Väärä kirkko rikkoo monissa opeissaan ja käytännöissään Jumalan sanaa eli Raamattua vastaan. Kristityn ei tule pitää yhteyttä sellaiseen, vaan hänen on sellaisesta erottava ja pitäydyttävä vain oikeaan kirkkoon, sellaiseen, missä Jumalan sanaa opetetaan oikean ja puhtaasti.
KANSANKIRKKO ON VÄÄRÄ KIRKKO
30
891
Vastaukset
- vaan
Vanhat kirkot on ainoita, joissa on jäljellä oikeat sakramentit ja joissa lapsillekin annetaan Pyhä Henki.
Lahkokunnissa noudatetaan villitseviä oppeja ja opetetaan tarkoin vakikoituja lahko-oppeja. Lahkoissa ennuste on huono (Gal.5:20,21, Matt.7:22-23, Matt.24:24)- sanotko missä
kohtaa Raamatussa on sakramentti sana? Jos sitä ei löydy Raamatusta, miten se voi olla oikea?
- kaste ja ehtoollinen
sanotko missä kirjoitti:
kohtaa Raamatussa on sakramentti sana? Jos sitä ei löydy Raamatusta, miten se voi olla oikea?
Sananl. 25:2
Jumalan kunnia on salata asia, - ......................
Älä tapa
/on raamatussa selvästi 9 kertaa Jeesuksenkin vahvistamana mutta silti tapetaan ja tapatetaan jopa omia ukovaisia kirkon jäseniä kirkon toimesta. (noitavainot, 1918 sisällissota jne)
Lapsikaste
/ei ole raamatussa vaan se on -lisäys- instituutio tuote. Rikkoo raamatun Joh. Ilm. 22:18, 19 kohtaa.
Hätälapsilkaste
/ei ole raamatussa vaan se on -lisäys- instituutio tuote. Rikkoo raamatun Joh. Ilm. 22:18, 19 kohtaa.
Perisynti
Kolminaisuusoppi
Jeesuksen Pyhä ehtoollinen
/on raamatussa mutta ei meille vaan ainoastaa läsnä oleville opetuslapsille. Kannibaaliset tavat on kai suomen laissa kielletty, paitsi kirkossa! Saatananpalvojilla on ilmeisesti omat suojattinsa.
Sakramentti
Onko pahan saatava valtaa niin paljon, että noin sallitaan toimia ja vielä Jumalan nimessä - sun sak...
kaste ja ehtoollinen kirjoitti:
Sananl. 25:2
Jumalan kunnia on salata asia,sakramenteilles....salata.Hyvin on piilotettu RAAMATTUUN .....EI LÖYDY, KOSKA EI OLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- AlpoAhola
sun sak... kirjoitti:
sakramenteilles....salata.Hyvin on piilotettu RAAMATTUUN .....EI LÖYDY, KOSKA EI OLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onko niin, ettei KASTETTA ja EHTOOLLISTA ole, jos Raamatussa ei ole näitä yhdistävää sanaa SAKRAMENTTI. Sakramentilla tarkoitetaan sitä, että Sana ja näkyvä aine on Jeesuksen asettamana asetettu uskossa vastaanotettavaksi. Jeesus kätki niihin evankeliumin sisällön.
Onko niin, että iminen on luonnostaan pyhä, kun Raamatussa ei ole sanaa Perisynti.
Tämätapainen "sun sak..." hyökkäily, mitä vapaasuunnat tekevät on aika absurdia ja kertoo huonosta Sanan ja opin ymmärryksestä. - AlpoAhola
sanotko missä kirjoitti:
Tuollako perusteella ei ole kastetta ja ehtoollista. No vapaasuuntien kaste onkin pelkkä ihmisen tunnustustoimi ja ehtoollinen pelkkä muistoateria (on se sitäkin).
Vapsuuntien kaste ja ehtoollinen kuuluvat lain piiriin, sillä niihin ei liity mitään armolupauksia. - AlpoAhola
...................... kirjoitti:
Älä tapa
/on raamatussa selvästi 9 kertaa Jeesuksenkin vahvistamana mutta silti tapetaan ja tapatetaan jopa omia ukovaisia kirkon jäseniä kirkon toimesta. (noitavainot, 1918 sisällissota jne)
Lapsikaste
Hätälapsilkaste
Perisynti
Kolminaisuusoppi
Jeesuksen Pyhä ehtoollinen
/on raamatussa mutta ei meille vaan ainoastaa läsnä oleville opetuslapsille. Kannibaaliset tavat on kai suomen laissa kielletty, paitsi kirkossa! Saatananpalvojilla on ilmeisesti omat suojattinsa.
Sakramentti
Onko pahan saatava valtaa niin paljon, että noin sallitaan toimia ja vielä Jumalan nimessäLuettelosi oli hyvä epäuskontunnustus. Tuollaista se kai olla pitää. Käsitykseni on jota kuinkin vastakkainen sanomasi uskontunnustuksesi kanssa.
- että vapaissa
AlpoAhola kirjoitti:
Onko niin, ettei KASTETTA ja EHTOOLLISTA ole, jos Raamatussa ei ole näitä yhdistävää sanaa SAKRAMENTTI. Sakramentilla tarkoitetaan sitä, että Sana ja näkyvä aine on Jeesuksen asettamana asetettu uskossa vastaanotettavaksi. Jeesus kätki niihin evankeliumin sisällön.
Onko niin, että iminen on luonnostaan pyhä, kun Raamatussa ei ole sanaa Perisynti.
Tämätapainen "sun sak..." hyökkäily, mitä vapaasuunnat tekevät on aika absurdia ja kertoo huonosta Sanan ja opin ymmärryksestä.suunnissa luetaan ja toimitaan Jumalan sanan mukaisesti.Tyhmää kysyäkin tuollaista, eikö kaste ja ehtoollinen löydy Raamatusta.LÖYTYY, mutta ei sanaa sakramentti, hätäkaste, ei kasteen armo jne, jne!!!
Ehtoollisella muistellaan Vapahtajamme Jeesuksen kuolemaa, sovitusta ja ylösnousemaa kuolleista.Siinä ei syödä syntejä anteeksi, niin kuin ev.lut kirkko opettaa.Tämän voi lukea 1korinttilaiskirjeen 11 luvusta.
Samoin kaste kuuluu uskoon tulleelle, joka on ymmärtänyt otta pelatuksen /Jeesuksen vastaan USKOSSA! Tämän voi lukea Apostolien teoista 16 luvusta , niin purppuranmyyjä Lydian , kun Jeesukseen uskovaksi tulleen Filipin vanginvartijan ja heidän perheidensä kohdalla.Molemmissa tapauksissa ensin Paavali puhui, neuvoi, vastasi niin että ymmärsivät pelastuksen ja sitten tuli vasta kasteen vuoro. - oma tulkintasi
AlpoAhola kirjoitti:
Tuollako perusteella ei ole kastetta ja ehtoollista. No vapaasuuntien kaste onkin pelkkä ihmisen tunnustustoimi ja ehtoollinen pelkkä muistoateria (on se sitäkin).
Vapsuuntien kaste ja ehtoollinen kuuluvat lain piiriin, sillä niihin ei liity mitään armolupauksia.Me uskomme, että PELASTUS, tulee yksin uskosta, yksin armosta.
ARMOSTA TE OLETTE PELASTETUT USKON KAUTTA ETTE TEKOJEN jne...... - AlpoAhola
että vapaissa kirjoitti:
suunnissa luetaan ja toimitaan Jumalan sanan mukaisesti.Tyhmää kysyäkin tuollaista, eikö kaste ja ehtoollinen löydy Raamatusta.LÖYTYY, mutta ei sanaa sakramentti, hätäkaste, ei kasteen armo jne, jne!!!
Ehtoollisella muistellaan Vapahtajamme Jeesuksen kuolemaa, sovitusta ja ylösnousemaa kuolleista.Siinä ei syödä syntejä anteeksi, niin kuin ev.lut kirkko opettaa.Tämän voi lukea 1korinttilaiskirjeen 11 luvusta.
Samoin kaste kuuluu uskoon tulleelle, joka on ymmärtänyt otta pelatuksen /Jeesuksen vastaan USKOSSA! Tämän voi lukea Apostolien teoista 16 luvusta , niin purppuranmyyjä Lydian , kun Jeesukseen uskovaksi tulleen Filipin vanginvartijan ja heidän perheidensä kohdalla.Molemmissa tapauksissa ensin Paavali puhui, neuvoi, vastasi niin että ymmärsivät pelastuksen ja sitten tuli vasta kasteen vuoro.Siis käsityksesi mukaan ehtoollinen ei olekkaan mitenkään liittyvä evankeliumiin. Olen toki kuullut, että ehtoollinen on vain muistoateria, mutta siihen ei sisälly mitään sen kummempaa.
Eivätkö sitten seuraavat pidäkkään paikkaansa:
Luuk. 22:19
Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
Matt. 26:28
sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Ehtoollinen on näkyvää sanaa, jonka ruummiimmekin ottaa uskolla vastaan. Ehtoollisen nauttiminen on tapahtuva myös uskossa ymmärtäen, että mitä se merkitsee. Mitä ehtoollisessa ruumis ja veri todellisesti merkitsevät. - AlpoAhola
oma tulkintasi kirjoitti:
Me uskomme, että PELASTUS, tulee yksin uskosta, yksin armosta.
ARMOSTA TE OLETTE PELASTETUT USKON KAUTTA ETTE TEKOJEN jne......Kun olen todistanut uskosta Kristukseen ainoana tienä iankaikkiseen autuuteen, niin minulle on hellutalaiset sanoneet, että minun tulee ensin tehdä parannus, antaa itseni Jeesukselle ja sitten ottaa uskovien kaste kuuliaisuuden osoitukseksi. Siinä sitä vaatimusta ja omaa tekoa on sitten tarjottu ja usko Kristukseen tyhjäksi tehty. Tuohon olen vastannut, että ettehän te valinneet Minua, vaan Minä valitsen teidät. Siihen helluntalainen vastasi vuonna 1973 Vaasassa, että olen uudestisyntymätön.
Minä nyt kuitenkin pysyn järkähtämättömästi tunnustuksessa: YKSIN USKOSTA, YKSIN ARMOSTA ja YKSIN RISTUKSEN ANSION TÄHDEN. Tiedän sen, että helluntalaiset eivät usko, että joku luterilainen on uskossa Vapahtajaan. Yli kolmenkymmenen vuoden kokemuksella sanon tämän. Sanon sen nyt tässä SINULLE. - evankeliumia
AlpoAhola kirjoitti:
Siis käsityksesi mukaan ehtoollinen ei olekkaan mitenkään liittyvä evankeliumiin. Olen toki kuullut, että ehtoollinen on vain muistoateria, mutta siihen ei sisälly mitään sen kummempaa.
Eivätkö sitten seuraavat pidäkkään paikkaansa:
Luuk. 22:19
Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
Matt. 26:28
sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Ehtoollinen on näkyvää sanaa, jonka ruummiimmekin ottaa uskolla vastaan. Ehtoollisen nauttiminen on tapahtuva myös uskossa ymmärtäen, että mitä se merkitsee. Mitä ehtoollisessa ruumis ja veri todellisesti merkitsevät.voi että.EVANKELIUMI=ILOSANOMA. Kertoo siitä mitä Jumala on tehny Kristuksessa meidän ihmisten hyväksi.Pitää myös sisällään ehtoollisen.
- AlpoAhola
evankeliumia kirjoitti:
voi että.EVANKELIUMI=ILOSANOMA. Kertoo siitä mitä Jumala on tehny Kristuksessa meidän ihmisten hyväksi.Pitää myös sisällään ehtoollisen.
Siis kuuluuko ehtoollinen evankeliumiin? Sitä kysyin. Totta kai tiedän, että evankeliumi on ilosanoma. Vastauksesi ei vastannut kysymykseeni ehtoollisen olemusesta, että kuuluuko se evankeliumiin.
- löytyy
sun sak... kirjoitti:
sakramenteilles....salata.Hyvin on piilotettu RAAMATTUUN .....EI LÖYDY, KOSKA EI OLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kreikankielessä se on mysterium=salaisuus, esiintyy kyllä Raamatussa
1. Kor. 2:7
vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
kaste ja ehtoollinen on Raamatun suurimpia salaisuuksia eli sakramentteja (mysterium) - tuu sitten kertoo
AlpoAhola kirjoitti:
Siis kuuluuko ehtoollinen evankeliumiin? Sitä kysyin. Totta kai tiedän, että evankeliumi on ilosanoma. Vastauksesi ei vastannut kysymykseeni ehtoollisen olemusesta, että kuuluuko se evankeliumiin.
kun oot saanut vastauksen.jos kerran et muuten ymmärtänyt..................
- sitä sakramenttia
löytyy kirjoitti:
kreikankielessä se on mysterium=salaisuus, esiintyy kyllä Raamatussa
1. Kor. 2:7
vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
kaste ja ehtoollinen on Raamatun suurimpia salaisuuksia eli sakramentteja (mysterium)vaan löydy, kuten ei hätä,- lapsikastettakaan sanana.Eikä kasteen armo sanaa.Eikä perisynti sanaa.Sanoista on ollut kysymys!!!!
- Raamatusta
sitä sakramenttia kirjoitti:
vaan löydy, kuten ei hätä,- lapsikastettakaan sanana.Eikä kasteen armo sanaa.Eikä perisynti sanaa.Sanoista on ollut kysymys!!!!
salaisuus, kreik.mysterium=sakrament on monesti
sanaa "helluntailainen" ei kuitenkaan löydy
vaikka näihin kuvaus kyllä hyvin sattuu?
Mt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - AlpoAhola
tuu sitten kertoo kirjoitti:
kun oot saanut vastauksen.jos kerran et muuten ymmärtänyt..................
JA SE KUULUU: "Siinä ei syödä syntejä anteeksi, niin kuin ev.lut kirkko opettaa."
Tuota ei ole tarvinnut miettiä minkään nurkan takana, vaan lukea opetuksestasi.
Tuo vastauksesi on vääristelevä vastaus ehtoollisesta ja se kertoo osaltaan sen, ettei ehtoollinen kuulu käsityksesi mukaan lankaan evankeliumin piiriin. - sola-gratia
Raamattu ratkaisee, koska Kristus itse puhuu siinä. Näin todisti myös uskonpuhdistajamme Martti Luther.
Kirkkokunnan ikä ja jäsenmäärät eivät näin olleen tee kirkkoyhteisöstä oikeaa vaan oppi. Se, että joissakin vanhoissa ja väkirikkaissa kirkkokunnissa on vielä jäljellä ulkonaisia muotoja niistä asioista, joista Kristus opettaa Raamatussa, ei tee niistä oikeita kirkkoja, kun opetuksen sisältö ja merkitys kuitenkin on väärä.
Niistä kirkoista, joissa oppi väärä, todellisuudessa puuttuu Jumalan sana, joka on Kristuksen kirkon pettämätön tuntomerkki. Onhan selvää, ettei Kristus hallitse kirkkoaan eli kristityitään väärän opin vaan oikean opin avulla. - ..............
sola-gratia kirjoitti:
Raamattu ratkaisee, koska Kristus itse puhuu siinä. Näin todisti myös uskonpuhdistajamme Martti Luther.
Kirkkokunnan ikä ja jäsenmäärät eivät näin olleen tee kirkkoyhteisöstä oikeaa vaan oppi. Se, että joissakin vanhoissa ja väkirikkaissa kirkkokunnissa on vielä jäljellä ulkonaisia muotoja niistä asioista, joista Kristus opettaa Raamatussa, ei tee niistä oikeita kirkkoja, kun opetuksen sisältö ja merkitys kuitenkin on väärä.
Niistä kirkoista, joissa oppi väärä, todellisuudessa puuttuu Jumalan sana, joka on Kristuksen kirkon pettämätön tuntomerkki. Onhan selvää, ettei Kristus hallitse kirkkoaan eli kristityitään väärän opin vaan oikean opin avulla.Lutheri ei ole Jumala eikä Jeesus.
Hänen opit ovat ja kauan sitten jopa kirkonkin tahalta osittain tunnustettu vääriksi.
Se lisäksi kirkko itse on vääristänyt raamattua lisää.
Tosi, aidosti uskovainen löytää kyllä raamatusta Jumalan tahdon ilman mitään harhaoppeja!
Näin sanoo raamattu lutherin ja muista opeista:
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin
jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut
tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on
ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä
kirjassa on kirjoitettu." Joh. Ilm. 22:18, 19. - sola-gratia
.............. kirjoitti:
Lutheri ei ole Jumala eikä Jeesus.
Hänen opit ovat ja kauan sitten jopa kirkonkin tahalta osittain tunnustettu vääriksi.
Se lisäksi kirkko itse on vääristänyt raamattua lisää.
Tosi, aidosti uskovainen löytää kyllä raamatusta Jumalan tahdon ilman mitään harhaoppeja!
Näin sanoo raamattu lutherin ja muista opeista:
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin
jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut
tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on
ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä
kirjassa on kirjoitettu." Joh. Ilm. 22:18, 19.on Raamatun oppi. Raamatulla ei ole yhtäkään niistä osoitettu vääräksi. Kirouksilla ja kuolemantuomioilla häntä vaadittiin peruuttamaan todistuksensa, mutta ei väkivällalla eikä valheilla pystytä kumoamaan totuutta, joka on Jumalan sanassa. Harhat ja harhaopettajat tunnistamme juuri siitä, että ne poikkeavat Raamatusta eivätkä pitäydy sen oppiin.
- Täysin Oikeaoppinen
Eli "kirkkoon", jossa on joku 10 jäsentä (tai 300 koko maassa) ja sitten pitää vain aktiivisesti alkaa julistamaan muita kirkkoja harhaoppisiksi? Se on hengellisesti rakentavaa.
- kristittyveli
Se on totta, että evlut kirkko on monissa kohdin poikennut Jumalan sanasta. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Jumalan sana olisi edelleen siellä.
Lahkolaiset menevät donatolaisten ansaan. - niin että on
kristittyveli kirjoitti:
Se on totta, että evlut kirkko on monissa kohdin poikennut Jumalan sanasta. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö Jumalan sana olisi edelleen siellä.
Lahkolaiset menevät donatolaisten ansaan.monessa poikennut Jumalan sanasta pois, mutta kuitenkin Jumalan sana on siellä? Ei jymmärrä, ei jymmärrä............???????????????????
- Liina
kristittyveli kirjoitti:
Lahkolaiset menevät donatolaisten ansaan."Se on totta, että evlut kirkko on monissa kohdin poikennut Jumalan sanasta."
Mitä tarkoitat? Missä kohdin luterilainen kirkko on poikennut Jumalan sanasta? - ENSIN NUO
Liina kirjoitti:
"Se on totta, että evlut kirkko on monissa kohdin poikennut Jumalan sanasta."
Mitä tarkoitat? Missä kohdin luterilainen kirkko on poikennut Jumalan sanasta?joo o klo 21.33 lähettämä kirjoitus tuosta yläpuolelta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- AlpoAhola
kristittyveli kirjoitti:
Lahkolaiset menevät donatolaisten ansaan.Että mitä trkoitat sanoilla: "Lahkolaiset menevät donatolaisten ansaan." Ja miten se käytännössä näkyy. Mitkä ovat opilliset painotukset?
- perustella asiallisesti.
ENSIN NUO kirjoitti:
joo o klo 21.33 lähettämä kirjoitus tuosta yläpuolelta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"LUE NYT VAIKKA ENSIN NUO joo o klo 21.33 lähettämä kirjoitus tuosta yläpuolelta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Luin joon kirjoituksen eikä siinä ollut paljonkaan päätä eikä häntää. Historian tuntemuskin oli täysin olematon.
Kun kirjoittaa tänne aikuisten palstalle, on turha käyttää noin paljon isoja kirjaimia ja huutomerkkejä. Vähempikin riittää. - Ymmärtämätön lukija
AlpoAhola kirjoitti:
Että mitä trkoitat sanoilla: "Lahkolaiset menevät donatolaisten ansaan." Ja miten se käytännössä näkyy. Mitkä ovat opilliset painotukset?
Minä vastaan joutessani:
Tämän palstan aloitus-nimimerkki "sola gratia" on niin suuri valhe ja ristiriita kuin olla voi
verrattuna siihen ajatukseen mitä hän esittää!!!
Perustelen:
- usko ei perustu yksin armoon, vaan johonkin
muuhun, jos perusta kerrä on joku
"pyhä ja tahraton seurakunta". Siis tällä
kaverilla.
- Se on lahkolainen ja donatolainen harha.
- Yksikään lahko, herätysliikekään, ei ole
niin puhtaista pulmusista koottu, niin
totuudellista oppia julistava, että se voi
täyttää nämä "pyhyyden ja puhtauden kriteerit"
- Adventistit ovat sata vuotta paasanneet
Baabelin portosta.
Mitä on heidän oppinsa? Ei mitään muuta kuin
uusjuutalaisuutta, suorastaan galatalaisuutta.
- "Donatolaisuuden" harha on juuri tämä, sitten
se sakramenttien ja synninpäästön pätevyyden
sitominen ihmiseen, eikä sanaan.
- Sehän on selvä, että evlut kirkko on kriisissä.
Siellä on kuitenkin Jumalan sana, sakramentit,
avaimet, pyhät rukoukset ja monet kristityt
veljet ja sisaret ja monet hurskaat opettajat.
Missä Raamattu neuvoo hylkäämään nämä kaikki?
- Luterilaisten keskuudessa levitetään sitten
sellaista valhetta, että Luther erotettiin
katolisesta kirkosta tai hän erosi.
Kumpikaan ei pidä paikkaansa.
- Miten oli Jeesuksen suhtautuminen?
Viime hetkiin asti hän oli juutalainen,
nautti vielä pääsiäisateriaa "sinä yönä,
jona hänet kavallettiin.."
Sanoutuiko Paavali irti?
Eikö hän aina etsiytynyt synagogaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2284589Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4453308Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142238Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa211889Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51218- 741043
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat271040Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691035- 77976
- 54926