Mie täs oon ihmetelly ku puhutaa sättipalstan vakkareista. Ihmetellä saa aina, eikös vaa? Sitä mie oon vaan miettiny minkälaine on vakkarin päivä. Pohtin ja pohtin ja pohtin, aina pohtia saa, eikös vaa? Mittee se vakkari ehtii päivän aikana tekemää? Ehtiihä se vaikka mitä, eikös vaa?
klo 4-6
Vakkari alkaa sängys liikkuu levoottomasti. Käy vessassa. Mennee takasin sänkyy. Nukkuu huonosti.
klo 6-7
Vakkarin kello soipi ja pomppaa sängyst ylös. Kiiruhtaa vessaa, laittaa kahveet kiehumaa, syö hätäsee aamupalan ja juoksee yöppärin helmat/kalsarin lahkeet liehuen tietsikan ääree. Ennenku kone kuumenee, vetäsee sauhut parvekkeella. Saattaapi mennäkii oikeesti töihin.
klo 7-9
Vakkari vääntää vastauksia niin paljo ku sormistaa ja aivoistaa irti saa. Kertoo kohta lähteväsä töihin. Voi ehkä mennäkii töihin/siivoo kotiaan/tekee jottai muuta. Vahtii kuiteskii ku haukka palstaa. Viipyy poissa ainaskii tunnin. Kirjoottelee sillä välin multinikeillä. Kirjoottelee jonkun sanan omalla nikillään. Oikeesti töihin menny pittää kahvitauon yheksältä ja tullee vastaamaa minkä ehtii kymmenessä minnuutissa.
klo 9-11
Vakkari käypi äkkii kaupassa. Laittaa ruuat jääkaappii. Ottaa samalla eilisen jauhelihakeiton hellalle lämpiimää, laittaa levyn kolmoselle. Ettei palais pohjaan. Vääntää tekstii multinikeillä minkä ehtii. Käypi äkkii syömässä, sauhuilla. Palaa nopiaan takasii. Ehtii kuiteskii vessassa käyvä. Oikeesti töissä oleva syö ruokansa äkkii, käy sauhuilla, ei ehi vessaan, käy sit työajalla ja kirjoottelee puolet ruokatunnista.
klo 11-12
Vakkari kertoo lähtevänsä ruuanlaittoo. Jää kirjoottelemaa multinikeillä tunnin ajaksi. Oikeesti töissä oleva jatkaa töitänsä kurkkien välillä palstaa. Yrittää työkaverilta salaa kirjootella. Onnistuu. Kirjoottelee multinikillä.
klo 12-14
Vakkari palaa ruokatunnilta. Kirjoottelee omalla nikillään ja muutamalla multinikillä eikä oo moneen moneen tuntiin kirjootellu yhtikkääs mitää. Säntää keittämään päiväkahveet. Polttaa suunsa. Kiiruhtaa takasin kirjoottelemaa. Kahvetta läikkyy lattialle ja näppäämistölle. Kiroilee. Oikeesti töissä oleva tekkee hikihatus töitä. Yrittää päästä vähä aikaasemmi töistä ku kiirus kottiin tietsikan ääree.
klo 14-16
Vakkari jatkaa kirjoottelua omalla nikillä ja multinikeillä. Kertoo lasten kotiutuvan koulusta/tarhasta/pihalta. Pittää lopettaa vähäks aikaa. Antaa lapsille välipallaa. Vahtii palstaa. Kirjoottelee multinikeillä. Oikeesti töissä olevalla verensokerit alhaalla. Ärtynyt. Ei pääse kirjoottelee.
klo 16-17
Vakkari kertoo lähtevänsä ulkoilemaa. Säntäilee laittaen ruokaa, pessee pyykkiä ja tekkee kaikkee mahollista. Juoksujalkaa vie roskat. Samalla vahtii palstaa, kirjoottelee multinikeillä. Komentaa kaikkia. On kiireine ja ärtyny. Oikeesti töissä oleva lähtee kiirusti kotia kohti. Käy ekaks vessassa. Ostaa mäkkäriltä pikaruokaa. Heittää kengät, takit lattialle, avaa tietsikan ja oottaa hermostuneesti tietsikan aukeemista. Henkee pidätellen alkaa kirjoottelee omalla ja multinikeillä. On onnellinen.
klo 17-21
Vakkari ei oo olevinaa palstalla ja kirjoottelee multinikeillä. Joku mennee omallakin. Vahingos. Laittaa siin samalla iltapalat, iltakahveet ja lapset nukkumaan. Huutaa puoliskollee. Väsynyt. Ei voi mennä nukkumaa.
klo 21-24
Vakkari kirjoottelee välil omalla nikillä ja muutamilla multinikeillä. Sannoo meneväsä nukkumaa. Jää kirjoottelee multinikeillä. Väsyny. Keittää kahveeta. Pysyis hereillä.
klo 24
Vakkari väsähtää. Sitkeesti kirjoottelee multinikeillä. Ei jaksa ennee. Sammuttaa tietsikan. Mennee iltapesulle. Muistaaki yhen jutun. Avvaa tietsikan. Kirjoottelee multinikeillä ite itellee. Väsähtää. Sammuttaa tietsikan. Mennee nukkumaa.
klo 6-7
Vakkarin kello soipi ja pomppaa sängyst ylös. Jatkuu samal taval ku eilen.
Vakkarin vuorokausi
36
1538
Vastaukset
hieroo poskeaan kun on näppiksen kuva poskessa. Mutta sänkyyn en mene, pirskales sentään. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka joku kirjoittaisi uuden aloituksen enkä olisi siihen vastaamassa.
- Kuunkulkija
ja minulla on paha identiteettihäiriö, lat. identificius hairious. En tiedä mihin ryhmään kuulun ja sen takia en osaa käyttäytyä oikein. Käyn aina silloin tällöin kun sopivasti on aikaa tai hommassa väli mutta parikin päivää voi mennä etten kertakaikkiaan kykene olemaan täällä. EN KYKENE OLEMAAN TÄÄLLÄ!!! Haluaisin niin kovasti olla täällä joka hetki muttei se vaan aina onnistu. EI AINA ONNISTU!!! Tunnen olevani ihan terve ja en ole huomannut itsessäni mitään vikaa. EN OLE HUOMANNUT VIKAA!!!
Niinpä sitten murjotan kun en ole netin ääressä. KUN EN OLE NETIN ÄÄRESSÄ!!! lenkohan normaali? Saisinkohan joltain tutulta lääkäriltä terveen paperit. LÄÄKÄRILTÄ TERVEEN PAPERIT!!! Ei minulla sitten muuta.... Kuunkulkija kirjoitti:
ja minulla on paha identiteettihäiriö, lat. identificius hairious. En tiedä mihin ryhmään kuulun ja sen takia en osaa käyttäytyä oikein. Käyn aina silloin tällöin kun sopivasti on aikaa tai hommassa väli mutta parikin päivää voi mennä etten kertakaikkiaan kykene olemaan täällä. EN KYKENE OLEMAAN TÄÄLLÄ!!! Haluaisin niin kovasti olla täällä joka hetki muttei se vaan aina onnistu. EI AINA ONNISTU!!! Tunnen olevani ihan terve ja en ole huomannut itsessäni mitään vikaa. EN OLE HUOMANNUT VIKAA!!!
Niinpä sitten murjotan kun en ole netin ääressä. KUN EN OLE NETIN ÄÄRESSÄ!!! lenkohan normaali? Saisinkohan joltain tutulta lääkäriltä terveen paperit. LÄÄKÄRILTÄ TERVEEN PAPERIT!!! Ei minulla sitten muuta....Jos tunnet suurta tuskaa ollessasi esim. työn takia pois koneelta ja alat esim. keskellä isotädin 90- vuotissyntymäpäiviä miettiä mitähän hyviä aloituksia huuhaalla taas on ja mietit jo valmiiksi hyviä iskulauseita ja purevia kommentteja niin voit katsoa olevasi nk. vakkari. Ja kun joku kehoittaa sinua hankkimaan elämän niin loukkaannut aidosti. Jos sinulla todella olisi elämää myös huuhaan ulkopuolella et olisi milläsikään. Hetken kun harrastat itsetutkiskelua niin kyllä se selviää oletko oikea vakkari
- Kuunkulkija
tuputuu kirjoitti:
Jos tunnet suurta tuskaa ollessasi esim. työn takia pois koneelta ja alat esim. keskellä isotädin 90- vuotissyntymäpäiviä miettiä mitähän hyviä aloituksia huuhaalla taas on ja mietit jo valmiiksi hyviä iskulauseita ja purevia kommentteja niin voit katsoa olevasi nk. vakkari. Ja kun joku kehoittaa sinua hankkimaan elämän niin loukkaannut aidosti. Jos sinulla todella olisi elämää myös huuhaan ulkopuolella et olisi milläsikään. Hetken kun harrastat itsetutkiskelua niin kyllä se selviää oletko oikea vakkari
sillä luulin jo olevani epänormaali. Joka päivä ajattelen herkeämättä juuri mainitsemiasi asioita ja oli hyvä kuulla että joku muukin tekee samaa.
Niinpä voisin luikauttaa sulle laulun ja se menee näin:
│:¶♪♪♪♫♫♪♪│♪♪♪♫♫♪♪:│ Paina play ► kuullaksesi biisin... Kuunkulkija kirjoitti:
sillä luulin jo olevani epänormaali. Joka päivä ajattelen herkeämättä juuri mainitsemiasi asioita ja oli hyvä kuulla että joku muukin tekee samaa.
Niinpä voisin luikauttaa sulle laulun ja se menee näin:
│:¶♪♪♪♫♫♪♪│♪♪♪♫♫♪♪:│ Paina play ► kuullaksesi biisin...epänormaali ja missä suhteessa se on normaaliuteen? Siis nuohan ovat ihan tavallisia huuhaalaisen tuntomerkkejä. Se miten normaaleina muut meitä pitävät onkin taas aivan oma lukunsa.
- Kuunkulkija
tuputuu kirjoitti:
epänormaali ja missä suhteessa se on normaaliuteen? Siis nuohan ovat ihan tavallisia huuhaalaisen tuntomerkkejä. Se miten normaaleina muut meitä pitävät onkin taas aivan oma lukunsa.
olla että kuinka monta kertaa meille sanotaan päivän mittaan "sä oot ihan hullu!". Itselläni tuo niin sanottu normaaliuslukema liikkuu siinä 4-7 kertaan. Nyt pitäisi vaan määritellä keskimääräisnormaaliuslukema....
Kuunkulkija kirjoitti:
olla että kuinka monta kertaa meille sanotaan päivän mittaan "sä oot ihan hullu!". Itselläni tuo niin sanottu normaaliuslukema liikkuu siinä 4-7 kertaan. Nyt pitäisi vaan määritellä keskimääräisnormaaliuslukema....
kartutetaan yleistilanne. Heti huomenna alamme kysyä kaikilta kohtaamiltamme ihmisiltä miten usein heitä kutsutaan hulluiksi. Kirjaamme vastaukset huolellisesti muistiin. Meidän tulee ottaa kuitenkin huomioon tämä väestönjakauma että kyselemme tasaisesti kaikentyyppisiltä ihmisilta ettei tule tilastovääristymiä.
- heekuli
Kuunkulkija kirjoitti:
Niinpä sitten murjotan kun en ole netin ääressä. KUN EN OLE NETIN ÄÄRESSÄ!!! lenkohan normaali? Saisinkohan joltain tutulta lääkäriltä terveen paperit. LÄÄKÄRILTÄ TERVEEN PAPERIT!!! Ei minulla sitten muuta....ei tarvi sinun itsestäsi etsiä,niin meissä on kaikissa tuo vika,luulisin....
- NoitaNainen
Herranjestas ku meinas noitaa ihan vallan käyvä naurattammaa moinen kiirus. Se on tauti ku nykii koneen suuntaan. Mutta kyllä niin hauska juttu, että unohtu jo pölyt ja likaset pinnat.
- Toi!!!
vakkarihan nukkuu 24-06!!! Ei oo muuten tosi vakkari! Täytyyhän täällä tähänki aikaan jonkun päivystää. Onneks me ollaan vielä täällä. ;))))))))
- heekuli
jotka otamme olvia?
- toiMoi!!
tuputuu kirjoitti:
Mä jo ajattelin että pitääks mun tuijottaa mykkää palstaa koko yö.
tylsää se on yksinänsä itelleen kirjottaa, eipä silti, mua kyl jo vähän väsyttää. En tiiä, jaksanko enää päivystää. ;))))
toiMoi!! kirjoitti:
tylsää se on yksinänsä itelleen kirjottaa, eipä silti, mua kyl jo vähän väsyttää. En tiiä, jaksanko enää päivystää. ;))))
Katotaas nyt miten minun käy. Yksin en ainaskaan jaksa.
- luke67
heekuli kirjoitti:
jotka otamme olvia?
Mullaki olvia ja kopparberg sidua.
- Kuunkulkija
heekuli kirjoitti:
jotka otamme olvia?
kahdella HK:n sinisellä, puolella litralla kahvia, banaanilla, laatikollisella, 400g, Atrian lihamakaronilaatikkoa, saksalaisella kana Gordon Bleulla, 550g, ja keitetyilla perunoilla, 3kpl.
Ajattelin että jos tulee pitkäkin sessio.... Kuunkulkija kirjoitti:
kahdella HK:n sinisellä, puolella litralla kahvia, banaanilla, laatikollisella, 400g, Atrian lihamakaronilaatikkoa, saksalaisella kana Gordon Bleulla, 550g, ja keitetyilla perunoilla, 3kpl.
Ajattelin että jos tulee pitkäkin sessio....eväät kuin mulla. Leipää otin pakkasesta sulamaan ja on mulla yks tomaatti ja appelsiini. Kait mä nyt hetken pärjään niillä eväillä.
- heekuli
tuputuu kirjoitti:
kun ollaan varauduttu:)))
teitillekin.Ja hik.
- Kuunkulkija
tuputuu kirjoitti:
eväät kuin mulla. Leipää otin pakkasesta sulamaan ja on mulla yks tomaatti ja appelsiini. Kait mä nyt hetken pärjään niillä eväillä.
kopsautat pikku hampaasi siihen. Jos naapurit hakkaavat seinään ja huutavat siellä niin leipä oli liian kovaa.
Missä noin suunnilleen sijaitset ja paljonko L-mittari näyttää? Täällä pohjois-stadissa tasan 20ºC ja tuntuu kylmältä... ja ois kiva tietää Mansen lukemat... ja onkohan ketään idästä päin... - heekuli
Kuunkulkija kirjoitti:
Ajattelin että jos tulee pitkäkin sessio....pärjäsi jo ydinsodan sattuessakin?(onneks en maalaile piruja seinille?)
- luke67
Kuunkulkija kirjoitti:
kopsautat pikku hampaasi siihen. Jos naapurit hakkaavat seinään ja huutavat siellä niin leipä oli liian kovaa.
Missä noin suunnilleen sijaitset ja paljonko L-mittari näyttää? Täällä pohjois-stadissa tasan 20ºC ja tuntuu kylmältä... ja ois kiva tietää Mansen lukemat... ja onkohan ketään idästä päin...Kaakinmaan mäes on 19.7, ulkona. Kämpäs on jotai 23 ja iha lämmin.
Kuunkulkija kirjoitti:
Missä noin suunnilleen sijaitset ja paljonko L-mittari näyttää? Täällä pohjois-stadissa tasan 20ºC ja tuntuu kylmältä... ja ois kiva tietää Mansen lukemat... ja onkohan ketään idästä päin...mutta kun mun mittari on rikki niin kysyn lämpötilaa aina tuolta Lukelta joka juuri hävisi jonnekin. Sen voin kertoa että täällä on todella kylmä mutta sekin on tietysti subjektiivinen käsite.
- heekuli
Kuunkulkija kirjoitti:
Missä noin suunnilleen sijaitset ja paljonko L-mittari näyttää? Täällä pohjois-stadissa tasan 20ºC ja tuntuu kylmältä... ja ois kiva tietää Mansen lukemat... ja onkohan ketään idästä päin...Mancessa 22,26 astetta varjossa pakkasta.Tuo tarkka lukema johtuu mittaristani.....pih.
- luke67
tuputuu kirjoitti:
mutta kun mun mittari on rikki niin kysyn lämpötilaa aina tuolta Lukelta joka juuri hävisi jonnekin. Sen voin kertoa että täällä on todella kylmä mutta sekin on tietysti subjektiivinen käsite.
Mihkää hävinny, viästi vaa hukku ja samal koitan täs saada N pimuun kontaktia.
luke67 kirjoitti:
Mihkää hävinny, viästi vaa hukku ja samal koitan täs saada N pimuun kontaktia.
sittenkin. Olin jo hetken huolissani että eksyt kun tää netti on niin monipolkuinen paikka.
- luke67
tuputuu kirjoitti:
sittenkin. Olin jo hetken huolissani että eksyt kun tää netti on niin monipolkuinen paikka.
Mutku mul rahtis linjoil ja kaattistaki kattelen.
- Kuunkulkija
tuputuu kirjoitti:
mutta kun mun mittari on rikki niin kysyn lämpötilaa aina tuolta Lukelta joka juuri hävisi jonnekin. Sen voin kertoa että täällä on todella kylmä mutta sekin on tietysti subjektiivinen käsite.
että ihme ettei seuraavalla tontilla huomattu... Mää oon aina luullu että olet pohjoisen tyttö, aito saamelainen, tunnet porot ja tokat... no voi sun sentään... ja määkun sulle itteäni tyrkyttään haltijana.. No, äiti on Urjalasta ja pitäis tulla sinne Manseen kattoon serkkuja välillä.
Täällä on teidän seutu hyvin edustettuna. Kuunkulkija kirjoitti:
että ihme ettei seuraavalla tontilla huomattu... Mää oon aina luullu että olet pohjoisen tyttö, aito saamelainen, tunnet porot ja tokat... no voi sun sentään... ja määkun sulle itteäni tyrkyttään haltijana.. No, äiti on Urjalasta ja pitäis tulla sinne Manseen kattoon serkkuja välillä.
Täällä on teidän seutu hyvin edustettuna.Olenko minä niin pakkasenpurema vaiko löylynlyömä kun tuollaista olet kuvitellut? Siis minähän olen tiukka Tamperelainen ja tarvittaessa hypin vaikka Turun torilla.
- Kuunkulkija
heekuli kirjoitti:
Mancessa 22,26 astetta varjossa pakkasta.Tuo tarkka lukema johtuu mittaristani.....pih.
nousta taas yhdeksän aikoihin ettei tarttis niin myöhään taas temppuilla huomenna.
Kiitos lukemista, lämpötilat on aika tasaiset eli pakkanen jatkuu vielä sitten ainakin vuorokauden... Hyvät yöt, aivoistellaan taas ehkä jo huomenna.. - Kuunkulkija
tuputuu kirjoitti:
Olenko minä niin pakkasenpurema vaiko löylynlyömä kun tuollaista olet kuvitellut? Siis minähän olen tiukka Tamperelainen ja tarvittaessa hypin vaikka Turun torilla.
yö viime syksynä jäi vaan semmonen käsitys että... tai sitten se liittyi krapuihin... no voi hitsi, ilme synkkenee ░▒▓█
Ei se mitään, tarjootko kahvit jos pyyhkäsen käväseen siellä jossain kohdassa (heh-heh- nyt se pelästy ja funtsaa miten kiemurtelis kahveita tarjoamatta irti tästä, heh-heh..) No ei sitten, en sitten tule! Ja jos tulen niin salaa.. harmittaako... ette tiedä koska tulen (nauraa kuuluisaa hullunnauruaan).
Oli se varmaan niistä kravuista, ne liittyivät jotenkin lohiin tai jotain, ei kai sillä niin väliä.
Pakko mennä nukkumaan että herää hengissä taas, Hyvää yötä ja varo sitä jäätynyttä leipää... - heekuli
Kuunkulkija kirjoitti:
nousta taas yhdeksän aikoihin ettei tarttis niin myöhään taas temppuilla huomenna.
Kiitos lukemista, lämpötilat on aika tasaiset eli pakkanen jatkuu vielä sitten ainakin vuorokauden... Hyvät yöt, aivoistellaan taas ehkä jo huomenna..tehrään....pih
- nikillinen
a kello soittaa kolmen vartin päästä :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724969Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164689- 804163
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014087Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33158Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223094- 352828
- 282767
- 372742
- 402733