Työpaikkani on julkishallinnollinen yhteisö, jota enimäkseen kansoittaa villatakkisetä- ja täti-porukka, ja heillä autoina tavallista Corollaa Golfia ja Almeraa. Eräs porukka erottuu: sijoitustoiminnnan osasto. Miehillä siellä maasturi-Volvoa, E-Mersua ja yksi Jaguar S-type. Naisten autoja taas mm. Mini Cooper S, Audi A4 1,8T Quattro ja Audi TT Roadster. Kaikki nämä siis uudenkarheita pelejä. Näiden sijoitusihmisten valtakoulutuksena on tradenomi, joten täytyy sanoa että hyvin pyyhkii. Audi-naisista toinen asuu Töölössä omistusasunnossa ja toinen kalliissa kattoterassihuoneistossa Eirassa. Ja mikä mielenkiintoisinta: naiset ovat iältään alle kolmekymppisiä, ja toisen ammattinimike joku assistentti.
Taitaa tuo sijoituspuoli olla rahakas ala, myös julkissektorilla? Taisi mennä maisterinkoulutukset hukkaan, kun tässä joutuu ajelemaan -99 1,6-Vectralla ja asumaan kaukana lähiössä vuokralla....
Tradenomityttöjen
21
1995
Vastaukset
- ...onhan noita.
Autorahoitusta saa kuka tahansa torvelo, kunhan on duunipaikka. Pankkilainaa asuntoa varten irtoaa vielä helpommin. Eli pinnallista mammonaa on helppo hankkia, täällä pk-seudullahan sillä on iso merkitys...kunhan hyvältä näyttää niin hyvä on. Lisäksi nuo tradenomit lähtee talosta vauhdilla ekana jos ajat huononee....nähty on ennenkin.
- Jatta
Ootko sä kateellinen, iso mies (luultavimmin)? Pyri kyytiin, tee treffialoite. Toisaalta mahtaako nämä tyylin päälle ymmärtävät naiset olla kiinnostuneita sun kaltaisesta hiirulais-villatakkimiehestä?
Mä oon kanssa tradenomi, töissä vakuutusalalla, ja autona mulla on Audi A3 2,0 TFSI, tyyliä ja munaa pitää olla!- Mikko -62
Nuoret naiset jyrää meidät matalapalkkamiehet, sekä työmarkkinoilla että autojutuissa. Start-ohjelmassahan oli 2 vkoa sitten toimittaja Viivi Avellan, jolla uusi Alfa GT 3,2 V6 alla, ja kesäautona Pontiac Trans am, ja hän sanoi että pitää pojille näyttää maantiellä närhen munat...Itselläni kokemusta pk-seudulla siitä,että naiset ajaa nykyisin kilpaa, kiihdyttelevät valoista kuten miehet ja lähtevät kisaamaan.
- tradenomi, merkonomi, kondomi
Siis rahoitusyhtiöllä on, veikkaan. Tuolla kuvauksella voisin myös veikata että sulla on paljon mauttomia kravatteja, juot itsesi jurriin kerran viikossa, ei ole lapsia (eikä tule), haluat elää "ikuista nuoruutta", pelaat sählyä ja tukassa vaaleita raitoja (tai kalju)...Onko vielä monta kiloa maksulappuja jäljellä? :-D
Naista ei kannata auton perusteella valita, kannattaa usein keskittyä naisen henkisen pääoman laajuuteen. Tämä taas korreloi useimmiten negatiivisesti auton hienouden kanssa. Järjen määrän avulla elämä helpottuu pitkällä tähtäimellä, myös taloudellisesti.
Terv.
Maisteri-isä, 30v. Tilit plussalla... - AKE:lta
Mikko -62 kirjoitti:
Nuoret naiset jyrää meidät matalapalkkamiehet, sekä työmarkkinoilla että autojutuissa. Start-ohjelmassahan oli 2 vkoa sitten toimittaja Viivi Avellan, jolla uusi Alfa GT 3,2 V6 alla, ja kesäautona Pontiac Trans am, ja hän sanoi että pitää pojille näyttää maantiellä närhen munat...Itselläni kokemusta pk-seudulla siitä,että naiset ajaa nykyisin kilpaa, kiihdyttelevät valoista kuten miehet ja lähtevät kisaamaan.
tuo Viivin Alfa, leasing-pelihän se. Olihan viivin tulotkin viime vuonna huimat 12 000 euroa. Wau, munaa tosiaan tarviikin...
- Jatta
tradenomi, merkonomi, kondomi kirjoitti:
Siis rahoitusyhtiöllä on, veikkaan. Tuolla kuvauksella voisin myös veikata että sulla on paljon mauttomia kravatteja, juot itsesi jurriin kerran viikossa, ei ole lapsia (eikä tule), haluat elää "ikuista nuoruutta", pelaat sählyä ja tukassa vaaleita raitoja (tai kalju)...Onko vielä monta kiloa maksulappuja jäljellä? :-D
Naista ei kannata auton perusteella valita, kannattaa usein keskittyä naisen henkisen pääoman laajuuteen. Tämä taas korreloi useimmiten negatiivisesti auton hienouden kanssa. Järjen määrän avulla elämä helpottuu pitkällä tähtäimellä, myös taloudellisesti.
Terv.
Maisteri-isä, 30v. Tilit plussalla...Nyt sä maisterisäijä taisit seota, mä oon nainen, vai kelle sä haluaist vastata?
- J.P.
Onko tuo sinun pieni Audi nyt sitten niin uskomaton suoritus ja saavutus että sitä täytyy keskustelupalstalla itse kehua tyylikkääksi ja munakkaaksi. Kyllä on maailma pieniä ihmisiä täynnä... Ei sitä toisaalta tradenomilta kovin suurta kannata odottaakaan. Käytät varamaan vappuna sitä teidän harmaata teekkariwanabeelakkiakin?
- Kasse
Jatta kirjoitti:
Nyt sä maisterisäijä taisit seota, mä oon nainen, vai kelle sä haluaist vastata?
palstat täynnä näitä amis -nomeja... Ja tuo yksi väittää olevansa nainen vaikka kirjoittaa kuin lapsi...
- päätellen
Jatta kirjoitti:
Nyt sä maisterisäijä taisit seota, mä oon nainen, vai kelle sä haluaist vastata?
parikymppinen jätkä, paskaset untuvaviikset nenän alla. En myöskään himoitsen naisen kyytiin jolla on "munaa"...;-)
- lol gg
"autona mulla on Audi A3 2,0 TFSI, tyyliä ja munaa pitää olla!" :) tuohan on tyypillinen lapsiperheen kakkosauto...hmm ehkä tradenomit ei tiedä autoista paljoa :)
- ...tyylin päälle.
Mahdoton yhtälö. Luki tradenomiksi kun ei muualle päässyt. Vakuutusala..hehee, surkeampi ala on ehkä enää "kiinteistövälitysala"...:-)
Ja tosiaan, mainitsemallasi "olympiavuoden golffilla" en nyt vielä paljoa rehentelisi. Eihän tuo näytä edes miltään hienolta...hanki nyt vaikka joku Porsche tai muu kunnon rassi, ei Unkarissa kasattua naisten autoa...tsemiä kuitenkin! ;-D - kyyti
Jooh äläpä Jatta välitä näistä luusereista.
Näitä villapaitamiehiäkin tarvitaan ketkä ajaa ruosteisilla Corolloilla niin tuntee sitten itsensä paremmaksi. ;)
Mun naisella pitääkin olla vähän nenä pystyssä ja tyylitajua. Autolla ja olemuksellaan sitä nimenomaan ilmennetään. - olenko oikeassa
Mikko -62 kirjoitti:
Tarkemmin Viivin tapausta tuntematta luulen, ettei hän oikeasti tuota autoa omista. Eiköhän hänellä ole auto "lainassa" myyjältä tms., ja vastapalvelukseksi hän esittelee (mainostaa) sitä televisiossa ja Seiskassa. Näinhän se tämän naisen kohdalla aiemmin taisi olla, lööpeistä sai lukea kuinka Jaguar oli rutussa ja Hyundai Coupessakin oli muistaakseni jotain uutisoitavaa.
Enkä tarkoita, että VA on ainoa julkkis, joka tällaista mainostamista harrastaa. Ei kai viihdekasvojen tarvitse paljon vaatteitaan ostella jne.
Sinällään en tiedä, onko tuossa mitään pahaa. Varmaan hyödyksi kaikille osapuolille.
- tradenomeilla
Tradenomeja on eniten työttömänä amk tason koulutuksen omaavista.
- merkonomi
Aika iisisti tyttökaverini (25v) pääsi Nokialle ylemmäksi toimihenkilöksi 3v sitten valmistuneena tradenomina.
ps. itse olen myös ylempi toimihenkilö eräässä toisessa it-firmassa, tradenomi-opinnot ajattelin aloittaa parin vuoden sisään. - Nokiallahan
merkonomi kirjoitti:
Aika iisisti tyttökaverini (25v) pääsi Nokialle ylemmäksi toimihenkilöksi 3v sitten valmistuneena tradenomina.
ps. itse olen myös ylempi toimihenkilö eräässä toisessa it-firmassa, tradenomi-opinnot ajattelin aloittaa parin vuoden sisään.noita "ylempiä toimihenkilöitä" riittää pilvin pimein...tradenomilla kuitenkin tradenomin työt ja tradenomin palkka. Katsopa johtoportaaseen, siellä ei paljoa tradenomit porskuta...
- Roima Palkkanen
yksityiselle puolelle ja jätä jo haaveilu. todella uskottava tarina julkisen hallinnon merkonomi-sihteerien hirveistä liksoista.
- merkonomi
Tämä sama provo (?) tuntuu ilmestyvän tasaisin väliajoin (automerkit vain vaihtuvat). No, huvinsa kullakin.
- J.P.
Julkisella puolella ei rikastu kukaan.
- yksityiselläkään
ole tiettävästi kukaan vielä työtä tekemällä rikastunut.
- lol gg
joku kertois että kuin suuri osa näistä asunnoista ja autoista on lainaa. hyvä suoritus sinänsä jos on molemmat velattomana ostanut, mutta rohkenen epäillä hieman. no mut hyvä et väki kuluttaa ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564