Jos auton lohkolämmitintä (moottori) pitää päällä illasta aamuun, jopa 15-16 tuntia, keskimäärin tuollaiset 12 tuntia, niin aiheuttaako vaurioita moottorille? Joskus jotkut väittivät että aiheuttaa kannentiivisteen palamisen, jäähdytinnnesteen huononemisen tai öljyn kuivumisen koneen venttiilikoneistosta. Pitääkö paikkansa?
Lohkis päälä 12-15 h,
14
1470
Vastaukset
- se sitä
kansipahvia missään nimessä saa poltettua. Ainoa todellinen haitta saattaa olla se että pientä haihtumista varmaan tulee mut eipä sillä ole juuri merkitystä.
- hähääh
VW otti TDI moottoreihinsa 2001 malleista eteenpäin metallisen kannentiivisteen käyttöön !
Milloin esim. skoda koki saman päivityksen ?
siitä muuta vahinkoa tulee kuin turhaa sähkön kulutusta. Se lämmitin ei moottoria kuumaksi saa, vähän lämpimäksi vain. Kokeile vaikka aamulla kädellä niin tiedät, miten lämpimäksi.
- lol gg
sitten voi palata takaisin kotiin pesemään likaantuneen käden :)
- Laughing Out Louder Than Hell
lol gg kirjoitti:
sitten voi palata takaisin kotiin pesemään likaantuneen käden :)
Kuivaa käsi, ettei jäädy kiinni metalliin, kun palaat takaisin ulos! Metallia on mm. autoissa. Ruosteinen pelti ei jäädy niin helposti kiinni kämmeneen kuin asiallisesti maalattu.
- ole hyötyä
Sähköä kuluu, kun lämpö menee harakoille.
Lämmitysvastuksen pintalämpötila on varsin korkea, joten ainakin periaatteessa j-neste kiehuessaan elementin pinnalla hapettuu ja korroosionsuoja heikkenee. - ajastimella
sehän riippuu sinusta haluatko turhaan lämmittää
Keskimäärin tuommosesssa 15-16h lämmityksessä
pyörähtää 5 mummonmarkkaa karkeasti
kun on normaali 500w vastus eikä sisätilan lämmitintä.
mutta jotkut korventaa 5 kuukautta samoja tuntimääriä ilman ajastinta,laske riittääkö 3euron autopaikka kerrostalossa kuukaudessa. - vastattu
tuohon kysymykseesi, kuin että ei ole haittaa moottorille, mutta tuo jäähdytysnesteen "huononeminen" on se ainut asia mikä pitää paikkansa, kun sitä lämmitetään sähkövastuksella niin se neste vähän kiehuu siinä vastuksen ympärillä ja se huonontaa nestettä! Ei tarvi kuitenkaan olla huolissaan, kunhan vaihdat niitä nesteitä suositusten mukaan
- keittäjä
Jos osaa lukea mittaria, niin huomaa, että lokilämmitin saa jäähdytinnesteen korkeintaan 40-asteiseksi, joten kansipahvin palamiset ovat pahvipäiden juttuja.
Yletön lämmittäminen saattaa ikäännyttää jäähdytinnesteen ennenaikaisesti, mutta kyllä se kuitenkin kestää 2-3 vuoden vaihtovälin.
Jäähdytinneste kestää jopa keittämisen, mikä joskus tapahtuukin asuntovaunussani, kun kiertopumppu ei ole lähtenyt pyörimään.
Ei siitä kuitenkaan ole mitään vahinkoa jäähdytinnesteelle aiheutunut.
Jos jäähdytinneste on yli-ikäistä, niin se saattaa alkaa hyytelöityä, jolloin se viimeistään pitää vaihtaa. - öööö?
keittäjä kirjoitti:
Jos osaa lukea mittaria, niin huomaa, että lokilämmitin saa jäähdytinnesteen korkeintaan 40-asteiseksi, joten kansipahvin palamiset ovat pahvipäiden juttuja.
Yletön lämmittäminen saattaa ikäännyttää jäähdytinnesteen ennenaikaisesti, mutta kyllä se kuitenkin kestää 2-3 vuoden vaihtovälin.
Jäähdytinneste kestää jopa keittämisen, mikä joskus tapahtuukin asuntovaunussani, kun kiertopumppu ei ole lähtenyt pyörimään.
Ei siitä kuitenkaan ole mitään vahinkoa jäähdytinnesteelle aiheutunut.
Jos jäähdytinneste on yli-ikäistä, niin se saattaa alkaa hyytelöityä, jolloin se viimeistään pitää vaihtaa.jäähdytinneste alkaa hyytelöityä? Minun kokemukseni mukaan ei ainakaan vielä 12 vuodessa. Oletko itse nähnyt hyytelöitynyttä jäähdytinnestettä?
- paljonko
keittäjä kirjoitti:
Jos osaa lukea mittaria, niin huomaa, että lokilämmitin saa jäähdytinnesteen korkeintaan 40-asteiseksi, joten kansipahvin palamiset ovat pahvipäiden juttuja.
Yletön lämmittäminen saattaa ikäännyttää jäähdytinnesteen ennenaikaisesti, mutta kyllä se kuitenkin kestää 2-3 vuoden vaihtovälin.
Jäähdytinneste kestää jopa keittämisen, mikä joskus tapahtuukin asuntovaunussani, kun kiertopumppu ei ole lähtenyt pyörimään.
Ei siitä kuitenkaan ole mitään vahinkoa jäähdytinnesteelle aiheutunut.
Jos jäähdytinneste on yli-ikäistä, niin se saattaa alkaa hyytelöityä, jolloin se viimeistään pitää vaihtaa.Mutta paljonko veden lämpötila on vastuksen pinnalla? Se on enemmän kuin 40 astetta.
Ja kyllä neste kestää kiehuttamisen, mutta tällöin korroosionestoaineet heikkenevät ja jäähdytyskanaviin ja kennoihin alkaa muodostua helposti korroosiota.
Mutta ei kansipahvin kestoon lohkolämmittimellä ole mitään merkitystä, se on totta.
- kumpaha kerro
jos piät autoo roikas nua perkelee kaua nii kannattaas varmaa vaihtaa jäähdytinesteet joka vuosi ku alkaa muute laimenee aika perkuleesti
- defa
no kuluuhan ainakin se lämppärin vastus jo tuollaasella paahtamisella ennen aikojaan.
- tarvittaessa
Ei siitä muuta ongelmaa tule.
Nestettä haihtuu talven mittaan, vaikka miten on suljettu systeemi.
Nuo kansipahvin palamiset voi pistää hevosmiesten uutistoimiston juttujen pinoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129096Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883692- 202163
- 861357
- 271125
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661112- 751100
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791095- 1061046
- 551043