Jotkut väittävät, että raamattu on vanhanaikainen ja kertoo vain aaseista ja savi-ruukuista. Mutta kun lukee ilmestys-kirjaa, joutuu hämmästymään sitä kun siellä aivan selvästi puhutaan atomisodasta ja sen vaikutuksesta. Tämä sota on kuitenkin vasta edessä oleva tapahtuma ja raamatun mukaan se tulee tuhoamaan 1/3 ihmiskunnasta. Ilmestyskirja on muuten samanlainen luonteeltaan kuin armeijan salakirjoitus, eli kaikki mitä kuvaillaan on laitettu peitemuotoon (käytetään symbooleja). Mutta kun lukee Ilmestys-kirjaa tarkkaa, alkaa ymmärtää miten ihmeellisesti Jumala on tiennyt tulevaisuuden. Muuten maailman suuri ydin-ase mahti USA on Irakissa ja ikäänkuin valmiina maailman tulenarimmassa paikassa valmius-tilassa. Lue alhaalla oleva raamatun ennustus tulevasta ydin-sodasta. Itse tiedän että en jää katselemaan tätä tuhoa. Jumalan sanan lupauksen mukaisesti Jumala tulee tempaamaan oman seurakuntansa sitä ennen maan päältä turvaan. Olen valmis kun Herra Jeesus tulee ja tempaa oman morsius-seurakuntansa pois täältä vähän ennnen Anti-Kristuksen ilmestymistä. Mikä ihana Toivo minulla onkaan Herran omana. Huom. Leijonan suu tarkoittaa ohjusten kärkeä, eli sitä missä ydinlataus on. Väistyvät enkelit tarkoittavat että Jumala ei enää pidättele sodan tuulia.
YDINSOTA:
Ilm.kirja.9:14 ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella."
9:15 Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
9:16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun.
9:17 Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi.
9:18 Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.
TULEVA YLÖSTEMPAUS
1 Tessal.4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Raamattu ennusti atomipommin
76
5210
Vastaukset
- kake
Minulla on koira!
Koirani on hyvin ihmisystävällinen ja kiltti.
Minulla voisi olla myös toisenlainen koira.
Ihmisvihaaja vaarallinen peto!
Nutta ei,ei koirani ole vihainen,koska olen koirani jumala ja olen kasvattanut koirani hyväksi.
Koirani on minun luomukseni.
Jumalani olenko sinun luomuksesi? - Oraakkeli-...,
Jeesuksen pikainen toinen tuleminen luvattiin myös mutta se unohtui johonkin. Jumala tappovimmassaan ydinpommeinensa ja ikuisen kidutuslaitoksensa luojana unohti lähettää tappamansa poikansa takaisin vaikka niin lupasi.
- harrat
Miten niin unohti. Kyllä hän lähettää poikansa takaisin ja kun sotien ja kurjuuden aiheuttaja saatana sidotaan, silloin tulee maan päälle 1000 -vuotinen rauhan valtakunta. Muuten kuten kirjoitin kumpaankaan tapahtumaan ei tarvitse jäädä. Ei tarvitse mennä ikuiseen kidutukseen eikä ydinsotaan. Kun elämäsi on Herran omistuksessa, Hän myös suojelee omaisuuttaan. Joka ottaa vastaan Jumalan rakkauden (Kristuksen) sen ei tarvitse koskaan kokea Jumalan vihaa.
- Rausku
harrat kirjoitti:
Miten niin unohti. Kyllä hän lähettää poikansa takaisin ja kun sotien ja kurjuuden aiheuttaja saatana sidotaan, silloin tulee maan päälle 1000 -vuotinen rauhan valtakunta. Muuten kuten kirjoitin kumpaankaan tapahtumaan ei tarvitse jäädä. Ei tarvitse mennä ikuiseen kidutukseen eikä ydinsotaan. Kun elämäsi on Herran omistuksessa, Hän myös suojelee omaisuuttaan. Joka ottaa vastaan Jumalan rakkauden (Kristuksen) sen ei tarvitse koskaan kokea Jumalan vihaa.
Raamatussa lukee että Jeesus lupasi tulla vielä opetuslasten elinaikana. No, jäi tulematta... sitten aina vuosituhanten vaihteessa ja muissa jännissä paikoissa on tuota pelastajaa odoteltu.
Mutta ei: sellaista ei tule. Piste. Meidän on itse ratkaistava ihmiskunnan ongelmat. Tämä ei ole lohduton totuus, vaan vapauttava ja voimaa antava. Me itse tulemme vapahtajiksi jos haluamme.
Istuttakaa puita. Menkää katsomaan yksinäistä kaveria. Veistäkää vene. Tehkää taidetta. Laskekaa yhtälöitä.
Mutta älkää *#*!#%#*:ssa kulkeko ympäriinsä huhuilemassa jotain satuolentoa ja johtamassa hyväuskoisia ihmisiä harhaan. - harrat
Rausku kirjoitti:
Raamatussa lukee että Jeesus lupasi tulla vielä opetuslasten elinaikana. No, jäi tulematta... sitten aina vuosituhanten vaihteessa ja muissa jännissä paikoissa on tuota pelastajaa odoteltu.
Mutta ei: sellaista ei tule. Piste. Meidän on itse ratkaistava ihmiskunnan ongelmat. Tämä ei ole lohduton totuus, vaan vapauttava ja voimaa antava. Me itse tulemme vapahtajiksi jos haluamme.
Istuttakaa puita. Menkää katsomaan yksinäistä kaveria. Veistäkää vene. Tehkää taidetta. Laskekaa yhtälöitä.
Mutta älkää *#*!#%#*:ssa kulkeko ympäriinsä huhuilemassa jotain satuolentoa ja johtamassa hyväuskoisia ihmisiä harhaan.Näytä minulle se raamatun paikka jossa Jeesus lupasi tulla vielä opetuslasten elinaikana. Haluaisin kyllä minäkin sen nähdä ?.
- Rausku
harrat kirjoitti:
Näytä minulle se raamatun paikka jossa Jeesus lupasi tulla vielä opetuslasten elinaikana. Haluaisin kyllä minäkin sen nähdä ?.
Matteuksen evankeliumista:
(Aina voi tietysti vedota siihen että Herralle tuhat vuotta on yksi päivä jne. Eli en väitä että kyseessä olisi 100%:n todiste siitä että Jeesus valehteli. Mutta silti olen sitä mieltä että jos taruolennon odottelu on ihmiselämän tärkein tehtävä, se on elämän lahjan pilkkaamista ja hukkaan heittoa.)
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
[...]
33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat. - harrat
Rausku kirjoitti:
Matteuksen evankeliumista:
(Aina voi tietysti vedota siihen että Herralle tuhat vuotta on yksi päivä jne. Eli en väitä että kyseessä olisi 100%:n todiste siitä että Jeesus valehteli. Mutta silti olen sitä mieltä että jos taruolennon odottelu on ihmiselämän tärkein tehtävä, se on elämän lahjan pilkkaamista ja hukkaan heittoa.)
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
[...]
33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.Jeesus tarkoitti, että se sukupolvi joka näkee viinipuun puhkeavan kukkaan, tarkoittaa (israelin
valtion perustamista 1948) se on sukupolvi joka ei kerkiä kuolla kokonaan, ennenkuin kaikki lopullisesti tapahtuu. Raamatun mukaan sukupolvi on 60 vuotta ja jos laskee 1948 60 vuotta = saadaan 2008. Eli vuonna 2008 mennessä pitäisi raamatun ennustuksien toteutua. Kun katsoo maailman tilaa tänään, on helppo uskoa että se ei ole mitenkään mahdotonta. Jeesus ei myöskään ole taru-olento, joten hänen odottamisensa ei ole järjetöntä. Minä voin myös osaltani jouduttaa Herran tulemusta tekemällä Jumalan tahtoa maan päällä. Kun evankeliumi on julistettu kaikille kansoille todistukseksi, sitten tulee loppu.
21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu. - Rausku
harrat kirjoitti:
Jeesus tarkoitti, että se sukupolvi joka näkee viinipuun puhkeavan kukkaan, tarkoittaa (israelin
valtion perustamista 1948) se on sukupolvi joka ei kerkiä kuolla kokonaan, ennenkuin kaikki lopullisesti tapahtuu. Raamatun mukaan sukupolvi on 60 vuotta ja jos laskee 1948 60 vuotta = saadaan 2008. Eli vuonna 2008 mennessä pitäisi raamatun ennustuksien toteutua. Kun katsoo maailman tilaa tänään, on helppo uskoa että se ei ole mitenkään mahdotonta. Jeesus ei myöskään ole taru-olento, joten hänen odottamisensa ei ole järjetöntä. Minä voin myös osaltani jouduttaa Herran tulemusta tekemällä Jumalan tahtoa maan päällä. Kun evankeliumi on julistettu kaikille kansoille todistukseksi, sitten tulee loppu.
21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.Ei ollut ensimmäinen laskelma jonka olen kuullut mutta olkoon se oikea. 2008 sitten taivaan pasuunat soivat ja uskovat itkevät ilosta kun vapahtaja saapuu...
Minä haluan toteuttaa elämän ja ajatuksen vapauden tahtoa maan päällä. Olkoon se sitten 'jumalani'. - Sam.Andreevitsh
harrat kirjoitti:
Jeesus tarkoitti, että se sukupolvi joka näkee viinipuun puhkeavan kukkaan, tarkoittaa (israelin
21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.* * *
Ensiksi on todettava, että Jeesuksen sanojen mukaan kukaan muu kuin Isä Jumala ei tiedä, koska Jeesus palaa takaisin.
Toiseksi, kun Jeesus sanoo "tämä sukupolvi ei katoa", niin eikö hän tarkoittanut sukupolvea, jonka aikana tapahtuvat hänen mainitsemansa tapahtumat?
Kolmanneksi: olisi mielenkiintoista saada tietää, mistä on syntynyt tämä käsitys, että Jeesuksen puhuessa tässä raamatun kohdassa viikunapuun puhkeamisesta lehteen, hän kätki siihen piilomerkityksen Israelin valtion perustamisesta. Itse uskoin kanssa kuulemani opetuksen perusteella näin johonkin kaksikymppiseksi asti. Kunnes sitten eräänä päivänä näitä sanoja lukiessani totesin, että tällainen selitys tuntuu epätodennäköiseltä ja kaukaa haetulta. Todennäköisesti kyse oli vain siitä mitä Jeesus sanoi: kesän voi ennustaa lehtien puhkeamisesta, hänen paluunsa voi ennustaa hänen mainitsemistaan tapahtumista.
Siten ei pidä levittää sellaista ennustusta, että Jeesus tulee takaisin vuonna 2008. Se on mahdollista. Kuten myös vuosi 2015 on mahdollinen. Ja 2022. Ja...
* * * - Anonyymi
harrat kirjoitti:
21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.Ei taaskaan pitänyt raamatun ennustukset paikkansa.
- ... oli ...
... homoseksuaalinen rakkaussuhde yhteen opetuslapsistaan.
- oli muuan
Suomalainen Tomppa off Finlandia
- on minullakin
täytyy tunnustaa. olen mies ja rakastan Jeesusta, joka ihmisenä oli mies.
Olen siis kai homo, seksuaalisuudesta en kyllä tiedä, vaimo ei tätä jeesus-suhdettani ainakaan paheksu. - parrat
vaan kaikkiin 3
- hattiwatti
Oletkos nyt ihan varma asiastasi ? Eihän tuossa tekstissä mainittu sanallakaan ydinpommista. Vai luinko tekstin jotenkin väärin ?
- maranatha
Mikään muu kuin atomi-sota ei tuhoa 1/3 ihmiskunnasta. Tuli, savu (atomipommi muodostaa savu-patsaan), tulikivi-selvä viitaus atomi-aseeseen. Tuhovoima suussa (viittaus ydinkärkiin). Minusta asia on aika selvä. Mutta jos et asiaa näe, en voi sille mitään.
- Aurelianus
... näihin ennaltatiedettyihin ydinaseisiin, ohjuksiin, taistelukoneisiin jne. niin suosittelen mielummin vanhoja intialaisia taruja. Niiden kuvaus on värikkäämpää ja jopa sci-fi henkistä. Kertomukset tulta taivaalta kylvävistä vimanoistta , lasiksi suunnattomissa purkautuvissa tulipatsaissa palavasta hiekasta , tuleen syttyvistä puista ja ihmisistä sekä myrkyllisestä savusta ovat minusta paljon uskottavampia kuin paljon myöhemmin kirjoitetut raamatulliset vastineensa.
Näkivätkö kirjoittajat yli 3000v. sitten käydyn nykyaikaisen ydinsodan? Ei tietenkään, mutta ihmisen kyky kuvitella enemmän kuin silmä näkee, on rajaton ja planeetojen välillä käytiin mielikuvitussotia jo kauan ennen kuin Lucas kehitti Star Wars Universumin. - H.H.
maranatha kirjoitti:
Mikään muu kuin atomi-sota ei tuhoa 1/3 ihmiskunnasta. Tuli, savu (atomipommi muodostaa savu-patsaan), tulikivi-selvä viitaus atomi-aseeseen. Tuhovoima suussa (viittaus ydinkärkiin). Minusta asia on aika selvä. Mutta jos et asiaa näe, en voi sille mitään.
"tulikivi-selvä viitaus atomi-aseeseen"
Kun nyt olet viisas ja ihan pastoroinut itsesi siellä Ruottin maalla, niin kerropa nyt rahvaalle miten rikki, Raamatun aikoina tulikivi, liittyy atomipommiin. - Fenris
H.H. kirjoitti:
"tulikivi-selvä viitaus atomi-aseeseen"
Kun nyt olet viisas ja ihan pastoroinut itsesi siellä Ruottin maalla, niin kerropa nyt rahvaalle miten rikki, Raamatun aikoina tulikivi, liittyy atomipommiin....kertomalla että miten ydinaseita muka pidetään suussa :p
- harrat
Fenris kirjoitti:
...kertomalla että miten ydinaseita muka pidetään suussa :p
Tämä on symboli-kieltä. Suu tarkoittaa päätä, eli kärkeä. Ydinlataus on ohjuksen päässä/suussa.
- Fenris
harrat kirjoitti:
Tämä on symboli-kieltä. Suu tarkoittaa päätä, eli kärkeä. Ydinlataus on ohjuksen päässä/suussa.
...ja mustakin tarkoittaa valkoista kun kristitty pääsee vauhtiin.
- SEEMOS
Fenris kirjoitti:
...ja mustakin tarkoittaa valkoista kun kristitty pääsee vauhtiin.
Kaikkia Kristittyjä Harratin horinoiden takia... Hän on erään (mitättömän pienen) hihhulilahkon saarnamiehiä.
- Fenris
SEEMOS kirjoitti:
Kaikkia Kristittyjä Harratin horinoiden takia... Hän on erään (mitättömän pienen) hihhulilahkon saarnamiehiä.
Toinen vaksioselitys: "Ei me vaan ne kaikki muut, ja ne eivät ole Oikeita Kristittyjä(tm)"
- ja perustele
harrat kirjoitti:
miksi moinen symbolinen kieli? Miksi ei suoraa, kaikkien yksiselitteisesti ymmärrettävissä olevaa tekstiä ilman tulkinnanvaraisuuksia? Miksi jumalanne eksyttää puhumalla symboleilla, joita tulkitaan kuka mitenkin?
Tai älä vastaa. Et osaa. - harrat
ja perustele kirjoitti:
miksi moinen symbolinen kieli? Miksi ei suoraa, kaikkien yksiselitteisesti ymmärrettävissä olevaa tekstiä ilman tulkinnanvaraisuuksia? Miksi jumalanne eksyttää puhumalla symboleilla, joita tulkitaan kuka mitenkin?
Tai älä vastaa. Et osaa.Mieti miksi armeija käyttää salakieltä. Ja muista että Jumalan vihollinen on perkele. Syynä salakieleen on että kukaan ei voisi mennä peukaloimaan Jumalan suunnitelmia. Mutta ehkä sinulle tämä selitys on liian vaikea.
"Mutta kun lukee ilmestys-kirjaa, joutuu hämmästymään sitä kun siellä aivan selvästi puhutaan atomisodasta ja sen vaikutuksesta."
Aivan selvästi?!?
Voisin väittää sinua valehtelijaksi, mutta tyydyn vain toteamaan, että suurentelet asiaa hyvin paljon.
Ilmestyskirjan 9. luvun jakeet 14-18 eivät sano yhtikäs mitään ydinaseista saati ydinsodasta.
"Mikä ihana Toivo minulla onkaan Herran omana."
Ymmärsinkö oikein? Sinä toivot ydinsotaa? Sinä toivot, että miljardeja ihmisiä kuolee?
Sinä olet paras esimerkki siitä, kuinka vaarallisia kiihkouskovaiset ovat. Minua pelottaa, että sinunkaltaisia ihmisiä saattaa olla diplomaatteina tai johtajina.
"Leijonan suu tarkoittaa ohjusten kärkeä, eli sitä missä ydinlataus on."
Ja hevonpaskat tarkoittaa.- maranatha
Minä tarkoitan Toivolla sitä että Jeesukseen uskovalla on toivo ylöstempauksesta, ennen sotia. Toivon että jokainen ihminen, sinä ja minä olisimme sisällä pelastuksessa, että ei tarvitse jäädä tänne Jumalan vihan aikaan. Nämä nykyiset tapahtumat (pilakuva selkkaus) ovat lasten leikkiä siitä mitä on raamatun mukaan tulossa. Ota sinäkin vastaan pelastus Kristuksessa ja olet turvassa kun maailman meri alkaa todella pauhaamaan.
maranatha kirjoitti:
Minä tarkoitan Toivolla sitä että Jeesukseen uskovalla on toivo ylöstempauksesta, ennen sotia. Toivon että jokainen ihminen, sinä ja minä olisimme sisällä pelastuksessa, että ei tarvitse jäädä tänne Jumalan vihan aikaan. Nämä nykyiset tapahtumat (pilakuva selkkaus) ovat lasten leikkiä siitä mitä on raamatun mukaan tulossa. Ota sinäkin vastaan pelastus Kristuksessa ja olet turvassa kun maailman meri alkaa todella pauhaamaan.
Luuletko, että sinun säälittävät ja tyhjät uhkaukset saavat minut pelon vallassa juoksemaan sinun kulttisi jäseneksi?
Jos niin kuvittelet, niin olet maailman typerin ihminen.- harrat
jason_dax kirjoitti:
Luuletko, että sinun säälittävät ja tyhjät uhkaukset saavat minut pelon vallassa juoksemaan sinun kulttisi jäseneksi?
Jos niin kuvittelet, niin olet maailman typerin ihminen.Minä en halua ketään käännyttää mihinkään kulttiin tai edes uskontoon. Minun sanomani on Usko, Toivo ja Rakkaus joka ilmestyi Jeesuksessa Kristuksessa, Hänessä joka on tie, totuus ja elämä. Hänet minä toivoisin jokaisen löytävän. Häntä tahdon suositella. Ei löytää pelosta käsin, vaan että Hänen rakkautensa voittaa.
harrat kirjoitti:
Minä en halua ketään käännyttää mihinkään kulttiin tai edes uskontoon. Minun sanomani on Usko, Toivo ja Rakkaus joka ilmestyi Jeesuksessa Kristuksessa, Hänessä joka on tie, totuus ja elämä. Hänet minä toivoisin jokaisen löytävän. Häntä tahdon suositella. Ei löytää pelosta käsin, vaan että Hänen rakkautensa voittaa.
"Minun sanomani on Usko, Toivo ja Rakkaus joka ilmestyi Jeesuksessa Kristuksessa, Hänessä joka on tie, totuus ja elämä."
Niinkö sinulle ollaan valehdeltu?
Kertoisitko, mikä lahko sinua käyttää hyväkseen?
Sinun sanomassasi ei ole uskoa, toivoa eikä rakkautta. Sinä, joka palvot kuolemaa, kärsimystä ja pelkoa.
Muistatko mitä kirjoitit? Sinähän olit innoissasi ydinsodasta. Sinulle miljardien ihmisten kuolema on mahtava asia, koska se palvelee sinua. Sinun uskossasi ja sanomassasi on vain sinä, sinä ja sinä eikä ketään muuta. Sinä olet itsekkyyden perikuva ja koko maailma saa onnellinen, että kaltaistesi joukko on harva ja mitätön.
Minä en tule koskaan liittymään sinuun enkä sinun kaltaistesi joukkoon.- H.H.
harrat kirjoitti:
Minä en halua ketään käännyttää mihinkään kulttiin tai edes uskontoon. Minun sanomani on Usko, Toivo ja Rakkaus joka ilmestyi Jeesuksessa Kristuksessa, Hänessä joka on tie, totuus ja elämä. Hänet minä toivoisin jokaisen löytävän. Häntä tahdon suositella. Ei löytää pelosta käsin, vaan että Hänen rakkautensa voittaa.
"Minun sanomani on Usko, Toivo ja Rakkaus"
Valehtelet. Viestisi oli Pommi, Pelko ja Kadotus. Niksnaksviestisi eivät pohjaudu muuhun kuin karkoitusmainoksiin: "Näin hulluja olemme, juoskaa!"
En sano, etteikö sotia tulisi, ja jos osallisina ovat ydinasevaltiot, jännite on tavaton. Muitakin syitä tietenkin voi olla ydinsodan syttymiselle. Siltikään sinulla ei ole mitään perustetta omalle tulkinnallesi. Tiedät "kristillisissä" piireissä esiintyvän muitakin hurmahenkisiä tulkintoja ilmestyskirjasta - yhtä olemattomalla todistusvoimalla.
Jokaisessa näissä meuhkasaarnaaja jylisee etusormi katon suuntaan: "Itse JUMALA, J E E S U S KK-GRR-KRISTUS on todistajani!!!" Kansa hurraa sillä tämä karismaattinen esiintyjä näytti ensin osaavansa puhua maltillisesti ja rauhallisesti (on siis viisas ja sivistynyt) sekä tarpeen tullen täyttyy Pyhällä hengellä. Ristinmuotoiset talismanit pitävät huolen siitä, että tilaisuutta voi ilman muuta kutsua kristilliseksi. Gospelkuoro hymisee enkelihymnein ja välillä ylistävin gloorioin.
Toivon ja rukoilen, että kaltaisesi käärmeet luikertelisivat takaisin koloihinsa. Auo vielä päätäsi, haasta minut, käykäämme mentaalipainia: Sinä olet iskevä minua (Akhilleen) kantapäähän, ts. käyttämään mitä hyvänsä likaista peliä ja minä olen iskevä pääsi murskaksi - siis osoittamaan viestiesi järjettömyyden.
- Ymmärrät kai, että hourulaan kuuluisit.
Otitkohan tämän seuraavan kuvan hieman liian konkreettisesti? :
http://z.about.com/d/politicalhumor/1/0/Y/U/bush_bombride.jpg - H.H.
jason_dax kirjoitti:
"Minun sanomani on Usko, Toivo ja Rakkaus joka ilmestyi Jeesuksessa Kristuksessa, Hänessä joka on tie, totuus ja elämä."
Niinkö sinulle ollaan valehdeltu?
Kertoisitko, mikä lahko sinua käyttää hyväkseen?
Sinun sanomassasi ei ole uskoa, toivoa eikä rakkautta. Sinä, joka palvot kuolemaa, kärsimystä ja pelkoa.
Muistatko mitä kirjoitit? Sinähän olit innoissasi ydinsodasta. Sinulle miljardien ihmisten kuolema on mahtava asia, koska se palvelee sinua. Sinun uskossasi ja sanomassasi on vain sinä, sinä ja sinä eikä ketään muuta. Sinä olet itsekkyyden perikuva ja koko maailma saa onnellinen, että kaltaistesi joukko on harva ja mitätön.
Minä en tule koskaan liittymään sinuun enkä sinun kaltaistesi joukkoon.Luin tämän viestisi vasta kirjoitettuani oman vastineeni tuolle tyypille. Täytyy sanoa, että ehkäpä konsensus kanssasi edellytti valekristityn visiittiä. Valittelen, että nämä kouhot antavat hyvälle sanomalle sellaisen irvikuvan julkisivuksi.
- akk.
H.H. kirjoitti:
"Minun sanomani on Usko, Toivo ja Rakkaus"
Valehtelet. Viestisi oli Pommi, Pelko ja Kadotus. Niksnaksviestisi eivät pohjaudu muuhun kuin karkoitusmainoksiin: "Näin hulluja olemme, juoskaa!"
En sano, etteikö sotia tulisi, ja jos osallisina ovat ydinasevaltiot, jännite on tavaton. Muitakin syitä tietenkin voi olla ydinsodan syttymiselle. Siltikään sinulla ei ole mitään perustetta omalle tulkinnallesi. Tiedät "kristillisissä" piireissä esiintyvän muitakin hurmahenkisiä tulkintoja ilmestyskirjasta - yhtä olemattomalla todistusvoimalla.
Jokaisessa näissä meuhkasaarnaaja jylisee etusormi katon suuntaan: "Itse JUMALA, J E E S U S KK-GRR-KRISTUS on todistajani!!!" Kansa hurraa sillä tämä karismaattinen esiintyjä näytti ensin osaavansa puhua maltillisesti ja rauhallisesti (on siis viisas ja sivistynyt) sekä tarpeen tullen täyttyy Pyhällä hengellä. Ristinmuotoiset talismanit pitävät huolen siitä, että tilaisuutta voi ilman muuta kutsua kristilliseksi. Gospelkuoro hymisee enkelihymnein ja välillä ylistävin gloorioin.
Toivon ja rukoilen, että kaltaisesi käärmeet luikertelisivat takaisin koloihinsa. Auo vielä päätäsi, haasta minut, käykäämme mentaalipainia: Sinä olet iskevä minua (Akhilleen) kantapäähän, ts. käyttämään mitä hyvänsä likaista peliä ja minä olen iskevä pääsi murskaksi - siis osoittamaan viestiesi järjettömyyden.
- Ymmärrät kai, että hourulaan kuuluisit.
Otitkohan tämän seuraavan kuvan hieman liian konkreettisesti? :
http://z.about.com/d/politicalhumor/1/0/Y/U/bush_bombride.jpgSullakin evankeliumi. Ethän sinä vaikuta ymmärtäneen, mitä harrat kirjoitti.
Raamattu puhuu jossain kohti savupatsaista ja koiruohosta,jonka on sanottu tarkoittavan ydinsaastetta.
Koska kaikki menee kelvottomaksi.
Ja kuu ja aurinko muuttuu vereksi,siis ilmakehä on niin nokea ja pölyä täynnä,että juuri ja juuri aurinko heikosti näkyy.
Ja ne kaksisataa miljoonaa sotilasta on vasta näinä päivinä mahdollista saada kerralla aseisiin.
Sinä taidat ollakin niitä helvetin kieltäjiä,ja sitä kautta puhut Raamattua vastaan. - H.H.
akk. kirjoitti:
Sullakin evankeliumi. Ethän sinä vaikuta ymmärtäneen, mitä harrat kirjoitti.
Raamattu puhuu jossain kohti savupatsaista ja koiruohosta,jonka on sanottu tarkoittavan ydinsaastetta.
Koska kaikki menee kelvottomaksi.
Ja kuu ja aurinko muuttuu vereksi,siis ilmakehä on niin nokea ja pölyä täynnä,että juuri ja juuri aurinko heikosti näkyy.
Ja ne kaksisataa miljoonaa sotilasta on vasta näinä päivinä mahdollista saada kerralla aseisiin.
Sinä taidat ollakin niitä helvetin kieltäjiä,ja sitä kautta puhut Raamattua vastaan."Sinä taidat ollakin niitä helvetin kieltäjiä,ja sitä kautta puhut Raamattua vastaan."
No en. Mistä helvetistä sinä tuon keksit?
"Raamattu puhuu jossain kohti savupatsaista ja koiruohosta,jonka on sanottu tarkoittavan ydinsaastetta."
Kuka on sanonut? Missä on sanonut? Tietänet, että muutakin on sanottu?
Minun nyt on vain vaikea ymmärtää mikä kyseisessä asejärjestelmässä on tuo monivärinen haarniskoitu ratsastaja, mikä hevonen ja mikä osa kuin leijonan pää. Kuka tästä profetiasta vastaa? Kuka on tämän jumalallisen ilmoituksen tuoja? Minkä syynin alaiseksi viesti tai viestintuoja on otettu? Vai onko kristillisinä esiintyvillä hörhöillä maailmanlopun teema kuin kevätmuoti - aina himpun verran erilainen höystettynä jännittävin sanakääntein?
"9:16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun"
Olet siis sitä mieltä, että kyseinen ratsuväki tarkoittaa sekä sotilaiden määrää että ydinaseiden lukua - kahtasataa miljoonaa. Paljon on pommeja juu, ydinjysyjä.
- Eikö sinua hävetä jo edes hiukan?
Mikä oikeus sinulla on kuvitella, että puolivillaiset ajatuksenpuolikkaasi edustaisivat jumalallista profetiaa?
Koitahan nyt hoksata: Raamatussa sanottu "Me tulemme tekemään tyhjiksi järjen päätelmät" EI tarkoita typeryyden ihannointia.
Vieläpä jotakin: Ymmärsinhän minä tuon Harratin vision ja olisin ymmärtänyt vaikka hän olisi maalaillut uhkakuvan jostain toisestakin katastrofista selityksineen.
Eri asia on, onko kyseessä profeetan vai väärän profeetan ilmoitus. - SEEMOS
H.H. kirjoitti:
"Sinä taidat ollakin niitä helvetin kieltäjiä,ja sitä kautta puhut Raamattua vastaan."
"Raamattu puhuu jossain kohti savupatsaista ja koiruohosta,jonka on sanottu tarkoittavan ydinsaastetta."
Minun nyt on vain vaikea ymmärtää mikä kyseisessä asejärjestelmässä on tuo monivärinen haarniskoitu ratsastaja, mikä hevonen ja mikä osa kuin leijonan pää. Kuka tästä profetiasta vastaa? Kuka on tämän jumalallisen ilmoituksen tuoja? Minkä syynin alaiseksi viesti tai viestintuoja on otettu? Vai onko kristillisinä esiintyvillä hörhöillä maailmanlopun teema kuin kevätmuoti - aina himpun verran erilainen höystettynä jännittävin sanakääntein?
"9:16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun"
Olet siis sitä mieltä, että kyseinen ratsuväki tarkoittaa sekä sotilaiden määrää että ydinaseiden lukua - kahtasataa miljoonaa. Paljon on pommeja juu, ydinjysyjä.
Mikä oikeus sinulla on kuvitella, että puolivillaiset ajatuksenpuolikkaasi edustaisivat jumalallista profetiaa?
Koitahan nyt hoksata: Raamatussa sanottu "Me tulemme tekemään tyhjiksi järjen päätelmät" EI tarkoita typeryyden ihannointia.
Vieläpä jotakin: Ymmärsinhän minä tuon Harratin vision ja olisin ymmärtänyt vaikka hän olisi maalaillut uhkakuvan jostain toisestakin katastrofista selityksineen.
Eri asia on, onko kyseessä profeetan vai väärän profeetan ilmoitus.Kuulepas H.H ! ApuKoulun Kakara on MINUN, ja muiden ateistien hiekkasäkki ;) Mene sinä kiusaamaan vaikka vapaa-ajattelijoita.
Ei kertakaikkiaan sovi että joku alkaa hyppimään yli aitojen ja ripittämään omiaan!
HYi HYI (hirveä virniö-hymiö) - akk.
H.H. kirjoitti:
"Sinä taidat ollakin niitä helvetin kieltäjiä,ja sitä kautta puhut Raamattua vastaan."
Eri asia on, onko kyseessä profeetan vai väärän profeetan ilmoitus.Uskoon tullessani minä huomasinkin olevani hengellisesti köyhä,mutta nälkäinen. Ja olen vieläkin ja toivottavsti olen eteenkin päin.
Se "helvetin kielto" sinun tekstistäsi tuli väistämättä mieleen kun moitit selvästä Raamatun profetiasta harraria.
Mielestäni koko Raamattu on tarkoitettu meille todesta otettavaksi.
Jumalan lupaama Pyhä Henki kasvattaa pikkuhiljaa meitä käsittämään niitä asioita,koko loppuelämämme ajan,eikä sittenkään kaikkea ymmärretä.
"Joka väittää tietävänsä,ei vielä tiedä,miten tietää tulisi".
Se Raamatussa sanotun "koiruohon" vaikutukset laittaa ajattelemaan sen tarkoittavan ydinsaastetta.
Tietenkin se voi olla muutakin saastetta,mutta koska se liittyy muihin lopunajan voimakkaisiin ruttoihin ja vitsauksiin, sen tähden semmoinen tulkinta.
Monet vanhat evankelistat ovat tulkinneet sen ydinsaasteeksi.
Mainitsemasi "haarniskoitu ratsastaja" tarkoittaa ilman muuta panssareita ja muita torjuntaohjuksien suojassa olevia armeijoita. Se "haarniska" on mikä tahansa suoja tai suojaus. Ja kun se mainitaan sotilaiden yhteydessä,tulkinta on silloin tosi.
Ja hevoset on ajoneuvoja. -esim.autolla ajoa voi verrata ratsastamiseen.
ja se kaksisataa miljoonaa sotilasta ei tietenkään tarkoita yhtä montaa ydinpommia. Mistä ihmeestä sinä semmoisen väitteen tempaisit? Minua ei kyseisen asian yhteydessä hävetä,eikä sinunkaan tarvitse.
Jos jotain on väärin mainittu,korjataan se nöyrällä sydämellä, eikö niin? Sehän on hengellisesti köyhän ainoa tie.
Sinä vain et oikein vastaa valitsemaasi otsikkoa ja tahdot vetää muutkin samaan rävellykseen.
Ja "toinen" ihme väittämä on tuo"koitahan nyt hoksata". Tarkoitatko että sinä teet tyhjäksi järjen päätelmät,koska sitä Raamatun kohtaa näin siteeraat?
Sinulla on ylpeä ja paisunut sielu,jopa käytät "voimasanoja" tehostaaksesi kysymyksiäsi. Miksi? - akk.
SEEMOS kirjoitti:
Kuulepas H.H ! ApuKoulun Kakara on MINUN, ja muiden ateistien hiekkasäkki ;) Mene sinä kiusaamaan vaikka vapaa-ajattelijoita.
Ei kertakaikkiaan sovi että joku alkaa hyppimään yli aitojen ja ripittämään omiaan!
HYi HYI (hirveä virniö-hymiö)Se olikin tarpeen.Annoit hyvät naurut ja heti auttoi. "Hiekkasäkki". Tuo jää mieleen,muttei synniksi.
Ei minuun satu toisten uskovien ärtyneet sivallukset,vaan ne pitävät minut paremmin jeesuksen varpaiden juuressa.
Sanoohan Raamattu: "Lyököön minua vanhurskas,sillä se rakkautta".
Mullakin taitaa olla vielä kova kallo kun niin herkästi nappaan takaisin. Mutta eiköhän se vanaha aatamini siitä vielä pehmene,kunhan tarpeeksi pajauttelette tätä hiekkasäkkiä. - H.H.
akk. kirjoitti:
Se olikin tarpeen.Annoit hyvät naurut ja heti auttoi. "Hiekkasäkki". Tuo jää mieleen,muttei synniksi.
Ei minuun satu toisten uskovien ärtyneet sivallukset,vaan ne pitävät minut paremmin jeesuksen varpaiden juuressa.
Sanoohan Raamattu: "Lyököön minua vanhurskas,sillä se rakkautta".
Mullakin taitaa olla vielä kova kallo kun niin herkästi nappaan takaisin. Mutta eiköhän se vanaha aatamini siitä vielä pehmene,kunhan tarpeeksi pajauttelette tätä hiekkasäkkiä."Ei minuun satu toisten uskovien ärtyneet sivallukset,vaan ne pitävät minut paremmin jeesuksen varpaiden juuressa."
Sopii mainiosti, mutta voisitko siihen asemoituasi olla vaiti? - H.H.
akk. kirjoitti:
Uskoon tullessani minä huomasinkin olevani hengellisesti köyhä,mutta nälkäinen. Ja olen vieläkin ja toivottavsti olen eteenkin päin.
Se "helvetin kielto" sinun tekstistäsi tuli väistämättä mieleen kun moitit selvästä Raamatun profetiasta harraria.
Mielestäni koko Raamattu on tarkoitettu meille todesta otettavaksi.
Jumalan lupaama Pyhä Henki kasvattaa pikkuhiljaa meitä käsittämään niitä asioita,koko loppuelämämme ajan,eikä sittenkään kaikkea ymmärretä.
"Joka väittää tietävänsä,ei vielä tiedä,miten tietää tulisi".
Se Raamatussa sanotun "koiruohon" vaikutukset laittaa ajattelemaan sen tarkoittavan ydinsaastetta.
Tietenkin se voi olla muutakin saastetta,mutta koska se liittyy muihin lopunajan voimakkaisiin ruttoihin ja vitsauksiin, sen tähden semmoinen tulkinta.
Monet vanhat evankelistat ovat tulkinneet sen ydinsaasteeksi.
Mainitsemasi "haarniskoitu ratsastaja" tarkoittaa ilman muuta panssareita ja muita torjuntaohjuksien suojassa olevia armeijoita. Se "haarniska" on mikä tahansa suoja tai suojaus. Ja kun se mainitaan sotilaiden yhteydessä,tulkinta on silloin tosi.
Ja hevoset on ajoneuvoja. -esim.autolla ajoa voi verrata ratsastamiseen.
ja se kaksisataa miljoonaa sotilasta ei tietenkään tarkoita yhtä montaa ydinpommia. Mistä ihmeestä sinä semmoisen väitteen tempaisit? Minua ei kyseisen asian yhteydessä hävetä,eikä sinunkaan tarvitse.
Jos jotain on väärin mainittu,korjataan se nöyrällä sydämellä, eikö niin? Sehän on hengellisesti köyhän ainoa tie.
Sinä vain et oikein vastaa valitsemaasi otsikkoa ja tahdot vetää muutkin samaan rävellykseen.
Ja "toinen" ihme väittämä on tuo"koitahan nyt hoksata". Tarkoitatko että sinä teet tyhjäksi järjen päätelmät,koska sitä Raamatun kohtaa näin siteeraat?
Sinulla on ylpeä ja paisunut sielu,jopa käytät "voimasanoja" tehostaaksesi kysymyksiäsi. Miksi?"Ja hevoset on ajoneuvoja. -esim.autolla ajoa voi verrata ratsastamiseen."
Tässäkö on sivistyksesi mitta ja määrä?
" moitit selvästä Raamatun profetiasta harraria."
Selvä profetia... No, etpä taida hyväksyä kuin oman, valmiin näkemyksesi asiasta. Kysymyksiini et vastannut, mm. siitä miten tuo profetia on koeteltu.
"Mielestäni koko Raamattu on tarkoitettu meille todesta otettavaksi."
Kyllä. Elämä sisältää mysteerejä, Jumalan tiet eivät ole ihmisen teitä ja sinun tai minun ei tule uskoa kevyin perustein jonkun riemukkaita tulkintoja ilmestyskirjasta, joka lienee kaikista Raamatun teksteistä kiisteillyimpiä.
Kun luet VT:n profetioden tai unien selityksiä, huomaat niiden olevan sen luonteisia ettei äkkinäinen tai hitaampikaan olisi voinut päätyä samanlaisiin tuloksiin.
Sinä et tiedä millaisista kielikuvista on kyse, enkä minäkään. Meri tarkoittaa usein kuolemaa, kointähti saatanaa jnejnejne. Ei hyvin markkinoitu evankelista tai lavahyppykeppi meuhkaaja edusta Melkisedekin pappeutta - ainakaan minun mielestäni.
- "Jos jotain on väärin mainittu,korjataan se nöyrällä sydämellä, eikö niin?"
- "Sinulla on ylpeä ja paisunut sielu"
Jepulis. Kumpaa näistä halusitkaan viestittää?
"tahdot vetää muutkin samaan rävellykseen"
Saanko tässä vaiheessa jo hieman hymyillä?
"jopa käytät "voimasanoja" tehostaaksesi kysymyksiäsi. Miksi?"
Miten arvelin, että joutuisin tämän sinulle selittämään...
""Sinä taidat ollakin niitä helvetin kieltäjiä,ja sitä kautta puhut Raamattua vastaan."
No en. Mistä helvetistä sinä tuon keksit?"
Kyseessä on sanaleikki. Jos ei tyylini kelpaa ja haluat raamatullisempaa, niin sehän passaa:
- Saisit kuohita itsesi.
- Kuinka kauan minun pitää kestää sinua?
Halusitko kertoa tuolla jotakin?
"Tarkoitatko että sinä teet tyhjäksi järjen päätelmät,koska sitä Raamatun kohtaa näin siteeraat?"
Veikkonen, en tuota tarkoittanut. Jos kyseinen Sanan kohta on sinulle tuttu, niin siinä tarkoitetaan tehdä tyhjäksi evankeliumia vastustava järkeily. Valitettavasti kuulee nykyisin liian monen uskovan sanovan sen tarkoittavan, että järki ei ole kovin suuressa arvossa. Seurauksena on hihhulointia, hurmahenkisyyttä ja niiden karkottamista joille järkikulta vielä jotakin merkitsee.
Selvitä mitä kaikkea sana logos merkitsee ja PÄÄTTELE mikä arvo sille annetaan.
Vinkki: The opening verse in the KJV reads: "In the beginning was the Word [Logos], and the Word [Logos] was with God, and the Word [Logos] was God."
Minusta on hienoa, että ärsyynnyit, vaikka se ei ollut päätarkoitus. Tekee sinullekin hyvää huomata kristillisyyden olevan muutakin kuin elämää pumpulissa ja samalla havaita, ettei kannata evankelioida höpisemällä tyyliin 'ratsastaminen on ajamista'.
Nyt lopuksi tiukasta sävystä jo hellittäen:
Ateistinen perushokema on korostaa järkeä. Raamattukin käännetään joka kielelle. Eikö silloin olisi syytä myös keskustelua käydä järjen äänellä - edes täällä?
Kylssesiit, siunausta sinullekin;) - H.H.
SEEMOS kirjoitti:
Kuulepas H.H ! ApuKoulun Kakara on MINUN, ja muiden ateistien hiekkasäkki ;) Mene sinä kiusaamaan vaikka vapaa-ajattelijoita.
HYi HYI (hirveä virniö-hymiö)Pitääkö sinun viedä minulta viimeinenkin ilo ja synti? Täytyyhän minunkin sparrata;)
Pohdiskelin, että en aiokaan ottaa uutta nimimerkkiä ateistisemmille aatoksilleni, vaan H.H:na roimin kaikkia tasapuolisesti.
Lihaa säästämättä, laadusta tinkimättä. - SEEMOS
H.H. kirjoitti:
"Ja hevoset on ajoneuvoja. -esim.autolla ajoa voi verrata ratsastamiseen."
Tässäkö on sivistyksesi mitta ja määrä?
" moitit selvästä Raamatun profetiasta harraria."
Selvä profetia... No, etpä taida hyväksyä kuin oman, valmiin näkemyksesi asiasta. Kysymyksiini et vastannut, mm. siitä miten tuo profetia on koeteltu.
"Mielestäni koko Raamattu on tarkoitettu meille todesta otettavaksi."
Kyllä. Elämä sisältää mysteerejä, Jumalan tiet eivät ole ihmisen teitä ja sinun tai minun ei tule uskoa kevyin perustein jonkun riemukkaita tulkintoja ilmestyskirjasta, joka lienee kaikista Raamatun teksteistä kiisteillyimpiä.
Kun luet VT:n profetioden tai unien selityksiä, huomaat niiden olevan sen luonteisia ettei äkkinäinen tai hitaampikaan olisi voinut päätyä samanlaisiin tuloksiin.
Sinä et tiedä millaisista kielikuvista on kyse, enkä minäkään. Meri tarkoittaa usein kuolemaa, kointähti saatanaa jnejnejne. Ei hyvin markkinoitu evankelista tai lavahyppykeppi meuhkaaja edusta Melkisedekin pappeutta - ainakaan minun mielestäni.
- "Jos jotain on väärin mainittu,korjataan se nöyrällä sydämellä, eikö niin?"
- "Sinulla on ylpeä ja paisunut sielu"
Jepulis. Kumpaa näistä halusitkaan viestittää?
Saanko tässä vaiheessa jo hieman hymyillä?
"jopa käytät "voimasanoja" tehostaaksesi kysymyksiäsi. Miksi?"
Miten arvelin, että joutuisin tämän sinulle selittämään...
""Sinä taidat ollakin niitä helvetin kieltäjiä,ja sitä kautta puhut Raamattua vastaan."
No en. Mistä helvetistä sinä tuon keksit?"
Kyseessä on sanaleikki. Jos ei tyylini kelpaa ja haluat raamatullisempaa, niin sehän passaa:
- Saisit kuohita itsesi.
- Kuinka kauan minun pitää kestää sinua?
Halusitko kertoa tuolla jotakin?
"Tarkoitatko että sinä teet tyhjäksi järjen päätelmät,koska sitä Raamatun kohtaa näin siteeraat?"
Veikkonen, en tuota tarkoittanut. Jos kyseinen Sanan kohta on sinulle tuttu, niin siinä tarkoitetaan tehdä tyhjäksi evankeliumia vastustava järkeily. Valitettavasti kuulee nykyisin liian monen uskovan sanovan sen tarkoittavan, että järki ei ole kovin suuressa arvossa. Seurauksena on hihhulointia, hurmahenkisyyttä ja niiden karkottamista joille järkikulta vielä jotakin merkitsee.
Selvitä mitä kaikkea sana logos merkitsee ja PÄÄTTELE mikä arvo sille annetaan.
Vinkki: The opening verse in the KJV reads: "In the beginning was the Word [Logos], and the Word [Logos] was with God, and the Word [Logos] was God."
Minusta on hienoa, että ärsyynnyit, vaikka se ei ollut päätarkoitus. Tekee sinullekin hyvää huomata kristillisyyden olevan muutakin kuin elämää pumpulissa ja samalla havaita, ettei kannata evankelioida höpisemällä tyyliin 'ratsastaminen on ajamista'.
Nyt lopuksi tiukasta sävystä jo hellittäen:
Ateistinen perushokema on korostaa järkeä. Raamattukin käännetään joka kielelle. Eikö silloin olisi syytä myös keskustelua käydä järjen äänellä - edes täällä?
Kylssesiit, siunausta sinullekin;)Mutta joissain tapauksissa kirjoittaminen on turhaa ajanhaaskausta....
Akk. on eräs näistä tapauksista.
Vinkki: Loppuosa pitkähköä viestiäsi sisälsi: Sivistyssanoja, vierasta kieltä, ja järkeen vetoavaa päättelyä... Tässä tapauksessa se on sama kuin tarjoaisit koiralle kaviaaria...... kun musti nuolee mieluummin muniaan :D
Ellet usko niin voithan toki koettaa keskustella höpömme kanssa, tai säästää vaivojasi ja lukea haulla nikillä AKK. kirjoitettuja viestejä... niitä muuten riittää. - SEEMOS
H.H. kirjoitti:
Pitääkö sinun viedä minulta viimeinenkin ilo ja synti? Täytyyhän minunkin sparrata;)
Pohdiskelin, että en aiokaan ottaa uutta nimimerkkiä ateistisemmille aatoksilleni, vaan H.H:na roimin kaikkia tasapuolisesti.
Lihaa säästämättä, laadusta tinkimättä.Itseasiassa minun puolestani tuo akk joutaa kyllä kierrätykseen, hedelmätön epäkeskustelu tuli jo osaltani käytyä tässä tapauksessa loppuun viimekeväänä.
Nikillä USKOMATONta, jonka varmaan muistatkin ;)
Ainoa syy miksi viitsin edes silloin moiseen vaivautua, oli se että siihen aikaan tuli vielä kipattua tärpättiä....
- Canopus
"ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun."
Eli jos ratsuväkeä on 200 miljoonaa. Niin se tarkoittaa, että näitä "leijonan päitä" on saman verran. Maailmassa ei kuitenkaan ole tuollaista määrää ydinaseita. Parhaimmillaan vuonna 1986 koko maailmassa on ollut alle 70000 ydinasetta.- hattiwatti
Jos siellä kirjassa on ennustettu ydinpommi, luulisi että sillä myös olisi puhetta vaikkapa lentokoneista tai tankeista eikä ratsuväestä..
- harrat
Tämä luku tarkoittaa ihmisten, tai sotaväen lukua. Ei ohjusten lukua. Se keitä noin suureen sotajoukkoon kuuluu, en osaa sanoa. Silloin on ilmeisesti käynnissä todellinen massiivinen kansojen sota. En tiedä paljonko esim Kiinan armeijassa on väkeä.
- juutas
harrat kirjoitti:
Tämä luku tarkoittaa ihmisten, tai sotaväen lukua. Ei ohjusten lukua. Se keitä noin suureen sotajoukkoon kuuluu, en osaa sanoa. Silloin on ilmeisesti käynnissä todellinen massiivinen kansojen sota. En tiedä paljonko esim Kiinan armeijassa on väkeä.
Mistä ne leijonapäiset hevoset, joiden suu savuaa, suurin joukoin sikiävät? Onko kenties Kiinassa niitäkin? Jos vaikka ovat salaa laboratoriossa risteyttäneet leijonan, hevosen ja puhalluslampun?
Tajuatko kuinka hulluilta juttusi kuulostavat? - harrat
juutas kirjoitti:
Mistä ne leijonapäiset hevoset, joiden suu savuaa, suurin joukoin sikiävät? Onko kenties Kiinassa niitäkin? Jos vaikka ovat salaa laboratoriossa risteyttäneet leijonan, hevosen ja puhalluslampun?
Tajuatko kuinka hulluilta juttusi kuulostavat?Etkö ymmärrä kun sanoin että Ilmestyskirja puhuu monesti symboleilla "ohjus=kuin leijona. Eli se on kuin armeijan salakieli. Raamattu käyttää monessa muissakin paikoin tälläistä symboli-kieltä. Mutta jos tätäkään ei tajua raamattua lukiessa, niin jääpä tajuamatta.
- xxxx
harrat kirjoitti:
Etkö ymmärrä kun sanoin että Ilmestyskirja puhuu monesti symboleilla "ohjus=kuin leijona. Eli se on kuin armeijan salakieli. Raamattu käyttää monessa muissakin paikoin tälläistä symboli-kieltä. Mutta jos tätäkään ei tajua raamattua lukiessa, niin jääpä tajuamatta.
vuoden kuluttua joku selitää että tuo tarkoittaakin pomsökseja ja jos ei sitäkään tajua niin voi voi.
Se näissä vanhoissa teksteissä on hyvää että tulkita voi miten vain. Eikä näköjään koskaan erehdy. - Canopus
harrat kirjoitti:
"Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi."
Elikkä jos ratsuväkeä on 200 miljoonaa. Niin luulisin, että silloin myös hevosia on 200 miljoonaa. Olettaen tietenkin, että jokaisella ihmisellä on ratsuväessä yksi hevonen ja, että hevosia ei ole laskettu mukaan tuohon 200 miljoonaan, vaan puhutaan pelkästä miesvahvuudesta. Jos hevosia on 200 miljoonaa, niin myös hevosten päitä on 200 miljoonaa. Olettaen, että jokaisella hevosella on yksi pää. Jos jokaisen hevosen pää on kuin leijonan pää ja leijonan päillä tarkoitetaan ydinpomeja, niin silloin ydinpommeja pitäisi olla juurikin tuo 200 miljoonaa. Jos taas maailmasta ei löydy vähintään 200 miljoonaa ydinpommia, niin leijonan päillä ei voida tarkoittaa ydinpommeja. - Mörkö
harrat kirjoitti:
paljon muutakaan...
- harrat
Canopus kirjoitti:
"Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi."
Elikkä jos ratsuväkeä on 200 miljoonaa. Niin luulisin, että silloin myös hevosia on 200 miljoonaa. Olettaen tietenkin, että jokaisella ihmisellä on ratsuväessä yksi hevonen ja, että hevosia ei ole laskettu mukaan tuohon 200 miljoonaan, vaan puhutaan pelkästä miesvahvuudesta. Jos hevosia on 200 miljoonaa, niin myös hevosten päitä on 200 miljoonaa. Olettaen, että jokaisella hevosella on yksi pää. Jos jokaisen hevosen pää on kuin leijonan pää ja leijonan päillä tarkoitetaan ydinpomeja, niin silloin ydinpommeja pitäisi olla juurikin tuo 200 miljoonaa. Jos taas maailmasta ei löydy vähintään 200 miljoonaa ydinpommia, niin leijonan päillä ei voida tarkoittaa ydinpommeja.Ratsuväki tässä tarkoittaa mielestäni vain ydinaseita. Eri värit kuvaavat tulen-ominais värejä. Ilmestyskirjan kirjoittajan täytyi puhua selkeää kieltä, eli käyttää ydin-aseiden symboli-kielenä hevosia. Jos hän olisi puhunut hävittäjistä ja lentotuki-aluksista ei kukaan sen aikainen raamatun lukija olisi tajunnut sanomaa.
- Canopus
harrat kirjoitti:
Ratsuväki tässä tarkoittaa mielestäni vain ydinaseita. Eri värit kuvaavat tulen-ominais värejä. Ilmestyskirjan kirjoittajan täytyi puhua selkeää kieltä, eli käyttää ydin-aseiden symboli-kielenä hevosia. Jos hän olisi puhunut hävittäjistä ja lentotuki-aluksista ei kukaan sen aikainen raamatun lukija olisi tajunnut sanomaa.
Raamatusta:
"9:16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun."
Sinä kirjoitit:
"Ratsuväki tässä tarkoittaa mielestäni vain ydinaseita."
Eli jos ratsuväki tarkoittaa "vain ydinaseita", niin mitä "ratsuväen joukkojen luku" tarkoittaa, jos se ei tarkoita ydinaseiden määrää? - juutas
harrat kirjoitti:
Etkö ymmärrä kun sanoin että Ilmestyskirja puhuu monesti symboleilla "ohjus=kuin leijona. Eli se on kuin armeijan salakieli. Raamattu käyttää monessa muissakin paikoin tälläistä symboli-kieltä. Mutta jos tätäkään ei tajua raamattua lukiessa, niin jääpä tajuamatta.
Mistä olet saanut tuon salakielen avaimen? Julkaise se ihmeessä niin aukeaa Raamatun salatut merkitykset muillekin.
Tarkoittaako leijona jokaisessa kohdassa ohjusta? - harrat
juutas kirjoitti:
Mistä olet saanut tuon salakielen avaimen? Julkaise se ihmeessä niin aukeaa Raamatun salatut merkitykset muillekin.
Tarkoittaako leijona jokaisessa kohdassa ohjusta?LUKKO ON TÄMÄ JUTTU:
1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
JA TÄSSÄ AVAIN ETTÄ YMMÄRTÄÄ RAAMATTUA:
24:44 Ja Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."
24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset. - Gonzales
harrat kirjoitti:
LUKKO ON TÄMÄ JUTTU:
1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
JA TÄSSÄ AVAIN ETTÄ YMMÄRTÄÄ RAAMATTUA:
24:44 Ja Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."
24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.ymmärryksesi on avattu?
Ei pahalla, mutta et vakuuta minua. Vaan eipä sinua tietenkään aivan erikseen pidä moisesta moittia, koska aatteesi (kristinuskon) oppikaan ei Raamatun sisältöä osaa avata. - harrat
Gonzales kirjoitti:
ymmärryksesi on avattu?
Ei pahalla, mutta et vakuuta minua. Vaan eipä sinua tietenkään aivan erikseen pidä moisesta moittia, koska aatteesi (kristinuskon) oppikaan ei Raamatun sisältöä osaa avata.Kyllä minäkin olen Jumalalta saanut määräosan ymmärrystä, tietoa ja viisautta. Mutta paljon on vielä opittavaa lisäksi. Mutta puhe oli siitä miten sinä saisit kyvyn ymmärtää "salakieltä". Neuvoisin että ensin kannattaa tulla näissä Jumalan asioissa ihan tyhmäksi (tunnustaa tietämättömyytensä) ja sitten nöyrästi anoa Jumalalta viisautta ymmärtää raamattua. Jos niin teet takaan että saat sen.
1 Timoteuskirje 2:7 Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.
Jaakob 1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Korinttolaiskirje 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
USKOONTULEMINENKIN VAATII UUDEN YMMÄRRYKSEN SAAMISTA
1 JOh 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. - Kerro toki lisää
harrat kirjoitti:
Kyllä minäkin olen Jumalalta saanut määräosan ymmärrystä, tietoa ja viisautta. Mutta paljon on vielä opittavaa lisäksi. Mutta puhe oli siitä miten sinä saisit kyvyn ymmärtää "salakieltä". Neuvoisin että ensin kannattaa tulla näissä Jumalan asioissa ihan tyhmäksi (tunnustaa tietämättömyytensä) ja sitten nöyrästi anoa Jumalalta viisautta ymmärtää raamattua. Jos niin teet takaan että saat sen.
1 Timoteuskirje 2:7 Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.
Jaakob 1:5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Korinttolaiskirje 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
1 JOh 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.[Kyllä minäkin olen Jumalalta saanut määräosan ymmärrystä, tietoa ja viisautta.]
Jutuistasi päätellen sulla kävi tosi huono flaxi luojas suhteen! Vittu mikä pihtari! Ei näköjään raskinut antaa sun määräosaas edes apteekin lusikalla! - H.H.
Kerro toki lisää kirjoitti:
[Kyllä minäkin olen Jumalalta saanut määräosan ymmärrystä, tietoa ja viisautta.]
Jutuistasi päätellen sulla kävi tosi huono flaxi luojas suhteen! Vittu mikä pihtari! Ei näköjään raskinut antaa sun määräosaas edes apteekin lusikalla!Luettuani Harratin edellisen viestini ja sinun viestisi otsikon sekä nimimerkin, arvasin jo kyseisen huonon jutun olevan tulossa.
Pitäisiköhän alkaa harrastamaan pöljäbingoa? - harrat
Kerro toki lisää kirjoitti:
[Kyllä minäkin olen Jumalalta saanut määräosan ymmärrystä, tietoa ja viisautta.]
Jutuistasi päätellen sulla kävi tosi huono flaxi luojas suhteen! Vittu mikä pihtari! Ei näköjään raskinut antaa sun määräosaas edes apteekin lusikalla!Siltäkö tuntuu. Minusta ei. Minusta tuntuu voimakkaasti, että olen Kristuksessa löytänyt kaiken tiedon ja viisauden aarteet jokaiseen etsimääni kysymykseen. Ja tästä aarrekammiosta kun ammentaa, ei koskaan palaa entiseen jumalattomuuden tyhmyyteen.
Psalmi 28:5 Pahat ihmiset eivät ymmärrä, mikä oikein on, mutta Herraa etsiväiset ymmärtävät kaiken.
Kol 2:2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
2:3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä. - BIngomummo
H.H. kirjoitti:
Luettuani Harratin edellisen viestini ja sinun viestisi otsikon sekä nimimerkin, arvasin jo kyseisen huonon jutun olevan tulossa.
Pitäisiköhän alkaa harrastamaan pöljäbingoa?[Luettuani Harratin edellisen viestini]
Aha! Harrat on myös H.H?
Muuttuuko uskonnon tyrkyttämisesi uskottavammaksi sillä että tyrkytät samaa paskaa eri nimimerkeillä. - H.h apostoli
harrat kirjoitti:
Siltäkö tuntuu. Minusta ei. Minusta tuntuu voimakkaasti, että olen Kristuksessa löytänyt kaiken tiedon ja viisauden aarteet jokaiseen etsimääni kysymykseen. Ja tästä aarrekammiosta kun ammentaa, ei koskaan palaa entiseen jumalattomuuden tyhmyyteen.
Psalmi 28:5 Pahat ihmiset eivät ymmärrä, mikä oikein on, mutta Herraa etsiväiset ymmärtävät kaiken.
Kol 2:2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
2:3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.Jatka vain kyllä atetkin uskistuu, kun todistat tarpeeksi monella nimellä. BUAHAHHAHHAA!!!
- H.H.
BIngomummo kirjoitti:
[Luettuani Harratin edellisen viestini]
Aha! Harrat on myös H.H?
Muuttuuko uskonnon tyrkyttämisesi uskottavammaksi sillä että tyrkytät samaa paskaa eri nimimerkeillä.Nimim. harrat esittää sellaista teologiaa, että itse kyseenalaistan sen. Olen aika lailla varovainen profeetallisten tulkintojen suhteen, kun harratilla vaikuttaa olevan asiaan vakaumusta.
Vaikka juuri sinä et taida olla kiinnostunut vastauksestani, niin totean kuitenkin: en ole harrat. - H.H.
H.h apostoli kirjoitti:
Jatka vain kyllä atetkin uskistuu, kun todistat tarpeeksi monella nimellä. BUAHAHHAHHAA!!!
Näen sinut - olet tietokoneellasi!
Liekö mottosi: Kaikki vihaavat minua, koska olen vainoharhainen.
Burananaurusi hyytyköön ja mieti ynnä aprikoi onko H.H. lisäksi vielä Nasse sekä peräti Seemos. - Gonzales
harrat kirjoitti:
Kyllä minäkin olen Jumalalta saanut määräosan ymmärrystä, tietoa ja viisautta. Mutta paljon on vielä opittavaa lisäksi. Mutta puhe oli siitä miten sinä saisit kyvyn ymmärtää "salakieltä". Neuvoisin että ensin kannattaa tulla näissä Jumalan asioissa ihan tyhmäksi (tunnustaa tietämättömyytensä) ja sitten nöyrästi anoa Jumalalta viisautta ymmärtää raamattua. Jos niin teet takaan että saat sen.
1 JOh 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.Raamatun tekstit ovat olennaiselta osin symbolikieltä, vertauskuvaa, siitä olemme samaa mieltä. Miksikö? No siksi, että Raamattu kuvaa ihmisen tunnepuolta ja abstrakteille asioille, kuten tunteille ei ole sanastoa. Siksi ne ovat kerrotut tarun muodossa, vertauskuvin, jotka tulevat ihmisen näkyvästä elinympäristöstä.
Raamattu on ikkuna ihmisen alitajuntaan, jos lukija tajuaa sen. Raamattu kuten suuret määrät muitakin kansaneepoksia on syntynyt ihmisen polttavasta tarpeesta ymmärtää ja tunnistaa tunteitaan. Miksikö? No siksi, että tunnistaessaan niitä hän voi niitä myös hallita ja saada mielenrauhan, päästä luvattuun maahan (tai jumalan valtakuntaan), kuten Raamattu asian ilmaisee.
Ihmisen lähes kaikki ongelmat johtuvat siitä, että hän tunnistaa huonosti omat tunteensa. Kun hän ei itseään (tunteitaan) tunne, ne hallitsevat häntä ja ihminen joutuu tekemään kaikkea sellaista mitä hän ei oikeasti tahdo. Tiedostamattoman tunnepuolen pelot ja pakot jyräävät. - minäuskon apinajumalaan
H.H. kirjoitti:
Burananaurusi hyytyköön ja mieti ynnä aprikoi onko H.H. lisäksi vielä Nasse sekä peräti Seemos.Palikoin mieliksesi
H.H. 10.2.2006 klo 21.49
Burananaurusi hyytyköön ja mieti ynnä aprikoi onko H.H. lisäksi vielä Nasse sekä peräti Seemos.
Jäit jo kiinni! skitsohihhuli väittelee itsensä kanssa BAA HA HAH HAA!!!!
Huomasin heti että seemoskin on yksi siun monista nimimerkeistä!
Kun et saa ateisteilta mieleistäsi palautetta niin keksit sitte itselesi kesyn apinan jonka nimissä voit nuolla itseäs!
Jo on noloa! - juutas
harrat kirjoitti:
Siltäkö tuntuu. Minusta ei. Minusta tuntuu voimakkaasti, että olen Kristuksessa löytänyt kaiken tiedon ja viisauden aarteet jokaiseen etsimääni kysymykseen. Ja tästä aarrekammiosta kun ammentaa, ei koskaan palaa entiseen jumalattomuuden tyhmyyteen.
2:3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.Kyllä minusta tuntuu että olet pikemminkin "luojalta saamassa", kuten sanonta kuuluu...
- hattiwatti
Linnunradan käsikirja Liftareille ennusti että Pluton takaa löytyy 10.s planeetta. Ja ihan oikeilla sanoilla, ilman että mitään tarvitsee tulkita. Profeetallista ! LKL on Pyhä Raamattu !
- SEEMOS
oli näkijä ja visionääri... Pitäisi varmaan ehdottaa SIINOlle että Douglas Adamsille annettaisiin profeetan arvo semoslaisuudessa....
- Gonzales
Ydinsota on tietenkin mahdollinen, mutta Raamattu ei sitä ennusta. Raamattu ei ylipäätänsä ennusta tästä fyysisestä maailmasta yhtikäs mitään, joten voit lakata kalisuttamasta hampaitasi.
- Mies vuodelta 2100
Raamattu on ennustanut tarkasti nämä seuraavat:
-Papit tulevat sekaantumaan pikkupoikiin.
-USA:n presidentti on G.W. Bush vuonna 2006.
-Tarja Halonen voittaa pressan vaalit Suomessa.
-Olympialaisia vietetään edelleen vuonna 2006.
-Uskonnottomien määrä kasvaa ja maailmasta tulee parempi paikka kaikille.
-Vuonna 2100 maapallon viimeinen hihhuli-uskovainen kuolee sydänkohtaukseen. Paratiisi on alkanut. - juutas
Missä se atomipommi tuossa oli?
200 miljoonaa ratsumiestä leijonanpäisillä hevosilla? Kuulostaa kyllä ihan unennäöltä tai muulta houreelta.
Atomipommeja tuosta kuvauksesta ei kyllä parhaalla tahdollakaan löydä. Yhtä hyvin aasit voisivat olla peiteilmaus tankeille ja saviruukku atomipommille. - xxxx
aina tappaa ja tuhoaa. Loputtomiin. Mikään ei kaikkivaltiaille koskaan riitä. Maallisille tai taivaallisille, vaikka kuinka alistuisi ja pokkuroisi.Ei kun lisää rangaistusta.
- Fenris
On sinulla mielikuvitus lentänyt ja vedellyt yhtäläisyysmerkkejä sinne missä niitä haluat nähdä.
Star Wars muuten ennustaa aseesta joka on kuun kokoinen ja jolla voi tuhota planeettoja yhdellä laukauksella. Tämän ennustuksen lähde on tasan yhtä uskottava kuin raamattu. Ja omia perustelujasi lainatakseni: Kyllä Kuolontähden pitää olla totta, sillä mikään muu ase ei voi pyyhkäistä kokonaista planeettaa avaruustomuksi. - Atte Ateisti
Atte Ateistihan tuon on jo profetoinut: Goog ja Maagog ovat Suomessa.
Googilla tarkoitetaan tietenkin Suomenlahdella olevaa ”Goglandia” (Högland) eli Suursaarta.
http://www.luovutettukarjala.fi/pitajat/suursaari/suursaarihist.htm
Tätä tukee mm. seuraava kuvaus:
Koraani:Profeettojen suura (suura 21) jae 96:
”Kunnes Goog ja Maagog päästetään irti ja ryntäävät alas kaikilta kukkuloilta.”
Suursaarella on neljä suurta kukkulaa, jotka tekevät saaresta nimensä veroisen ”korkean saaren” : Lounatkorkia (176m), Haukkavuori (142m), Mäkiinpäällys (126m) ja Pohjoiskorkia (106m).
Hesekiel vuorostaan kirjoittaa Googista:
"Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano. Näin sanoo Herra, Herra: Katso,
minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
Minä kuljetan sinua, talutan sinua, nostatan sinut pohjan periltä ja annan sinun
hyökätä Israelin vuorille”
Selvästikin Goog siis on ”Pohjan perillä”, kuinka osuvasti se Pohjolan maahan, Suomeen sopiikin! Goog näyttää hallitsevan myös Ruotsia, Messukylää ja Tuupovaaraa.
Ilmestyskirja sitten kertoo Googista ja Maagogista seuraavaa:
”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia,
kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun
kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto
ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
(Ilm. 20:7-10)
Tässä saamme vahvistuksen sille, että Goog on meren rannalla, koska puhutaan meren hiekasta. ”Pyhien leiri” ja ”rakastettu kaupunki” on tietenkin Helsinki (Heligs ringi).
Maagog on tietenkin suomenkielen sanoista maa gog luotu yhdyssana, tarkoittaen Googin maata.
Perkele on vanha suomalaisten ukkosen jumala, ja puhe järvistä (Tuli- ja Tulikivijärvi) viittaavat nekin Suomeen, tuhansien järvien maahan. Täältä löytyvät sekä Tuulijärvi että Kivijärvi.
http://www.kivijarvi.fi/
(Tuulijärvi löytyy Venäjän puolelta läheltä Pohjois-Karjalan rajaa.) atomipommista puhuta, vaan haarniskoiduista ratsastajista ja leijonanpäisistä hevosista, joiden suusta suitsuaa tulta. Lue tarkemmin. Atomipommi kirjoitetaan ATOMIPOMMI, ei LEIJONANPÄINEN HEVONEN.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246989Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271062- 75901
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48855Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733