Tilanteen rauhoitus

Gabriel

minä ainakin toivon jo tämän muslimien kuohunnan ja muslimimaailman ja länsimaiden välisen vastakkainasettelun loppumista.
Varmastikin itse kullakin kuohuttaa, kun aletaan uhkailemaan henkeä, vaikka on itse täysin syytön koko kuvakiistaan.

138

33695

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisteröinannattaa
      • ei enää vastaan vaan puolesta!

En enää ihmettele miksi Israel rakentaa sitä aitaa palestiinalaisten ympärille. Miksi Usa haluaa niin kiihkeästi estää Iranin ydinohjelman. Kaikki media-aivopesu, irakin sota ja Bush (oljyä se sinne meni hakemaan), Michael Mooren dokumentit. Kaikki haihtuvat mielestä kuin varpusen lento kun Islam näytti minulle vihdoinkin todelliset kasvonsa. Kolmas maailmansota on jo käynnissä en vain tajunnut sitä vielä.

• Pintaa syvemmältä
        ei enää vastaan vaan puolesta! kirjoitti:

En enää ihmettele miksi Israel rakentaa sitä aitaa palestiinalaisten ympärille. Miksi Usa haluaa niin kiihkeästi estää Iranin ydinohjelman. Kaikki media-aivopesu, irakin sota ja Bush (oljyä se sinne meni hakemaan), Michael Mooren dokumentit. Kaikki haihtuvat mielestä kuin varpusen lento kun Islam näytti minulle vihdoinkin todelliset kasvonsa. Kolmas maailmansota on jo käynnissä en vain tajunnut sitä vielä.

Kunpa vielä oivallettaisiin USAn uuskonservatiivien todelliset kasvot! Ei tässä ole kysymys islamilaisuudesta, vaan USAn ja Tanskan hallitusten masinoimasta Kulttuurien yhteentörmäyksestä. Saadaan veruke hyökätä ennnen pitkää Iraniin. Irakissahan oikeistolainen Tanska jo on usealla sadan sotilaan joukolla.

Silmät auki joka suuntaan!

• ne hyökkäykset
        Pintaa syvemmältä kirjoitti:

Kunpa vielä oivallettaisiin USAn uuskonservatiivien todelliset kasvot! Ei tässä ole kysymys islamilaisuudesta, vaan USAn ja Tanskan hallitusten masinoimasta Kulttuurien yhteentörmäyksestä. Saadaan veruke hyökätä ennnen pitkää Iraniin. Irakissahan oikeistolainen Tanska jo on usealla sadan sotilaan joukolla.

ole tulleet ihan jostain muulta suunnalta kuin 'uuskonservatiiveilta' jotka tosin edistää hyvää asiaa olemalla aktiivisesti totuuden asialla näiden islamistihuligaanien suhteen.

se on sitten kokonaan toisenluoka juttu jos aletaan puhua siitä että maahan pitäisi hyökätä siksi ja siksi. Afganistanin ja Irakin sodalla on oma historiansa joilla ei juurikaan ole tekemistä uuskonservatiivien kanssa jotka omien mielipiteidensä pohjalta ovat joko kannattaneet tai vastustaneet USAn Irak politiikkaa. Siis mikäli ymmärrän että puhut 'koservatiiveistä', uuskonservatiivi on aika ristiriitainen termi. ei varmaan mikään kosveratiivien lanseeraama???

• incognitoris

Tämä haisee selvästi USA:n nukketeatterille. Äly ,vainoharha ja maailmanvalloitus ryhmät tuottaa tätä paskaa 24h päivässä ja miljardeja dollareita pistetään sileäksi että saadaan koko EU pieksämään muslimeja.Omat sotilaat säästyy valloitus pelissä. On hyvä taktiikka juoksuttaa vangit/siat edellä miinakentälle joskin nyt mennään isommassa mittakaavassa. Peace:)

• Pintaa syvemmältä
        ne hyökkäykset kirjoitti:

ole tulleet ihan jostain muulta suunnalta kuin 'uuskonservatiiveilta' jotka tosin edistää hyvää asiaa olemalla aktiivisesti totuuden asialla näiden islamistihuligaanien suhteen.

se on sitten kokonaan toisenluoka juttu jos aletaan puhua siitä että maahan pitäisi hyökätä siksi ja siksi. Afganistanin ja Irakin sodalla on oma historiansa joilla ei juurikaan ole tekemistä uuskonservatiivien kanssa jotka omien mielipiteidensä pohjalta ovat joko kannattaneet tai vastustaneet USAn Irak politiikkaa. Siis mikäli ymmärrän että puhut 'koservatiiveistä', uuskonservatiivi on aika ristiriitainen termi. ei varmaan mikään kosveratiivien lanseeraama???

USAssa kaikki tietävät mitä uuskonservatiivit ovat. Säälittää puheet siitä, etteivät ihmiset islamilaisissa maissa tiedä, missä Tanska on. Täällä Suomessa ei tiedetä, keitä uuskonservatiivit ovat ja mikä on heidän poliittinen agendansa. Kaikki on kuitenkin jo moneen kertaan julkistettu Internetissä, mutta pitää osata englantia.

Mikä muu kuin provokaatio tässä voisi olla kyseessä! Saadaan lännessä islamilaisiin maihin kohdistuva kielteinen suhtautumien vahvistumaan, jolloin USA voi hyökätä Iraniin ilman euroooppalaisten vastustusta.

Hyvin provokaatio näyttää onnistuvan täällä Suomessa tavallisen tietämättämän kansan piirissä!

• Missä kiihkoilijat?

Todella typerää väittää lehdistön vapautta uuskonservatiivien propagandaksi. Kuvien teko ei osoita kylläkään suurta lahjakkuutta tekijöiltään, mutta se propaganda, joka on siitä paisutettu islmistisessa maailmassa on täysin järjetöntä.

Miksi islamilaiset ovat tulleet omista kotimaistaan Tanskaan ja muualle Eurooppaan?
        Onko syynä laiskuudesta johtuva ilmaisen elannon ja *elintason* tavoittelu ...vai onko syynä entisessä kotimaassa koettu vaino ja kuolemanuhka, jonka he ovat kertoneet syyksi.

Islamilaisten pakolaisten omat uskonveljet ovat vainonneet, kiduttaneet ja tappaneet saman kansan jäseniä. Sekö on muslimien rakkautta omiaan kohtaan??

Samaa väkivaltaa he nyt yrittävät kylvää Eurooppaan, ilman mitään rajaa.

Olen yleensä suvaitsevainen, mutta nyt ehdottaisin, että koko EU tuomitsee islamilaisten väkivallan, lopettaa tuen palestiinalaisille ja jos maahantulijat eivät noudata lakeja, vaan saarnaavat tappamista ja kiihottavat väkivaltaan, heidät palautetaan lähtömaahan....ja nopeasti.

• puolesta
        Missä kiihkoilijat? kirjoitti:

Todella typerää väittää lehdistön vapautta uuskonservatiivien propagandaksi. Kuvien teko ei osoita kylläkään suurta lahjakkuutta tekijöiltään, mutta se propaganda, joka on siitä paisutettu islmistisessa maailmassa on täysin järjetöntä.

Miksi islamilaiset ovat tulleet omista kotimaistaan Tanskaan ja muualle Eurooppaan?
        Onko syynä laiskuudesta johtuva ilmaisen elannon ja *elintason* tavoittelu ...vai onko syynä entisessä kotimaassa koettu vaino ja kuolemanuhka, jonka he ovat kertoneet syyksi.

Islamilaisten pakolaisten omat uskonveljet ovat vainonneet, kiduttaneet ja tappaneet saman kansan jäseniä. Sekö on muslimien rakkautta omiaan kohtaan??

Olen yleensä suvaitsevainen, mutta nyt ehdottaisin, että koko EU tuomitsee islamilaisten väkivallan, lopettaa tuen palestiinalaisille ja jos maahantulijat eivät noudata lakeja, vaan saarnaavat tappamista ja kiihottavat väkivaltaan, heidät palautetaan lähtömaahan....ja nopeasti.

Hei! Ottakaa selvää todellisuudesta ennenkuin tuomitsette. On olemassa monenlaisia Muslimeja, mm. Shiat. He ovat (eivät kaikki) se osa Muslimeista, jotka lietsovat ja terrorisoivat.
        Heitä on vain muutama prosentti koko Muslimi väestöstä.
        Muslimit ovat ihmistä kunnioittavaa kansaa ja rakastavat rauhaa. Heille tärkeintä on perhe ja uskonto. Miksi me emme voisi kunnioittaa profeetta Mohamedia, niinkuin he kunnioittavan meidän Jeesusta, joka myös oli profeetta??? He kunnioittavat kaikkia uskontoja, joten eiköhän mekin voitaisi kunnioittaa heidän???
        Ja Tanska!!! SHIT! Voiko enää tyhmemmin tehdä kuin julkaista jotakin noin tyhmää sanomalehdessä? Ja tietenkin Norja perässä...
        Pyytäköön pääministerit kansalaistensa puolesta anteeksi, niin se voisi hiukan lievittää probagandaa. Eihän tilannetta enää voi korjata ennalleen, mutta jos vaikka jotain olisi vielä tehtävissä, ennenkuin koko eurooppa on maantasalla.

• päässä
        puolesta kirjoitti:

Hei! Ottakaa selvää todellisuudesta ennenkuin tuomitsette. On olemassa monenlaisia Muslimeja, mm. Shiat. He ovat (eivät kaikki) se osa Muslimeista, jotka lietsovat ja terrorisoivat.
        Muslimit ovat ihmistä kunnioittavaa kansaa ja rakastavat rauhaa. Heille tärkeintä on perhe ja uskonto. Miksi me emme voisi kunnioittaa profeetta Mohamedia, niinkuin he kunnioittavan meidän Jeesusta, joka myös oli profeetta??? He kunnioittavat kaikkia uskontoja, joten eiköhän mekin voitaisi kunnioittaa heidän???
        Ja Tanska!!! SHIT! Voiko enää tyhmemmin tehdä kuin julkaista jotakin noin tyhmää sanomalehdessä? Ja tietenkin Norja perässä...
        Pyytäköön pääministerit kansalaistensa puolesta anteeksi, niin se voisi hiukan lievittää probagandaa. Eihän tilannetta enää voi korjata ennalleen, mutta jos vaikka jotain olisi vielä tehtävissä, ennenkuin koko eurooppa on maantasalla.

Näillähän näyttää kaikilla muslimeilla ym. olevan pommi aivojen kohdalla,,miettikääpä teidän käytöstänne. Heti valmiina riehumaan ja tappamaan kun jotain sarjakuvaa katselee,ei tarvitse osata lukeakaan kun tuijottaa kuvaa ja pam.

• said

Kylla tama on nut sillalailla, suomalaistenkin On aika kunniotta meitä jotka elatämme suomalaisia juoppo kansaa ja laiskojakin ovat vielä. Havetkaa suomalaiset

• samaa

mieltä, kun ollaan keskusteltu tästä asiasta.
        jos ihminen on tullut sotaa pakoon omasta kotimaastaan ja haluaa riehua niin saman tien lähetettäisiin omaan maahansa riehumaan koko aatteen edestä.

• puolesta
        päässä kirjoitti:

Näillähän näyttää kaikilla muslimeilla ym. olevan pommi aivojen kohdalla,,miettikääpä teidän käytöstänne. Heti valmiina riehumaan ja tappamaan kun jotain sarjakuvaa katselee,ei tarvitse osata lukeakaan kun tuijottaa kuvaa ja pam.

Miltä tuntuisi jos Jeesus kuvattaisiin pommi päässä? Ei se ole lukutaidosta ym. kiinni vaan siitä, että he kunnioittavat Jumalaansa ja Profeettaansa, kuin myös "meidän" profeettaamme.
        Anna siis asian olla aivoton pakana!!!

• Oletko
        said kirjoitti:

Kylla tama on nut sillalailla, suomalaistenkin On aika kunniotta meitä jotka elatämme suomalaisia juoppo kansaa ja laiskojakin ovat vielä. Havetkaa suomalaiset

todella noin idiootti, että laitat jonkun fiksun Muslimin nimissä provosoivaa paskaa? Tyypillinen Suomalainen idiootti!!! HÄPEÄ!!!

• lahkolaiseksi haukkuvat
        said kirjoitti:

Viimeisenä multien päällä on seisova Jeesus Kristus, herrain Herra ja kuningasten Kuningas! Hänen edessään pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra!

• löytyy linkkejä

aikaisemmin esillä olleisiin pilakuviin yms. Tämä on silkkaa tahallista riehumista ja minä en kunnioita muslimeja enää tipan tippaa. Eivät tee mitään väkivaltaisuuksien estämiseksi ja täällä pohjoismaissakin olevat tuntuvat jakavan ymmärrystä näille riehujille.

Jos tanskan muslimit ovat imaamiensa kanssa sitä mieltä että tämä on oikein miksei heitä ajeta maasta. Hehän eivät ilmiselvästi kunnioita omaa kotimaataan, sen kansaa vaan nostattavat sitä kohtaan tällaisen vihanpurkauksen.

Perhana että täällä pitää oman väen olla niin helvetin sinisilmäistä ja hyväuskoista. Sitä saa mitä tilaa, ja kun on pikkusormen antanut niin koko käsi on menee. Tähän kaikkeen syypäitä ovat pohjoismaiden hyvää tarkoittavat hyväuskoiset hölmöt.

• jeesusus
        ei enää vastaan vaan puolesta! kirjoitti:

se aita olisi pitänyt rakentaa ajat sitten Usa:n ympärille , jotta Usa ei olisi päässyt terrorisoimaan heille epämieluisia ihmisä, hallituksia ja valtioita. Lisäksi Usan tukema ja väkisin rakennettu Israel tulee olemaan maailman loppuun asti nokkapokan syy ja keskipiste!

• sana on vapaa.
        puolesta kirjoitti:

Miltä tuntuisi jos Jeesus kuvattaisiin pommi päässä? Ei se ole lukutaidosta ym. kiinni vaan siitä, että he kunnioittavat Jumalaansa ja Profeettaansa, kuin myös "meidän" profeettaamme.

Olisin vain sitä mieltä, että onpas mauton kuva, mutta kunnioitan sananvapauttasi. En minä alkaisi väkivaltaa lietsomaan ympäri maailmaa tuollaisista.

• sosiaalipummi?
        said kirjoitti:

OLetko sinä tullut tekemään suomeen pimeää työtä,kuin monet tuntemani ulkolaiset,muslimit tekee ja syömään suomalaisten sosiaaliapuja?Elämään meidän kustannuksellamme.Emme mekään voi tulla sinun maahasi ja saa siellä mitään sosiaalitukea kuin te teette täällä.Itse olemme elättäneet perheemme ja aloittanut elämän alusta.Ei olla saatu lasten vaunuja ja merkki vaatteita sosiaalitoimistojen rahoista kuin monet muslimit tekee ja kulkevat hienosti tekemättä mitään.Hävetkää sanon minä.Harva on tosi pakolainen joka suomeen tulee.
        En ihmettele jos rasismia tulee,kun suomalaiset kokevat vääryyttä omassa maassaan.
        Emme voi teidän maahanne tulla sanomaan,että rakentakaa meille kirkko,kuin te vaaditte täällä.Jos tulisimme teidän maahanne ja haluisimme harjoittaa omaa uskontoamme,niin meidät tapettaisiin siellä.Se on nähty monissa maissa miten muslimit tappavat ja vainoavat kristittyjä.ONKO SE LÄHIMMÄISEN RAKKAUTTA?
        TAPELKAA KESKENÄNNE,MUTTA JÄTTÄKÄÄ KRISTITYT RAUHAAN OMISSA MAISSAAN.
        KAUTTA AIKOJEN OLETTE PILKANNEET KRISTITTYJÄ,VAIKKA MITEN,MUTTA EMME ME POLTA TALOJANNE KUIN TE TEETTE.KRISTITYILLÄ ON ANTEEKSI ANTAMUSTA SYDÄMMESSÄ EI VIHAA.

• en koskaan
        sana on vapaa. kirjoitti:

Olisin vain sitä mieltä, että onpas mauton kuva, mutta kunnioitan sananvapauttasi. En minä alkaisi väkivaltaa lietsomaan ympäri maailmaa tuollaisista.

käyttäisi ns. sananvapauttani niin alhaiseen asiaan kun toisen ihmisen tai heidän lähimmäistensä tai uskontonsa pilkkaamiseen. Minä sentään osaan asettua toisen ihmisen asemaan, sillä minulla on sydän kohdallaan ja aivot päässä, ei pommia...luulisin...

• kyl mä vaan saan...
        sosiaalipummi? kirjoitti:

OLetko sinä tullut tekemään suomeen pimeää työtä,kuin monet tuntemani ulkolaiset,muslimit tekee ja syömään suomalaisten sosiaaliapuja?Elämään meidän kustannuksellamme.Emme mekään voi tulla sinun maahasi ja saa siellä mitään sosiaalitukea kuin te teette täällä.Itse olemme elättäneet perheemme ja aloittanut elämän alusta.Ei olla saatu lasten vaunuja ja merkki vaatteita sosiaalitoimistojen rahoista kuin monet muslimit tekee ja kulkevat hienosti tekemättä mitään.Hävetkää sanon minä.Harva on tosi pakolainen joka suomeen tulee.
        En ihmettele jos rasismia tulee,kun suomalaiset kokevat vääryyttä omassa maassaan.
        Emme voi teidän maahanne tulla sanomaan,että rakentakaa meille kirkko,kuin te vaaditte täällä.Jos tulisimme teidän maahanne ja haluisimme harjoittaa omaa uskontoamme,niin meidät tapettaisiin siellä.Se on nähty monissa maissa miten muslimit tappavat ja vainoavat kristittyjä.ONKO SE LÄHIMMÄISEN RAKKAUTTA?
        TAPELKAA KESKENÄNNE,MUTTA JÄTTÄKÄÄ KRISTITYT RAUHAAN OMISSA MAISSAAN.
        KAUTTA AIKOJEN OLETTE PILKANNEET KRISTITTYJÄ,VAIKKA MITEN,MUTTA EMME ME POLTA TALOJANNE KUIN TE TEETTE.KRISTITYILLÄ ON ANTEEKSI ANTAMUSTA SYDÄMMESSÄ EI VIHAA.

Siis miten niin ei suomalaiset saa sosiaalietuuksia? Mä ainakin sain. Mulla on 5 mukulaa, ja sain kaikista sosiaalista etuutta, Sain vaunut ja vatteet ja vielä rahaakin kun vain pyysin. Nyt kyl oon töissä ja mukulat osa tarhassa ja osa koulussa. Puoli vuotta mulle kakkua lykkäsivät lusittavaks!
        No kai se aika nopeesti kuluu ja taas pääsee lorviin.
        Käyttäkää tekin kateelliset "hyvin toimeentulevat" sosiaalietuuksia jos voitte. niin mä ainakin teen. Haluun vaan sanoo, että ei ne ulkomaalaiset oo ainoita tässä maassa jotka etuusksia saavat. Lapsilisä on mm. etuus, jota saa kaikki, jolla on alle 17-v. lapsia ja yh:t vielä korotuksen, olivat töissä tai eivät...joten... Älkää tuomitko ketään. Joskus voi tulla päivä eteen jolloin me tavataan sossun luukulla!

• LÖYTYY
        kyl mä vaan saan... kirjoitti:

Siis miten niin ei suomalaiset saa sosiaalietuuksia? Mä ainakin sain. Mulla on 5 mukulaa, ja sain kaikista sosiaalista etuutta, Sain vaunut ja vatteet ja vielä rahaakin kun vain pyysin. Nyt kyl oon töissä ja mukulat osa tarhassa ja osa koulussa. Puoli vuotta mulle kakkua lykkäsivät lusittavaks!
        No kai se aika nopeesti kuluu ja taas pääsee lorviin.
        Käyttäkää tekin kateelliset "hyvin toimeentulevat" sosiaalietuuksia jos voitte. niin mä ainakin teen. Haluun vaan sanoo, että ei ne ulkomaalaiset oo ainoita tässä maassa jotka etuusksia saavat. Lapsilisä on mm. etuus, jota saa kaikki, jolla on alle 17-v. lapsia ja yh:t vielä korotuksen, olivat töissä tai eivät...joten... Älkää tuomitko ketään. Joskus voi tulla päivä eteen jolloin me tavataan sossun luukulla!

Uskon tuon.Tuskin töitä osaat tehdäkkään..

• yksinkertaisuus
        puolesta kirjoitti:

kauhiast antex sille muutamal promillel muta v:u
        nää muut imaanit ja lapsenraiskaajaat saakoot sulTa mitä haluu multa ei. et säkään oo vissiin lukeu muuta anni swanniin kirjoja.Perkelettäkö tänne tuloo räkkyämään pommijumalansa kaa saavat lähön pää kolomantena jalakana moKOmatkin kurkunkatkojat naamiopellet Pohjoismaat yhteistyöhön ja tANSKAA TUKEMAAN.

• :KEIJO
        puolesta kirjoitti:

Moniakohan tuhansia pilapiirroksia Jeesuksesta on tehty? Kuinka moni suomalainenki on valmis tappamaan niiden takia, ei toivottavasti kukaan.

• RK101
        puolesta kirjoitti:

haha sen verran lyijyä löytyy suomesta että kokosuomen pakolaiset saa oman nimimerkillä merkatut luodit.

• agency
        said kirjoitti:

Nimerkille on rasismi ollut tähän saakka musta aukko. Ja pysyykin.

Mutta. Toisaalta voi kysyä, että paskaako tulette tänne hillumaan, jolleivat uuden kotimaan käytöstavat istu kaaliin?

Sinä saat muslimiveljiesi kanssa painua ensimmäisellä koneella hevon kuuseen, äläkä tule takaisin.

Koska juttu nyt on mennyt överiksi.
        Yhden pikkuriikkisen sarjakuvantekeleen takia, joita joka helvetin Skandinaavipoliitikko saa kestää päivittäin kuin mies- tai nainen.

Huomaa, nainen!

Saudeissa piipahtaneet tuttuni ovat kertoneet että
        naisilta autoilu on kielletty, syystä ettei koirakaan osaa ajaan autoa.

Skandinaaviveljeni ovat kuule minulle tuhat kertaa tärkeämpiä tapauksia, kuin muslimiveljesi.

• vapaa sanomaan
        puolesta kirjoitti:

Mikä pirun Tanska?
        Eikö se nyt mene jakeluun että ei TANSKA
        ole mitään kuvia julkaissut, vaan eräs Tanskalainen
        vapaa lehti joka ei ole valtioiden tahi hallitusten
        äänitorvena päin vastoin kuin islamilaiset lehdet jotka eivät uskalla/voi julkaista mitään hallitusten ja ääriryhmien kannoista poikkeavaa.
        siinähän laittaisi itsensä ja perheensä elämät likoon mielipiteidensä vuoksi!.
        ELÄKÖÖN VAPAUS!

• Laowai

puolesta tai vastaan? Hyvin sanottu,katsokaa tarkkaan(www.bilderberg.org)Lopunajan merkkejä on ollut jo pitkään ja koskapa sotateollisuus on kytketty kaikkeen/kaikkialla! Iran tulee olemaan ns."Kuoleman loukku" lähivuosina!Ei kuitenkaan lietsota enempää kohua kotimaassa,vaan maltillisesti rakentaa nuorisomme tulevaisuutta!

• Thompson
        puolesta kirjoitti:

Eihän tuollainen "pommi päässä" kuva mieltä lämmittäisi, mutta kuinka moni suomalainen, ruotsalainen, norjalainen, tanskalainen (kuulostaa ihan vitsin alulta..) kristitty lähtisi mielenosoituksiin ja polttaisi suurlähetystöjä kommandohuput päässä ja rynnäkkökiväärit olalla??

Kuvat oli turhia ja julkaisu oli virhe, mutta kyllä tuossa kuohunnassa pitäisi jotain rajaa olla!

• kylläpäs
        Thompson kirjoitti:

Eihän tuollainen "pommi päässä" kuva mieltä lämmittäisi, mutta kuinka moni suomalainen, ruotsalainen, norjalainen, tanskalainen (kuulostaa ihan vitsin alulta..) kristitty lähtisi mielenosoituksiin ja polttaisi suurlähetystöjä kommandohuput päässä ja rynnäkkökiväärit olalla??

Kuvat oli turhia ja julkaisu oli virhe, mutta kyllä tuossa kuohunnassa pitäisi jotain rajaa olla!

on heikko uskonto kun ei kestä muutamaa pilakuvaa

• melkein sanaton
        puolesta kirjoitti:

Vaikka kenestä piirrettäis pilakuva, ei se oikeuta ketään ihmistä uhkaan tai tappaan toista!

• Olly
        Oletko kirjoitti:

todella noin idiootti, että laitat jonkun fiksun Muslimin nimissä provosoivaa paskaa? Tyypillinen Suomalainen idiootti!!! HÄPEÄ!!!

Täytyy olla jokseenkin idiootti uskoakseen mihinkään jumalaan.

• Näin sen näen

Pohjoismaissa näytetään tyrmistyneen, kun islam onkin uskonto johon uskotaan ihan oikeasti. Kulttuurien yhteentörmäys! Esimerkiksi suomessa kuuluminen valtionkirkkoon (johon suurin osa kuuluu) tarkoittaa käytännössä sitä, ettei usko juuri mihinkään.

Jos jotkut vielä haluavat härnätä näitä kuumapäitä fundamentalisteja ja kerjätä itsemurhapommittajia kotiseuduilleen, niin muuttakoot niin kauas muusta asutuksesta etteivät vaaranna syyttömien henkeä lapsellisella ristiretkellään!

• Nimetön

Ollaanko nyt ihan oikeasti menossa siihen, että yksi USKONTOKUNTA saa hallita ja määrätä mitä maailmassa tapahtuu. Sehän on väkivallalla uhkailemalla ja pakottamalla aikaansaatu diktatuuri.Ja aika pitkällä ollaan jo sen toteutumisessa.
        En syrji mitään ihmis/uskontoryhmää, mutta me olemme sivistyneessä lännessä, jossa on mielipide- ja sananvapaus. Se ei enää ole sananvapautta, että yksi ryhmä päättää mitä saa julkaista tai mitä saa sanoa eli laskeudutaan sananvapaudessa Kiinan tai Pohjois-Korean tasolle.
        Enpä juuri ole nähnyt islamilaisen maailman edustajien pyytelevän anteeksi länsimaisia, muita uskonto/katsantokuntia edustavia kohtaan tehdyistä iskuista, pikemminkin päin vastoin.
        Vika ei ole uskonnossa vaan sitä vallanvalineenä käyttävissä ihmisissä. Tästä ja vain tästä on kysymys kun islaminuskoisia yllytetään vihaan muita kohtaan ja sitä kautta väkivaltaan ja terroritekoihin.
        Ei kuitenkaan luovuta vapaasta maailmasta vaan mieluummin vaikka taistellaan sananvapauden puolesta, sillä kun se on menetetty on sota hävitty.

• nomex
        Nimetön kirjoitti:

Ollaanko nyt ihan oikeasti menossa siihen, että yksi USKONTOKUNTA saa hallita ja määrätä mitä maailmassa tapahtuu. Sehän on väkivallalla uhkailemalla ja pakottamalla aikaansaatu diktatuuri.Ja aika pitkällä ollaan jo sen toteutumisessa.
        En syrji mitään ihmis/uskontoryhmää, mutta me olemme sivistyneessä lännessä, jossa on mielipide- ja sananvapaus. Se ei enää ole sananvapautta, että yksi ryhmä päättää mitä saa julkaista tai mitä saa sanoa eli laskeudutaan sananvapaudessa Kiinan tai Pohjois-Korean tasolle.
        Enpä juuri ole nähnyt islamilaisen maailman edustajien pyytelevän anteeksi länsimaisia, muita uskonto/katsantokuntia edustavia kohtaan tehdyistä iskuista, pikemminkin päin vastoin.
        Vika ei ole uskonnossa vaan sitä vallanvalineenä käyttävissä ihmisissä. Tästä ja vain tästä on kysymys kun islaminuskoisia yllytetään vihaan muita kohtaan ja sitä kautta väkivaltaan ja terroritekoihin.
        Ei kuitenkaan luovuta vapaasta maailmasta vaan mieluummin vaikka taistellaan sananvapauden puolesta, sillä kun se on menetetty on sota hävitty.

Muslimit jo ainaskin määrällisesti voittanu esim kristityt onhan niitä paljon enemmän kuin kristittyjä ja paljon vanhempi uskonto,niillä omat näkemyksensä siitä mikä sallittua ja mikä ei meitä kristittyjä haittaa kovasti heidän tapansa kumpa olisimme antaneet olla heidän rauhassa emmekä koskaan olisi menneet sinne kaukaisille itämaille viemään uskontoamme nyt saamme kärsiä:(

• Jepu
        nomex kirjoitti:

Muslimit jo ainaskin määrällisesti voittanu esim kristityt onhan niitä paljon enemmän kuin kristittyjä ja paljon vanhempi uskonto,niillä omat näkemyksensä siitä mikä sallittua ja mikä ei meitä kristittyjä haittaa kovasti heidän tapansa kumpa olisimme antaneet olla heidän rauhassa emmekä koskaan olisi menneet sinne kaukaisille itämaille viemään uskontoamme nyt saamme kärsiä:(

Seuraavassa arvioida eri uskontojen harjoittajien määrästä (lähde:wikipedia.org):

Kristinusko: 2,1 miljardia, joista:
        - Katolilaisia: 1,1 miljardia
        - Protestantteja: 350 miljoonaa
        - Ortodokseja: 240 miljoonaa
        - Anglikaaneja: 84 miljoonaa
        - Muut: 350 miljoonaa

Islaminuskoisia: 1,1 miljardia, joista:
        - Sunneja: 940 miljoonaa
        - Shiioja: 170 miljoonaa
        - Muita: 2 miljoonaa

Hinduja: 900 miljoonaa

"Kiinalaiset" uskonnot (mm. taoismi): 394 miljoonaa

Buddhismi: 376 miljoonaa

Luonnonuskonnot (ei Afrikka): 300 miljoonaa

Luonnonuskonnot Afrikassa: 100 miljoonaa

Sikhit: 23 miljoonaa

jne., mm. Juutalaisuus 14 miljoonaa

Epä-uskonnollisia (agnostikot, ateistit): 1,1 miljardia

• sitä mieltä
        nomex kirjoitti:

Itse olen koettanut asettua muslimin asemaan - miettinyt pääni puhki, millanen kuva
        saisi mut raivon partaalle - en kyllä keksi yhtäkään. Ei Tanskan hallinto ole
        vastuussa siitä, mitä niiden lehdissä juhlkaistaan. Ei kukaan pakene
        sananvapauden taakse pakene, koska sananvapaudesta tossa on kyse. Vaikkakin se
        on muuttunut uskon sodaksi muslimien myötä.. Ja en nää yhteyttä
        Arla-boikotoimisella ja noilla pilakuvilla. Koetan ymmärtää.. En ymmärrä
        myöskään sitä, miksi ne pilakuvien tekijät pitäisi laittaa syytteeseen? Siksikö,
        että koraani kieltää Muhammedin piirtämisen? Ei Lähi-Itä voi alkaa rajoittaa,
        mitä maailmalla saa tehdä ja ei. Ja rasistusuutta tuo uskonto lisää itsestään..
        Itse kun katsoin ne kuvat läpi, ei ne poikennut mistään toisistakaan pilakuvista
        oli sitä pommia tai ei. Ja ainakaan tollasta ei voi alkaa rajoittaa: älä
        arvostele, pilkkaa ketään piirroksillasi, jos olet pilapiirtäjä.
        Pilapiirroksen tarkoitus on olla satiirinen ja sisältää huumoria - oli sitten
        tehty hyvällä maulla tai ei - sen päättää taiteilija. Jos joku lehti julkaisee
        sen niin se on sitten sen lehden asia.
        Luulen, että ne kyllä enemmän suuttui siitä, että se Muhammed ylipäänsä
        piirrettiin - - Onhan South Parkissakin jo kuvattu muslimeita ym. törkeällä
        tavalla ja otettu kantaa niiden uskontoon.

Eikä tuollatavalla voi käydä kukaan uhkailemaan - vaikka kuinka koetan asettua
        niiden asemaan niin en voi ymmärtää. Sen vielä ymmärrän, että loukkaantua voi,
        ja niin kuin sanoin niin Arlan boikotoimistakin yritän ymmärtää, mutta
        väkivaltaa ja ylenpalttista hyppimistä en ymmärrä, enkä suvaitse. Ne tekee mitä
        vaan saadakseen sen pyhän sotansa. Kohta ne taas käy sitä.

ja sitten Tanskaan, että niillä oli mahdollisuus alunperin estää tuo kaikki -
        islam-maat pyysivät audienssia jo viime syksynä pääministeriltä, mutta tämä
        kieltäytyi. Että vähän huonosti on hommaansa hoitanut tämä Anders Fogh Rasmussen.

• peiccotyttö
        nomex kirjoitti:

Islaminusko ei ole vanhempi uskonto kuin kristinusko! Suurista maailmanuskonnoista, joissa on vain yksi Jumala, vanhin on juutalaisuus, keskimmäinen on kristinusko ja nuorin on islaminusko. Kristinusko sittemmin jakautui katolilaisuuteen ja ortodoksisuuteen antiikin Rooman jakaannuttua kahtia. Myöhemmin sikisi myös muita kristillisiä uskontoja, esim. Suomen valtauskonto luterilaisuus.

Kristittyjä on maailmassa ehdottomasti määrällisesti eniten, mutta kristityt ovat jakaantuneet sisäisesti eri "liikkeisiin", jotka voivat erota suurestikkin toisistaan. Muslimien riveissäkin on muutamia eri "liikkeitä", mutta hajonta ei ole lainkaan niin massiivista kuin kristinuskon keskuudessa. Islaminusko on paljon yhtenäisempi uskonto kuin kristinusko, joten se voi vaikuttaa paljon suuremmalta, vaikka näin ei todellisuudessa ole.

• äskeiseen
        peiccotyttö kirjoitti:

Islaminusko ei ole vanhempi uskonto kuin kristinusko! Suurista maailmanuskonnoista, joissa on vain yksi Jumala, vanhin on juutalaisuus, keskimmäinen on kristinusko ja nuorin on islaminusko. Kristinusko sittemmin jakautui katolilaisuuteen ja ortodoksisuuteen antiikin Rooman jakaannuttua kahtia. Myöhemmin sikisi myös muita kristillisiä uskontoja, esim. Suomen valtauskonto luterilaisuus.

Kristittyjä on maailmassa ehdottomasti määrällisesti eniten, mutta kristityt ovat jakaantuneet sisäisesti eri "liikkeisiin", jotka voivat erota suurestikkin toisistaan. Muslimien riveissäkin on muutamia eri "liikkeitä", mutta hajonta ei ole lainkaan niin massiivista kuin kristinuskon keskuudessa. Islaminusko on paljon yhtenäisempi uskonto kuin kristinusko, joten se voi vaikuttaa paljon suuremmalta, vaikka näin ei todellisuudessa ole.

Näinhän se on.

Juutalaisuus => Oikea kristus ei ole tullut (eli Jeesus on feikki)
        Kristinusko => Jeesus on jumalanpoika
        Islami => Jeesus on yksi profeetoista

Jep jep. Samaa asiaa hieman eri paketeissa!

• nuoid
        peiccotyttö kirjoitti:

Kristinusko jakaantuu kahteen päähaaraan: joista toiseen kuuluu katolinen kirkko roomalaisine ja kreikkalaisien haaroineen (room.kat. kreikk.kat.eli"ortodoksit") ja toiseen päähaaraan kuuluvat monofysiitit, jolla tarkoitetaan muutamia nykyisiä Lähi-idän ja lukuisia muinaisia Keski-Aasian ja kirkkokuntia. Monofysiittejä on vain islamin ja valloitusten ja pakkokäännytysten jälkeen niin vähän ettei heitä juuri kukaan muista.

• Protestantti
        nuoid kirjoitti:

Kristinusko jakaantuu kahteen päähaaraan: joista toiseen kuuluu katolinen kirkko roomalaisine ja kreikkalaisien haaroineen (room.kat. kreikk.kat.eli"ortodoksit") ja toiseen päähaaraan kuuluvat monofysiitit, jolla tarkoitetaan muutamia nykyisiä Lähi-idän ja lukuisia muinaisia Keski-Aasian ja kirkkokuntia. Monofysiittejä on vain islamin ja valloitusten ja pakkokäännytysten jälkeen niin vähän ettei heitä juuri kukaan muista.

Mihin unohdit protestantit?

• vapaa
        Nimetön kirjoitti:

Vai soditaanko sittenkin vaan rahan puolesta. Esimerkkisi Kiina on oiva mallimaa, jota johtajat vapaassa lännessä ylistävät nykyään kilpaa. Eipä painanut länsimaisella Googlellakaan sananvapaus paljoa kun Kiinan rahat olivat kyseessä. Ja tuntuu se sanan-ja mielipiteenvapaus olevan lännessäkin vain sanahelinää. Eli vapaasti saa sanoa, jos olet samaa mieltä kuin minä.

• tinalady
        nomex kirjoitti:

millä päättelykyvyllä on saatu tulos, että islam on vanhempi kuin kristinusko ja sillä on enemmän kannattajia?
        Kristinusko syntyi ensimmäisellä vuosisadalla(meidän ajanlaskumme mukaan) ja islam joskus 600-luvulla.
        Niin että..?

• onko oikein?
        Nimetön kirjoitti:

että saa lehdissä julkaista toista uskontoa kohtaan kohdistuvaa Jumalanpilkkaa???
        Uskonto on Muslimeille TODELLA tärkeä asia, jota me pakanat ei tietenkään voida ymmärtää.
        Sananvapaus on todellakin eri asia kuin Jumalanpilkka!
        JÄRKI KÄTEEN!!!

• melkei samaa mieltä

Olet oikeassa siinä,että he todella uskovat ja se on todella tärkeä asia heille. Miksei siis anneta heidän olla rauhassa, niinkuin hekin antavat meidän olla rauhassa? Mutta kyllä sieltäkin pesee jos tarpeeksi lietsotaan.
        Aivan. Muuttakaa sotaa haluavat vaikka Inarin korpiin typerine ajatuksinenne ja käyttäkää siellä sananvapauttanne niin paljon kuin haluatte, mutta älkää vaivatko ajattelukykyisiä ihmisiä mielipiteillänne!

• nimellisesti
        sitä mieltä kirjoitti:

Itse olen koettanut asettua muslimin asemaan - miettinyt pääni puhki, millanen kuva
        saisi mut raivon partaalle - en kyllä keksi yhtäkään. Ei Tanskan hallinto ole
        vastuussa siitä, mitä niiden lehdissä juhlkaistaan. Ei kukaan pakene
        sananvapauden taakse pakene, koska sananvapaudesta tossa on kyse. Vaikkakin se
        on muuttunut uskon sodaksi muslimien myötä.. Ja en nää yhteyttä
        Arla-boikotoimisella ja noilla pilakuvilla. Koetan ymmärtää.. En ymmärrä
        myöskään sitä, miksi ne pilakuvien tekijät pitäisi laittaa syytteeseen? Siksikö,
        että koraani kieltää Muhammedin piirtämisen? Ei Lähi-Itä voi alkaa rajoittaa,
        mitä maailmalla saa tehdä ja ei. Ja rasistusuutta tuo uskonto lisää itsestään..
        Itse kun katsoin ne kuvat läpi, ei ne poikennut mistään toisistakaan pilakuvista
        oli sitä pommia tai ei. Ja ainakaan tollasta ei voi alkaa rajoittaa: älä
        arvostele, pilkkaa ketään piirroksillasi, jos olet pilapiirtäjä.
        Pilapiirroksen tarkoitus on olla satiirinen ja sisältää huumoria - oli sitten
        tehty hyvällä maulla tai ei - sen päättää taiteilija. Jos joku lehti julkaisee
        sen niin se on sitten sen lehden asia.
        Luulen, että ne kyllä enemmän suuttui siitä, että se Muhammed ylipäänsä
        piirrettiin - - Onhan South Parkissakin jo kuvattu muslimeita ym. törkeällä
        tavalla ja otettu kantaa niiden uskontoon.

Eikä tuollatavalla voi käydä kukaan uhkailemaan - vaikka kuinka koetan asettua
        niiden asemaan niin en voi ymmärtää. Sen vielä ymmärrän, että loukkaantua voi,
        ja niin kuin sanoin niin Arlan boikotoimistakin yritän ymmärtää, mutta
        väkivaltaa ja ylenpalttista hyppimistä en ymmärrä, enkä suvaitse. Ne tekee mitä
        vaan saadakseen sen pyhän sotansa. Kohta ne taas käy sitä.

ja sitten Tanskaan, että niillä oli mahdollisuus alunperin estää tuo kaikki -
        islam-maat pyysivät audienssia jo viime syksynä pääministeriltä, mutta tämä
        kieltäytyi. Että vähän huonosti on hommaansa hoitanut tämä Anders Fogh Rasmussen.

No ajatteleppa jos näkisit lehdessä vaikka oman kuvasi, lapsesi kuvan tai äitisi kuvan... tai jonkun muun tärkeän henkilön kuvan pommi päässä. Ymmärtäisitkö sitten miltä Muslimeista tuntuu nähdä kunnioittamansa ja rakastamansa henkilö sellaisessa kuvassa? He tekevät uskontonsa puolesta mitä tahansa ja maailman luulisi sen tietävän. Miksi juuri Jumalanpilkkaa??? Miksi tuoda tuollanen idioottimainen "mielipide" julki??? Pitäköön kaikki yhtä "intellektuellit" persoonat sananvapautensa omana tietonaan!

• Näin on
        onko oikein? kirjoitti:

että saa lehdissä julkaista toista uskontoa kohtaan kohdistuvaa Jumalanpilkkaa???
        Uskonto on Muslimeille TODELLA tärkeä asia, jota me pakanat ei tietenkään voida ymmärtää.
        JÄRKI KÄTEEN!!!

Eikös näillä samoilla juttusivuilla jokinaika sit Jumalanpilkasta joku joutunut syytteeseen. Joku ja meillä suomessa..Eikös sananvapaus olekkaan enään voimassa suvaitsevassa suomenmaassa..Elikkä kyllä pilkankohde on jokamaassa kielletty- jos se kohdistuu *USKONTOON*

nomex kirjoitti:

Nyt olet saanut jostain väärää informaatiota! Islamin uskonto ei todellakaan ole vanhempi uskonto, kuin kristinusko. Muhammed-islamin perustaja eleli n.650 jKr. Silloin syntyi kyseinen harha!

• Nimetön
        nimellisesti kirjoitti:

No ajatteleppa jos näkisit lehdessä vaikka oman kuvasi, lapsesi kuvan tai äitisi kuvan... tai jonkun muun tärkeän henkilön kuvan pommi päässä. Ymmärtäisitkö sitten miltä Muslimeista tuntuu nähdä kunnioittamansa ja rakastamansa henkilö sellaisessa kuvassa? He tekevät uskontonsa puolesta mitä tahansa ja maailman luulisi sen tietävän. Miksi juuri Jumalanpilkkaa??? Miksi tuoda tuollanen idioottimainen "mielipide" julki??? Pitäköön kaikki yhtä "intellektuellit" persoonat sananvapautensa omana tietonaan!

Mikään maailmassa ei saa minua tappamaan toista ihmistä ellei se fyysisesti uhkaa minua. Pilapiirros mistään, ei edes omasta edesmenneestä äidistäni saisi tekemään mitään vastaavaa.

• järki käteen
        onko oikein? kirjoitti:

JÄRKI KÄTEEN!!!

Ensinnäkään Muhammed ei ole jumala, ei edes muslimeille, vaan "vain" profeetta. Toki heidän suurin profeettansa ja esikuvansa. Tässä kohtaa tietenkin voisi miettiä, millaiset ihmiset pitävät esikuvanaan julmaa murhaajaa, tyrannia, raiskaajaa, kiduttajaa ja pedofiilia (ja tämä kuvaus on historiallinen fakta, jos sinulla sitä järkeä on, niin voit itse tarkistaa asian).

Toisekseen jos sille linjalle lähdetään, ettei vain julkaista mitään, mikä voisi jotain loukata, ei meille enää yksinkertaisesti jää mitään julkaistavaa. Väännetään nyt sinulle rautalangasta. Logiikkasi mukaan mm. kaikki ruoka-, elokuva- ja musiikkiarvostelut tulisi kieltää, koska voivat loukata jotakuta kyseisiin asioihin fanaattisesti suhtautuvaa. Länsimaissa kuitenkin yllättävän monet ihmiset suhtautuvat tällaisiin maallisiin asioihin varsin fanaattisesti (ovat korvanneet uskonnon jo jossain määrin). Ja heillä on toki ihan yhtä suuri oikeus suhtautua vaikkapa heavymetalliin fanaattisesti, kuin muslimeilla on suhtautua omaan profeettaansa (ja toisaalta heavymetalli ei ole edes murhannut, raiskannut tai kiduttanut ketään tai harrastanut pedofiliaa, samaa ei valitettavasti voi tosiaankaan sanoa Muhammedista).

Mikä tahansa voi loukata jotakuta. Meillä länsimaissa kuitenkin on vallalla käsitys, jonka mukaan mielipiteensä saa ilmaista (myös mediassa). Ja jos joku ei kyseisestä mielipiteestä pidä hänen on se vain kestettävä ja kunnioitettava kyseisen mielipiteen esittäjän oikeutta mielipiteeseensä. Eikä hänellä todellakaan ole mitään oikeutta alkaa uhkailemaan väkivallalla saatika sitten sitä käyttää. Tätä yhtä tärkeimmistä vapauden periaatteista sinä ja kaltaisesi olette poliittisen korrektiuden nimissä vesittämässä kovaa vauhtia. Ja aika pitkälti oletta siinä jo suomestoliitossamme onnistuneetkin. Alkaa olla melkoinen Neuvostoliiton meininki päällänsä tässä maassa. Noita Muhammedin tekosia historiankirjoista tarkistaessasi voit tarkistaa myös hieman mitä kyseisessä edesmenneessä valtiossa tapahtui, molemmat kuvaukset ovat kyllä varsin järkyttävää luettavaa (ellet sitten ole psykopaatti vailla omaatuntoa ja empatiakykyä).

• Nimetön
        Näin on kirjoitti:

Eikös näillä samoilla juttusivuilla jokinaika sit Jumalanpilkasta joku joutunut syytteeseen. Joku ja meillä suomessa..Eikös sananvapaus olekkaan enään voimassa suvaitsevassa suomenmaassa..Elikkä kyllä pilkankohde on jokamaassa kielletty- jos se kohdistuu *USKONTOON*

Sananvapaus kuuluu kyllä ihajeleemme demokratiaan, mutta kaikkille on raja. Sanan vapaus ei anna minulle oikeus kutsua sinua 'paskapää', tai mitä on vielä pahempaa. Muslimit ovat yleensä uskuvaisia, kun europpalaiset yleensä eivät ole. Siksi uskunto muslimille on hyvin arkka asia. Emme voi odota, että he suhtautuvat uskontoon kuten europpalaiset. Kun laitat käsisi käärmän pesään, et voi syyttää kun itsesi.

• Asta Öhön
        Nimetön kirjoitti:

Sananvapaus kuuluu kyllä ihajeleemme demokratiaan, mutta kaikkille on raja. Sanan vapaus ei anna minulle oikeus kutsua sinua 'paskapää', tai mitä on vielä pahempaa. Muslimit ovat yleensä uskuvaisia, kun europpalaiset yleensä eivät ole. Siksi uskunto muslimille on hyvin arkka asia. Emme voi odota, että he suhtautuvat uskontoon kuten europpalaiset. Kun laitat käsisi käärmän pesään, et voi syyttää kun itsesi.

Sitä islam juuri onkin- käärmeen pesä. Paholaisen saastuttama kansa. Kuristatte uskollanne maapallon kansan kuoliaaksi. Alkaa ottaa päähän tämmönen. Ottaa päähän eurooppalaisetki. Tulispa pommi ja veis meidät kaikki, kristityt ja muslimit, niin maailma saisi rauhan.

• 123

kovin on sotaista porukaa nää muslimit pommeja vaan pitäs päästä heitelemään.

• hauskaaa

Ja se tulee jo helmikuussa.

Suomen islamilaisen yhdyskunnan imaami Khodr Chehab sanoo eilisen HS:ssä, että tanskalaispiirrokset ovat "tahallaan loukkaavia" ja että "niillä yritetään väittää islamia väkivaltaiseksi uskonnoksi". Tästä seuraa, että "Tanskan-vastaiset vihaiset reaktiot ovat olleet oikeutettuja".

Islam ei siis ole väkivaltainen uskonto. Koska tällainen väite on väärä, sen esittämiseen on oikeutettua vastata väkivallalla.

• sillä
        hauskaaa kirjoitti:

Ja se tulee jo helmikuussa.

Suomen islamilaisen yhdyskunnan imaami Khodr Chehab sanoo eilisen HS:ssä, että tanskalaispiirrokset ovat "tahallaan loukkaavia" ja että "niillä yritetään väittää islamia väkivaltaiseksi uskonnoksi". Tästä seuraa, että "Tanskan-vastaiset vihaiset reaktiot ovat olleet oikeutettuja".

Islam ei siis ole väkivaltainen uskonto. Koska tällainen väite on väärä, sen esittämiseen on oikeutettua vastata väkivallalla.

kyse on uskonnosta: ei siinä tarvitse olla mitään logiikkaa. uskonnon varjolla saa (tai pitää) riehua kunhan auktoriteetti sanoo. ei näille (sama pätee kristityille vaikka niiden väkivalta on jo vähän hellitänyt) mitään voi selittää perustellen.

• mielenosoitus

tänään helsingissä. Vastamielenosoitukseen?

• antaa niiden

osoittaa mieltä. Kolikolla on kuitenkin aina kaksi puolta. Ääripäät on aina huonoja. Ei kannata asettua sinne täysin toiseen päähän.

• järki käteen!

Antakaa nyt juma... olla jo!!! Yrittäkää ajatella asiaa heidän asemassaan älkääkä lietsoko enää lisää! Haluatteko sotaa ihan tosissanne??? Järki käteen!!!

• /..\

Nyt on hyvä mahdollisuus saada 3.maailmansota aikaiseen

• ...

Kyllä olen sitä jo oottanutkin, syttys maholisimman nopsaan...

• jes tähän tää taas menee
        ... kirjoitti:

joo, kyllä tästä vielä kahina saadaan aikaan kun "world police" huomaa tämän loistavan tekosyyn luoda kansainvälinen konflikti, jonka suojissa voi toteuttaa dollarinkuvat silmissään näitä oikeita aikomuksiaan

• muslimit kyykkyyn!!!
        ... kirjoitti:

Jos pilakuvista täytyy jonkun sairaan uskontokunnan tähden sotia, niin siitä vaan!!!

• väsyttää

jos ei muslimi osaa muuta niin se puukottaa, puukottaä ei osaa muutakaan...

• Toivon toivon

Kunpa tekniikka kehittyisi aimo harppauksen eteen päin. Ei tarvitsisi olla riippuvainen öljystä. Saisivat R****päät olla ihan omissa oloissaan.

• sovitus

tähän ihmiskunnan ongelmaan nimeltä synti
      jota tanskankin asia on molemminpuolin,
      on olemassa jumalan antama lääke suoraan
      taivaasta.herra jeesus kristus jumalan ainoa
      synnitön poika,uhrattiin meidän puolesta
      syntiemme sovituksena.eli jeesus otti
      jokaisen häneen uskovan paikan ristillä.
      jokainen joka tulee jeesuksen luokse syntejään
      katuen ja ne tunnustaen saa syntinsä
      anteeksi sen tähden että jeesus sovitti
      ne golgatalla.jeesus tuli taivaasta ja meni
      takaisin taivaaseen.tämä on jumalan vastaus
      sinulle ja minulle.pelastus jonka jumala
      valmisti.sinun ja minun tehtävä on ottaa se
      anteeksianto ja armo vastaan pelastuaksemme.
      jeesus myös opetti antamaan anteeksi niille
      jotka ovat meille tehneet pahaa.kaikki joutuvat
      jumalan eteen aikanaan selittelemään
      pahoja tekojaan:toiset ilman sovitusta,
      toiset sovituksen kanssa.muslimikin voi
      pelastua jeesuksen kautta.eräs hindukin heräsi
      kuolleista omissa hautajaisissaan kun oli
      käynyt taivaassa ja todisti että jeesus elää
      ja on totta.usko herraan jeesukseen kristukseen
      niin sinä pelastut.

• Muoko

Olen sitä mieltä että yksikään ulkomainen järjestö tai uskonollinen ryhmittymä ei saa vaikuttaa Tanskan tai jonkun muun itsenäisen maan itsemäärämisoikeuteen , sananvapauteen kulttuuriin tai yrittää sitä , kaikkein vähiten väkivallalla uhkailemalla sekä konsulaatteja polttamalla . Ennen kuin suurin osa maailman politiikoista aloitti määrättyjen tahojen perseennuolennan , sitä sanottiin sodanjulistukseksi (nykyään esimerkiksi Tanskan pitäisi pyytää anteeksi ). Tuomiojat ja muut ylisosiaaliset tantat muuttakoot imaamien oppiin kyseisiin maihin . Toivottavasti kulttuuriamme ei aleta muokkaamaan Imaamien tai terroristien mielen mukaisiksi !!!!!!!!!!!!!

• olen samaa mieltä.

Tämä ajatuksen mukaan kukaan eikä mikään saa puuttua myöskään Iranin ydinohjelmaa. IAEA´, YK, Yhdyvallat ja EU seuraavat kiltisti sivusta kun Iran aloittaa uraanin rikastamisen.

• Ihmetellen

Muka länsimaissa sananvapausta? Kertokaa kuka uskaltaa kritisoida juutalaiset tai epäröidaä holocaust tapahtumista julkisissa mediassa?

• asdasda

Ellet ole huomannut niin RKP-laistahot haluavat pitää edelleen kohtuuttoman isot pakkoruotsikielikiintiöt yliopistoissamme, joiden tehtävänä on kouluttaa ruotsalaisia virkamiehiä! Ja Ruotsin tappiosta venäjälle on sentään kohta jo 200 vuotta!!! Siinä teille rasismia ja kohtuuttomuutta. Multa ei ole vielä yksikään islamisti tullut vaatimaan vähemmistökielensä pakko-opiskelua!!!

• paasikivi
        asdasda kirjoitti:

Ellet ole huomannut niin RKP-laistahot haluavat pitää edelleen kohtuuttoman isot pakkoruotsikielikiintiöt yliopistoissamme, joiden tehtävänä on kouluttaa ruotsalaisia virkamiehiä! Ja Ruotsin tappiosta venäjälle on sentään kohta jo 200 vuotta!!! Siinä teille rasismia ja kohtuuttomuutta. Multa ei ole vielä yksikään islamisti tullut vaatimaan vähemmistökielensä pakko-opiskelua!!!

Ei sun tarttekkaan niiden kieltä oppia kun vaan käännyt muslimiksi. Hyvällä tai pahalla. Se aika on pian edes.

• on pers_eestä

joo, nurin vaan kaikki.
      kyllä ne lyijyllä rauhoittuu.

-the rock

• luulin että

tämä on suomi24:n alkama ketju, mutta ei sitten. Ajattelin provosoida keskustelua omaltakin osaltani, mutta antaa nyt vielä olla.

• jos

maiden hallinnot sitä haluavaisivat. Nehän siellä niiden köyhien muslimien asioista päättää ja uskottaa mieleen pyhän sodan.
      Hallinnot vaan taitavat olla samaa mieltä asioista niin yllyttävät sotaan.
      Nämä äärijärjestöt tulkitsevat koraania väärin: koraani ei missään kohtaa oikeuta sotaan ja tuollaiseen ylenpalttiseen terrorismiin. Ei edes se kirja hyväksy tätä. Muutenkin vain köyhässä maassa, jossa hallinto, uskonto määrää ja käskee voi tapahtua suurlähetystöjen polttamisia.

Kyllä tilanne laantuu, kun Yhdysvallat ja YK pakottaa maiden hallinnot rauhoittamaan ihmiset. Se on vaan ajankysymys milloin ne puuttuvat tilanteeseen.

• miltä se näyttää

hallitusten hallinnassa - valitettavasti. Taidat uskoa terrorismin vastaiseen sotaan ja muuhun sotahullujen ja asekauppiaiden syöttämään soopaan, mutta nyt onkin kysymys ihmisten, ei hallitusten toimista!
        Siinä onkin tekemistä kun monet valtiot ryhtyvät "vaihtamaan kansaa".

• Naulapää
        miltä se näyttää kirjoitti:

hallitusten hallinnassa - valitettavasti. Taidat uskoa terrorismin vastaiseen sotaan ja muuhun sotahullujen ja asekauppiaiden syöttämään soopaan, mutta nyt onkin kysymys ihmisten, ei hallitusten toimista!

Tää on aivan selvä järjestetty provo, että pääsevät jollain tekosyyllä taas hyökkään nyt vaihteeksi Iraniin..PÖLKKYPÄÄT

• Libanonin

ja Syyrian presidentit ovat olleet kaikki yllyttämässä sotaan. Jokaisen islam-maan hallinto on ollut tuohtunut tilanteesta.

• pyysivät

syksyllä audienssia Tanskan pääministeriltä. Sitä ei kuulunut, koska tämä kieltäytyi. Et ole ilmeisesti perehtynyt näihin Islam-maihin, joissa ihmiset opetetaan pienestä pitäen ylistämään Allahia ja hallinto määrää. Maassa, joka on vapaa ei kirjaimellisesti polteta diplomaattisuhteita.

Miksi vasta nyt, kun kuvat julkaistiin jo syksyllä?

• salaliittoteoria
        Naulapää kirjoitti:

Tää on aivan selvä järjestetty provo, että pääsevät jollain tekosyyllä taas hyökkään nyt vaihteeksi Iraniin..PÖLKKYPÄÄT

en hyväksy Amerikan hyökkäyksiä Irakiin. Mutta olen todella tyytyväinen, mitä siitä seurasi: Sadam Husseinin hallinto kaadettiin! Irakilaiset itsekin olivat tyytyväisiä ja onnellisia.

Ei kannata olla niin negatiivinen aina kaikkea kohtaan, mitä Amerikka tekee. Jotkut päätökset voivat olla vääriä, mutta huonosta päätöksestäkin voi koitua jotain hyvää.

• viisas vaikenee

olisi parasta vaieta koko juttu unohduksiin.
      Välimaastossa ei ole paljon (ainakaan hyviä) vaihtoehtoja.

• Jeppe

loppuu tämä kohu, kun muslimit (eli äärimuslimijärjestöjen aivottomat juoksupojat) saavat riittävän monta lähetystöä maan tasalle ja kai tämä vaatinee muutaman pohjoismaalaisen tappamisenkin. Sillähän ei tietenkään ole väliä, mitä tämä uhri ajattelee. Ainoa paha juttu tässä on , että näillä kriteereillä vastaus : Ei ikinä.

• Totuus Islamista
    • Pekka2

Al-qaida terroristijärjestö on kaiken mellakoinnin takana. He syöttävät taustalla väärää tietoa ja yllyttävät ihmisiä mellakointiin. Tanskalaisen lehden pilapiirrokset ovat tuomittavia, sen pitäisi meidän kaikkien ymmärtää, mutta nyt eräillä muslimeilla on karannut mopo käsistä.

Varmasti kaikki muslimit tuomitsevat nuo pilapiirrokset, mutta suurin osa porukasta suhtautuu siihen asiallisesti. Siitäpä syystä kaikkia muslimeja ei saa tuomita, joten järki käteen myös täällä meidänkin puolella.

Kieltämättä kaikki uhkailu vihastuttaa minuakin, mutta annetaan hallituksen kuitenkin hoitaa tämä asia virallista tietä. Se on ainoa oikea tie...

• ainoa oikea tie

toki tällainen kuohuttaa. Mutta toiseen ääripäähän katoaminen ei kannata.
        Turkkilaiset ovat hyvä esimerkki siitä, miten tähän on parasta suhtautua - he vastustavat tilannetta ja tekevät mielenosoituksia "hyvällä maulla". Al-Qaida sai taas uuden syyn älähtää. Äärijärjestöt vallitsevat. Kyse ei ole pilapiirroksista, vaan siitä, että koraani määrää, ettei Muhammedia saa piirtää. Siksi kaikki muslimit nämä piirrustukset tuomitsevat. Islamia on kritisoitu piirrustuksissa jo vuosikausia.

• kamikaze 33

No niin. Nyt Al Qaida kehoittaa muslimeja tappamaan tanskalaisia ja paloittelemaan heidät.
      Mikä uskonto on islam?? Tämän täytyy olla SAATANASTA tämän uskonnon jos muutamasta kuvasta halutaan ruveta murhaamaan. Ne on niin hulluja, että niistä on päästävä eroon!!Uskomatonta porukkaa.Täyttä paskaa koko niiden maailma ja jutut

• mieltä

Tuhansia aikaisia miehiä huutaa hulluna taivaalle nyrkit pystyssä!

• Nimetön
        mieltä kirjoitti:

Tuhansia aikaisia miehiä huutaa hulluna taivaalle nyrkit pystyssä!

Kuka kertoisi muslimeille ettei mitään v..n Allahia ole olemassakaan. Pullämössö Jukka Paarma kuuluu samaan hihhuliporukkaan. Arabeilla täytyy olla huomattavasti keskimääräistä alhaisempi äo, vaikea muuten selittää jatkuvaa kiukuttelua.

• Pakana
        Nimetön kirjoitti:

Kuka kertoisi muslimeille ettei mitään v..n Allahia ole olemassakaan. Pullämössö Jukka Paarma kuuluu samaan hihhuliporukkaan. Arabeilla täytyy olla huomattavasti keskimääräistä alhaisempi äo, vaikea muuten selittää jatkuvaa kiukuttelua.

Kun tuli kuvia aikoinaan Romanian lastenkodeista Ceauceskun vallan romahdettua. Niissä kuvissa oli lapsia häkeissään ja ne heilui samalla tavalla edes takaisin, kuten koraanikouluissa lapset ikään. Koraani kädessä heijaava liike ja muminaa. Kuvastaa loistavasti millä älyllisellä tasolla liikutaan. Tämän ei ollut tarkoitus loukata vaan tuoda yksi käytännön näkövinkkeli mihin tuollaisten satujen ulkoa pänttääminen johtaa, kun opettajat vielä toistavat niiden koraanin kertomusten olevan faktaa. Tämä kun jatkuu vuosikausia lapsuudessa ja nuoruudessa niin aivopesun lopputulos on varma.

Mihin lopputulokseen se johtaa? Itse olen lapsesta asti lukenunut romaaneja, tietokirjoja ja mitä tahansa. Raamattua en ole periaatteesta ikinä lukenut enkä aio lukea. Ymmärsin jo nuorena miten vaarallisesta asiasta on kysymys. Ihminen kun on niin heikko ja subjektiivinen olento.

• pyssyjä

Ehdotan keräystä jolla saadaan sodanhaluisille muslimeille lisää aseita, joilla voisivat ottaa toisensa hengiltä! Eihän tollasessa uskonnossa oo mitään järkee kun pilakuvista sotaa täytyy lietsoa!!!

• sanat

Ei ne tunnu tietävän uskonnosta mitään. Riehuvat kaduilla ja hajottavat kaiken mikä eteen sattuu,,onko se uskontoa? Villi-ihmisiä koko sakki,senhän näkee koko maailma televisiosta. Hyi!

• uskonto sallii...

Palautetaan kaikki tänne länsimaihin tulleet maahanmuuttajat kotimaihinsa. Opettakoot siellä käytöstapoja muillekin,näyttävät tv:stä katsottuna aivan alkuasukkailta poltettuine lippuineen. ei mitään sivistystä näytä olevan siellä,kummallinen uskonto jos se sallii tuollaista riehumista.

• Hamlettii

...lopettaa tämän vihanpidon. jos hän olisi olemassa.

• sympatiaa

No niin ja nyt sitten kannattaisi vaan antaa Iranin rikastaa sitä uraania ja ottaa Turkki EU:n jäseneksi

• Kebab poikotti
      • syvältä

minkä takia pitää alkaa itse käyttäytyä tai toimia tyhmästi, jos joku on toiminut harkitsemattomasti ja synnyttänyt epätoivottua käyttäytymistä toisisissa.

Pitäisi kyetä rauhoittumaan ja olla yleistämättä. Minä ainakin syön edelleen kebabia ja kannustan muitakin tukemaan paikallisia kebab-yrittäjiä.

• Lähetystöjen polttajat
        syvältä kirjoitti:

minkä takia pitää alkaa itse käyttäytyä tai toimia tyhmästi, jos joku on toiminut harkitsemattomasti ja synnyttänyt epätoivottua käyttäytymistä toisisissa.

Pitäisi kyetä rauhoittumaan ja olla yleistämättä. Minä ainakin syön edelleen kebabia ja kannustan muitakin tukemaan paikallisia kebab-yrittäjiä.

Lähetyksiä palaa, Arlalaa uhkaa konkurssit, tällä hetkellä 200 muslimia "riehuu" Hkin keskustassa jne jne jne

JOTEN TXT VIESTIÄ KIERTOON (en sentää kehoita lähettämään poltettuja koraaneja muslimeille kuten jotkut tuolla...)

Älä osta kebabbia, tuet Khodr Chehabbia. (Suomen islamilaisen yhdyskunnan imaami ja Hki:n mielenosoituksen pääjärjestäjä)

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotim aa/2006/02/423205

• tuota

juuri paljon tule syötyä muutenkaan.
        Eikä läheskään kaikki kebab-yrittäjät ole mitään fanaatikkomuslimeja, vaan just niitä nimimuslimeja juuri.

• mitä ajat takaa???

ei oiken mennyt tajuntaan "viisautesi"...?

• ManOwaR

minusta tuo muhamed homma on ihan turhaa mikä siinä on ku ei voida ees anteeksi pyytää niin saatas nuo ähälämit rauhotettua!!!!>:(

• Basti

Niinpä..kun yksi hullu lietsoo ja saa muut mukaansa niin rumaa jälkeä tulee.
      Pilakuvat täytyy hyväksyä myös muut uskonnot..se on vapautta.
      No muslimia ei voi syöttää edes minkeille..nehän oksentaa ulos pelossa että turkki tärveltyy.!

• pressi

Muslimit osoittavat Helsingissäkin mieltään Tanskaa vastaa tänään. Pitäkää silmällä jos siellä poltetaan lippu. Jos lippu palaa, niin asiasta voi kuka tahansa tehdä tutkintapyynnön poliisille.

• varjolla

Taas uskonnon varjolla riehutaan ja lietsotaan vihaa Tanskaa vastaan,taisi sittenkin olla pommipää se Isopomo noilla villeillä alkuasukkailla. Kiva kun koko maailma näkee joka uutisissa tuota älytöntä riehuntaa ja lippujen polttoa.Naiset sielläkin fiksuja ja ovat kotona.Suomestakin voisi häätää kaikki nuo kahjot kotimaahansa.

• neitsykäinen
        varjolla kirjoitti:

Taas uskonnon varjolla riehutaan ja lietsotaan vihaa Tanskaa vastaan,taisi sittenkin olla pommipää se Isopomo noilla villeillä alkuasukkailla. Kiva kun koko maailma näkee joka uutisissa tuota älytöntä riehuntaa ja lippujen polttoa.Naiset sielläkin fiksuja ja ovat kotona.Suomestakin voisi häätää kaikki nuo kahjot kotimaahansa.

Eivät naiset sen fiksumpia ole. EWurooppalaisille sosiaalitantoille ja ja kaikille pirkko al gharahmeille on parempi näyttää pyhäpukuihin puettuja nuoria miehiä. Länsimaiden miehiin tehoaa paremmin napatansisijattaret,,, sieltä vain irakit ja iranit sekä koko palestiina..tuokaapa naiset näytille.

Ei vanhoja eikä yli 100 kiloisia, please!

• MYSLII

ÄITI OSTAISIT MULLE MUSLIMEJA,
      SIIS MYSLI

• MUHAMMED

ÄITI OSTAT SÄ MULLE MUSLIMEJA VAI MUHAMMEDIJA VAI MYSLI

• v*ttuilun!

ei tästäkään varmaan selivitä ilman sivullusia uhreja.

• Ajan hermolla...

Mitä nyt oon seurannut tätä jupakkaa, niin kärpäsestä on todellakin tehty härkänen.
      Tanskan johto ei kumminkaan ole ollut kovin viisas, ettei sen puoleen.
      Luin juuri ilta-sanomista, että tämän "sodan" syttymiseksikin on tehty työtä, kun eräs Tanskassa oleva imaami on käynyt vähän levittelemässä omia juttujaan näihin arabimaihin.
      Jos sitä se ei ois tehnyt, tuskin tällaista selkkausta olisi syttynyt.
      Eli se on ihan tahallaan aiheutettu konflikti osittain.
      En hirveästi voikaan edes puuttua asiaan mutta saavat itse hoitaa sotkunsa joka tapauksessa.
      Eipä tuo kuohunta vielä laannu vähään aikaan.
      Itse ottaisin kyllä varovaisen asenteen fanaattista muslimimaailmaa kohtaan, on aivan turha ruveta koskemaan heidän pyhiin juttuihin.
      Tiedän, että muslimien lait ovat kovia ja jyrkkiä.
      Ei todellakaan kande lähteä leikkimään tulella tuolla tavalla.
      Kannattaa muutenkin antaa uskonrauha ihmisille, vaikkei pitäis toisen uskontoa oikeana.
      No, joka tapauksessa, vaikka sananvapaus on Euroopassa, niin pitää laittaa rajakin sille.
      Ei sillä saa loukata kumminkaan ketään.
      Itse kyllä uskon, että näitä muslimeja on tahallaan kiihotettu vihaan.

• se kumma

On se kumma kun nämä muslimit ja muut saa uskon varjolla tehdä muille pahaa vaikka miten,miksi heitä ei rangaista? Hullujahan nuo näyttävät olevan koko sakki. Oikein telkkarissa näytetään ympäri maailmaa miten uskovaiset sekoaa,rätit päässä ja aseet käsissä.

• voi käydä

lähti luuloissaan palasi harhoissaan

• Nimetön

Alkaa kyllä vähän tympimään tämmöinen muhammistelu. Arabit ynnä muut islaminuskoiset olisivat varmasti hyvää seuraa- ilman heidän uskoaan. Jeesuksen syntymä oli maailmalle suuri ihme ja sen piti kääntää kaikki ihmiset raukkauden sanomaan. Sillä oli vain yksi epämieluisa sivuvaikutus, Islamin synty nimittäin. Jeesuksen opetukset käännettiin ovelasti kieroon muotoon, ja näin Muhammad sai Allahin siunauksen kaikille teoilleen. Kaikki rasismi, sovinismi ynnä muu väärinkäytös, väkivalta ja sosialismi verhottiin uskonnon jaloon verhoon. Että hienoa. Ja toiseksi voisin sanoa ettei minua erityisemmin vaivaa ajatus kolmannesta maailmansodasta. Tiedän olevani rasisti mutta on vain kerrottava pari aatetta. Jos nyt katsotaan muslimimaailmaa, huomataan etteivät he tunne reilun sodankäynnin käsitettä kuin auttavasti. He pikemmin turvautuvat terrorismiin, joukkotuhoaseisiin ja muuhun yhtä raukkamaiseen. Jos katsotaan puolia, kristityt vastaan muslimit, mitä huomataan. Meillä on amerikka ja eurooppa, sivistyksen kehdot. Ja jos tänne todella hyökätään sandaalit töppösissä ja sapelit heiluen, miten käy. He vain osaavat mesota mutta tosipaikan tullen huudetaan toisia apuun. Tukkikoon sen leipäläpensä ja ymmärtäköön ettei tuollainen käytös ole muuta kuin lapsellista. Luulevat aina olevansa oikeassa ja sanelevat meille sääntönsä. Kuka heille suo turvapaikat? Harmi ettemme me voi lakata ostamasta heidän tuotteitaan. Mitä heillä on meille antaa? Öljyä ehkä. On todellakin tultava uusi aika ja viimein huomata, ettei uskonto ole kaikki kaikessa. Tiede on keksitty. Uskonto on pieninä määrin hyvää ja kaunista mutta suurena joukkona sivistyksen kahle.

• pilttuuseen

-Ristiretkeläiset pois irakista ja afkanistanista ja muslimit moskeijoihinsa riehumasta.!!!

• Thaddeus

Kyllä asia on siihen suuntaan menossa, että
      Bush joutuu konfliktiin sekä Syyrian että Iranin kanssa, ehkä jopa viikkojen/kk:ien sisällä.
      Ja mukaan tulee Israel.
      Ensin tulee yllätysisku USA:n risteilyohjuksin ja samaan aikaan Israel ohjustaa Iranin sovitut kohteet.
      Syyrialle käy samalla köpelösti.
      Saattaa maksaa maltaita, mut se on nopein tie rauhaan. Vie kuitenkin vuosia.
      Islamin ja kristityn maailman vihanpito ei koskaan lopu.

• Rauhoittuu kun näkee

Kaikki etsimään netistä niitä pilapiirroksia joita nämä murhanhimoiset hullut eivät ole edes itse nähneet ja julkaisemaan niitä sitten ihan missä vaan.

• niinpä niin

jeee ottakkaamme vielä kristityt kimppuumme, mulla voisi olla kuva missä jeesus ottaa opetuslapselta suihin, nyt sitten kaikki kristityt riehukaa!

• Tanskaan

EU:n olisi aika koota rivinsä Tanskan taakse ja ottaa tiukka linja niiden muslimivaltioiden hallituksiin, jotka tukevat ääriainesten kampanjaa Tanskaa vastaan. Unionin pitäisi katkaista kaikki kauppasuhteensa Iraniin, nyt kun se on tehnyt tämän ensin Tanskalle. Osa arabi- ja muslimivaltioiden hallituksista kykenee vastuulliseen politiikkaan, kuten Libanon, jonka hallitus pyysi anteeksi suurlähetystöjen polttamista. Osa, kuten juuri Iran, näköjään ei kykene muuhun kuin tukemaan fundamentalistien toimintaa.

• jupakka

Itar-Tassin mukaan eräs asiantuntija arvioi koko jupakan Iranin masinoimaksi:

"The caricatures of Prophet Mohammad published as far back as last September angered the entire Islamic world but especially the countries where Iran’s influence is the strongest, and the apex of the conflict coincided precisely with the discussion of the Iranian nuclear dossier at the IAEA," the president of the Institute of the Middle East, Yevgeny Satanovsky, told Itar-Tass.

In his views, this as an indication that someone in the Islamic world has decided to "test the West’s strength".

Miksi kukaan ei puhu siitä,mitä kristityille tapahtuu muslimimaissa? Siellä vainotaan ja tapetaan kristittyjä! Indonesiassa oli vasta joku jihad porukka hyökänny koulutyttöjen kimppuun. Olivat kilpailleet kuka saa miekalla nopeimmin päitä irti! Sitten olivat vieneet yhden tytön pään kristittyjen kirkon portaille!

Tässä vain pintaraapaisu siitä mitä kristityt joutuu kärsimään muslimimaissa! Jos vastaavaa tehtäisiin muslimeille kristityissä maissa, niin jo olisi kolmas maailmansota täydessä tohinassa.

Mutta Sana sanoo: Älkää itse kostako, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä minun on kosto sanoo Herra!

Ehkä juuri siitä syystä meitä kehoitetaan rukoilemaan vainoojiemme puolesta!?

Ps. Enenevässä määrin viime vuosina on todisteita siitä, että Jeesus on ilmestynyt monille muslimeille, joko unessa tai näyssä ja nämä ovat tulleet sitten kristityiksi. Tosi on!

• se on tosi

Nimenomaan näin. Kristittyjä vainoavat omissa maissaan sekä jopa länsimaailmaa sen lisäks.
        Sanoin tämän eräälle Marokon muslimille, joka jälleen kerran väitti et mä uskon mediaa vain jälleen kerran. Jokainen tuommoinen muslimi ei tunnu haluavan uskoa, että todella paljon murhia ja kuolemaa tapahtuu islamin nimissä. Aika sokeita ovat tai mitä lienevätkään.
        Sit vielä yrittää todistaa islamia oikeaksi jopa Raamatulla. Tosiasiassa Raamatussa ei ole mitään todistusta siitä ja muutenkaan nuo muslimit eivät Raamattua edes lue.
        Jos lukisivat ihan omin päin, miten monien silmät voisivatkaan aueta.
        Ihan oikeasti siis, tämä on paljon alkukantaisempi uskonto joka ei tunne armahdusta, vaan vihan.
        Jos tuohon on kasvatettu, ei sitä osaiskaan varmaan ajatella omilla aivoillaan.

Se on se yhteisön paine siellä,ei siellä ole individualismia kuten meillä. Kaikesta tärkeämmästä päätetään yhdessä, ei ole mitään yksilönvapautta saati sananvapautta.
        En sano että pilapiirrosten teko nyt hyvää sananvapautta on. Mutta näin on, yksinvaltiaita yrittävät olla.
        He ovat aktivoituneet jopa internetissä ja häiriköivät kristittyjä sielläkin.
        No, en ole nyt yöuniani menettänyt, mutta näkee että Tanskalaiset ovat peloissaan nyt joten toisin on siellä.

Tässä ei ole kyseessä pelkästään ne pilakuvat, vaan moni muukin juttu. Ei ne niitten kuvien takia ole raivoissaan yksistään.
        Eivät he muutenkaan ymmärrä elämää täällä länsimaailmassa ne tyypit näistä maista, joissa voi hyvinkin kaula katketa jos rupee islaminvastaiseen toimintaan tai pullikoimaan hallitusta vastaan. Siellä on vähän pakko mennä toisten tahdissa tai et ole mitään.
        Yhteiskuntarakenne on niin omanlaisensa.
        Heidät on kasvatettu vihaamaan kristittyjä ja juutalaisia ensisijaisesti. Etenkin Palestiinassa tämä on korostuneimmillaan.
        Islamin miekka...sehän se.

• Helen
    • anteeksi

jos tanskan hallitus olisi pyytänyt anteeksi niin kaikki olisi jäänyt sikseen.eikö tanska tajua mitä se menettää kun koko maailmanlaajuinen boikotti tanskalaisia tuotteita kohtaan vain leviää.on hyvä että muslimit vastaavat kovilla panoksilla.sanon antaa palaa vaan.pian myös helsingissä suurlähetystö roihuaa jes...

• ei ole sisältöä,

jos Tanskan hallitus pyytää anteeksi. Ainoa mitä se pystyisi pyytämään anteeksi, on sananvapaus, ja sitä se taas ei voi eikä saa tehdä. Tanskan hallitus on tässä asiassa täysin syytön ja se on toiminut juuri niin kuin pitää. Kuvat julkaissut lehti toimi harkitsemattomasti ja mauttomasti, mutta ainoa taho joka tässä on tehnyt mitään todella väärää, on häiriköivä ja kansaa kiihottava äärimuslimien joukko.

• eivät ymmärrä

Heidät on vain villitty ja eivät edes ymmärrä mistä on kyse .
      On tehty liian iso asia turhaan
      Pitää laittaa portit rajoille ja muslimit pois omasta maasta takaisin muslimimaihin niin ei tarvii uhoilla kenekään .Kaikki omiin maihin ja voivat elää omia uskojansa kun ei kykene ymmärtämään tosia ihmisiä eikä sietämään muita ihmisiä
      Kyllä länsimaissa joudutaan ja ymmärretään muita muta se jousto toisinpäin ei onnistu .Eivät tiedä mistä oikein on kyse

• suomessako

olet oikeessa, pois vaan kaikki pohjoismaista, niin ei osoiteta mieltä suomessa, kaikki vaa pois niin oppivat sitten elämään maassa maan tavalla, muuten pakkanen ja kylmä vesi olis poikaa näille ....

• jos ei sopeudu,lähteköön pois.

yksinkertainen totuus.MAASSA MAAN TAVALLA;JOS EI SOPEUDU LÄHTEKÖÖN MAASTA POIS.ja muuttakoon omaan maahansa,mistä ovat tulleetkin.suomen kansa on kristitty kansa täällä uskotaan vain jumalaan.huom. vain jumalaan.eikä mihinkään provessorihin.ja piste.

• menkööt pois

Uskon,että monet suomalaiset ajattelevat samoin,että miksi ovat tulleet tänne,kun eivät hyväksy maatamme.OLemme Kristitty kansa ja sillä siisti.Menkööt sinne mistä ovat tulleetkin.
        Emme tarvi tänne uhoojia ja väkivaltaa.Tapelkoot siellä mistä ovat tulleet.Emme kaipaa tänne rikollisuutta ja väkivaltaa lisää.Islam on väkivaltainen uskonto.Se näkyy ympäri maailmaa nyt.Teko syynä käyttävät joitain kuvia,mutta itse heillä väkivalta kytenyt jo omissa maissaan.Mutta teko syynä nyt käytetään väkivaltaansa joitain kuvia.Huudetaan yhtenä laumana nyt.Tuntuu,että monet eivät edes tiedä miksi tekevät tuota mitä tekevät.Sokeina särkevät ja thoavat.Järkyttävää,kun ei ole taitoa puhua asoista vaan aina väkivalta ja tuhoaminen ja viha heillä keino ratkaista asiat.Todella säälittävää.
        Rukoilen heille johdatusta ja valoa elämään.

• kansas...

on kyllä etenevässä määrin vähemmän kristitty. Onneksi, voisi lisätä. Jumalaan eivät usko edes läheskään kaikki kirkkoon kuuluvat, kirkon opin mukaiseen Jumalaan aniharva. Kristilliset arvot toki säilyvät, niitä minäkin kannatan, vaikken Jumalaan uskokaan. Tosin riippuu aika paljon kristillisten arvojen määritelmästä, minusta niiden piiriin mahtuvat mainiosti esimerkiksi naisparien hedelmöityshoidot.

• :KEIJO
        kansas... kirjoitti:

on kyllä etenevässä määrin vähemmän kristitty. Onneksi, voisi lisätä. Jumalaan eivät usko edes läheskään kaikki kirkkoon kuuluvat, kirkon opin mukaiseen Jumalaan aniharva. Kristilliset arvot toki säilyvät, niitä minäkin kannatan, vaikken Jumalaan uskokaan. Tosin riippuu aika paljon kristillisten arvojen määritelmästä, minusta niiden piiriin mahtuvat mainiosti esimerkiksi naisparien hedelmöityshoidot.

Suomen kansasta uskoo noin 2/3 osaa Jumalaan ja reilu 40% kristillisen kirkon opettamaan. Ja Nais/miesipareille ei pidä ikinä antaa hedelmöitys/adoptoimis oikeutta, seurauksia voi alkaa miettiä siitä, että miltä lapsesta tuntuu kun on kaksi isää tai äitiä.Entä se koulukiusaamisen määrä mitä se tuottaa?

• Skeptis
        :KEIJO kirjoitti:

Suomen kansasta uskoo noin 2/3 osaa Jumalaan ja reilu 40% kristillisen kirkon opettamaan. Ja Nais/miesipareille ei pidä ikinä antaa hedelmöitys/adoptoimis oikeutta, seurauksia voi alkaa miettiä siitä, että miltä lapsesta tuntuu kun on kaksi isää tai äitiä.Entä se koulukiusaamisen määrä mitä se tuottaa?

Kuka tahansa saadaan uskomaan kun lapsesta asti opetetaan. Tästä löytyy hyvä esimerkki Pohjois- Koreasta.

• Tämä on taas yksi ilmiö,johon voidaan sanoa vanha suomalainen viisaus,se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.Tarkkaillaan ilmiötä aikamme ja se katoaa pois,niin se on aina.

• Vihainen kyllästynyt

Viimeistään nyt tiedän kenelle annan ääneni seuraavissa vaaleissa. Se menee niin oikealle kuin vain voi olla. Nyt on saatava toiminnan miehet valtaan. Äärimmäisen tiukka linja maahanmuutossa ja maasta poistamisessa.

Sosiaalilepertely ei valitettavasti enää tule ainakan vähään aikaa kysymykseen, ennen kuin tämä muslimirutto on saatu hoidettua maastamme ja Euroopasta pois.

• tuntuu sille

että se ääni oli jo menossa niin oikealle kun vain voi :D

• kyllästynyt
        tuntuu sille kirjoitti:

että se ääni oli jo menossa niin oikealle kun vain voi :D

Ei ollut ennen vanhaan. Olen entinen demari. Pieleen on mennyt myslipolitiikka. Nyt on otettava takapakkia. Ei auta kääntää toista poskea, se on annettava nyrkkiä takaisin.

• setä

Itse ymmärsin kuvat siten että niissä kritisoitiin uskonnon varjolla sotimista ja alistamista, ei itse uskontoa. Miten muslimit tähän kritiikkiin vastaavat, no tietysti tappouhkauksilla ja talojen polttamisella.

Kuka on uhri, mielestäni länsimaat!

• eläköön pyhä sota!!!

Ole kuulolla pian aivan pian poksahtaa.suurmielenosoitukset kaikissa suomen suurimmissa kaupungeissa Tanskaa vastaan.Kutsumme mukaan kaikkia Suomen muslimeja,anarkisteja,ynnä muita toisinajattelijoita.Seuratkaa ilmoituksia kohta poksahtaa.

• sitä saa mitä tilaa

BOIKOTIKAA ILAMILAISISTA VALTIOISTA
      TUOTAVIA TUOTTEITA!!!
      SILMÄ SILMÄSTÄ...

• Hullun kiilto

Ensiksi voisi boikotoida islamilaisia maahanmuuttajia. Mikä oikeus niillä on tulla tänne möykkäämään.
        Lisäksi kellään uskovaisella ei ole oikeutta sanoa mitä joku ei-uskovainen piirtelee. Huolehtisivat vain omista asioistaan mutta kun eivät pysty edes siihen.

• koko sana ihan pimee

naurettava maailma

• häpeällistä

Ei tällaiseen sotaan pitäisi missään nimessä vastata sodalla, sehän on tämän tarkoituskin ja sitä haetaan.
      Nyt täällä jo on selkeä jako, muslimit-kristinusko ja uskovat-ei uskovat.Samalla kun huudatte, että muslimit pitää tappaa, samalla mollaatte heidän uskontoaan, mutta perään heti, että on typerää sotia uskonnon vuoksi.Eikö tämä ole ristiriitaista? Tällaisista asioista pitäisi astua arvokkaasti yli, ei lähtemällä painimaan kuin luolamiehet.Vai emmekö olekaan sivistysvaltio?
      Ihmiskunta tekee kummallisia valintoja. Valitaan presidentiksi esimerkiksi Bush, joka lähti kitkemään pahan akselia.Paljostako lyödään vetoa, että Bushin kannatus nousee pohjoismaissa ja kohta jo halitaan uutisissa.Valinta suoritetaan tänä päivänä aika materiaalisin arvoin, kuka tuo valtaa, kuka omaisuutta ja rikkauksia valtiolle ja kuka saa muut kansat näyttämään pikkiriikkisiltä hyvinvointimme rinnalla.Mihin unohtui rauha? Ja toisista ihmisistä välittäminen aidosti?Tässä on hyvä esimerkki nyt niistä valinnoista.Ilman pahan akselin kitkemisiä ja ilman öljyä ja ilman vallanhalua ei tilanne olisi luultavasti näin tulen arka.
      Turha täällä on alkaa hötkyilemään tai sortaa ketään maahanmuuttajia, sehän olisi jo sama kun kusisimme omille kintuillemme.Ryhdistäytykää ja pitäkää itsenne Suomalaisina.

• ttt

Hei
      Sanavapautta pitää kunnioittaa, ne on vaan ajatuksia,kirjoituksi/piirostuksia. Olisin Kristitty. Musliimi, Juutalainen, hindu tai mikä vaan ! niin en rakenna ulkoisesti uskoani, vaan se tulee sisältä päin ! ja ulkoiset asiat EI voi muuttaa uskoani !! Jumala on Jumala (joka on rakkaus), miten ihminen luulee että jumala on niin avuton, ettei se pystyis ITSE rankaisemaan vääryyttä (jos sellaista on tapahtunut) EI ihmisen tarvitse puolustaa jumalaa !! kyllä hän itse TUOMITSEE tarvittaessa. Hänhän on meidät luonut !!! ALIARVIOIMME HÄNEN VOIMIA, MITÄS HÄN SIITÄ TYKKÄÄ !!! pidämme häntä lapsena jota pitää puolustaa, onko se oikein ? Hän on Meille rakentanut tällaisen maapallon, jossa me saamme elää elämää , täällä me kuljemme ja etsimme vastauksia, mikä tuntuu oikealta ja mikä väärältä, sillai me opitaan. Muistakaa Uskonto kun uskonto (KAIKKI TIET JOHTAA JUMALAN LUO!!!!)

• mo-HAM-head

Sananvapaus?

Tässähän me nykyään makaamme, omassa hyvinvointiyhteiskunnassamme, jossa sananvapautta toitotetaan, silti sitä edes olematta.

Sananvapaus on normi, jolla ei ole sisältöä. Jos sillä olisi, se määrittäisi sen sisällön, eikä se silloin voisi olla sananvapautta.

Ketjusta on poistettu 73 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      14
      11339
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      44
      3892
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      113
      3070
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      127
      2406
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      82
      2080
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1781
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      304
      1029
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      820
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      765
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      709
    Aihe