Kuolemasta Elämään

Nimimerkki

Kyllä. Kasteessa me olemme liitetyt Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen ja siinä se on. Maallisesta siemenestä me kuolimme pois ja synnyimme uudestaan taivaallisesta siemenestä, joka on Jeesus Kristus. Koska kaikki maallinen kuolee pois, mutta taivaallinen ei koskaan kuole.

*Sillä katso, Minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.*

*Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!*

Olemme liitetyt Jeesuksen Kristuksen nimen kautta, Häneen joka on Henki, Jeesus Kristus.

*Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta."*

Ja koska olemme kuolleet, ikäänkuin siemenet, niin me kuoltuamme alamme versomaan uudessa Elämässä, joka ei ole enää tälle maailmalle elämistä, vaan Jumalalle.

*Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.*

Ja vasta kun alamme versomaan, niin sen jälkeen voimme tuottaa hedelmiä kasvun mukaan.

*Minä Olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy Minussa ja jossa Minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman Minua te ette voi mitään tehdä.*

*Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.*

Ja se juuri johon olemme liitetyt, sen hedelmää me kannamme: Eli Pyhän Hengen hedelmää.

*että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.*

*Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.*

Ja Pyhä Henki on Jeesuksen Kristuksen Henkinen ruumis. Liha taas oli välikappale (välimies), jonka kautta sovitus ja liitto tehtiin.

*Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja Hän uskoi meille sovituksen sanan.*

*ja että Hän, tehden rauhan Hänen ristinsä veren kautta, Hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, Hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.*

*Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.*

Ja nimi tuli julki, jotta se voitaisiin tuntea.

*Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on Hänen nimensä ja mikä Hänen Poikansa nimi, jos sen tiedät?*

Näkymättömästä ovat nämä kaikki tulleet näkyväiseksi, vain sen takia että ne olisivat tunnetut. Sillä: *sillä ei kukaan, joka itse tahtoo tulla julki, tee mitään salassa. Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle.*

*Jeesus vastasi hänelle: "Minä olen julkisesti puhunut maailmalle; Minä olen aina opettanut synagoogissa ja pyhäkössä, joihin kaikki juutalaiset kokoontuvat, enkä ole salassa puhunut mitään.*

*Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.*

*Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa Minä Olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?*

*Sentähden Minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko Minua siksi, joka Minä Olen, niin te kuolette synteihinne."*

Totinen Valkeus tuli maailmaan ja valisti itsensä maailmalle ja antoi anteeksi kaiken; ja tästä lähtien se joka tahtoo löytää Elämän, ei etsi sitä maailmasta; ja joka tahtoo kuolla, löytää elämänsä maailmasta joka on jo kuollut. Kasteessa Herran nimeen meillä on mahdollisuus Elämään, kunhan vain pysymme Hänessä, joka on Rakkaus: Jeesus Kristus.

Siunausta ja rauhaa

0

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
        Arvot ja etiikka
        20
        12478
      2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
        Arvot ja etiikka
        9
        11230
      3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
        Maailman menoa
        178
        5141
      4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
        Maailman menoa
        35
        3770
      5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
        Maailman menoa
        196
        3584
      6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
        Suomalaiset julkkikset
        54
        3237
      7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
        Tunteet
        109
        2934
      8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
        Ikävä
        13
        2598
      9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
        Maailman menoa
        56
        2200
      10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
        50 plus
        19
        2005
      Aihe