"Suomalaisia haavoittui" -uutinen

Jan Stark

Lieneekö puolustusvoimain ylipäällikkö tietoinen tästä:

Jostain syystä pääesikuntamme viesti, ettei yhtään suomalaista loukkaantunut Maimanassa 7.2., ei ole mennyt perille maailman lehdistössä. Tämä uutinen tänään (9.2.) Svenska Dagbladetissa:

"I Afghanistan, det land där Muhammed-protesterna blivit blodigast, sköts ytterligare fyra demonstranter ihjäl av polis i dag. Oroligheterna utbröt i Qalat i söder när demonstranterna försökte nå en amerikansk militärbas. I tisdags skadades fem norrmän och två finländare när den Nato-ledda Isaf-styrkans bas i Maimana i nordväst angreps. Fyra afghaner dödades i sammanstötningen."
(Svenska Dagbladet 9.2.)

Haavoittuiko suomalaisia sittenkin Maimanassa 6.2.? Jollei, mikseivät kansainväliset uutistoimistot korjaa tietoa?

9

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eversti mövenpick evp

CNN ilmoitti ainakin parin suomalaisen haavoittuneen.

Mitä v***ua se ylipäällikölle kuuluu, hän on lakisääteisellä SAKn neuvottelemalla lomalla.

• suomen

Mikäs Suomen armeijan osasto siellä Afganistanissa onkaan, vai onko Suomen presidentti myös kansainvälisten yk joukkojen ylipäällikkö.
      Jokainen sotilas tietää, että sodassa kuollaan ja haavoitutaan.

• eversti mövenpick evp

Just niin, pitäiskö Presidentin muka ottaa kantaa?

Ittepähän menivät, palkkasoturit, voitontavoittelijat.

• tarvitse
        eversti mövenpick evp kirjoitti:

Minä ainakin osaan ajatella itse,ei tarvitse joka risaukseen ottaa presidentin kantaa.
        On aivan totta että sotilaat tietävät että sodassa voi haavoittua tai kuolla ja aivan itse ovat menneet.

• eversti mövenpick evp
        tarvitse kirjoitti:

Minä ainakin osaan ajatella itse,ei tarvitse joka risaukseen ottaa presidentin kantaa.
        On aivan totta että sotilaat tietävät että sodassa voi haavoittua tai kuolla ja aivan itse ovat menneet.

"Oven samaa mievtä Pääministevin kanssa tässä asiassa".

Kuten vaalikeskusteluissakin...

• Halonen vittuun!
        eversti mövenpick evp kirjoitti:

tämä "ylipäällikköä" leikkivä, mutta joka ei edes erota alikersantin arvomerkkiä haluaa olla päättämässä EUn kriisinhallintajoukkojen lähettämisestä. Kriisinhallintajoukkoihin hakeutuu vapaaehtoiset ja ne ovat EUn alaisia, ei tämän lähinnä vitsiksi luokiteltavan "ylipäällikkön" alaisia.

• suomalaisia loukkaantui

Kuka puhuu totta? Suomessa väitetään että ei loukkaantunut, mutta katsokaapa mitä Norjan puolustusvoimien sivulla sanotaan. Myös monet muut sanomalehdet ovat kirjoittaneet ihan toista. Kuka se nyt tietää, mikä on totta ja mikä ei?
      Situasjonsrapport nr. 2 kl. 11.15, 7. februar:

"En av de norske soldatene ble lettere skadd av en granatsplint mens den andre ble lettere skadd av en stein. I tilegg er to finske soldater rapportert skadd."

http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=116480

• mainosta

Nopean toiminnan joukoille tällä hetkellä, siksi meiltä taas pimitetään tietoja ...

• ResKers

Jos uutinen on paikkansa pitävä,niin tämähän on aivan tavanomaista pimitystä.Maamme talous ja työllisyystilannettakin vääristellään jatkuvasti uutislähetyksissä (SDP=YLE)sekä lehdistössä esim.isoimmat päivälehdet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3025
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      121
      2049
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1379
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe