Olen ihmetyksekseni kuullut, että taivas ja paratiisi eivät olekaan sama asia, kuten olen aina luullut! Pitääkö tuo paikkansa ja jos pitää niin kertokaa nyt ihmeessä, mikä on taivas ja mikä paratiisi!?
Kertokaa onko taivas paratiisi?
8
776
Vastaukset
- saada
kysymykseesi valaistusta, kun luet fleur-de-lisin kokemukset, kun hän sai sydänpysähdyksen - oli kuolleena, mutta herätettiin henkiin.
http://www.nakokulma.net/keskustelu/index.php?topic=9178.0- oli todella
kaunista luettavaa!
oli todella kirjoitti:
kaunista luettavaa!
Kirkkauden enkelin asuinen Saatana tuossa
linkitetyssä tekstissä tälle ihmiselle näkynsä
antoi. Lue se tarkkaan niin löydät sieltä
Saatanasta peräisin olevan sielunvaellusopin:
Jos joudutkin helvettiin, niin Jumala lähettää
sinun sielusi uudelleen kierrätettäväksi maan
päälle, jotta et enää toista kertaa sinne joutuisi.
Tämä sama saatanallinen oppi on Ihmeiden oppikirjan oppikin.
- Trubaduuri
Taivas, siis vertauskuvallisena sanana tarkoittaa sitä taivastenvaltakuntaa, jostä käsin kaikkeuden Korkein, luomakunnan ja ihmiskunnan Luoja, taivaallinen Isä hallinnoi tätä kaikkeuttaan. Eli absoluuttista maailmankaikkeutta, joka kaikessa äärettömyydessään on ihmiselle vielä melkein täysin käsittämätön valtava kokonaisuus.
Paratiisi, siis vertauskuvalisen sanana tarkoittaa ja on ns. Jumalan "puuutarha" joka oli/on ihmisen alkuperäinen alkukoti ja jonne ihminen pääsee maallisen vaelluksensa jälkeen takaisin, ihan sen mukaan mitä on tehnyt elämänsä aikana. Eli tuon viimeisen tuomion mukaan jonka jokainen on saava. - on pitkä aika
Ikuisuus on pitkä aika, mietippä sitä. Jossain vaiheessa alkaa tympäsemään, mutta sitäpä ei tarvi kestää enää kuin ikuisuus...
- Nimetön
Selvennys kysymykseesi vastanneiden selityksiin. Raamattu, Jumalan sana ilmoittaa, että paratiisi on n.s. kolmas taivas, johon pääsevät kaikki Kristuksessa kuolleet uudestisyntyneet ihmiset ja pienet lapset, jotka ovat kuolleet niin pieninä, etteivät ole vielä osanneet erottaa hyvää pahasta. Nämä ihmiset odottavat paratiisissa ensimmäistä ylönousemusta, joka tapahtuu Jeesuksen palatessa takaisin noutamaan seurakuntansa maan päältä.
Ne, jotka eivät ole elämänsä aikana ottaneet Jumalan Jeesuksessa valmistamaa pelastusta vastaan odottavat tuomion ylösnousemusta tuonela-nimisessä paikassa.
juansaKun Raamatussa puhutaan taivaasta, se on se, jonka
jokainen näkevä päänsä päällä näkee.
Taivasten taivas on taas se todellinen taivas,
Jumalan ja Poikansa ja valittujen ikuinen
asuinpaikka.
Kolmas taivas, jonka nimityksen Paavali toi
kirjoituksiin, on se ihmismielen tila, jossa
Jumala hänelle kaikki omat näkynsä ja ilmestyksensä antaa.
Minäkin olen saanut olla tuossa Jumalan antamassa
tilassa monta kertaa.
Ensimmäisen kerran minut temmattiin tähän
kolmanteen taivaaseen 11. elokuuta 1985, kun
Kristus ilmestyi minulle ensimmäisen kerran.- Nimetön
TeuvoSuni kirjoitti:
Kun Raamatussa puhutaan taivaasta, se on se, jonka
jokainen näkevä päänsä päällä näkee.
Taivasten taivas on taas se todellinen taivas,
Jumalan ja Poikansa ja valittujen ikuinen
asuinpaikka.
Kolmas taivas, jonka nimityksen Paavali toi
kirjoituksiin, on se ihmismielen tila, jossa
Jumala hänelle kaikki omat näkynsä ja ilmestyksensä antaa.
Minäkin olen saanut olla tuossa Jumalan antamassa
tilassa monta kertaa.
Ensimmäisen kerran minut temmattiin tähän
kolmanteen taivaaseen 11. elokuuta 1985, kun
Kristus ilmestyi minulle ensimmäisen kerran.Kun väität, että paratiisi ei ole sama kuin kolmas taivas, niin luepa 2. Korinttolaiskirje luku 12 jakeet 2 ja 4.
Tällä palstalla olevien asioiden ja väitämien pitää olla Raamattuun perustuvia eikä omia mielipiteitä.
Terveisin juansa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113469Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283241Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282696Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu822424Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201293Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41218