"tilaisuuksia"

Trubaduuri

Olisipa se hienoa, kun kaikki uskonnot suomessa voisivat olla täysin yhdenvertaisessa asemassa myös yksityisten yritysten näkökulmasta katsoen.

Itse olen kaivannut viimeaikoina aidoille ja oikeille kristityille omaa palstaa. Jota joistakin tuntemattomista syistä lähtöisin ei ole tänne soumi24.fi sivustoille saatu, liekö sitten kuuluu tuon yrityksen strategiaan olla hieman aitoutta vastaan, sillä mehän elämme melko teennäistä aikakautta kaikenkaikkiaan, jossa tuloksen teko rahallisessa mielessä on "in" ja ihmiset "out".

Mitä mieltä muut lukijat ja kirjoittajat ovat ko. asiasta?

31

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aito ja oikea

"Itse olen kaivannut viimeaikoina aidoille ja oikeille kristityille omaa palstaa."

Mitkä ovat sellaisen palstan ominaisuudet? Pitääkö kirjoittajien aitous ja oikeus jotenkin verifioida ennenkuin palstalle voi kirjoittaa? Tuleeko palstalla sen lisäksi olla valvontaa, joka sallii vain aitojen ja oikeiden mielipiteiden esittämisen?

• Trubaduuri

Toivon mukaan sellainen, johonka osallistuu vain järkeviä keskustelijoita, joita ei tarvitse paapoa ja paimentaa erikseen kuin pahaisia pikkulapsia.
        Ihmisen aitoushan paljastuu yleensä niistä kaikista sanotuista/puhutuista ja kirjoitetuista sanoista ja tekemistä teoista ja teoista joita jättää tekemättä sekä niistä joita teettää muilla, jollakin viiveellä asiallisesti tai asiattomasti tai osittain molemmin tavoin.

• palstaa,
        Trubaduuri kirjoitti:

Toivon mukaan sellainen, johonka osallistuu vain järkeviä keskustelijoita, joita ei tarvitse paapoa ja paimentaa erikseen kuin pahaisia pikkulapsia.
        Ihmisen aitoushan paljastuu yleensä niistä kaikista sanotuista/puhutuista ja kirjoitetuista sanoista ja tekemistä teoista ja teoista joita jättää tekemättä sekä niistä joita teettää muilla, jollakin viiveellä asiallisesti tai asiattomasti tai osittain molemmin tavoin.

hakeudu sen sefuksi ja lopeta kitinä. Saat sensuroida mielesi mukaan.

• Trubaduuri
        palstaa, kirjoitti:

hakeudu sen sefuksi ja lopeta kitinä. Saat sensuroida mielesi mukaan.

Ei ole sisäistä tarvetta sellaiseen toimintaan!

• mitä haluat
        Trubaduuri kirjoitti:

Ei ole sisäistä tarvetta sellaiseen toimintaan!

palstan, jossa aiheet määräät sinä, vai palstan, jossa saa olla mielipiteitäkin. Lopeta kitinä.

• Trubaduuri
        mitä haluat kirjoitti:

palstan, jossa aiheet määräät sinä, vai palstan, jossa saa olla mielipiteitäkin. Lopeta kitinä.

Kuules nyt tinkaaja ja inttäjä, ei täällä melua ole pidetty kenenkään mielipiteistä, vaan herjaamisesta.

• määrittelet
        Trubaduuri kirjoitti:

Kuules nyt tinkaaja ja inttäjä, ei täällä melua ole pidetty kenenkään mielipiteistä, vaan herjaamisesta.

herjauksen? Näitä kun lueskelee, ei voi kun tulla siihen lopputulokseen, että eri mieltä kanssasi = herjaus. Vai mikä on mielestäsi herjausta?

Tai olkoot. On tärkeämpääkin tekemistä kuin vinguttaa itse itsensä ylentänyttä ylimielistä nettipalstakeisaria.

• Trubaduuri

Ihan hyviä palstoja, mutta kun niillä ei varsinaisen kristinuskon kanssa ole juuri mitään yhteistä, muuta kuin sana/sanat, jotka juontuvat jollakin tavoin ihmisen Pojasta, Kristuksesta ja hänen yleiseen tietoisuuteen tuomista monista käsityksistään ja asioista, itse tuohon ihmisen uskonnolliseen uskoon suhteutettuna, ja hyvin ymmärrettävällä tavalla.

• mökkeröinen

luulen totanoi ettei kaik viell tiijä mittee se oikkee kristinusko pittää sisuksissaan oikkiasti
      tottmaar sellattii kyll kannatetaan alvariinsa

• Trubaduuri

Näinköhän on käymässä juuri siten kuin raamatussa ennalta kerrotaan, ilmoitetaan?

• - J

Haluaisitko siis palastan, jonne saisi kirjoittaa vain ne, jotka ovat samaa mieltä kanssasi ?

Aikaisemmin olet myös kertonut, ketkä itseään kristityksi kutsuvat ihmiset ovat oikeita kristittyjä. Jos nämä seikat ottaa huomioon, Sinun pitäisi saada itse päättää, kuka kirjoittaa, ja mitä kirjoittaa kaavailemallesi foorumille. Ehdotan, että perustat ihan oman hiekkalaatikon, johon ei muilla ole asiaa. Varminta on, että kirjoitat kaiken itse - ja pöytälaatikkoon, niin muut eivät näe kirjoitetun epäloogisuuksiakaan kuten täällä.

• Trubaduuri

En halua!
        Perusta sinä hiekkalaatikoita ihan mihin lystäät.

Käyn täällä vaan viestimässä ja kirjoittamassa aivan omia mielipiteitäni, joissa ei lainaa ole, eikä toisilta väkisin otettua. ;)

• - J
        Trubaduuri kirjoitti:

En halua!
        Perusta sinä hiekkalaatikoita ihan mihin lystäät.

Käyn täällä vaan viestimässä ja kirjoittamassa aivan omia mielipiteitäni, joissa ei lainaa ole, eikä toisilta väkisin otettua. ;)

Heti kun vihjaan, että Sinulla on jokseenkin isot vaatimukset keskusteluunosallistuvista henkilöistä ja et ota huomioon kovin hyvin erilaisia mielipiteitä, syytät minua "minä minä tyypiksi". Kun juuri peräänkuulutin myös muiden mielipiteiden oikeutusta ? Kommenttini oli muistutus epäitsekkyydestä.

Muutkin käyvät täällä kirjoittamassa mielipiteitään. Miksi se ei tunnu riittävän Sinulle ?

• Trubaduuri
        - J kirjoitti:

Heti kun vihjaan, että Sinulla on jokseenkin isot vaatimukset keskusteluunosallistuvista henkilöistä ja et ota huomioon kovin hyvin erilaisia mielipiteitä, syytät minua "minä minä tyypiksi". Kun juuri peräänkuulutin myös muiden mielipiteiden oikeutusta ? Kommenttini oli muistutus epäitsekkyydestä.

Muutkin käyvät täällä kirjoittamassa mielipiteitään. Miksi se ei tunnu riittävän Sinulle ?

Sinähän kyselet! Etkä esitä omaa mielipdettäsi
        juuri mistään. Ja myös kehut alinomaa itseäsi!
        Eikös tuo juuri ole sitä "minä minä" atekratiaa. Enkä ole kertaakaan kieltänyt keneltäkään yhtään mitään, joten mitä vouhotat?

Minulle riittää aidot mielipiteet vallanhyvin, siis kyllä käy ja riittää jos niitä vain suinkin piisaa.

• - J
        Trubaduuri kirjoitti:

Sinähän kyselet! Etkä esitä omaa mielipdettäsi
        juuri mistään. Ja myös kehut alinomaa itseäsi!
        Eikös tuo juuri ole sitä "minä minä" atekratiaa. Enkä ole kertaakaan kieltänyt keneltäkään yhtään mitään, joten mitä vouhotat?

Minulle riittää aidot mielipiteet vallanhyvin, siis kyllä käy ja riittää jos niitä vain suinkin piisaa.

Kehun itseäni ? Ja alinomaa ? Voisitko vaikka lainata jotain tekstiäni, missä näin teen ? Muuten tulee mieleen, että taitaa olla vaan turhaa syyttelyä, jos mitään pontta väitteelle ei ole. Eikö kysymykseni vain osoita sitä, että olen kiinnostunut muidenkin mielipiteistä, enkä vain paasaa omaa agendaani "suu vaahdossa, laput silmillä" ?

Olen toki kertonut missä kohtaa ajattelen toisin ja kysynyt, miten muut selittävät tämän eron omien aatostensa pohjalta. Yleensä vastineet kysymyksiin ovat olleet lähinnä alatyylisiä vaikka olen muotoillut kysymyksen uudelleen ja kohdentanut sitä tarkemmin jopa niin pitkälle, että vastaukseksi olisi riittänyt "kyllä" tai "ei".

Itse vouhotit tämän ketjun aloitusviestissä haluavasi kristityille oman palstan (johon siis muut eivät saisi tulla). Tähän siis kommentoin. Samassa aloitusviestissä sanoit haluavasi uskonnot Suomessa tasavertaisiksi. Miksi siis Suomi24:n pitäisi ottaa uskonnollinen kanta ja perustaa kristityille oma palsta, jos muille uskonnoille ei perusteta ? Niin ja, olethan ennenkin kirjoittanut, että tiedät kuka on oikea kristitty ja kuka ei, joten todennäköisesti vouhottaisit myös kristittyjen omalla palstalla, että et laske jotain tiettyä kirjoittajaa (joka on eri mieltä kanssasi) kristityksi, joten hänet pitää sulkea yhteisön ulkopuolelle.

Hei, tämän osaketjun eteneminen tähän saakka:
        Aloitus (by Trubaduuri): "Haluan palstan, jossa on vain aitoja kristittyjä".
        J: "Ai haluat rajata epätoivomiasi (ei kristittyjä) ihmisiä pois keskustelusta".
        Truba: "Olet minä minä -tyyppi".
        J: peräänkuuluttaa kaikkien mielipiteiden tärkeyttä vaikka ne olisivat erilaisia kuin omat (ja epäilee täyttääkö tämä minä minä -tyypin vaatimukset).
        Truba: "Kehut vaan itseäsi ja vouhotat".
        Onko vastauksissasi mitään tolkkua ? Oikeasti ? Täyttääkö ne kristillisyyden idean ?

• Trubaduuri
        - J kirjoitti:

Kehun itseäni ? Ja alinomaa ? Voisitko vaikka lainata jotain tekstiäni, missä näin teen ? Muuten tulee mieleen, että taitaa olla vaan turhaa syyttelyä, jos mitään pontta väitteelle ei ole. Eikö kysymykseni vain osoita sitä, että olen kiinnostunut muidenkin mielipiteistä, enkä vain paasaa omaa agendaani "suu vaahdossa, laput silmillä" ?

Olen toki kertonut missä kohtaa ajattelen toisin ja kysynyt, miten muut selittävät tämän eron omien aatostensa pohjalta. Yleensä vastineet kysymyksiin ovat olleet lähinnä alatyylisiä vaikka olen muotoillut kysymyksen uudelleen ja kohdentanut sitä tarkemmin jopa niin pitkälle, että vastaukseksi olisi riittänyt "kyllä" tai "ei".

Itse vouhotit tämän ketjun aloitusviestissä haluavasi kristityille oman palstan (johon siis muut eivät saisi tulla). Tähän siis kommentoin. Samassa aloitusviestissä sanoit haluavasi uskonnot Suomessa tasavertaisiksi. Miksi siis Suomi24:n pitäisi ottaa uskonnollinen kanta ja perustaa kristityille oma palsta, jos muille uskonnoille ei perusteta ? Niin ja, olethan ennenkin kirjoittanut, että tiedät kuka on oikea kristitty ja kuka ei, joten todennäköisesti vouhottaisit myös kristittyjen omalla palstalla, että et laske jotain tiettyä kirjoittajaa (joka on eri mieltä kanssasi) kristityksi, joten hänet pitää sulkea yhteisön ulkopuolelle.

Hei, tämän osaketjun eteneminen tähän saakka:
        Aloitus (by Trubaduuri): "Haluan palstan, jossa on vain aitoja kristittyjä".
        J: "Ai haluat rajata epätoivomiasi (ei kristittyjä) ihmisiä pois keskustelusta".
        Truba: "Olet minä minä -tyyppi".
        J: peräänkuuluttaa kaikkien mielipiteiden tärkeyttä vaikka ne olisivat erilaisia kuin omat (ja epäilee täyttääkö tämä minä minä -tyypin vaatimukset).
        Truba: "Kehut vaan itseäsi ja vouhotat".
        Onko vastauksissasi mitään tolkkua ? Oikeasti ? Täyttääkö ne kristillisyyden idean ?

Niinpä, asetit jälleen kerran itsesi taas minua vastaan. Mitäpä muutakaan tuo kertoo, kuin minä minä luonteestasi kaiken. Onko sinulla ollenkaan hyviä ja merkittäviä mielipiteitä uskonnoista?
        Joilla kuitenkin on pääosa tälläkin palstalla!
        Ja muista nyt, että usko ja uskonto sekä teot kaikkine sanoineen tai ilman niitä ovat erillisiä komponetteja metoodeineen ja mekanismeineen.

• - J
        Trubaduuri kirjoitti:

Niinpä, asetit jälleen kerran itsesi taas minua vastaan. Mitäpä muutakaan tuo kertoo, kuin minä minä luonteestasi kaiken. Onko sinulla ollenkaan hyviä ja merkittäviä mielipiteitä uskonnoista?
        Joilla kuitenkin on pääosa tälläkin palstalla!
        Ja muista nyt, että usko ja uskonto sekä teot kaikkine sanoineen tai ilman niitä ovat erillisiä komponetteja metoodeineen ja mekanismeineen.

Aivan, siis kaikki, jotka ovat Sinun kanssa eri mieltä, ovat minä minä -tyyppejä ? Totta, että olen kanssasi monesta asiasta eri mieltä, mutta sen julkituominen ei ole yhtään sen enempää "minä minää" kuin oman mielipiteesi kirjoittaminen.

Taas kirjoitat määreen "hyvää" mielipidettä. Sinäkö päätät, mikä on hyvä tai merkittävä mielipide ? Käsittääkseni paasaat sitä uskoa, jossa on vain yksi tuomari mutta kuitenkin haluat olla täällä päättämässä muiden toimia. Tämä päsmäröinti ei tietenkään minuun mitenkään vaikuta, mutta mieti, oletko ajatellut asiat loppun asti vaikka ihan vakaumuksesi perusteella.

Niin, minullahan ei ole hyviä mielipiteitä uskonnosta vaan pahoja - niin pahoja, että olen sanoutunut irti uskonnollisuudesta. Täällä ihmettelen kirjallisesti, miten uskossa olevat ovat käsitelleet nämä aiheet. [Vastaamattomuudesta päätellen ei mitenkään.] Muistat varmasti eräitä pointteja (esim. se miten uskovainen voi ummistaa silmänsä siltä murhalta, jolla hänen uskonsa on häneen alunperin toimitettu tai miten Raamattu koostuu tai miten Jumalaan uskotaan vaikkei sillä ole mitään vaikutusta todistettuun maailmaan - Jumala on olemassa vain mielessä). Vaikka kuinka haluaisit erottaa uskon, uskonnon ja teot, ne ovat syy-yhteydessä: usko luo uskonnon, mikä antaa valtuudet toimiin. Ei yksityistä tekoa voi erottaa, kun siihen kerran vaikuttaa ihmisen moraali ym. seikat.

Hei, missäs ne lainaukset on, missä sanojesi mukaan kehun itseäni niin kovasti ?

• Trubaduuri
        - J kirjoitti:

Aivan, siis kaikki, jotka ovat Sinun kanssa eri mieltä, ovat minä minä -tyyppejä ? Totta, että olen kanssasi monesta asiasta eri mieltä, mutta sen julkituominen ei ole yhtään sen enempää "minä minää" kuin oman mielipiteesi kirjoittaminen.

Taas kirjoitat määreen "hyvää" mielipidettä. Sinäkö päätät, mikä on hyvä tai merkittävä mielipide ? Käsittääkseni paasaat sitä uskoa, jossa on vain yksi tuomari mutta kuitenkin haluat olla täällä päättämässä muiden toimia. Tämä päsmäröinti ei tietenkään minuun mitenkään vaikuta, mutta mieti, oletko ajatellut asiat loppun asti vaikka ihan vakaumuksesi perusteella.

Niin, minullahan ei ole hyviä mielipiteitä uskonnosta vaan pahoja - niin pahoja, että olen sanoutunut irti uskonnollisuudesta. Täällä ihmettelen kirjallisesti, miten uskossa olevat ovat käsitelleet nämä aiheet. [Vastaamattomuudesta päätellen ei mitenkään.] Muistat varmasti eräitä pointteja (esim. se miten uskovainen voi ummistaa silmänsä siltä murhalta, jolla hänen uskonsa on häneen alunperin toimitettu tai miten Raamattu koostuu tai miten Jumalaan uskotaan vaikkei sillä ole mitään vaikutusta todistettuun maailmaan - Jumala on olemassa vain mielessä). Vaikka kuinka haluaisit erottaa uskon, uskonnon ja teot, ne ovat syy-yhteydessä: usko luo uskonnon, mikä antaa valtuudet toimiin. Ei yksityistä tekoa voi erottaa, kun siihen kerran vaikuttaa ihmisen moraali ym. seikat.

Hei, missäs ne lainaukset on, missä sanojesi mukaan kehun itseäni niin kovasti ?

Katsos nyt lapsi pieni, kun sinä et ole vielä kertonut mielipiteistäsi yhtään mitään, niin en tosiaankaan voi tietää niistä mitään. Mutta kun koko ajan syytät minua, siis hyökkäilet kimppuuni kuin raivipäinen hullu, niin siitä olen tehnyt päätelmiä, jotka eivät ole sinua mairittelevia.
        Ja toden totta, osaan myös arvoioida viestiesi sisältöjä, eikä niistä ole mitään hyvää sanottavaa, sillä yhtä ja samaa lässytystä ne ovat kaikenkaikkiaan.
        Jos et kykene keskustelemaan uskonnoista ja niiden sisällöistä ollenkaan, niin silloin tämä palsta on sinun kaltaiselle riidan haastajalle ja vihan lietsojalle aivan väärä paikka kokonansa. Etsi siis kaltaisiasi keskustelijoita, eli sellaisia joilla ei ole oikeasti mitään sanottavaa.

• - J
        Trubaduuri kirjoitti:

Katsos nyt lapsi pieni, kun sinä et ole vielä kertonut mielipiteistäsi yhtään mitään, niin en tosiaankaan voi tietää niistä mitään. Mutta kun koko ajan syytät minua, siis hyökkäilet kimppuuni kuin raivipäinen hullu, niin siitä olen tehnyt päätelmiä, jotka eivät ole sinua mairittelevia.
        Ja toden totta, osaan myös arvoioida viestiesi sisältöjä, eikä niistä ole mitään hyvää sanottavaa, sillä yhtä ja samaa lässytystä ne ovat kaikenkaikkiaan.
        Jos et kykene keskustelemaan uskonnoista ja niiden sisällöistä ollenkaan, niin silloin tämä palsta on sinun kaltaiselle riidan haastajalle ja vihan lietsojalle aivan väärä paikka kokonansa. Etsi siis kaltaisiasi keskustelijoita, eli sellaisia joilla ei ole oikeasti mitään sanottavaa.

Mietitäänpä hetki, mitä raivopäinen hullu tekisi hyökätessään jotain kirjoittajaa kohtaan. Tällainen henkilö ei pitäisi lainkaan eriävistä mielipiteistä, hän kenties teilaisi muut mielipiteet. Mutta jos ei olisi faktoja perustella muiden mielipiteitä vääräksi, olisi pakko ottaa muut keinot käyttöön. Nämä voisi olla muiden kysymyksiin ja pohdintoihin vastaamattomuus ja varmasti raivohullu myös solvaisi kysymyksenasettelijaa. Hän syyttäisi kyseenalaistajaa valehtelijaksi (ilman peruteluita) tai riidanhaastajaksi (ilman perusteluita) tai vaikka minä minä -tyypiksi (ilman perusteluita). Mieti tätä taustaa vasten, kumpi meistä on enemmän raivohullu ? En ole solvannut Sinua, en syyttänyt perusteetta valehtelijaksi (kerran muistaakseni yritit väittää kommareitten uhriluvuksi yli sata miljoonaa. Tätä ei tue mitkään todistetut seikat, joten uskalsin sanoa Sinun valehtelevan), enkä muutenkaan syyttänyt [voit aina lainata tekstiäni ja osoittaa, jos olet eri mieltä].

Hei, ilmaisin mielipiteeni, että pelkkien kristittyjen palsta loukkaa mitä suurimmassa määrin vapaata sanaa (johon toivottavasti Suomi24 ei koskaan suostu). Toki saat itse kirjoitella mitä vaan palstoille, joissa on omat sääntösi, mutta täällä pyritään tasapuolisuuteen - onneksi. [Tästä syystä solvasit minua minä minä -tyypiksi.]

Jos Jumalan olemassa olon kyseenalaistaminen, Raamatun sisällön rakenne tai kristinuskon leviämisen oikeutus murhan kautta (siis "rakkauden uskon") eivät ole merkittäviä kun keskustellaan "yleistä uskonnosta", niin mikä sitten on ? [Nämä ovat mielipiteitä uskonnosta, jotka ovat vieläpä vahvasti perusteltu.] Itse asiassa jos näihin et kykene vastaamaan, se taitaa tehdä koko uskomisen mahdottomaksi. Ja jos jokin näistä perustuksiiin kohdistamistani kritiikeistä on oikeutettuja, koko uskonto luhistuu. Mitään vastausta en kuitenkaan näihin ole saanut vain kristilliseen tyyliin henkilökohtaista solvausta ja "valehtelija" -syytöksiä. Mitä tästä pitäisi päätellä ? Mikä tässä lietsoo vihaa niin, että Sinun pitää vastauksessasi alkaa solvata ? Vastaat vaan rehellisesti, miten näet uskosi oikeutuksen ja se siitä. Mutta ei, näin ei tapahdu. Tähän on siis jokin syy (kun kuitenkin vaivaudut esim. kirjoittamaan solvausviestejäsi). Mikä muu syy siinä voisi olla kuin se, että esille tuomani asiat asettaa uskosi epäsuotuisaan valoon eikä kristinuskossa ole perustat ihan kunnossa ? Miksi minun pitäisi lässyttää tuota "vitu ku jesus o hyvä" -mantraa kun en kerran sitä mieltä ole ? Eikä se, etten usko, ole mitenkään enempää vihanlietsontaa kuin se, että Sinä julistat, miten hienoa on uskoa. Katsos kun, jos täällä keskustelijoilla olisi uskovien positio, keskustelu ei voisi olla "yleistä uskonnosta", jos kaikki puhuisivat samalta puolelta.

Missä on ne lainaukset, joilla perustelet väitteesi, että minä olisin kehunut itseäni alinomaa ?

• Nassen

aika villi idea.

• Trubaduuri

Toki uskoni on ikioma, mutta yhtään uskontoa en omista, enkä ole niistä moksiskaan. Muutama sana villeistä ideoista, joita jotkut vastusti ja vieläkin vastustaa; kun Luoja loi tämän meidän tunteman ihmiskunnan, niin ensin alkuun se idea oli todella villi, mutta nyt sille osaa jo olla
        hymyissä suin hyväksyvästi. Mutta jotkut erityisen tosikkomaiset ja katkeroituneet ihmiset eivät vaan osaa olla tyytyväisiä mistään ja sehän näkyykin heidän käytöstavoistaan.

• Nasse
        Trubaduuri kirjoitti:

Toki uskoni on ikioma, mutta yhtään uskontoa en omista, enkä ole niistä moksiskaan. Muutama sana villeistä ideoista, joita jotkut vastusti ja vieläkin vastustaa; kun Luoja loi tämän meidän tunteman ihmiskunnan, niin ensin alkuun se idea oli todella villi, mutta nyt sille osaa jo olla
        hymyissä suin hyväksyvästi. Mutta jotkut erityisen tosikkomaiset ja katkeroituneet ihmiset eivät vaan osaa olla tyytyväisiä mistään ja sehän näkyykin heidän käytöstavoistaan.

johon uskoa?

