Cherokee 2.5 CRD

johnny utah

Harkitesen tässä vakavissani 2002 mallisen 2.5 CRD Chreokeen tuontia saksasta. Kuulisin mielelläni kulutuslukuja käytännön elämästä yms. hyödyllisiä kommentteja tekniikasta ja heikkouksista. EU-kulutukset olen toki katsonut, mutta olisi mukava kuulla omakohtaisia kokemuksia?

14

6938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei JEEP-mies

Luultavasti kuluttaa sikana!! älä hyvä mies osta Jeeppiä. Jos ostat ostat ongelmia!

• cherokee -99

Mihinkähän asiantuntemukseen ja kokemukseen nuo panettelukommentit taas perustuu?????

• johnny utah

Edelleen kaipailisin niitä kulutuslukuja ja perusteltuja ajatuksia 2.5 CRD Cherokeesta. Käsittääkseni Voyagerin luvut samaisella Mersun koneella pyörii 7.5-10l välillä ajosta riippuen...
      Kommentteja siis!
      Kiitos.

• Mutta

Ei se 2.5 CRD mersun kone ole, vaan VM-diesel Italiasta.

Asiaan. Firman työjyrällä on tullut ajettua viime kesänä äärimmäisen sekalaisessa ajossa useampi tankillinen. Lukemat ovat olleet 8,5 litran tuntumassa.

• johnny utah
        Mutta kirjoitti:

Asiaan. Firman työjyrällä on tullut ajettua viime kesänä äärimmäisen sekalaisessa ajossa useampi tankillinen. Lukemat ovat olleet 8,5 litran tuntumassa.

Kiitos. Minun dieselfaktani näyttävät olevan pahasti hakusessa kuten voit myös yllä olevasta Disco-viestistä todeta. Olin jotenkin olettanut, että koska Pt-cruiserin 2.2 crd ja Voyagerin 2.7 crd ovat MB-koneita, että myös 2.5 CRD olisi. Toisaalta nyt kun asiaa miettii niin eipä tule mieleen Mersua, jossa olisi tuo 2½-litrainen. Koneen alkuperä tekee kyllä autosta arveluttavamman ostoksen. Sillä selittynee myös osin käytetyn Cherokeen nopeasti tippuva jälleenmyyntiarvo. Tätä täytynee siis vielä miettiä tarkkaan.
        Ystäväni, joka työskentelee Keski-Euroopassa varsin korkeassa asemassa Daimler-Chryslerillä totesi, että jos tällä hetkellä haluaa paljon vastinetta rahoilleen, kannattaa ostaa 2002- Chrysler, koska silloin saa halvalla Mersun tekniikan ja vieläpä ilman lastentauteja, koska uusista uusimmat jutut tulevat yleensä Mersun kautta Chrysleriin... Tästä siis lähti kiinnostukseni Jeeppiin. Että tällaista...

• Tsupbi
        johnny utah kirjoitti:

Kiitos. Minun dieselfaktani näyttävät olevan pahasti hakusessa kuten voit myös yllä olevasta Disco-viestistä todeta. Olin jotenkin olettanut, että koska Pt-cruiserin 2.2 crd ja Voyagerin 2.7 crd ovat MB-koneita, että myös 2.5 CRD olisi. Toisaalta nyt kun asiaa miettii niin eipä tule mieleen Mersua, jossa olisi tuo 2½-litrainen. Koneen alkuperä tekee kyllä autosta arveluttavamman ostoksen. Sillä selittynee myös osin käytetyn Cherokeen nopeasti tippuva jälleenmyyntiarvo. Tätä täytynee siis vielä miettiä tarkkaan.
        Ystäväni, joka työskentelee Keski-Euroopassa varsin korkeassa asemassa Daimler-Chryslerillä totesi, että jos tällä hetkellä haluaa paljon vastinetta rahoilleen, kannattaa ostaa 2002- Chrysler, koska silloin saa halvalla Mersun tekniikan ja vieläpä ilman lastentauteja, koska uusista uusimmat jutut tulevat yleensä Mersun kautta Chrysleriin... Tästä siis lähti kiinnostukseni Jeeppiin. Että tällaista...

Itellä on kokemusta kahesta Jeepistä joista viimesin oli dieseli. Kummassakaan ei ole ollut koneen kanssa ongelmia. Ainu ns. onhelma on ollut lohkolämmitin, joka asennettu jo liikkeessä siten, että se ei lämmitä tehokkaasti koko moottoria. Auto muuten on lähtenyt käyntiin -32asteen pakkasellakin kylmiltään, mikä ei kylläkään ole terveellistä millelään autolle.

Kulutuspuoli tuli esille jo aikaisemmalla kirjoittajalla jota voi pitää mielesäni kohtuullisena ottaen huomioon, että autossa on maasto-ominaisuuksia(lukot maavara) rutkasti enemmän kun muissa ns.katumaastureissa.

• jeppe
        Mutta kirjoitti:

Eipä taida olla tehty Italiassa common rail -dieseleitä, joten kyllä tuo 2.5CRD on MB:n tekniikkaa. VM:n dieseleitä ei uusikoppaisessa cherokeessa ole ollutkaan.

• minun -02
        jeppe kirjoitti:

Eipä taida olla tehty Italiassa common rail -dieseleitä, joten kyllä tuo 2.5CRD on MB:n tekniikkaa. VM:n dieseleitä ei uusikoppaisessa cherokeessa ole ollutkaan.

Cherokee CRD on VM-diesel.
        Uudessa Grandissa on 3-litrainen MB. Normaali Cherokeen koneet ovat takuuvarmasti VM:iä!

• Fresnel
        minun -02 kirjoitti:

Uudessa Grandissa on 3-litrainen MB. Normaali Cherokeen koneet ovat takuuvarmasti VM:iä!

Morjens.
        Mulla on kiikarissa -99 Cherokee 2,5 td ja olisin kiitollinen jos joku kertoisi vuotuisen dieselveron määrän kyseiseen peliin.
        Riittäisi myös kokonaispaino niin voisi sen itsekin laskea.

• jeppe
        minun -02 kirjoitti:

Tutkailin vähän asiaa ja myönnään olleeni väärässä.

• JH.
        Fresnel kirjoitti:

Morjens.
        Mulla on kiikarissa -99 Cherokee 2,5 td ja olisin kiitollinen jos joku kertoisi vuotuisen dieselveron määrän kyseiseen peliin.
        Riittäisi myös kokonaispaino niin voisi sen itsekin laskea.

..nyt pöydällä maksua odottavassa lapussa (vuoden '95 2.5TD:lle).

• m.a.
        jeppe kirjoitti:

Tutkailin vähän asiaa ja myönnään olleeni väärässä.

koeajoin 2.8 crd -03( mercedes-benz),diesel cherokeen automaatilla 160hv , se oli tosi hyvä kaikin puolin ! soita maahantuojan call-ceneriin ja kysele koneista...(2.5l vm)italia.

• johnny utah
        m.a. kirjoitti:

koeajoin 2.8 crd -03( mercedes-benz),diesel cherokeen automaatilla 160hv , se oli tosi hyvä kaikin puolin ! soita maahantuojan call-ceneriin ja kysele koneista...(2.5l vm)italia.

Tätä keskustelua käydessäni selvittelin Jeepin Diesel-moottorien valmistajia ja minun käsitykseni mukaan myös 2.8 CRD on VM-Motorin tuote italiasta...

• johnny utah

Kiitos kaikille vastanneille tiedoista. Kävinpä muuten eilen ajamassa 2.5CRD Cherokeeta ja täytyy sanoa, ettei auto ollut ihan sitä mitä odotin... Cherokee olisi ihan hauska peli jos ajaisi vähän (alle 30tkm/v), mutta kun ajoa tulee 50tkm-XXX ja työmatkaakin yli 100km päivässä niin luulenpa, että Jeepillä ajelu kävisi vähän raskaaksi. Mielestäni jo 90-luvun Pajerot olivat huomattavasti henkilöautomaisempia. Toinen kumma juttu oli 140 hevosvoiman katoaminen matkalla koneesta tiehen. Kaupungissa auto oli ihan ok-pirteä, mutta maantiellä kaikki kiihtyvyys päättyi 120km/h nopeuteen. Siis suoraan sanoen olen ajanut montaa pakua, joka on ollut pirteämpi... Hengettömyys ei mielestäni selity täysin painolla/ilmanvastuksella. Toki on myönnettävä, että autossa oli myös sitä jotakin. Pieni mutka läheisellä lumisella pellolla sai kyllä suun hymyyn. Luulen kuitenkin, että Jeepin hankinta tulee minulle ajankohtaiseksi siinä vaiheessa kun minulla on varaa (liekö koskaan?!?) ostaa tällainen kakkosautoksi. Kiitos kaikille vastanneille joka tapauksessa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe