Oletko Jumalan oma ?

maranatha

Haluaisin kysyä sinulta lukijani kysymyksen oletko Jumalan oma, vai oletko siitä epävarma.
Raamatun mukaan Jumalan lapsella tulee elämässään olla 3 asiaa, jotka todistavat yhdessä, että olen Jumalan lapsi ja Hänen omansa. Mitkä nämä asiat ovat:

1. Sinulla tulee olla Jeesuksen veren merkki. Mitä se tarkoittaa. Sitä että sinun syntisi ovat pesty Jeesuksen verellä. Että olet saanut kokea syntien anteeksisaamisen Hänen sovitustyönsä kautta. Ja että tänään elät niin että Jeesuksen veri on saanut puhdistaa omatuntosi tietoisesta synnistä.

2. Sinulla tulee olla Kristuksen Henki.
Sinun tulee olla uudesti-syntynyt. Raamattu sanoo että Jumalan Henki todistaa meidän henkemme kanssa että olemme Jumalan lapsia. Ja että kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa.

3. Vesi.
Sinun tulee olla kastettu uskoontulosi jälkeen. En ota kantaa siihen riittääkö lapsi-kaste, mutta sinun tulee olla uskossa ja kastettu. Itse olen käynyt uskovien-kasteella, vaikka minut on lapsena kastettu.

Jos olet saanut Jumalalta nämä kolme todistajaa elämääsi, silloin sinä tiedät että olet Jumalan lapsi, Hänen omaisuuttaan ja matkalla taivaaseen. Loppuun laitan raamatun paikkoja kirjoituksen vahvistukseksi.

VERI:
Room 2:12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
2:13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.

5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

HENKI:
8:14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

KASTE:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

3

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EpäileväTuomas

Jos pidämme Paavalia ehdottomana auktoriteettina niin kuin useimmat ikävä kyllä tekevät, se taitaa jopa olla noin. Mutta minun auktoriteettini ei ole ihminen tai ihmisen kirjoittamat enemmän tai vähemmän tyhjät sanat vaan Jumala.

• j.e.j

En ole kastettu "uskoontuloni" jälkeen, mutta täysi varmuus minulla silti on siitä, että olen Jumalan lapsi. Olen kastettu lapsena. Joku on joskus sanonut: Palannut kasteen armoon.

• Trubaduuri

Luojahan on koko luomakunnan ja ihmiskunnan Isä, joten kyllä kaikki ihmiset ovat hänen ikiomiaan, mutta kaikki eivät halua Häntä tunnustaa omaksi Isäksi, ja se on se varsinainen ongelma, siis ihmisen itsensä kannalta katsoen vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4783
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      6
      3431
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3231
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2669
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      81
      2403
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1793
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1414
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1283
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1178
    Aihe