• Trubaduuri
        Nasse kirjoitti:

johon uskoa?

Voi kuinka mukavaa se olisikin, jos osaisin luoda muutakin kuin lunta ja tekstiä. Mutta ei. Ehkä sitten vasta, kun olemme melkein Luojan veroisia.

• Nassen
        Trubaduuri kirjoitti:

Voi kuinka mukavaa se olisikin, jos osaisin luoda muutakin kuin lunta ja tekstiä. Mutta ei. Ehkä sitten vasta, kun olemme melkein Luojan veroisia.

oli sellainen jota taikuri itsekin hämmästyi.

Ovat ne ihmisaivot veikeät, kykenevät luomaan Luojia ja Jumalia ilman että edes tiedostavat niitä luoneensa.

Ja pelkäänpä että tässä ei ole taustalla aineiden sekäkäyttö, eikä pelkkä Gee.

• Trubaduuri
        Nassen kirjoitti:

oli sellainen jota taikuri itsekin hämmästyi.

Ovat ne ihmisaivot veikeät, kykenevät luomaan Luojia ja Jumalia ilman että edes tiedostavat niitä luoneensa.

Ja pelkäänpä että tässä ei ole taustalla aineiden sekäkäyttö, eikä pelkkä Gee.

En harrasta taikatemppujen tekoa, kirjoitan vain tänne omia mielipiteitäni uskontoa käsittelivistä asioista ja itse aiheesta. Eihän ihminen kykene luomaan edes itseään, niin kuinka nyt sitten Luojan tahi toisen ihmisen itselleen. Saattaa olla niinkin niin, että juuri tuo esille tuomasi sekakäyttö saa ihmisen luulemaan itsestään liikoja ja kirjoittamaan tänne aivan täyttä sekoa olevia ja yhtä tyhjän kanssa olevia viestejä, joissa lähestytään jo herjan rajaa hipoen.

• Nasse
        Trubaduuri kirjoitti:

En harrasta taikatemppujen tekoa, kirjoitan vain tänne omia mielipiteitäni uskontoa käsittelivistä asioista ja itse aiheesta. Eihän ihminen kykene luomaan edes itseään, niin kuinka nyt sitten Luojan tahi toisen ihmisen itselleen. Saattaa olla niinkin niin, että juuri tuo esille tuomasi sekakäyttö saa ihmisen luulemaan itsestään liikoja ja kirjoittamaan tänne aivan täyttä sekoa olevia ja yhtä tyhjän kanssa olevia viestejä, joissa lähestytään jo herjan rajaa hipoen.

vai mikä siellä Niemenmäessä savuttaa?

• Trubaduuri
        Nasse kirjoitti:

vai mikä siellä Niemenmäessä savuttaa?

Kaiketi kuitenkin vielä, oletan ainaskin näin olevan, tiedät omat asiasi ja tolasi sekä mielentilasi paremmin kuin minä. Toki voin kyllä antaa siitäkin ns. pitkän lausunnon, jos sitä erityisesti haluat ja toivot.

• Nasse
        Trubaduuri kirjoitti:

Kaiketi kuitenkin vielä, oletan ainaskin näin olevan, tiedät omat asiasi ja tolasi sekä mielentilasi paremmin kuin minä. Toki voin kyllä antaa siitäkin ns. pitkän lausunnon, jos sitä erityisesti haluat ja toivot.

joko kohta veli vaihtaa nimimerkkiä?

• pantteri

pässinpää kerho!

Pyydä ylläpitoa vaihtamaan "yleistä uskonnosta" "pässipää kerhoksi", niin voit olla onnellinen.

• Trubaduuri

Taitaisi kuitenkin olla parasta sinulle nyt, kun pyytäisit ylläpitoa blokkaamaan vain itsesi pois täältä, sillä se näemmä tuottaa sinulle sangen tuskaisen ja onnettoman olotilan ainoastaan. Ja voithan sitten leikkiä pässinpäätä kotonasi tästä huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      152
      4934
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3575
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3381
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2861
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      98
      2611
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1645
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      151
      1485
    9. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe