oikominen

ulkonäkö

Olen miettimässä oikomisen aloittamista ja haluaisinkin tietää, että saavatko kiinteät metalliset hammasraudat huulet törölle?
Eli pullotavatko huulet ulospäin?
Kiitollisena otan tiedon vastaan :)

10

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli...

kiinteät raudat aikoinaan ja kyllä ne näkee vaikka suu on kiinni. Nimittäin pullottaa hiukan. Katsellessani vanhoja valokuvia tiedän heti missä kuvassa on raudat ja missä ei. Eihän se toki haittaa. Enemmän haittaa kuvat joissa jokatoinen hammas on minne sattuu.

• voi taivas

Sanoisin näin neljän vuoden oikomiskokemuksella, että sinulla itselläsi voi olla aluksi sellainen olo, että huulet on törröllä tai ettei saa edes suuta kiinni, kun raudat on tiellä. Aluksi tarkoittaa tässä tilanteessa n. ensimmäistä viikkoa.
      Todellisuudessa suusi/huulesi näyttää ulkopuolisille ihan samalta kuin ennenkin. Eron näkee vasta kun avaat sen suusi.
      Mulla oli tosiaan 4 vuotta raudat alhaalla ja ylhäällä, enkä ainakaan minä itse huomannut huulieni erityisemmin törröttäneen.
      Lopputulos on kuitenkin kaiken sen mahdollisen "tuskan" arvoista, trust me! :)

• juttu...

tossa nimittäin äsken vastasin että mulla taas näkyi. Se taitaa olla vähän kiinni ihmisestä, kuten suunmuodosta sunmuusta. Itsellänikin oli raudat suussa melkein 4 vuotta ja oli se jännää kun ne otettiin pois niin piti mennä peilin eteen kattoo ja varmistaa ettei ne ottanu hampaita samalla pois... Tuntu et kaikki olis viety suusta...

• määrää
        juttu... kirjoitti:

tossa nimittäin äsken vastasin että mulla taas näkyi. Se taitaa olla vähän kiinni ihmisestä, kuten suunmuodosta sunmuusta. Itsellänikin oli raudat suussa melkein 4 vuotta ja oli se jännää kun ne otettiin pois niin piti mennä peilin eteen kattoo ja varmistaa ettei ne ottanu hampaita samalla pois... Tuntu et kaikki olis viety suusta...

..sen rautojen pito ajan. Kaverilla oli kaksi vuotta ja mulle sanovat että vuosi riitää. Ilmeisesti miten vinksallaan hampaat on?
        Melkoset kurrethan nuo mullakin oli..nyt ollu n.10kk raudat ja jopas on siisti rivi. Vaikka alussa ahdisti niin kyllä kannatti!

• se varmaan
        määrää kirjoitti:

..sen rautojen pito ajan. Kaverilla oli kaksi vuotta ja mulle sanovat että vuosi riitää. Ilmeisesti miten vinksallaan hampaat on?
        Melkoset kurrethan nuo mullakin oli..nyt ollu n.10kk raudat ja jopas on siisti rivi. Vaikka alussa ahdisti niin kyllä kannatti!

johtuu just siitä kuinka paljon sitä oiottavaa on. Mulla meni tosiaan neljä vuotta kiinteillä ja vielä puoli vuotta sellasella yöhökötyksellä. Mulla oli melkoista ahtautta suussa. Kaikki neloset revittiin pois ja lisäksi mulla oli toinen kolmonen vielä maitohammas vaikka olin 13v. Pysyvä hammas oli jumittunu kasvaa tonne ikeneen aivan ylös (melkein nenään), joten mulle jouduttiin tehdä paljastusleikkaus (oli muuten tuska 1,5 tuntia) Sieltä se sit ilmesty ja haavakin tietysti jätettiin auki, joten suolaiset ruoat sai jättää hetkeksi. Melkoista kärsimystä se oli neljä vuotta, mutta kyllä nyt kelpaa hymyillä!

• ei aina

Minulla ollut 2 vuotta raudat suussa, eikä mene suu kiinni vieläkään, eikä tule menemäänkään.

• pullottavat

Ennemminkin keraamiset saavat huulet törrölle. On huomattavasti isommat jötikät ja näkyvät yhtä lailla. Suosittelen ehdottomasti metallisia eteenkin.

• viisi vuotta

Heips vaan!
      Mulla on kiinteät amalgaamimetalliraudat suussa ylhääällä ja alhaalla olleet jo viisi vuotta. Kyllä on ihan jees. Olen kuin joku rautarobotti. Että ei muuta kuin tsemppiä oikomiseen. Eihän nämä nyt mihinkään näy!

• gui

Mulla itselläni on keraamiset ylhäällä ja alhaalla. Kun ne laitettiin kiinni tuntui siltä että ne nostaisi huulia ylöspäin mutta ei sitä kyllä mitenkään merkittävästi sittenkään tapahtunut, kun nyt tässä olen useamman kuukauden niiden kanssa elellyt. Voisin kuvitella että siihen vaikuttaa sekin kuinka "kireät" huulet ihmisellä on. Ehkä jollain ei ole huulten alla tilaa niille mötiköille ja sen takia huulet törröttävät enemmän.

Metalliset on kyllä pienemmät, niitä mulla on poskihampaissa, mutta ne näkyy selvemmin hampaista, minulla ratkaisi se miksi otin keraamiset. Ehkä sanoisin että jos pullottaminen huolestuttaa, ota metalliset.

• metallisuu

Moi!
      Mulla on metalliset koko suussa. Ei pullottele eikä törröttele. Hyvä valinta. Ei ollut varaa keraamisiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe