija, joka on tutkinut helluntailaisuuden valtarakenteita jo noin 20 vuotta.

Monet vinoutumat korjaantuisivat aika pienillä rakenteiden muutoksilla, usko pois. Mutta ne eivät muutu, koska silloin kiihkoilijat menettäisivät mahdollisuuden hallita ihmisiä.

ja ymmärrettävää kirjoituksesi.minäkin olen yrittänyt ajatella aina itsenäisesti mutta jostain kumman syystä sitä ei ole elämässäni hyväksytty.

aina on muutettu minun ajatukseni muuksi.ja sitä olenkin ihmetellyt missä on mennyt vinoon-koska muut uskaltavat puolustaa itseään ja se on itsestään selvyys.mutta miksi se on minulta oikeesti kiellettyä ja kummallista.

en ole luulosairas-en vainoharhainen vaan realistinen.
        ja kun olette jos olette lukeneet muitakin kirjoituksiani tällä palstalla niin tämä sama ihmetys toistuu aina--silloin tällöin:)))

• hellarin tytär kirjoitti:

..että saatana toimiikin juuri elämässäni näiden läheisteni kautta! ja heitä on muutama kontrolloija ja jotka eivät todellakaan kestä iloani ja huumoriani.
        ymmärsin myös että se ei ole näiden ihmisten vika vaan saatana toimii heidän kauttaan!

kun sen tajusin alkoi maailmanikin näyttää erilaiselta.

mutta huomasin sen että saatana toimii aikalailla kierosti ja vaivihkaa.en sitä aina huomaa enkä aina jaksa olla valveilla:)

mistähän se johtuu ettei aina jaksa olla niin skarppina?

jos pystyisit jättämään Saatanan ajattelun mielestäsi kokonaan. Tyhmät ja ilkeät ihmiset ovat tyhmiä ja ilkeitä, ei siihen mitään Saatanaa tarvita.

• hellarin tytär.
        Työmies2 kirjoitti:

jos pystyisit jättämään Saatanan ajattelun mielestäsi kokonaan. Tyhmät ja ilkeät ihmiset ovat tyhmiä ja ilkeitä, ei siihen mitään Saatanaa tarvita.

joo.tuo oli hyvä vinkki.taidan käyttää sitä kaveria aina ilmituomassa kaikkea.mutta yritän muistaa tämän mitä sanoit!

minulle on joku siitä joskus aikoja muistuttanut mutta koin että tämä neuvo tallettui nyt sydämeeni.ja palattakaa minut taas maan pinnalle mikäli alan siitä kirjoitteleen.

toivon että alkaisitte vaikka "edunvalvojakseni"

eiks ois hyvä pesti:)

• hellarin tytär
        veliRiepu kirjoitti:

Minä oikeasti haluan siunata ja muistaa sinua. Kirjoitan sinusta muistutuksen almanakkani väliin, niin muistan sitten paremmin sinua. Jos haluat, niin etunimi olisi minun hyvä tietää, niin olisi helpompi rukouksissa sinut nimeltä mainita. Vaikka kyllähän Jeesus sinut tuntee muutenkin. Ei ole pakko kertoa, jos haluat pysyä anonyyminä.
        Tosi paljon Jeesuksen siunausta ja rakkautta sinulle! Älä anna periksi, vaikka välillä masentaakin!

oli kaunis ajatus.koen vaan niin että minun tarinani on kaikessa kaameudessaan sen verran iljettävä että en pysty antaan nimeäni.kyse ei ole siitä ettenkö haluaisi.ja se on niin vieras ajatus koska minua ei ole juurikaan kutsuttu nimeltä.olen siis olematon.

olisiko se hyvä sanoa nimekseni. nimetön . olematon. tyhjä .kuori .

olisiko tuo olematon ok-nimi nyt tähän hetkeen-se istuisi hyvinkin.

kiittäen!

• veliRiepu

oli kaunis ajatus.koen vaan niin että minun tarinani on kaikessa kaameudessaan sen verran iljettävä että en pysty antaan nimeäni.kyse ei ole siitä ettenkö haluaisi.ja se on niin vieras ajatus koska minua ei ole juurikaan kutsuttu nimeltä.olen siis olematon.

olisiko se hyvä sanoa nimekseni. nimetön . olematon. tyhjä .kuori .

olisiko tuo olematon ok-nimi nyt tähän hetkeen-se istuisi hyvinkin.

kiittäen!

Minä rukoilen sinun puolestasi ehdottamallasi nimellä "olematon" (aika karu nimi), mutta Jeesus puhuttelee sinua silti omalla oikealla nimelläsi.
        Ymmärrän hyvin syysi nimivalintaasi, en harmistu siitä. Joku kaunis päivä ehkä kerrot sen. Minä olen muuten nimeltäni Timo. Paljastan sen nyt ensimmäistä kertaa tällä palstalla.
        Siunausta!

• uppi.akko

ja ymmärrettävää kirjoituksesi.minäkin olen yrittänyt ajatella aina itsenäisesti mutta jostain kumman syystä sitä ei ole elämässäni hyväksytty.

aina on muutettu minun ajatukseni muuksi.ja sitä olenkin ihmetellyt missä on mennyt vinoon-koska muut uskaltavat puolustaa itseään ja se on itsestään selvyys.mutta miksi se on minulta oikeesti kiellettyä ja kummallista.

en ole luulosairas-en vainoharhainen vaan realistinen.
        ja kun olette jos olette lukeneet muitakin kirjoituksiani tällä palstalla niin tämä sama ihmetys toistuu aina--silloin tällöin:)))

Jumalan valtakunnan asian ymmärtämisen taso on meillä heikko.
        Siitä johtuu se, että johtavat vanhimmistoveljet ovat liian ylpeitä tunnustamaan sitä, että he eivät oikein kykene tehtäväänsä, ja siksi heikolla itsetunnolla varustautuneet ottavat strategiaksi hyökkäyksen. Aina kun joku kyseenalaistaa heidän teesinsä, hyökätään kimppuun ja tuomitaan Jumalan vastustajaksi. Jos arvostelet jotakuta pöhöttynyttä saarnaajaa hänen hulluista puheistaan sanotaan:" Älä koske Jumalan silmäterään".

Näille ihmisille on valta mennyt päähän, ja valta turmelee aina.

Toiseksi tapahtuu sellainen kuvio:
        Seurakunnan valtarakenteita on kaksi. Ilmirakenne , eli se mikä opetetaan virallisesti.
        Lisäksi on piilorakenne. Lakihenkiset "mummot" ja heidän tukenaan olevat äijäpahat tekeytyvät jumalisiksi, ja ottavat kovaäänisinä "totuuden torvina" henkisen ylivallan. Vaikka vanhimmisto huomaisikin asian laidan, ei sille tehdä mitään, koska pelätään, että möykkääjät tekevät asiasta vielä suuremman numeron ja saavat lisää kannattajia puolelleen.

Varsinkin silloin ollaan pulassa kun osa vanhimmistosta on näiden takana. Pahinta on kun ei löydy selkärankaa ojentaa terveellä sanalla näitä lakihenkisiä.

• sun-glasses

Hansutuulia on vastannut sinulle tuossa edellä jo aika hyvin.

Ei kenenkään pidä ruveta kynnysmatoksi jonka yli kaikki voivat kävellä. Itseään saa puolustaa jos toinen loukkaa. Nuo ovat vaikeita tilanteita ja kannattaa rukoilla Jumalalta viisautta, miten voisi rauhallisesti keskustella vaikeasta asiasta siten, että ei ala toisen pompoteltavaksi, mutta toisaalta ei loukkaakaan.

Olet arvokas ihminen sellaisena kuin olet. Iloisuudessasi ei ole mitään vikaa, jos se on hyväntahtoista. Älä menetä hyväntuulisuuttasi, se voi olla sinulle arvokas voimavara tulevaisuudessa. Kopioin linkin liiallisesta kiltteydestä tuohon alle.

http://www.lalli.fi/lalpahaku.asp?fmita=uutinen3&kohde=1898

• hellarin tytär

..niin se vaan oli kuin minun elämästäni..
        ..minut pakotettiin oleen liian kiltti-ja jos vähääkään sanoin oman mielipiteeni jo äitini alkui parkuun ja siihen yhtyi siskoni mukaan.

..sieltä juontaa yhä vammani-sanon usein kyllä vaikka oikeesti haluan sanoa ei-koska sitä minun sanomaani ei-tä edes haluta kuulla.vaan se on aina käännetty:kyllä toi kohta ohi menee ja niinpä...olenkin jonkun ajan kuluttua aina muuttanut ei-sanani ---no ei sen niin väliä ole--voinhan se muuttaa kyllä-sanaksikin.

ja kun olen tätä koko ikäni tehnyt niin siitä on oikeesti vaikea päästä irti.ja joudun taas jäämään yksin-hyljätyksi.

siis panen katkolle kaikki ihmissuhteeni-ihan vaan sen vuoksi kun en kestä heidän kontrolliaan ja mielivaltaansa! ja persoonani pakkovääntämistä!!

• Huolestunut lukija

sinun syytä hankkiutua ammattiauttajan puheille?

• hellarin tytär

..perustelehan hieman olisiko syytä ammatillinen auttaja..

..siis oletko sitä mieltä että terapia ei olisi kohdallani turhaa?

..vai olenko vain umpihullu?? :)))

• ...

..perustelehan hieman olisiko syytä ammatillinen auttaja..

..siis oletko sitä mieltä että terapia ei olisi kohdallani turhaa?

..vai olenko vain umpihullu?? :)))

Kun on noita juttujasi lukenut, niin ajattelin ehdottaa..voisit kokeilla. Ei terapiaan menijän tarvitse olla mitenkään sen erilaisempi, kuin muidenkaan ihmisten. Jokaisella riittää terapoitavaa.

• haukkuminen on alkeellinen hyökkäyskeino. Se kertoo kyseisen henkilön heikosta itsetunnosta ja epävarmuudesta. Lieneekö hän hellari? Hän on varmaan tottunut siihen, että heikointa sorretaan aina porukalla. Sehän on primitiivinen, eläimellinen toimintamalli. Kanatkin nokkivat heikon yksilön hengiltä yksissä tuumin. Tarkoitan heikkoudellasi nyt sitä, että olet haavoitettu ja voimasi ovat siksi vähissä.

On täysin ymmärrettävää, että koet olevasi alistettu ja toisia huonompi. Kaiken kokemasi jälkeen olisi ihme, jos ei siltä tuntuisi. Vähitellen pystyt ehkä ymmärtämään, että tyhmien ihmisten puheet ovat tyhmiä. Se, että joku pölhö sinua haukkuu ja vihaa, ei tarkoita, että kaikki ihmiset olisivat sinusta samaa mieltä. Sen todeksi uskominen vaatii varmasti totuttelua. Prosessi on kuitenkin jo mukavasti aluillaan.

Mukavaa alkavaa pakkasviikkoa!

• hellarin tytär!

ajattelinkin jo missähän työmies on ku ei näkynyt:)
        olet oikeassa minun pitäisi hänen käyttäytyminen ymmärtää ihan niin että taitaa ollakin hänellä se heikko itsetunto koska ei kestänyt ollenkaan puolustautumistani.eikä antanut minulle suun vuoroa juuri ollenkaan.siis minut ns.vaiennettiin jälleen kerran hiljaiseksi!!

meillä oli muuten lapsuuskodissa?kanoja joita toiset nokki ja lopuksi tuli taivaalta haukka syömään sen.se oli kauheaa katsottavaa.pelkäsin aina haukkoja kun ne taivaalla liiteli ja vainosi milloin käyvät kanojen kimppuun.voi sitä kanaparan huutoa!!!oli se kauheaa.

sama on ihmiskunnassakin.haukkoja liitelee taivaalla ja odottaa milloin saa iskee.eikä tällainen verinen kananriekale enää kykene puolustaan koska kurkkunikin on avattu ja raadeltu.toiset kanathan käy juuri kurkkuun ensiksi.sen verran tuli seurattua jo pikkuisena..

sanoit kauniisti: että jos joku pölhö haukkuu ja vihaa se ei tarkoita että kaikki ois samaa mieltä.nimen omaan-sen todeksi uskominen on vaikeaa totuttelua.se on totta.

kumma kyllä hän ei ole hellari,mutta uskovainen niin sanotusti.vaikka ei kuitenkaan sitä oikeesti omaksukaan tai miten se nyt ois mahdollisimman vaikeesti selitettävissä:))

Kiitos,sain taas voimia jaksaa!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3900
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3486
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3108
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2940
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1934
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1928
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1769
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1713
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1711
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1664
    Aihe