Kertokaa onko taivas paratiisi?

Ihmettelijä

Olen ihmetyksekseni kuullut, että taivas ja paratiisi eivät olekaan sama asia, kuten olen aina luullut! Pitääkö tuo paikkansa ja jos pitää niin kertokaa nyt ihmeessä, mikä on taivas ja mikä paratiisi!?

8

776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saada
      • oli todella

kaunista luettavaa!

• oli todella kirjoitti:

kaunista luettavaa!

Kirkkauden enkelin asuinen Saatana tuossa
        linkitetyssä tekstissä tälle ihmiselle näkynsä
        antoi. Lue se tarkkaan niin löydät sieltä
        Saatanasta peräisin olevan sielunvaellusopin:
        Jos joudutkin helvettiin, niin Jumala lähettää
        sinun sielusi uudelleen kierrätettäväksi maan
        päälle, jotta et enää toista kertaa sinne joutuisi.

Tämä sama saatanallinen oppi on Ihmeiden oppikirjan oppikin.

• Trubaduuri

Taivas, siis vertauskuvallisena sanana tarkoittaa sitä taivastenvaltakuntaa, jostä käsin kaikkeuden Korkein, luomakunnan ja ihmiskunnan Luoja, taivaallinen Isä hallinnoi tätä kaikkeuttaan. Eli absoluuttista maailmankaikkeutta, joka kaikessa äärettömyydessään on ihmiselle vielä melkein täysin käsittämätön valtava kokonaisuus.

Paratiisi, siis vertauskuvalisen sanana tarkoittaa ja on ns. Jumalan "puuutarha" joka oli/on ihmisen alkuperäinen alkukoti ja jonne ihminen pääsee maallisen vaelluksensa jälkeen takaisin, ihan sen mukaan mitä on tehnyt elämänsä aikana. Eli tuon viimeisen tuomion mukaan jonka jokainen on saava.

• on pitkä aika

Ikuisuus on pitkä aika, mietippä sitä. Jossain vaiheessa alkaa tympäsemään, mutta sitäpä ei tarvi kestää enää kuin ikuisuus...

• Nimetön

Selvennys kysymykseesi vastanneiden selityksiin. Raamattu, Jumalan sana ilmoittaa, että paratiisi on n.s. kolmas taivas, johon pääsevät kaikki Kristuksessa kuolleet uudestisyntyneet ihmiset ja pienet lapset, jotka ovat kuolleet niin pieninä, etteivät ole vielä osanneet erottaa hyvää pahasta. Nämä ihmiset odottavat paratiisissa ensimmäistä ylönousemusta, joka tapahtuu Jeesuksen palatessa takaisin noutamaan seurakuntansa maan päältä.
      Ne, jotka eivät ole elämänsä aikana ottaneet Jumalan Jeesuksessa valmistamaa pelastusta vastaan odottavat tuomion ylösnousemusta tuonela-nimisessä paikassa.
      juansa

• Kun Raamatussa puhutaan taivaasta, se on se, jonka
        jokainen näkevä päänsä päällä näkee.
        Taivasten taivas on taas se todellinen taivas,
        Jumalan ja Poikansa ja valittujen ikuinen
        asuinpaikka.

Kolmas taivas, jonka nimityksen Paavali toi
        kirjoituksiin, on se ihmismielen tila, jossa
        Jumala hänelle kaikki omat näkynsä ja ilmestyksensä antaa.
        Minäkin olen saanut olla tuossa Jumalan antamassa
        tilassa monta kertaa.

Ensimmäisen kerran minut temmattiin tähän
        kolmanteen taivaaseen 11. elokuuta 1985, kun
        Kristus ilmestyi minulle ensimmäisen kerran.

• Nimetön
        TeuvoSuni kirjoitti:

Kun Raamatussa puhutaan taivaasta, se on se, jonka
        jokainen näkevä päänsä päällä näkee.
        Taivasten taivas on taas se todellinen taivas,
        Jumalan ja Poikansa ja valittujen ikuinen
        asuinpaikka.

Kolmas taivas, jonka nimityksen Paavali toi
        kirjoituksiin, on se ihmismielen tila, jossa
        Jumala hänelle kaikki omat näkynsä ja ilmestyksensä antaa.
        Minäkin olen saanut olla tuossa Jumalan antamassa
        tilassa monta kertaa.

Ensimmäisen kerran minut temmattiin tähän
        kolmanteen taivaaseen 11. elokuuta 1985, kun
        Kristus ilmestyi minulle ensimmäisen kerran.

Kun väität, että paratiisi ei ole sama kuin kolmas taivas, niin luepa 2. Korinttolaiskirje luku 12 jakeet 2 ja 4.
        Tällä palstalla olevien asioiden ja väitämien pitää olla Raamattuun perustuvia eikä omia mielipiteitä.

Terveisin juansa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3469
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3241
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2696
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      82
      2424
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1803
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1293
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1218
    Aihe