Profetiat ja näyt

Helluntailaisten kanssa näyttäisi olevan niin, että mitä suorempaan käytännön uskonnollisuudesta kyselee, sitä niukemmin ja suppeammin tulee vastauksia.

Kysyn tällä kertaa, mitä ovat profetiat ja näyt. Tiedän niiden olevan ns. armolahjoja mutta miten ne ilmenevät käytänössä. Esimerkkeinä olisi hyvä saada todellisia kertomuksia siitä, miten nämä ilmiöt ovat tapahtuneet ja mikä niiden sisältö on ollut sekä myös siitä, mitä ne ovat merkinneet asianomaiselle itselleen ja uskonyhteisölle.

4

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki-hellari

Profetoiminen uudessa liitossa siis nykyisenä aikana ei välttämättä ole aivan samanlaista kuin vanhan liiton aikana. Profetoimisemme on vajavaista. Itse koin kerran mielestäni tällaisen profetian oltuani eräässä rukouskokouksessa. Mieleeni tuli hyvin elävästi ajatus Pietarista joka oli venematkalla järvellä ja opetuslapset näkivät Jeesuksen kävelevän veden päällä. Pietari halusi myös kävellä veden päällä ja Herran kehoituksesta sitten niin tapahtuikin. Mutta sitten Pietari siirsi katseensa Herrasta aaltoihin ja hän alkoi upota....Tunsin rukoillessani itsekseni hiljaa, että jokin kummallinen ahdistus vaivasi henkeäni ja koin voimakkaasti, että minun pitää kertoa tuo Pietarin kokemus ja kehoittaa kuulijaa katsoman ja luottamaan Vapahtajaan joka on armollinen. Rohkaisin edelleen, että vaikka tunnet uppoavasi ei tilanne ole toivoton, apu on tarjolla...jne.

Se oli merkillinen kokemus ja omakin oloni keveni kun sain kaiken sanottua.

Eräs helluntaiveli oli epäillyt profetian aitoutta kun en ollut rukoillut kielillä, mutta se henkilö jolle sanoma tuli vakuutti minulle että se oli just hänen tilanteeseensa missä hän sillä kertaa painiskeli.

Uuden liiton profetoinnista sanotaan, että : "profetoiva puhuu rohkaisuksi, kehoitukseksi ja lohdutukseksi" rakentaen seurakuntaa. Aina ei siis ole kysymys tulevaisuuden ennustamisesta.

Mielestäni jopa täälläkin voi sellaista profetoimista esiintyä meidän tietämättämmekin. Jos vai kirjoitamme vilpittömin ja puhtain mielin.

• Erkki tuossa kertoikin profetoinnista.

Käytännön kokemuksen näystä voit lukea vaikka alempana olevasta kirjoituksesta. Tässä linkki:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000013967198

Itsekin joskus harvoin olen saanut profetian, ja ne ovat olleet Erkin tavoin rohkaisuksi jossain elämäntilanteessa. Tämä tapahtui ihan parin kaverin läsnäollessa.

Korostan vielä, että nämä eivät ole todistukseksi Jumalan olemassa olosta. Voit helposti pistää nämä mielikuvituksen piikkiin - niin kuin teetkin. Ei siis tarvitse alkaa vääntämään kättä siitä.

• jamppa

profetoimisesta ajattelen. ennsinnäkin se vahvistaa kutsua jonka olet jumalalta saanut esim. joku ihminen voi tulla luoksesi ja sanoa muutaman sanan jotka tarvitset ja ihminen voi olla täysin tuntematon ja tietää sinun asiasi. se lohduttaa. jumalan pyhähenki ilmoittaa ihmiselle mitä hänen on puhuttava. näky taas on sydämmessä jumalan vaikuttama asia jota sinun pitäisi ruveta tekemään ja tässä kohtaa tarvittaessa voi jonkun ihmisen kautta myös tulla profetia ja sanoa että täällä on ihminen jolle jumala on puhunut siitä työstä, ja kaiken kruuna se että pyhähenki näyttää sen sille kyseiselle henkilölle.

• tode'

viimeisin Rv-lehti, nro 6. siinä on paljon juttua ko. asioista.

minulla itselläni on hyvin vakava kokemus siitä, etten totellut profetian kautta tullutta kehoitusta pysyä "ruodussa".
      kun tuo "sanoma" minulle kerrottiin erään uskovan välityksellä, en silloin oikeastaan edes ymmärtänyt, miksi se minulle lausuttiin.
      kun olin myöhemmin mukana tietyssä kuviossa, muistin tapahtuneen, mutta en välittänyt Jumalan varoituksesta.
      sain kärsiä tuosta tottelemattomuudesta ja kärsin siitä vieläkin, vaikka olenkin saanut sen anteeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      4036
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      51
      3681
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3238
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      94
      3115
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2094
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2048
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1909
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      35
      1870
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1861
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1794
    Aihe