Apua! Mn rintani on koko ikäni (olen nyt 30) olleet ihan hirveän rumat, roikkuvat, ovat täynnä raskausarpia ja isot nännipihat. Nyt luin netistä jostain tubulaarisista rinnoista, mutta en löydä niistä tietoa. Voiku mulla olla sellaiset? Tietääkö joku? Olen ollut joskus ihan itsemurhan partaalla rintojeni kanssa.
TUBULAARISET rinnat??
12
4612
Vastaukset
- ap.
Löysin englanninkielisiä linkkejä, ei tuo ookaa minun ongelmani, huh. On omat sentään vähän paremmat kun kaikki mitä tuolla haulla nyt kuvia löytyi, huh.
Pitipä kauan kyllä elää ennen kun löytyi joku, jolla olisi omia rumemmat. - löytyy
ainakin tämän palstan sivuilta 3, tubulaariset rinnat...
- neuvoton..
En nyt sitten viitsi uutta aihetta aloittaa kun täällä kerran on jo näinkin ylhäällä keskustelua tubulaarisista rinnoista.
No, ensinnäkin en ole edes aivan varma siitä, onko minulla tuo kyseinen vaiva. Nännipihat ovat minulla kuitenkin liian laajat ja lämpimässä rinnat ovat todella suipot. Mm. kylmä supistaa noita nännipihoja, mutta sekin saattaa tapahtua esim. vain toiselle rinnalle, jolloin näkyä ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa kovin kauniiksi. :/ Itsekin kuitenkin olen onneksi sitä mieltä, ettei nämä rintani kuitenkaan ihan niin pahalta näytä, kuin noissa kuvissa...
Mutta, jos Kela korvaa osan leikkauksesta, niin minne minun pitäisi mennä valittamaan tätä ongelmaani? Tk-lääkärille?
Millainen korjausleikkaus olisi? Minä nimittäin en huoli sisälleni mitään ylimääräistä, en silikonia enkä edes suolaliuospussia. Onko kellekään tehty kyseistä korjausoperaatiota niin, että ainoastaan poistetaan ylimääräistä ihoa nännipihalta? - neuvoton..
neuvoton.. kirjoitti:
En nyt sitten viitsi uutta aihetta aloittaa kun täällä kerran on jo näinkin ylhäällä keskustelua tubulaarisista rinnoista.
No, ensinnäkin en ole edes aivan varma siitä, onko minulla tuo kyseinen vaiva. Nännipihat ovat minulla kuitenkin liian laajat ja lämpimässä rinnat ovat todella suipot. Mm. kylmä supistaa noita nännipihoja, mutta sekin saattaa tapahtua esim. vain toiselle rinnalle, jolloin näkyä ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa kovin kauniiksi. :/ Itsekin kuitenkin olen onneksi sitä mieltä, ettei nämä rintani kuitenkaan ihan niin pahalta näytä, kuin noissa kuvissa...
Mutta, jos Kela korvaa osan leikkauksesta, niin minne minun pitäisi mennä valittamaan tätä ongelmaani? Tk-lääkärille?
Millainen korjausleikkaus olisi? Minä nimittäin en huoli sisälleni mitään ylimääräistä, en silikonia enkä edes suolaliuospussia. Onko kellekään tehty kyseistä korjausoperaatiota niin, että ainoastaan poistetaan ylimääräistä ihoa nännipihalta?Olisi nimittäin kiva tietää asiasta etukäteen. Minulle nimittäin ajatus siitä, että lääkärin vastaanotolla ottaisin paidan pois ja valittaisin rinnoistani on erittäin pelottava. :( (Nimim. 22-vuotias, joka ei ole vielä gynekologiseen tarkastukseenkaan uskaltanut mennä...)
- jonossa
neuvoton.. kirjoitti:
Millainen korjausleikkaus olisi? Minä nimittäin en huoli sisälleni mitään ylimääräistä, en silikonia enkä edes suolaliuospussia. Onko kellekään tehty kyseistä korjausoperaatiota niin, että ainoastaan poistetaan ylimääräistä ihoa nännipihalta?Hei!
Kela korvaukselle ensisijainen vaihtoehto on leikkauksen suorittaminen julkisella jolloin leikkaus on lähes ilmainen, mutta jonotus voi kestää monta vuotta. Toisaalta en tiedä miten mielellään julkisen plastiikkakirurgisiin jonoihin nykyään otetaan uusia rintapotilaita kun vanhojakaan ei määräajassa ehditä leikkamaan ja kyse ei ole suoranaisesti terveydelle vaarallisesta tilasta. Itse pääsin jonoon 2 vuotta sitten.
Yksityisellä tehdystä leikkauksesta maksettavat korvaukset ovat vain n. 30% pienestä osasta leikkauksen kuluja. Eli puhutaan muutamasta sadasta eurosta ja koko leikkaus kuitenkin maksaa 4-6 tuhatta euroa paikasta riippuen (ilman implantteja).
Kelaan lähetetään korvaushakemus vasta kun leikkaus on suoritettu eli korvauksien saamiseen voi mennä aikaa. Leikkaava kirurgi arvioi onko kysymys ns. sairaudenhoidosta vai ei. (Tässä tapauksessa synnynnäisen epämuodostuman/kehitys häiriön korjaamisesta). Eli jos yksityiselle aiot mennä leikkauttamaan niin tk:lla ei minun tietääkseni pitäisi olla tarvetta käydä.
Tuubimaista rintarauhaskudosta avataan ja levitetään jolloin siitä tulee normaalimman mallinen. Rintaa kohotetaan poistamalla ylimääräistä ihoa ja arvet tulevat nännipihojen ympärille. Ylensä suositellaan myös implantteja paremman tuloksen saamiseksi, varsinkin jos rauhas- ja rasvakudosta on omastatakaa vähän tai ei lähes ollenkaan, mutta ilman implanttejakin voidaan leikata. Julkiselle päästessä myös mahdolliset korjaus- ja implantinvaihtoleikkaukset kuuluvat pakettiin.
Ei siellä huoneessa ole kuin sinä ja lääkäri ja se jää teidän väliseksi asiaksi jos ei leikata. Ja muista että lääkärit näkevät rintoja päivittäin.
ps. voit itse tarkistella vaikka soittamalla kelaan että jos asiat ovat muuttuneet siitä kun olen itse ottanut selvää. - niina
jonossa kirjoitti:
Hei!
Kela korvaukselle ensisijainen vaihtoehto on leikkauksen suorittaminen julkisella jolloin leikkaus on lähes ilmainen, mutta jonotus voi kestää monta vuotta. Toisaalta en tiedä miten mielellään julkisen plastiikkakirurgisiin jonoihin nykyään otetaan uusia rintapotilaita kun vanhojakaan ei määräajassa ehditä leikkamaan ja kyse ei ole suoranaisesti terveydelle vaarallisesta tilasta. Itse pääsin jonoon 2 vuotta sitten.
Yksityisellä tehdystä leikkauksesta maksettavat korvaukset ovat vain n. 30% pienestä osasta leikkauksen kuluja. Eli puhutaan muutamasta sadasta eurosta ja koko leikkaus kuitenkin maksaa 4-6 tuhatta euroa paikasta riippuen (ilman implantteja).
Kelaan lähetetään korvaushakemus vasta kun leikkaus on suoritettu eli korvauksien saamiseen voi mennä aikaa. Leikkaava kirurgi arvioi onko kysymys ns. sairaudenhoidosta vai ei. (Tässä tapauksessa synnynnäisen epämuodostuman/kehitys häiriön korjaamisesta). Eli jos yksityiselle aiot mennä leikkauttamaan niin tk:lla ei minun tietääkseni pitäisi olla tarvetta käydä.
Tuubimaista rintarauhaskudosta avataan ja levitetään jolloin siitä tulee normaalimman mallinen. Rintaa kohotetaan poistamalla ylimääräistä ihoa ja arvet tulevat nännipihojen ympärille. Ylensä suositellaan myös implantteja paremman tuloksen saamiseksi, varsinkin jos rauhas- ja rasvakudosta on omastatakaa vähän tai ei lähes ollenkaan, mutta ilman implanttejakin voidaan leikata. Julkiselle päästessä myös mahdolliset korjaus- ja implantinvaihtoleikkaukset kuuluvat pakettiin.
Ei siellä huoneessa ole kuin sinä ja lääkäri ja se jää teidän väliseksi asiaksi jos ei leikata. Ja muista että lääkärit näkevät rintoja päivittäin.
ps. voit itse tarkistella vaikka soittamalla kelaan että jos asiat ovat muuttuneet siitä kun olen itse ottanut selvää.Mulla on ihan sama ongelma. Valitettavasti julkisella puolella ei tälläisiä ongelmia hoideta, että pulittaa saa ja paljon jos haluaa ongelmasta eroon. Kyselin juuri viime viikolla asiasta terveyskeskuksen lääkärin kanssa ja minulle sanottiin että pitää olla erittäin painavat syyt, että leikkaus tehtäisiin julkisella puolella. Pelkkä kauneushaitta ei riitä. Olen itse kärsinyt rinnoistani kauan, mutta yksityiselle minulla ei ole varaa..Pitää siis vaan yrittää elää tämän asian kanssa...
- kokemusta on
Hei !
Nännipihan turpoamin ja supistuminen, suipot rinnat ovat tupulaarisuuden tuntomerkkejä.
Kärsein rinnoistani koko nuoruuden.En käynyt uimassa, saunasta puhumattakaan.Yleisesti olin hyvin kriittinen itseäni kohtaa,suorastaan häpesin itseäni.
Vuosi sitten menin yksityiselle plastiikka kirurgille, joka ohjasi minut suoraan julkiselle puolelle.
Rintani leikattiin kahdessa osassa.Ensin nännipihaa pienennettiin molemmista rinnoista.Muutaman kk kuluttua, arpien parannuttua asettettiin rintoihin implantit.
Kaikki tämä vain perus poliklinikka maksulla.
Rinnat ovat nyt pehmenneet ja laskeutuneet.Tulos on parempi kun osasin odottaa.Leikkaus on nostanut itsetuntoani ja vaikuttanut positiivisesti sosiaaliseen elämääni.
Nyt jopa aistin pientä "rinta- kateutta" uimahallisssa:D- rinta-kateellinen
Miten kauan sinulla kesti päästä leikkaukseen? Itse olen menossa plastiikkakirurgin juttusille viikon päästä ja haluan ehdottomasti leikkaukseen.
Nyt kun olen vihdoin saanut selville mikä rintojani todella "vaivaa", en millään malttaisi odottaa kahta vuotta julkisella jonossa. Toisaalta olisi tyhmää maksaa yksityisellä jos kela suostuu leikkauksen korvaamaan. - ei kestänyt kauan
rinta-kateellinen kirjoitti:
Miten kauan sinulla kesti päästä leikkaukseen? Itse olen menossa plastiikkakirurgin juttusille viikon päästä ja haluan ehdottomasti leikkaukseen.
Nyt kun olen vihdoin saanut selville mikä rintojani todella "vaivaa", en millään malttaisi odottaa kahta vuotta julkisella jonossa. Toisaalta olisi tyhmää maksaa yksityisellä jos kela suostuu leikkauksen korvaamaan.Rintani leikattiin kahdessa vaiheessa.Ensimmäiseen leikkaukseen pääsin kuukauden sisällä ja toiseen heti kun ekasta olin parantunut.(n.3kk)
Jonon pituus riippuu tietenkin paikkakunnasta.
Onnea matkaan ja vaadi ne oikeudet mitä sinulle kuuluu.... - vastauksesta
ei kestänyt kauan kirjoitti:
Rintani leikattiin kahdessa vaiheessa.Ensimmäiseen leikkaukseen pääsin kuukauden sisällä ja toiseen heti kun ekasta olin parantunut.(n.3kk)
Onnea matkaan ja vaadi ne oikeudet mitä sinulle kuuluu....Viikon päästä pitäisi tuon jonotusajan ym. selvitä! Toivottavasti on yhtä nopeaa toimintaa täällä.
Nyt vaan odottelemaan... - tubulaarinen
ei kestänyt kauan kirjoitti:
Rintani leikattiin kahdessa vaiheessa.Ensimmäiseen leikkaukseen pääsin kuukauden sisällä ja toiseen heti kun ekasta olin parantunut.(n.3kk)
Onnea matkaan ja vaadi ne oikeudet mitä sinulle kuuluu....Kävin plastiikkakirurgin juttusilla. Hän oli samaa mieltä kanssani siitä, että rintani ovat tubulaariset. Hän ei kuitenkaan lähettänyt minua julkiselle puolelle, sillä kela korvaa kuulemma vain erittäin pahat tapaukset :( . Omat rintani eivät siis ole tarpeeksi putkilomaiset! Toisaalta rintani ovat niin pienet, ettei niistä pitkiä putkiloita saa millään kun muutaman ylimääräisen kilonkaan jälkeen rinnat eivät ole kasvaneet lainkaan. Mielestäni pienet roikut nyt vaan ovat niin kamalan näköiset, että haluan ne silti korjauttaa.
Kirurgi kertoi, että ongelmani poistuisi vain nänniä operoimalla. Tämä osa leikkausta on kuulemma varsin pienimuotoinen vaikka tehdäänkin nukutuksessa. Hinta-arvio oli 2500 euroa. Joudun siis yksityisellä tämän leikkauksen tekemään. Sinullahan tehtiin leikkaus kahdessa vaiheessa. Nyt minua kiinnostaisi tietää, millainen tulos oli sen ensimmäisen, eli nännin korjaamisen jälkeen? Ovatko arvet siinä nännin ympärillä häirinneet sinua? Luuletko, että tämä pienempi operaatio riittäisi minun tapauksessani korjaamaan tubulaarisuusongelman? Varsinaisesti rinta-osa kun ei roiku, vaan ainoastaan nänni osoittaa alaspäin ja on suuri. Myöskään nännin alapuolella rintaa ei ole kasvanut kuin n.1-2 cm. Jos laitan implantit niin silloin yksityisellä puolella hinta pompahtaa sinne 8000 euroon...ei siis ole mahdollista tässä elämäntilanteessa.
Kiitos, jos viitsit vielä vastata! - vastaan
tubulaarinen kirjoitti:
Kävin plastiikkakirurgin juttusilla. Hän oli samaa mieltä kanssani siitä, että rintani ovat tubulaariset. Hän ei kuitenkaan lähettänyt minua julkiselle puolelle, sillä kela korvaa kuulemma vain erittäin pahat tapaukset :( . Omat rintani eivät siis ole tarpeeksi putkilomaiset! Toisaalta rintani ovat niin pienet, ettei niistä pitkiä putkiloita saa millään kun muutaman ylimääräisen kilonkaan jälkeen rinnat eivät ole kasvaneet lainkaan. Mielestäni pienet roikut nyt vaan ovat niin kamalan näköiset, että haluan ne silti korjauttaa.
Kirurgi kertoi, että ongelmani poistuisi vain nänniä operoimalla. Tämä osa leikkausta on kuulemma varsin pienimuotoinen vaikka tehdäänkin nukutuksessa. Hinta-arvio oli 2500 euroa. Joudun siis yksityisellä tämän leikkauksen tekemään. Sinullahan tehtiin leikkaus kahdessa vaiheessa. Nyt minua kiinnostaisi tietää, millainen tulos oli sen ensimmäisen, eli nännin korjaamisen jälkeen? Ovatko arvet siinä nännin ympärillä häirinneet sinua? Luuletko, että tämä pienempi operaatio riittäisi minun tapauksessani korjaamaan tubulaarisuusongelman? Varsinaisesti rinta-osa kun ei roiku, vaan ainoastaan nänni osoittaa alaspäin ja on suuri. Myöskään nännin alapuolella rintaa ei ole kasvanut kuin n.1-2 cm. Jos laitan implantit niin silloin yksityisellä puolella hinta pompahtaa sinne 8000 euroon...ei siis ole mahdollista tässä elämäntilanteessa.
Kiitos, jos viitsit vielä vastata!Ensimmäisen leikauksen jälkeen nännipihaa pienennettiin runsaasti ja se muutti koko rinnanmuotoa pallomaiseksi.Olin todella tyytyväinen jo tähänkin.
Harmikseni, kuten usein saattaa käydä nännipiha levisi takaisin myöhemmin ja arvet levisivät.
Rinnasta näkee että siinä arvet, jotka ovat levinnet .Tämä on ei tosin häiritse itseäni läheskään kuten alkuperäinen tilanne häiritsi.Kannattaa kuitenkin varmistaa lääkäriltä mitä tässä tilanteessa tehdään.
Sosiaalinene elämäni on parantunut 100% leikkauksen jälkeen.En tekisi mitään toisin.
Ehkä tulevaisuudessa korjautan nännipihat uudelleen.
Julkiselle puolelle lähettäminen riippuu täysin lääkäsitä ja paikka kunnasta. Toisella paikkakunnalla rintojani ei olisi korjattu.Kuitenkin muutin opiskelemaan reiluvuosi sitten toiselle paikka kunnalle jossa lääkäri totesi tilanteeni olevan lievempi kuin yksikään hänen aiemmista, mutta myös että minulla on oikeus normaaleisiin rintoihin,sillä kyseessähän on epämuodostuma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362934Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51578Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71904
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44744
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22688- 56687