Lieneekö puolustusvoimain ylipäällikkö tietoinen tästä:
Jostain syystä pääesikuntamme viesti, ettei yhtään suomalaista loukkaantunut Maimanassa 7.2., ei ole mennyt perille maailman lehdistössä. Tämä uutinen tänään (9.2.) Svenska Dagbladetissa:
"I Afghanistan, det land där Muhammed-protesterna blivit blodigast, sköts ytterligare fyra demonstranter ihjäl av polis i dag. Oroligheterna utbröt i Qalat i söder när demonstranterna försökte nå en amerikansk militärbas. I tisdags skadades fem norrmän och två finländare när den Nato-ledda Isaf-styrkans bas i Maimana i nordväst angreps. Fyra afghaner dödades i sammanstötningen."
(Svenska Dagbladet 9.2.)
Haavoittuiko suomalaisia sittenkin Maimanassa 6.2.? Jollei, mikseivät kansainväliset uutistoimistot korjaa tietoa?
"Suomalaisia haavoittui" -uutinen
9
345
Vastaukset
- eversti mövenpick evp
CNN ilmoitti ainakin parin suomalaisen haavoittuneen.
Mitä v***ua se ylipäällikölle kuuluu, hän on lakisääteisellä SAKn neuvottelemalla lomalla. - suomen
Mikäs Suomen armeijan osasto siellä Afganistanissa onkaan, vai onko Suomen presidentti myös kansainvälisten yk joukkojen ylipäällikkö.
Jokainen sotilas tietää, että sodassa kuollaan ja haavoitutaan.- eversti mövenpick evp
Just niin, pitäiskö Presidentin muka ottaa kantaa?
Ittepähän menivät, palkkasoturit, voitontavoittelijat. - tarvitse
eversti mövenpick evp kirjoitti:
Ittepähän menivät, palkkasoturit, voitontavoittelijat.Minä ainakin osaan ajatella itse,ei tarvitse joka risaukseen ottaa presidentin kantaa.
On aivan totta että sotilaat tietävät että sodassa voi haavoittua tai kuolla ja aivan itse ovat menneet. - eversti mövenpick evp
tarvitse kirjoitti:
Minä ainakin osaan ajatella itse,ei tarvitse joka risaukseen ottaa presidentin kantaa.
On aivan totta että sotilaat tietävät että sodassa voi haavoittua tai kuolla ja aivan itse ovat menneet."Oven samaa mievtä Pääministevin kanssa tässä asiassa".
Kuten vaalikeskusteluissakin... - Halonen vittuun!
eversti mövenpick evp kirjoitti:
Ittepähän menivät, palkkasoturit, voitontavoittelijat.tämä "ylipäällikköä" leikkivä, mutta joka ei edes erota alikersantin arvomerkkiä haluaa olla päättämässä EUn kriisinhallintajoukkojen lähettämisestä. Kriisinhallintajoukkoihin hakeutuu vapaaehtoiset ja ne ovat EUn alaisia, ei tämän lähinnä vitsiksi luokiteltavan "ylipäällikkön" alaisia.
- suomalaisia loukkaantui
Kuka puhuu totta? Suomessa väitetään että ei loukkaantunut, mutta katsokaapa mitä Norjan puolustusvoimien sivulla sanotaan. Myös monet muut sanomalehdet ovat kirjoittaneet ihan toista. Kuka se nyt tietää, mikä on totta ja mikä ei?
Situasjonsrapport nr. 2 kl. 11.15, 7. februar:
"En av de norske soldatene ble lettere skadd av en granatsplint mens den andre ble lettere skadd av en stein. I tilegg er to finske soldater rapportert skadd."
http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=116480 - mainosta
Nopean toiminnan joukoille tällä hetkellä, siksi meiltä taas pimitetään tietoja ...
- ResKers
Jos uutinen on paikkansa pitävä,niin tämähän on aivan tavanomaista pimitystä.Maamme talous ja työllisyystilannettakin vääristellään jatkuvasti uutislähetyksissä (SDP=YLE)sekä lehdistössä esim.isoimmat päivälehdet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233