Raamattu sanoo yksiselitteisesti että "kuolleet eivät tiedä mitään". "Se sielu joka syntiä tekee, sen on kuoltava" on Raamatun sanaa jota ei voi tulkita toisin. Käärmeen (saatanan) ensimmäinen valhe ihmiselle paratiisissa oli: "ette suinkaan kuole". Tämä valhe on elänyt jo kuusi tuhatta vuotta ja nykyisin jopa kristilline kirkko opettaa sitä katolisen kirkon vaikutuksesta. Jeesus ja apostolit kyllä tiesivät mitä kuolema on. Kuolema on Jeesuksen sanojen mukaan unta. Raamattu kertoo, että vain Jumalalla yksin on kuolemattomuus.
Ensimmäisestä kuolemasta on kaksi ylösnousemusta, oikeain ja vääräin. Väärät tuomitaan ikuiseen kadotukseen ja tuhotaan täydellisesti, ei jää juurta (saatana) eikä oksaa (jumalattomia).
Kuolemattomuus on ehdollinen. Paratiisin elämänpuusta ei kukaan ole päässyt syömään, että hän siten eläisi ikuisesti. Ikuinen elämä on Jumalan lahja. Se on todellista elämää kirkastetussa ruumiissa.
Kuolema on tiedoton tila. Ihminen on elävä sielu. Sen tekee eläväksi Jumalan henkeys, henki. Kun ihminen kuolee, Jumalan henkäys menee Jumalan tykö. Se on osa Jumalan voimaa, ei mikään itsenäien tai ajatteleva osa. Vain koko ihminen voi elää, ei mukään erillinen osa, sillä sellaista ei ole.
Kuolleiden tila
4
233
Vastaukset
- sini-silmänen
Johanneksen evankeliumi:
4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
8:52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa.'
Johanneksen evankeliumi:
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
1.Johanneksen kirje:
2:25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
5:13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. - Voitto Ramu
1. 5. Ms 18:10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
joka lukee loitsuja, kysyy vainaja-. tai tietäjähengiltä tai kääntyy vainajien puoleen.
Tässä tehdään ero vainajahenkien ja vainajien kanssa. Ne ovat siis eri asia.
Vainajahenget saattavat olla demonisia, mutta miksi erikseen mainitaan vainajat, joiden puoleen kielletään kääntymästä. Kyse on siis kahdesta erilaisista ryhmästä.
Vainajat mainitaan erikseen ja vainajahenget erikseen. Ei voi olla kyse samasta asiasta, vainajahenget ja vainajat, vaan kahdesta eri asiasta ja ryhmästä;- vainajahenget tai vainajat..
Vainajat- eli kuolleet ihmiset mainitaan tahoksi joihin voi ottaa yhteyttä, se on kiellettyä.
2. 1. Ms 25: 8-9 Ja Aabraham vaipui kuolemaan korkeassa iässä, vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena, ja tuli otetuksi heimonsa tykö.
Ja hänen poikansa Iisak ja Ismael hautasivat hänet Makpelan luolaan, heettiläisen Efronin, Sooharin pojan, vainiolle, joka on itään päin Mamresta,.
Muu suku oli haudattu aivan muualle, kauas tuosta paikasta.
Aabraham otettiin heimonsa tykö kuollessaan ja haudattiin kuitenkin kauaksi maantieteellisestä paikasta jonne hänen muut heimolaisensa oli haudattu. Miten hän meni heimonsa tykö kauas toiselle paikkakunnalle, jos mitään ei jäänyt jäljelle?
Eihän nuo luutkaan tuolloin, eikä ainakaan tomuksi muututtuaan muuttaneet toiseen paikkaan ”heimonsa” tykö .Siellä ne pysyivät minne olivat haudattukin.
3. Ms 37:35 35. Ja kaikki hänen poikansa ja tyttärensä kävivät häntä lohduttamaan, mutta hän ei huolinut lohdutuksesta, vaan sanoi: ”Murehtien minä menen tuonelaan poikani tykö”. Ja hänen isänsä itki häntä.
Kuinka Jaakob saattoi mennä tuonelaan poikansa tykö, jos kuollessa ei jää mitään jäljelle. Eihän olemattoman tykö voi mennä.
4. Sam 28: 7, 11-15
7. Niin Saul sanoi palvelijoillensa: ”Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä”. Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: ”Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki”.
11.Vaimo kysyi: ”Kenen minä nostatan sinulle?” Hän vastasi: ”Nostata minulle Samuel”.
12.Mutta kun vaimo näki Samuelin, huudahti hän kovalla äänellä. Ja vaimo sanoi Saulille: ”Miksi olet pettänyt minut? Sinähän olet Saul.”
13.Kuningas sanoi hänelle: ”Älä pelkää. Mitä sinä näet?” Vaimo vastasi Saulille: ”Minä näen jumal’olennon nousevan maasta”.
14.Hän kysyi häneltä: ”Minkä näköinen hän on?” Vaimo vastasi: ”Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena”. Niin Saul ymmärsi, että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.
15.Ja Samuel sanoi Saulille: ”Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?” Saul vastasi: ”Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä.” Saul kysyi neuvoa kuolleelta Samuelilta, vainajalta ( ja myös sai)
Toki tuo noita oli tottunut nostattamaan denonisia henkiä, mutta tässä tuo noita pelästyi nähdessään Samuelin. Kyse ei siis ollut noidan tottumista denoni-hengistä, vaan todellisesta vainajasta Samuelista. Eikä Raamattu missään väitä, että yhteys oli demonisen olentoon eikä Sauliin joka myöskin kertoi todellisen tilanteen Saulille.
5. Kun 2:9 -10
Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat.
Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: ‘Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme’.
Onhan se kumma, että tiedottomat vainajat lausuvat ja sanovat ja liikkuvat Tuonela ottaa vastaan,- ketkä siellä, jos siellä ollaan tiedottomassa tilassa?
6. Job 19:25-26
Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
Job ilmoittaa irtautuvansa kuollessaan ruumiistaan ja näkevänsä Jumalan. Jos Jobin uskomus sielun irtaantumisesta ruumiista kuollessa oli väärä, niin miksi Raamattu ei korjannut Jobin näkemystä vääräksi? Opettako Raamattu harhaoppia?
7. Kr 12:2-4
2.Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
3.Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
Mikä osa Paavalista, hänen ruumiistaan, irtosi ”kolmanteen taivaaseen…. Paratiisiin”?
8. Kr 5:8
Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.
Miten Paavali saattoi puhua ruumiista pois muuttamisesta, jos hän ei uskonut hänestä kuollessa jäävän mitään jäljelle? Mikä muuttaa? Miten Paavali uskoi pääsevänsä kotiin Herran tykö?
Toivoiko Paavali pääsevänsä tiedottomaan tilaan, mieluummin kuin halusi olla täällä tekemässä työtä? Mikä osa Paavalin ruumiista muuttaa ja pääsee kotiin Herran tykö.
(henki palajaa Jumalan tykö (Saar 12:7)
Jos Paavalin usko kuoleman jälkeiseen välittömään elämään oli väärä, niin miksi Raamattu ei tuota väärää käsitystä oikaissut, vaan jätti tuon ”väärän käsityksen” jälkipolville eksytykseksi?
9. Fil 1:22-23
Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin.
Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;
Taasko Paavalilla oli kuolemattomasta sielusta harhainen toivekuva? Vai toivoko hän kuolemaa ja olla tiedottomassa tilassa Kristuksen kanssa?
10: Lk 16:
Rikas mies ja Lasarus tapaus: Sehän selitetään jossakin jehovalaisten tapaan, että kyse oli vain vertauksesta.
Millaisia vertauksia Jeesus käytti. Ne olivat aina vertauksia todellisesta ja mahdollisesta elämän tilanteesta. Ei siis mistään utopistisista epätodellisista tilanteista, joka on mahdoton, ollut koskaan kyse.
Jeesus vertasi ja käytti esimerkkiä todellisesta elämästä saadakseen sanomansa silloisille ihmisille ymmärrettävään muotoon.
11. a Jh 8:56.
Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
Aabramah oli siis tietoisessa tilassa.
11. Mt 10:28
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Saatana ja sen kätyrit siis pystyvät tappamaan ruumiin, mutta selvästi sanotaan, että sielua ne ei voi tappaa. Voiko sielun kuolemattomuuden selvemmin sanoa.
Miksi ihmeessä joillakin on kiivas tarve selittää Raamatun sanaa pätemättömäksi. Pikemminkin uskovien tehtävä on puolustaa Raamatun sanaa, eikä sitä yrittää kumota.
En ymmärrä jehovalaisten ja ja joidenkin muiden motiiveja sahata omaa oksaansa.
12. Heb 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Väite siitä, että ihminen olisi yksi ja sama kokonaisuus, missä ei ole ”osia” on siis Raamatun vastainen.
13. Ilm 20:4
Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Tämän jotkut selittävät tarkoittavat muuta kuin mitä sinä on kirjoitettu. Millä perusteella, jälleen Jumala tarkoittaa muka toista kuin minkä sanoo, eikä kaiken lisäksi sitten sano mitä tarkoittaa?
14. 1 Kun 17:21
Sitten hän ojentautui pojan yli kolme kertaa, huusi Herraa ja sanoi: ”Herra, minun Jumalani, anna tämän pojan sielun tulla häneen takaisin”.
Ja Herra kuuli Eliaa, ja pojan sielu tuli häneen takaisin, ja hän virkosi henkiin.
Mistä se sielu tuli takaisin, jos kerta kaikki jää siihen ruumiiseen? Jäälleen on työtä selittää raamatun sanaa pätemättömäksi
15. Ps 16:10
Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.
Jumala ei salli vanhurskaan nähdä kuolemaa. Siinähän pyydetään täysin mahdotonta asiaa, kaikkihan kuolee, niin syntiset kuin vanhurskaatkin. Onko Raamatussa utopistisia opetuksia asioista jotaka eivät voi toteutua? Mahdollisuudeksi jää ainoastaan se, että tuossa pyydetään vanhurskaan sielun osaa, jossa sielu jää elämään.
16. Ps 30:4
Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
Niinpä niin. ”Ymmärrätkö mitä luet”. ”Eihän siinä mitä kirjoitamme, ole muuta kuin mitä siinä on kirjoitettuna”
17. Ps 49:16
Mutta minun sieluni Jumala lunastaa tuonelan vallasta, sillä hän ottaa minut huomaansa.
Mitä Jumala siis tuonelasta lunastaa jos mitään ei ihmisestä jää jäljelle, vai luukasanko Jumala luokseen ottaa lahoamaan?
18. Ps 66:9
Hän antaa meidän sielullemme elämän eikä salli meidän jalkamme horjua.
Tokihan sielu on jo ihmisellä syntyessä, eihän sille tarvi erikseen elämää antaa. Sielulle siis annetaan elämä erikseen.
19. Ps 86:13
sillä sinun armosi on suuri minua kohtaan, sinä olet pelastanut minun sieluni tuonelan syvyydestä.
Mitä sielua tuonelasta pelastetaan jos siellä ei mitään ole, vaan kaikki on lahoavan ruumiin yhteydessä?
20. Hes 18:4
Katso, kaikki sielut ovat minun; niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu—ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee—sen on kuoltava.
Siinähän sanotaan, että vain syntiä tekevien sielu on kuoltava. Muut siis jää elämään.
21. Hes 18:27
Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa.
Eikö tässäkään tarkoiteta sitä mitä sinä sanotaan? Säilyttää sielunsa elossa!
22. Jh 11:25-26
Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?”
Ei kai Jeesus valehdellut? Ei Hän puhuta mitään kuolemassa olevasta ”tiedottomasta” tilasta. Elämä jatkuu hengen muodossa ja tasolla.
Tärkeää huomata missä yhteydessä edellinen lausuttiin, tilattaeessa jossa Jeesus lupasi herättää Lasaruksen.
23. Jh 11:21- 23
Ja Martta sanoi Jeesukselle: ”Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
22.Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot.”
23.Jeesus sanoi hänelle: ”Sinun veljesi on nouseva ylös”.
Martta sanoi hänelle: ”Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä”.
24. 1 Kr 15:44
kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
Niin on ,hengellinen ruumis ei koskaan kuole. Siihen hengelliseen ruumiiseen pukeudutaan ylösnousemuksessa. Hengellinen ruumis saa kirkastetun ruumiin silloin.
VIIMEISENÄ ON SITTEN KAIKKEIN VAKUUTTAVIN SANANKOHTA JOLLA ILMOTETAAN ETTÄ IHMISESSÄ ON OSA JOKA EI KUOLE; EIKÄ VAIVU HAUTAAN RUUMIINA KANSSA.
25. Saarn 12:7
”Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.”.
AMEN ! HALLELUJAA ! Vieläkö tarvitaan muuta.
Selkeästi sanottu, että ihmisessä on HENKI joka on Jumalalta saatu ja sinne Jumalan luo se palajaa, ihmisen ruumiin sitävastoin tulee maan tomuksi jälleen, sinne mistä on tullutkin.
26. ”Ps 31:6
”Sinun kätesi minä annan henkeni, sinä Herra lunastat minut”.
Näin Jeesuksenkin kohdalla. ”Isä sinun käteesi minä annan henkeni”.
Jeesuksen ruumis pantiin hautaan, mutta henkensä Jeesus antoi Jumalan käteen. Tuossa hengessä Jeesus saarnasi tuonelassa oleville hengille. Jokin saarnasi ja jossain. Siis mikä, jos mitään ei ruumiin lisäksi ollut.
27. Apt 17:25
” eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.”
Saarnaaja Salomo on koko kirjassa käsitellyt ihmisen olemisen turhuutta, todellinen ”turhuuden ylistys” koko kirja. Koko kirjan luonne ja sanoma pitää ymmärtää ,kuin myöskin tuo ”näkökulma-asia”.
28. 1 Kr 15:43 45.
kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
44. kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
45. Niin on myös kirjoitettu: “Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu”; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
Siinäpä sitä pohtimista.
29. 2 Kn 2:9, 15 Kun he olivat tulleet yli, sanoi Elia Elisalle: “Pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin, ennenkuin minut otetaan pois sinun tyköäsi”. Elisa sanoi: “Tulkoon minuun sinun hengestäsi kaksinkertainen osa”.
Kun Jerikosta tulleet profeetanoppilaat syrjästä näkivät sen, sanoivat he “Elian henki on laskeutunut Elisaan”. Niin he tulivat häntä vastaan ja kumartuivat hänen edessään maahan.
Todellakin Elia otettiin taivaaseen kuolemaa näkemättä.
Mutta mikä osa Eliasta annettiin Esisalle, jos mitään ihmisestä erotettavaa osaa ei ole vaan kaikki on yhtä ja samaa? Osa Elian henkeä annettiin Elisalle.
30. Job 12:10
hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?” —
Siellä ne ovat, sieltä ne ovat lähteneet ja sinne ovat palajava.
31. Job 32:8
Mutta onhan ihmisissä henki, ja Kaikkivaltiaan henkäys antaa heille ymmärrystä.
Sieltä se Jumalalta ymmärryskin tulee.
32. Sl 12:7 Ihmisen henki on Herran lamppu: se tutkistelee sydämen kammiot kaikki.
Totisesti. Herran se henki on, häneltä lainassa.
33.Jes 57: 16
Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.
Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen.
34. PS 146: 3-5
Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa.
Kun hänen (siis tuon ruhtinaan)henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin.
Autuas se, jonka apuna on Jaakobin Jumala, se, joka panee toivonsa Herraan, Jumalaansa,
On siis nähtävä teksityhteys mistä puhutaan, niinkuin edelläkin puhutaan tuon ruhtinaan hankkeiden raukeamisesta. Yksittäisen jakeen huomioiminen saattaa jättää asiasta väärän kuvan. Henki palajaa kuolessa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin.- T.Ala-Olli
En voi ymmärtää niiden motiivia jotka näkevät asinaan olevan kaikkien Raamatunkohtien uudelleentulkinnan.
Kirjakaupalla eräskin profeetaksi kutsuttu on kirjoittanut Raamattua uudelleen kertoen asioita joita Raamattu ei opeta.Toisia värittäen siten että alkuperäinen Raamatun kuvaus saa eri merkityksiä kuin meillä on luettavana. Niitä sitten käytetään todisteina oppiin jonka puolesta kiivaillaan vaikka niitä asioita ei Jeesus apostoleineen edes maininneet.
Toisaalta he jättävät kaiken sen opetuksen arvottomana jonka julistaminen oli apostoleille niin tärkeää että he olivat valmiit sen sanomansa vuoksi kärsimään teloituskuolemankin.
Ei voi kuin ihmetellä.
Tess.4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
- kirjoitettu on
Vaikka "voitto ramu" kopsaisi koko Raamatun tänne, ei sieltä löydy tekstiä jolla tienaisi 1000 käteen ja 9000 sukanvarteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa73443Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272679Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41188