Perinnöt autoon?

Järkipoika

Tuhotaanko maamme kansallisvarallisuus perintöjen muodossa nykyjään autoihin? Tuntuu että niin moni ajelee tytökavereistanikin uusilla kalliilla autoilla, eikä verotustietojen mukaan ne bruttotulot niin kovin kummoiset ole. Se on siis mahdoton yhtälö omistustalon tai -asunnon kera, en usko että se on pelkkää hullua lainan ottoa. Täytyy olla taustalla vanhemmilta/sukulaisilta saatu perintö: asunto, talo, metsää, rahaa, osakkeita jne.

Ajatko SINÄ hienolla PERINTÖ-autolla????

10

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä...

... se kannattaa.

• lol gg

kunpa ajelisinkin perintöautolla, mutta vaarin hhyväkuntoinen amazon mentiin myymään tyhmyyksissä pois (ei minun toimestani). se siittä museoauto harrastuksesta :)

• perijöiden

sukupolvea. Kun perheissä alkoi olla van 1-2 lasta, nämä ensimmäiset perheet alkavat olla siinä iässä että perintöjä alkaa napsahdella.
      Kun ei ole montaa jakamassa niin omakotitalokin hyvällä paikalla voi vastata 80 luvun lottovoittoa. Kun kaksi tällaista perijä-nuorta lyö hynttyyt yhteen, voi niillä yks-kaks olla puoli mij. € omaisuutta. Jos ollaan ajattelemattomia niin äitien ja isukkien vuosikymmenten työ laitetaan haisemaan.
      Tai sitten tuplataan se muutamassa vuodessa.

• Nimetön

Jos missä, niin autoissa tuo raha palaa kyllä suoraan sanoen hukkaan. Mutta niin se vain on, että moni pönkittää sillä ehkä huonoa itsetuntoa, tai vaan toimii tyhmyyttään.

• .....
        Nimetön kirjoitti:

Jos missä, niin autoissa tuo raha palaa kyllä suoraan sanoen hukkaan. Mutta niin se vain on, että moni pönkittää sillä ehkä huonoa itsetuntoa, tai vaan toimii tyhmyyttään.

Kenelles se pitäis jättää. Dink:ä ei paljoa ajatusta kenelle jättää kirkkoonkaan ei kuuluta, joten kissojen hoitolaitos saanee jotain. Pistetään hassaten aika tavalla ja jos eläkkeelle (varhaiselle) jää niin silloin sitten jotain. Nyt tulee pideltyä 6-12kk:n taukoja työelämästä ja reissattua. Autoihinkin on kiva laittaa. Minä pidän pienistä ja kivoista radallakin viihtyvistä ja emäntä turvallisuuden tunnetta antavasta maasturista, joka taas kelpaa veturiksikin. Eli itselle auto vielä hakusessa sen aikaa ajelen smart "42" cabriolla. Haaveilen smart roadster 1.4 v6 biturbosta, joita saksastakin vaikea löytää. Siitä tuunaten radalle "mikroauto". Avokilla ML 270 cdi.

Eli mihin ne perinnöt pitäis jättää ja miksi kiristellä??

• Katkera37

Ex-muija peri rahaa ja talon vanhemmiltaan, eukko hammashoitaja, ja pihassa komeilee 2 kpl uusinta koria olevia 5-sarjan bemareita, näin kun ajoin talonsa ohi. Ei kunta-alan hammashoitsun palkoilla...

• lol gg

toi perinnön jättäminen riippuu aikalailla luonteesta ja toki perinnön käyttäminen. voisin vaikka tylysti yleistää seuraavallatavalla.

Ryhmä A: Toistenkin etua miettivä ja muut huomioiva ihmisryhmä. Haluaa näinollen turvata lapsensa/lastensa tulevaisuuden eikä tuhlaa rahojaa vaan haluaa jättää perintöä.

Ryhmä B: Minä itse tyyppiset henkilöt jotka ajattelevat vain itseää. Heitä ei paljon kiinnosta lasten tulevaisuus, kunhan itse saa viettää mukavaa elämää.

Vastaavat ryhmät sitten tuhlaavat ne perintörahat tai eivät.

• itse!!
        lol gg kirjoitti:

toi perinnön jättäminen riippuu aikalailla luonteesta ja toki perinnön käyttäminen. voisin vaikka tylysti yleistää seuraavallatavalla.

Ryhmä A: Toistenkin etua miettivä ja muut huomioiva ihmisryhmä. Haluaa näinollen turvata lapsensa/lastensa tulevaisuuden eikä tuhlaa rahojaa vaan haluaa jättää perintöä.

Ryhmä B: Minä itse tyyppiset henkilöt jotka ajattelevat vain itseää. Heitä ei paljon kiinnosta lasten tulevaisuus, kunhan itse saa viettää mukavaa elämää.

Vastaavat ryhmät sitten tuhlaavat ne perintörahat tai eivät.

Lapset saa elää omaa elämäänsä, opiskella, tehdä töitä vain siten kasvaa vastuuntuntoisia kansalaisia. Ei mikään ole niin hirveä teko lapsilleen että antaa valmista rahaa tai tavaraa. Tulee vain kusipäisiä laiskoja kaikki mulle heti-tyyppejä.

• lol gg
        itse!! kirjoitti:

Lapset saa elää omaa elämäänsä, opiskella, tehdä töitä vain siten kasvaa vastuuntuntoisia kansalaisia. Ei mikään ole niin hirveä teko lapsilleen että antaa valmista rahaa tai tavaraa. Tulee vain kusipäisiä laiskoja kaikki mulle heti-tyyppejä.

noh... taidan itse olla noin 50-60v kun perintöä voi odotella, joten lienen ehtinyt siihenmennessä jo oppia elämän perusjutut ilman perintörahojakin.

monesti nämä tuhlaajat juuri antavat lapsille tavaraa paljon pienenä (kaikki saa mitä pyytää) ja siinä juuri opitaan tähän laiskuuteen. sentakia sitä perintöä ei olekkaan sitten antaa, kun kaikki on tuhlattu jo samantien.

• no voi voi

Vituttaako kun isukki on pistänyt haisemaan ja alkaa näyttämään siltä että perintöä ei jää ollenkaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe