Ensikokemuksia renkaista

Tyttö-84

Tänään on ensimmäinen Nuvaring-ehkäisyrenkaan käyttöpäivä. Siirryin Harmonet-pillereistä käyttämään rengasta, kun kuulin sen vaivattomuudesta ja muistakin hyvistä puolista.

Kuukautiset ovat edelleen menossa, kun eilen taistelin jopa tunnin että sain renkaan jotenkin siedettävään kohtaan emättimeen. Vaikuttiko teillä menkat siihen, kuinka syvälle renkaan saitte? Itselläni rengas nimittäin jäi niin, että on melkein emättimen suulla. Mutta vaikka olen yrittänyt, syvemmälle en sitä saa työnnettyä.

Soitinkin äsken gynelle ja kyselin asiasta. Hän sanoi, että kuukautisten aikana kohtu voi olla sen verran turvoksissa, että vaikeuttaa renkaan asettamista paikoilleen. Haluaisinkin siis tietää, oliko muilla tällaisia vaikeuksia.

Ja sitten epäilyttää se, tuntuuko rengas yhdynnän aikana häiritsevästi miehellä/naisella? Luulisi sen häiritsevän, kun sen tuntee itsekin niin selkeästi sormella kokeilemalla ja tuntuu olevan "tiellä".

Kertokaa omia kokemuksianne, kiitos jo etukäteen!

5

845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintaa..

Käytän nyt Hamoneja mutta olen ajatellut rengasta. Minkä hintaisia ne ovat?

• järki-ihminen

Minä olen käyttänyt nyt pari kuukautta rengasta ja se jää minullakin oikeastaan emättimen suulle, koska syvemmälle se ei mene. Kuukupinkaan käyttö minulta ei onnistu samanaikaisesti renkaan kanssa, sillä kuppia asettaessa rengas painuisi vain kupin sisään. Emättimiä on eri pituisia, joillakin se on lyhyehkö.

Yhdynnän ajaksi otamme aina renkaan pois, sillä sen lisäksi emättimeeni ei penistä mahdu. Aluksi kun kokeilimme renkaan kanssa, se teki vain kipeää poikaystävälle.

Renkaan hinta on n. 40e/3kk

• Miitti

Minulla on menossa toinen rengas. Ensimmäisen käyttöviikon aikana rengas on ollut huomaamaton, mutta loppua kohti tuntui, että sai useinkin olla korjaamassa renkaan asentoa. Se on kuitenkin ollut mielestäni pieni vaiva. En voi tietenkään olla varma johtuuko renkaasta vai ei, mutta seksihalut ovat lisääntyneet huomattavasti. Söin tätä ennen pillereitä 7 vuotta. Yhdynnän ajaksi renkaan olen poistanut, koska se hankasi ikävästi puolisoni penistä. Valkovuotoa on esiintynyt tavallista enemmän, mutta sekään ei oikeastaan haittaa,koska myös seksin aikana kuivuminen oli yksi syy pillerin vaihtoon. Nyt limakalvot ovat taas kosteat ja seksi maistuu paremmalta kuin aikoihin. Suosittelen! :)

• Tyttö-84

Kuulostaa todella hyvältä myös toi seksihalujen lisääntyminen, koska itse olen tähän asti syönyt pillereitä about 5 vuotta ja olen kyllä huomannut, että enää ei ole jaksanut vaan kiinnostaa.
        Rakastan avopuolisoani ja olemme olleet yhdessä pian 3 vuotta, mutta kyllähän se alkaa syömään parisuhdettakin kun jompaakumpaa ei seksi vaan yksinkertaisesti kiinnosta.
        Toivottavasti mmunkin halut palaisivat ennalleen, katsotaan parin kk kuluttua :)

• paikoillaan

Minulla ei ollut mitään ongelmaa saada rengasta paikoilleen. Eka rengas oli paikoillaan nopeasti ja löysi paikkansa, missä pysyi eikä tuntunut ollenkaan. Toiset menkat renkaan aloituksesta menossa. Ekan kuukauden aikana oli vähän hassu olo, pahoinvointiakin. Olo helpotti kuitenkin. Tokan renkaan alussa oli pieniä ongelmia, mutta asetuivat nopeasti. Niin, minä aloitin renkaan ns. puhtaalta pöydältä, olin noin 8kk ilman pilleritä mutta sitten en enää jaksanut kumien ongemia ja liukkarin kanssa läträämistä.

Tuntuu että rengas rasvoitta kasvoja ja hiuspohjaa. Hiuksia sasi olla pesemäsä joka päivä ja näppyjä on ilmaantunut. Söin aiemmin Dianea akneen 3 vuotta, mutta siten iski masennus, haluttomuus ja muuta oiretta. Kuukautiskipuihin rengas ei ainakan näiden kahden kuukauden aikana ole tuonut helpotusta. Tämä vaiva alkoi varsinaisesti pillereiden lopetuksen jälkeen ja jatkuu edelleen.

Meillä ongelma on niin päin että minä tunnen renkaan yhdynnässä mutta mies ei. Taidan olla sitä kokoluokka että renkaan lisäksi ei muuta sisään mahdu. Eli joko tai, seksin ajaksi rengas pois ja kaikki ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3809
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      64
      724
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe