Saarnaajat hädissään

asdfasdfasdf

Saarnaajilla on tapana pyrkiä esittämään uskonlahkonsa oppien vastaiset asiat naurettavuuksina ja oman uskonsa mukaiset asiat muka todistettuina asioina.

Järkevien ihmisten puhe ja jaksaminen tuottavat kuitenkin hedelmää - käymällä tällä tai jippiin palstalla uskovainen saa kattavamman käsityksen asioiden todellisesta tilasta. Seuraavalla kerralla lahkon kokouksessa saarnamiehen sanat eivät enää soljukaan aivoihin kuten ennen, vaan nyt uskovaisella on mielessään myös tarinan toinen puoli - totuus.

Kuinka helppoa olisikaan tuhota saarnaaja-pastorin imago lopullisesti osallistumalla lahkon kokoukseen ja kommentoimalla todistenippu kädessään, etteivät hänen valheensa ole lähelläkään totuutta. Tätä epäilenkin heidän pelkäävän - koska yleisöstä nousee joku, joka paljastaa heidät huijareiksi.

Siinä on häpeästä punastelevan ja hermostuksissaan hikoilevan saarnamiehen hankala seistä kuulijoidensa edessä, kun heidän uskottavuutensa murenee kaikkien kuullen ja nähden kerralla.

18

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinuun

"Saarnaajilla on tapana pyrkiä esittämään uskonlahkonsa oppien vastaiset asiat naurettavuuksina ja oman uskonsa mukaiset asiat muka todistettuina asioina."

Tämä pätenee kaikkiin saarnaajiin, myös tämän keskustelualueen saarnaajiin, myös näköjään tämän keskustelun aloittajaan.

• asdfasdfd

Omat väitteeni liittyen evoluutioon ovat totta ja perustuvat tutkimustuloksiin ja havaintoihin.

Kreationistit taas ovat naurettavia väitteineen - ei sille mitään voi =)

• estrellacita
        asdfasdfd kirjoitti:

Omat väitteeni liittyen evoluutioon ovat totta ja perustuvat tutkimustuloksiin ja havaintoihin.

Hahhah! Saahan sitä liikoja itsestään ja "totuuksistaan" luulla! Ivani kohdistuu pelkkiin esitettyihin olemattomiin väittämiin, joissa oikeasti ei olla edes kerrottu mistään!!! Puhumattakaan että jotain olisi edes "todistettu" oikeaksi!

Aika kevyttä lässytystä, en paremmin sano! Noilla eväillä ette ikinä tule saamaan mitään aikaiseksi!

estrellacita

• asdfasdfasd
        estrellacita kirjoitti:

Hahhah! Saahan sitä liikoja itsestään ja "totuuksistaan" luulla! Ivani kohdistuu pelkkiin esitettyihin olemattomiin väittämiin, joissa oikeasti ei olla edes kerrottu mistään!!! Puhumattakaan että jotain olisi edes "todistettu" oikeaksi!

Aika kevyttä lässytystä, en paremmin sano! Noilla eväillä ette ikinä tule saamaan mitään aikaiseksi!

estrellacita

Asiat on todistettu ja jokainen järkevä ihminen tajuaa sen. Voithan tietenkin kieltää todellisuuden, mutta se ei sitä miksikään muutu.

Taidat olla kilahtamispisteessä(?) :(

• talonpoika..
        asdfasdfd kirjoitti:

ennemmin uskon suunnitelmaan kuin evoluutioon kuten eräs tällä keskustelupalstalla sanoi evoluutio on kuin alkemiaa sieltä hokkus pokkus, niinhän se onkin!
        Maailmankaikkeus on muutakin kuin materiaa, ymmärrätkö mitä tarkoitan, huomasin monien keskustelijan huomio kiinnittyy vain näkyvään maailmankaikkeuteen.

Otetaan esim. tämä magneetti kukaan ei ole ratkaistu sitä.

• tutkimuksiin vetoava
        asdfasdfd kirjoitti:

Niin, sitä, ovatko omat väitteesi totta, ei voi tietää. Mutta uskot kuitenkin näköjään niiden olevan totta.

Periaatteessa kun ei ole juuri perusteita olettaa, että tutkimuksin edes voisi päätyä totuuteen. Ne pyrkivät ennemminkin todennäköisyyksiin. Totuudella ei kuitenkaan ole todennäköisyyksiä.

Minäkin voin väittää, että väite siitä, että elämä on luotu, perustuu tutkimustuloksiin ja havaintoihin. Tasoissa ollaan :)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000013625073

• asdfasdfsda
        talonpoika.. kirjoitti:

ennemmin uskon suunnitelmaan kuin evoluutioon kuten eräs tällä keskustelupalstalla sanoi evoluutio on kuin alkemiaa sieltä hokkus pokkus, niinhän se onkin!
        Maailmankaikkeus on muutakin kuin materiaa, ymmärrätkö mitä tarkoitan, huomasin monien keskustelijan huomio kiinnittyy vain näkyvään maailmankaikkeuteen.

Otetaan esim. tämä magneetti kukaan ei ole ratkaistu sitä.

>ennemmin uskon suunnitelmaan kuin evoluutioon kuten eräs tällä keskustelupalstalla sanoi evoluutio on kuin alkemiaa sieltä hokkus pokkus, niinhän se onkin!

Paska puhetta. Jos päähäsi ei mahdu jokin asia, koska se ei miellytä sinua tai on liian monimutkainen ymmärrettäväksesi, niin se on voivoi..

• adsfasdfasdf
        tutkimuksiin vetoava kirjoitti:

Niin, sitä, ovatko omat väitteesi totta, ei voi tietää. Mutta uskot kuitenkin näköjään niiden olevan totta.

Periaatteessa kun ei ole juuri perusteita olettaa, että tutkimuksin edes voisi päätyä totuuteen. Ne pyrkivät ennemminkin todennäköisyyksiin. Totuudella ei kuitenkaan ole todennäköisyyksiä.

Minäkin voin väittää, että väite siitä, että elämä on luotu, perustuu tutkimustuloksiin ja havaintoihin. Tasoissa ollaan :)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000013625073

> Niin, sitä, ovatko omat väitteesi totta, ei voi tietää. Mutta uskot kuitenkin näköjään niiden olevan totta.

Ei vittu! Míkä saatana siinä on niin hankalaa tajuta, että minä, toisin kuin te, EN puhu mielipiteistäni - "väitteeni" perustuvat tutkimusten tuloksiin. Teillä on vain lampaidennussijoiden rustaama kansantarusto, joka on väkivaltainen ja säälittävä, ja jonka ennustukset ja profetiat ovat menneet päin vittua.

• masi
        adsfasdfasdf kirjoitti:

> Niin, sitä, ovatko omat väitteesi totta, ei voi tietää. Mutta uskot kuitenkin näköjään niiden olevan totta.

Ei vittu! Míkä saatana siinä on niin hankalaa tajuta, että minä, toisin kuin te, EN puhu mielipiteistäni - "väitteeni" perustuvat tutkimusten tuloksiin. Teillä on vain lampaidennussijoiden rustaama kansantarusto, joka on väkivaltainen ja säälittävä, ja jonka ennustukset ja profetiat ovat menneet päin vittua.

Sinun väitteesi eivät perustu mihinkään tosiasioihin. Sammakonkuvat ja urbaani legenda 36 mittaustuloksesta ei ole tosiasia.
        Muuten kuin ehkä sinun päässäsi.

En koskaan sano tätä, enkä suosittele muidenkaan sanova, mutta sinulle minun on sanottava: Olisiko lääkityksen tarkistamisen aika?

• kieltä
        adsfasdfasdf kirjoitti:

Ei ollut kaunista kielen käyttöä.

Nyt kirjoitit:
        "minä, toisin kuin te, EN puhu mielipiteistäni - "väitteeni" perustuvat tutkimusten tuloksiin."

Eli tuosta voisi lukea, että sinun mielestäsi asiat eivät olekaan niin kuin esität. Mielenkiintoista.

Unohdat kuitenkin, mitä aiemmin todettiin tutkimusten tuloksiin perustumisesta:

"Minäkin voin väittää, että väite siitä, että elämä on luotu, perustuu tutkimustuloksiin ja havaintoihin. Tasoissa ollaan :)"

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=1500000000000073&posting=220000000 13625073

• linkki.
        kieltä kirjoitti:

Nyt kirjoitit:
        "minä, toisin kuin te, EN puhu mielipiteistäni - "väitteeni" perustuvat tutkimusten tuloksiin."

Eli tuosta voisi lukea, että sinun mielestäsi asiat eivät olekaan niin kuin esität. Mielenkiintoista.

"Minäkin voin väittää, että väite siitä, että elämä on luotu, perustuu tutkimustuloksiin ja havaintoihin. Tasoissa ollaan :)"

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=1500000000000073&posting=220000000 13625073

• asdfasdfasd
        kieltä kirjoitti:

Nyt kirjoitit:

>Nyt kirjoitit:

>Eli tuosta voisi lukea, että sinun mielestäsi asiat eivät olekaan niin kuin esität. Mielenkiintoista.

Tarkoittaa hyvin yksinkertaisesti sitä, että väitteeni eivät perustu siihen mitä mieltä olen, vaan siihen mikä on TODISTETTU. En ole niin ylpeä kuin te, että kieltäisin eri alojen tuhansien ammattilaisten toistasataa vuotisen työn tulokset "mutun" takia. Toisaalta olen kyllä heidän kanssaan samaa mieltä asiasta - tarkoitin vain ettei mielipiteelläni ole mitään merkitystä, vaikka sitten itse kuvittelisin kuuta juustoksi.

>Unohdat kuitenkin, mitä aiemmin todettiin tutkimusten tuloksiin perustumisesta:

En unohtanut. Kyse on vain siitä että esimerkkisi ei täytä mitään kriteereitä tai perustu mihinkään havaittaviin tosiasioihin. Ellet itse ymmärrä eroa, niin ei se minun ongelmani ole.

• ollut
        asdfasdfasd kirjoitti:

>Nyt kirjoitit:

>Eli tuosta voisi lukea, että sinun mielestäsi asiat eivät olekaan niin kuin esität. Mielenkiintoista.

Tarkoittaa hyvin yksinkertaisesti sitä, että väitteeni eivät perustu siihen mitä mieltä olen, vaan siihen mikä on TODISTETTU. En ole niin ylpeä kuin te, että kieltäisin eri alojen tuhansien ammattilaisten toistasataa vuotisen työn tulokset "mutun" takia. Toisaalta olen kyllä heidän kanssaan samaa mieltä asiasta - tarkoitin vain ettei mielipiteelläni ole mitään merkitystä, vaikka sitten itse kuvittelisin kuuta juustoksi.

>Unohdat kuitenkin, mitä aiemmin todettiin tutkimusten tuloksiin perustumisesta:

En unohtanut. Kyse on vain siitä että esimerkkisi ei täytä mitään kriteereitä tai perustu mihinkään havaittaviin tosiasioihin. Ellet itse ymmärrä eroa, niin ei se minun ongelmani ole.

"Tarkoittaa hyvin yksinkertaisesti sitä, että väitteeni eivät perustu siihen mitä mieltä olen, vaan siihen mikä on TODISTETTU."

Siis siihen, mitä uskot olevan todistetun / on todistettu sinun mielestäsi. Muut taas saavat vaatia todistukselta sitä, mitä edellyttävät todistukseksi.

" En ole niin ylpeä kuin te, että kieltäisin eri alojen tuhansien ammattilaisten toistasataa vuotisen työn tulokset "mutun" takia. "

En minäkään. Käsitykseni perustuu näiden saavuttamiin tuloksiin, sekä filosofiaan, jonka kautta näitä tuloksia ihmisenä peilaan.

"En unohtanut. Kyse on vain siitä että esimerkkisi ei täytä mitään kriteereitä tai perustu mihinkään havaittaviin tosiasioihin. Ellet itse ymmärrä eroa, niin ei se minun ongelmani ole."

Esimerkki nimenomaan perustui havaittaviin tosiasioihin: siihen, mitä laboratorioissa kyetään aikaansaamaan hyödyntämällä tietoa.

• talonpoika..
        asdfasdfasd kirjoitti:

>Nyt kirjoitit:

tutkimustulokset perustuvat olettamuksiin ja kreatit esitykset perustuvat raamatun ilmoituksiin.

Sinä uskot tieteeseen joka perustuu olettamuksiin, niinhän natsi-saksa uskoi arjalaisiin rotuun, kansa uskoi siihen mitä sanottiin.. Saapi nähdä sitten mitä viiden kuluttua sanotaan.

• Alex
        talonpoika.. kirjoitti:

tutkimustulokset perustuvat olettamuksiin ja kreatit esitykset perustuvat raamatun ilmoituksiin.

Sinä uskot tieteeseen joka perustuu olettamuksiin, niinhän natsi-saksa uskoi arjalaisiin rotuun, kansa uskoi siihen mitä sanottiin.. Saapi nähdä sitten mitä viiden kuluttua sanotaan.

Moi !

Evoluutioteoriaa on tutkittu ja koeteltu kohta 150 vuotta. Toistaiseksi kaikki havaitut tosiseikat tukevat kyseistä teoriakokonaisuutta.

Oletteko siis sitä mieltä että seuraavan viiden vuoden aikana tapahtuu joku mullistava muutos paradigmassa?

Eipä tule mieleen toista teoriaa jota olisi yhtä kiihkeästi yritetty kaataa. Tosiasia on että evoluutioteoria on erittäin vankalla pohjalla, eikä sen oikeassa olemista kiellä kuin joukko fundamentalistisin perustein aseistautuneita kiihkouskovia.

--

• masi
        talonpoika.. kirjoitti:

asdfasdf ei ole satojen viestiensä aikana onnistunut tuomaan esille yhtään tieteellisesti verifioitua faktaa evohömpätyksen tueksi.

Sen sijaan jonninjoutavaa retoriikka ja "totuuden" julistamista näkyy löytyvän kellon ympäri.

Mielestäni hän on kuitenki yksi asiallisimmista (ellei asiallisin) palstan evouskovaisista. Tekihän hän muun muassa huomattavan myönnytyksen myöntämällä kallolajitelmat muovisiksi.

• talonpoika..
        Alex kirjoitti:

Moi !

Evoluutioteoriaa on tutkittu ja koeteltu kohta 150 vuotta. Toistaiseksi kaikki havaitut tosiseikat tukevat kyseistä teoriakokonaisuutta.

Oletteko siis sitä mieltä että seuraavan viiden vuoden aikana tapahtuu joku mullistava muutos paradigmassa?

Eipä tule mieleen toista teoriaa jota olisi yhtä kiihkeästi yritetty kaataa. Tosiasia on että evoluutioteoria on erittäin vankalla pohjalla, eikä sen oikeassa olemista kiellä kuin joukko fundamentalistisin perustein aseistautuneita kiihkouskovia.

--

tulee mullistamaan monia käsityksiä esim. ihmisen alkuperä! voi olla sittenkin ettei olla sukua vanhoille apinaluurangoille ja löydetään tarkasti ehkäpä äitimme ja isämme????! tätä minä odotan innolla.

• kusti polkee

"Saarnaajilla on tapana pyrkiä esittämään uskonlahkonsa oppien vastaiset asiat naurettavuuksina ja oman uskonsa mukaiset asiat muka todistettuina asioina."
      No tuossa on jo melko monta väitettä. Tunnetko ketään kyseisen ammatin harjoittajaa? Käytkö säännöllisesti jossain hartauksissa? Ainakin annat ymmärtää että tiedät asioista jotain...
      Tietysti jos lähteet on jossain netin kätköissä jossa kuka tahansa voi julkaista mitä tahansa.

"Järkevien ihmisten puhe ja jaksaminen tuottavat kuitenkin hedelmää . . . "
      Niin mikä siinä sitten on - mikä on järkevä ihminen? 80%, eli suvereeni enemmistö suomalaisista kuuluu kirkkoon, onko vain 20% suomalaisista niitä fiksuja? Ja jos vielä muistetaan että suomi on kuitenkin sielä maailman fiksuimpien kansojen listalla melko korkeilla sijoituksilla...

"Kuinka helppoa olisikaan tuhota saarnaaja-pastorin imago lopullisesti osallistumalla lahkon kokoukseen ja kommentoimalla todistenippu kädessään, etteivät hänen valheensa ole lähelläkään totuutta. Tätä epäilenkin heidän pelkäävän - koska yleisöstä nousee joku, joka paljastaa heidät huijareiksi."
      Sinä voit sitä kokeilla ihan rauhassa niin sitten voit tulla tänne kertomaan seikkailustasi. =) Sen verran asiasta tiedän että yleensä nuo kaverit ovat todella hyviä suustaan - reagoivat nopeasti ja fiksusti. (hajontaa löytyy)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4740
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3364
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3180
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2607
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      69
      2320
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1769
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1374
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1245
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1078
    Aihe